IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 24-01-2002 14:54 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

Ik eet heel weinig vlees, want 'k vind het niet zo lekker... Maar moest ik echt vegetarier worden dan zou ik toch de smerige dingen missen: piita, hamburgers enzo... Wild vind ik dan weer wel heel lekker...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 24-01-2002 16:07 by Shadow_Smile Profiel van Shadow_Smile

quote:
Op 24 januari 2002 14:54 schreef Sharteel het volgende:
Ik eet heel weinig vlees, want 'k vind het niet zo lekker... Maar moest ik echt vegetarier worden dan zou ik toch de smerige dingen missen: piita, hamburgers enzo... Wild vind ik dan weer wel heel lekker...


Hier sluit ik mij bij aan !!!


Wiegen Meister !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-01-2002 16:45 by Snaack Profiel van Snaack

Ik was altijd een fanatiek vleeseter, en ik vond het zeker ook lekker.. [en dan vooral het ranzige spul, hamburgers, gehaktballen enzo]..

Ik was het niet eens met de bioindustrie, maar had me er bij neergelegd onder het mom van 'op een andere manier kan er niet aan de vleesvraag voldaan worden'.. Maar op een goede dag vond ik dat ik mezelf daarmee gewoon voor de gek hield (duh..). Ik was het er niet mee eens, maar toch deed ik er aan mee

En ben ik accuut gestopt met vlees eten! Ik eet nu al jaren geen vlees meer, en ik ben nu zover dat ik er van walg en er niet aan moet denken het ooit nog te eten..

De mens heeft de natuurlijke balans verstoort.. En i.m.o. daardoor heeft de bioindustrie te kampen (gehad) met gekkekoeieziekte-crisis, varkenspest, salmonella, MKZ, wegkwijnziekte, hormoonschandalen, antibioticaschandalen et cetera! Wie weet wat voor narigheid er nog aan zit te komen!

Afgezien van het onnodige leed dat de dieren aangedaan wordt, krijgen diegenen die dit vlees eten al die teringzooi ook lekker binnen. Eet smakelijk zou ik zeggen

Een groot misstand is ook dat je vlees nodig zou hebben (waar zijn die tanden anders voor?) Nu is de mens geen carnivoor maar omnivoor wat betekent dat wij onzelf met alle soorten voedsel kunnen voeden.

Een gunstig bijeffect van vegetarisch eten is tevens dat je ineens na moet gaan denken over wat je zult gaan eten i.p.v. het standaard menu van aardappel, groente en een stukske vlees. Je gaat veel bewuster met voeding om en over het algemeen zal je dus ook veel gezonder gaan eten.

Ook vind ik dat het product vlees in Nederland te ver van zijn oorsprong, het dier dus, afstaat. Een karbonaadje? Das zo'n lapje in een een plastic bakje! Koop in bijv. Frankrijk eens een stuk vlees, daar wordt het voor je ogen van het karkas van een geslacht dier afgehakt/ gesneden.. Veel mensen hebben dan ineens een stuk minder trek in hun lapje vlees.. Lekker hypocriet! Ook laten ze daar bij bijv. konijnen het hoofd eraan zitten, zodat je kan zien dat het een konijn is en geen kat..

Voorts hebben we in Nederland nog de indoctrinatie van de schoften van het 'Voorlichtingsbureau Vlees' wat ik liever het 'Oplichtingsbureau Vlees' noem.. Toen er om maar ff wat te noemen in GTST een prominent aanwezige vega zat, dreigde het VV alle vleesreclames te cancellen.. De makers over de boeg want zonder die reclameopbrengsten... (fuck em zou ik zeggen maar ja) Maar ja, het VV wil natuurlijk niet dat het publiek te slim wordt, stel je voor dat er ineens meer mensen vega zouden gaan eten! Nederland prduceert giga veel vlees en daar blijf je dan mee zitten natuurlijk Economisch belang wordt ook hier boven welzijn van de consument gesteld..

Tsja dan kan ik nog zeggen dat je door vlees te eten een verhoogde kans op darmkanker hebt (wetenschappelijk onderzoek tussen Japaners en Amerikanen heeft dit aangetoond), alle troep die in vlees zit kan ook nooit goed voor je zijn.. Dit heb ik allemaal niet uit mij duim gezogen, als je tegenargument als vleeseter is 'ik vinnut gewoon lekker' moet je eens met iemand praten die met lonkanker in het ziekenhuis ligt die het roken ook 'zo lekker vond'..

Kortom kap nou eens met die struisvogelpolitiek!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 24-01-2002 16:47 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Struisvogelpolitiek?



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-01-2002 17:03 by Snaack Profiel van Snaack

Ik bedoel: wees eerlijk tegenover jezelf en 'face the facts'! als je met wat ik gezegd heb kan leven, parima.. Dat moet je zelf weten.. En zo niet is er weer een vleeseter minder


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 24-01-2002 17:07 by bazzio Profiel van bazzio

Ach het zit in de genen, van oorsprong zijn we jagers (dus vleeseters), dus dan zal het wel zo bedoelt zijn.


Bazzio Attacks!!!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-01-2002 17:17 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Goeie post Snaack...

Vleeseten in de genen? Ons gebit is dat van een planteneter... onze snijtanden zijn belachelijk, we hebben geen grote kaken... maar wel veel kauwvlakken om lekker gras mee te kauwen.

Echter, ons spijsverteringsstelsel lijkt meer op dat van een vleeseter. Koeien hebben niet voor niets vier magen! Die moeten het met gras doen, dus heb je veel meer 'tools' nodig om daar de juiste voedingsstoffen uit te halen. Het darmenstelsel van een wolf is NOG korter dan dat van ons... vlees levert gewoon makkelijker te verteren brandstoffen aan.
Dus dat het 'in onze genen' zou zitten is niet helemaal waar... tenslotte stammen we af van apen. Het eerste zoogdier was ook een planteneter.

Maar ja, uiteindelijk is het een 'moot point' want als je als mens in de wildernis zou moeten overleven moet je wel aan het vlees. In de tropen weer niet (genoeg fruit en noten en zaden enzo) maar in Europa zeker wel. Ik ben dan ook blij dat ik de mogelijkheid heb om vegetariër te zijn.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-01-2002 17:17 by Snaack Profiel van Snaack

overleven zit in onze genen, en daarom zijn we ook omnivoren.. op alles wat we vroeger te pakken konden krijgen, een beest of een knol, kan ons lichaam overleven..


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-01-2002 17:33 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 januari 2002 17:17 schreef Dwaallicht het volgende:
Goeie post Snaack...


dank!

quote:

Echter, ons spijsverteringsstelsel lijkt meer op dat van een vleeseter. Koeien hebben niet voor niets vier magen! Die moeten het met gras doen, dus heb je veel meer 'tools' nodig om daar de juiste voedingsstoffen uit te halen. Het darmenstelsel van een wolf is NOG korter dan dat van ons... vlees levert gewoon makkelijker te verteren brandstoffen aan.


Kanttekening is wel dat vlees veel zwaarder te verteren is dan plantaardig voedsel. Het kost dus ook meer energie om vlees te verteren dan plantaardig voedsel waardoor de netto energieopbrengst van vlees lager ligt dan van plantaardig voedsel.

En dan heb ik het nog niet eens over de hoeveelheid energie die nodig was om dat stukje vlees te produceren! [daar bedoel ik dus het plantaardig voedsel dat dieren in de bioindustrie (in het beste geval.. eigen soortgenoten vermalen te eten krijgen schijnt doodnormaal te zijn) te eten krijgen gedurende hun korte, stressvolle leven] Sommige vegetariers 'switchen' dan ook omdat ze vlees energieverspilling vinden.. Niet onterecht..

quote:

Maar ja, uiteindelijk is het een 'moot point' want als je als mens in de wildernis zou moeten overleven moet je wel aan het vlees. In de tropen weer niet (genoeg fruit en noten en zaden enzo) maar in Europa zeker wel. Ik ben dan ook blij dat ik de mogelijkheid heb om vegetariër te zijn.


Ik ook!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-01-2002 17:41 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 24 januari 2002 17:33 schreef Snaack het volgende:
Kanttekening is wel dat vlees veel zwaarder te verteren is dan plantaardig voedsel. Het kost dus ook meer energie om vlees te verteren dan plantaardig voedsel waardoor de netto energieopbrengst van vlees lager ligt dan van plantaardig voedsel.


Yep, maar een andere kanttekening is weer dat ijzer uit vlees direct naar je bloed kan, terwijl je daar als vegetariër veel meer moeite mee hebt (Fe(II) in vlees, Fe(III) in planten). Ook vitamine B12 blijft een aandachtspunt. Al zijn dat soort dingen op te lossen door gewoon een beetje over je eten na te denken natuurlijk.

quote:
En dan heb ik het nog niet eens over de hoeveelheid energie die nodig was om dat stukje vlees te produceren! [daar bedoel ik dus het plantaardig voedsel dat dieren in de bioindustrie (in het beste geval.. eigen soortgenoten vermalen te eten krijgen schijnt doodnormaal te zijn) te eten krijgen gedurende hun korte, stressvolle leven] Sommige vegetariers 'switchen' dan ook omdat ze vlees energieverspilling vinden.. Niet onterecht..


Helemaal waar. Varkens krijgen hun soortgenoten te eten (van ander vlees weet ik het niet zeker). Ja weet je, scharrelvee enzo is ook niet cool, op een andere manier... die beesten poepen buiten, en omdat het er zoveel zijn heeft de ammonia een slecht effect op onze atmosfeer.
Een 'juiste' keuze maken is dus (in Nederland) onmogelijk. Wederom: blij dat ik vego ben .
En het is natuurlijk veel LEKKERDER.
En het vegetarisch koken is ook veel LEUKER. Maar goed, ik zal de vleeseters niet langer vervelen .


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-01-2002 17:51 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 24 januari 2002 16:45 schreef Snaack het volgende:
Tsja dan kan ik nog zeggen dat je door vlees te eten een verhoogde kans op darmkanker hebt (wetenschappelijk onderzoek tussen Japaners en Amerikanen heeft dit aangetoond), alle troep die in vlees zit kan ook nooit goed voor je zijn.. Dit heb ik allemaal niet uit mij duim gezogen, als je tegenargument als vleeseter is 'ik vinnut gewoon lekker' moet je eens met iemand praten die met lonkanker in het ziekenhuis ligt die het roken ook 'zo lekker vond'..


tegenwoordig krijg je van alles kanker geloof ik

maareh ontopic: zie me nickname: zoveel mogelijk vlees zoals biefstukjes en kip


Je moeder.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-01-2002 17:51 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 januari 2002 17:41 schreef Dwaallicht o.a. het volgende:
Ja weet je, scharrelvee enzo is ook niet cool, op een andere manier... die beesten poepen buiten, en omdat het er zoveel zijn heeft de ammonia een slecht effect op onze atmosfeer.


En scharrelvlees is nog steeds niet 'clean'.. Er zijn ongewtijfeld boeren die switchen van bio-industrie naar scharrel omdat scharrelvlees meer opbrengt

quote:
En het is natuurlijk veel LEKKERDER.
En het vegetarisch koken is ook veel LEUKER. Maar goed, ik zal de vleeseters niet langer vervelen .


Wat ik weleens doe: langs een weiland lopen, naar een koe toelopen. Ik voel me goed van binnen omdat ik hem/ haar eerlijk in zijn/haar ogen kan kijken.. (daar doe ik het natuurlijk niet voor maar als ik thuis kom ligt zijn zusje niet op mijn bord.. toch een nuanceverschil )

Probeer eens aan een 4 jarige op een kinderboerderij uit te leggen dat 'lieve koe' 's avonds op zijn bordje ligt.. Hoezo moreel dillema? lekker hypocriet..

ook ik zal de vleeseters niet langer moreel terroriseren hehehehe...



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-01-2002 17:53 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

is jou vroeger ook niet verteld dat sinterklaas bestond? poets je je tanden voordat je naar de tandarts gaat midden op de dag? das ook hypocriet...


Je moeder.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-01-2002 18:03 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 januari 2002 17:53 schreef karnivoor het volgende:
is jou vroeger ook niet verteld dat sinterklaas bestond? poets je je tanden voordat je naar de tandarts gaat midden op de dag? das ook hypocriet...


Sorry maar ik zie het verband even niet??
Wat heeft dit er in hemelsnaam mee te maken?

[offtopic, excuus]
Sinterklaas is iets leuks voor kinderen, een leugen weliswaar waar kadootjes aan verbonden zijn.. Dus?

Zeg jij maar tegen een kleuter 'zie je die lieve koe daar? Haar zusje hebben we vermoord door een stalen pen in haar kop te schieten, nadat ze eerst een paar jaar lang mishandeld is in een veel te krappe stal.. Vervolgens hebben we haar lijk ontdaan van het vel en haar aan een enorme stalen haak gehangen, en met een zaag haar in stukken gesneden.. Die grote stukken hebben we met een vleesbijl weer in kleinere stukken gehakt, en dat eten we vanavond' Papa en mama willen dat zelf ook niet weten, zie mijn eerdere post..

Sluit je ogen maar voor de werkelijkheid.. Das het makkelijkst..

En wat is er hypocriet aan je tanden poetsen voor je naar de tandarts gaat?? Denk je dat die kerol op de ruftlucht uit me mond zit te wachten?? Lekker fris..
[/offtopic]


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 24-01-2002 18:12 by Lord Morgoth Profiel van Lord Morgoth

Ach het zal me allemaal om het even zijn. Ik eet vlees omdat ik het lekker vind, en nee ik heb totaal geen morele bezwaren tegen het eten van vlees.

Een paar van mijn beste vrienden zijn vego's


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-01-2002 18:23 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 januari 2002 18:12 schreef Lord Morgoth het volgende:
Ach het zal me allemaal om het even zijn. Ik eet vlees omdat ik het lekker vind, en nee ik heb totaal geen morele bezwaren tegen het eten van vlees.


Wat jij wilt

quote:
Een paar van mijn beste vrienden zijn vego's


dat telt helaas niet mee
hehehehehehe...


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 24-01-2002 18:24 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

hehe, je kan het ook op een andere manier duidelijk kunnen maken, zelf zou ik er geen moreel bezwaar tegen hebben om mijn 4 jarige broertje duidelijk te maken dat er een koe wordt afgemaakt voor het vlees op zijn bord. Het zou zelfs moreel bezwaarlijker zijn om die informatie achter wege te laten.

Ik zou alleen niet heel erg in details treden, dat is misschien iets voor wanneer hij wat groter is. Ik vind overigens de hierboven aangehaalde argumenten zeer sterk (al zal het me niet bekeren om straks een dubbele wopper met kaas te halen). Er gebeuren idd nare dingen in de naam van het kaptalisme, weing geven veel terug krijgen en dat ten koste van de massa produktie dieren. IMHO is vlees eten een natuurlijk menslijk eigenschap, geschonken door de wonderlijke evolutie. Ik denk dat de bioindustrie, en degelijke, 1 v/d eerste symptonen is die aangeeft dat de wereld aan het overbevolken is, ik denk dat ook daar het probleem ligt. Vegetarier worden is volgens mij geen oplossing, maar een soort van symptonen bestrijding (principiele overweegredenen daarbij weg gelaten natuurlijk). Als ik eerlijk ben heb ik er mij ook nooit heel erg in verdiept.

maar ik ga stoppen, ik heb alweer een paar biertjes op en straks looop ik weer op onzinnige details te ouwehoeren.




Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 24-01-2002 18:31 by Lord Morgoth Profiel van Lord Morgoth

quote:
Op 24 januari 2002 18:23 schreef Snaack het volgende:
dat telt helaas niet mee
hehehehehehe...




Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-01-2002 18:40 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 januari 2002 18:24 schreef Azagthoth het volgende:
hehe, je kan het ook op een andere manier duidelijk kunnen maken, zelf zou ik er geen moreel bezwaar tegen hebben om mijn 4 jarige broertje duidelijk te maken dat er een koe wordt afgemaakt voor het vlees op zijn bord. Het zou zelfs moreel bezwaarlijker zijn om die informatie achter wege te laten.


Tuurlijk, dat hakken, zagen en haken verhaal hoeft niet Dat was ff 'ter illustratie' want zo gebeurt het wel natuurlijk.. Ik ben het helemaal met je eens dat het moreel bezwaarlijk is die informatie achterwege te laten, dit bedoelde ik met mijn stukje over 'het product vlees staat te ver van het dier af'.. Veel mensen weten ook echt niet meer waar het vandaan komt.. En dat klopt niet!

quote:
IMHO is vlees eten een natuurlijk menselijk eigenschap, geschonken door de wonderlijke evolutie. Ik denk dat de bioindustrie, en degelijke, 1 v/d eerste symptonen is die aangeeft dat de wereld aan het overbevolken is, ik denk dat ook daar het probleem ligt.


De bio-industrie is m.i. onstaan doordat de wereld aan het overbevolken geraakt.. Anders konden we door te jagen en wat we nu 'biologisch/ dynamische lanbouw' (oftwel natuurlijke landbouw) aan de vleesbehoefte voldoen.. Ik denk altijd aan 'het' stukje uit 'The Matrix'.. There is one other lifeform on this planet that follow the same lifepattern as humans.. That lifeform is A VIRUS

quote:
maar ik ga stoppen, ik heb alweer een paar biertjes op en straks looop ik weer op onzinnige details te ouwehoeren.


Proost!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-01-2002 18:42]


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 25-01-2002 8:46 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 24 januari 2002 17:51 schreef Snaack het volgende:


Wat ik weleens doe: langs een weiland lopen, naar een koe toelopen. Ik voel me goed van binnen omdat ik hem/ haar eerlijk in zijn/haar ogen kan kijken..


En koe is een zij, een stier is een hij

Maarjah, wat zou de wereld kunnen verbeteren als mensen eens afstapten van het idee dat ze elke dag vlees moeten eten. Hmz, de wereld verbeteren....



Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 25-01-2002 10:09 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 24 januari 2002 17:07 schreef bazzio het volgende:
Ach het zit in de genen, van oorsprong zijn we jagers (dus vleeseters), dus dan zal het wel zo bedoelt zijn.


Mensen zijn ooit uit gemakzucht begonnen met het eten van vlees. Oorspronkelijk zijn mensen planteneters. Het is bekend dat je, als je alleen plantaardig voedsel eet, je in principe méér nodig hebt, dan dat je vlees eet. Kijk naar een olifant, die moet (afgezien zijn omvang), in verhouding veel meer eten dan een krokodil.

Nog een weetje over vitamine B12. Herbivoren halen hun B12 uit hun ontlasting. Dus je zou ook je eigen stront kunnen eten en dan heb je B12... da's wel vies natuurlijk. Maar ik denk dat "plantaardige stront" op zich wel weer gezonder is dan "dierlijke stront"


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 10:22 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

ben een echte carnivoor.. heerlijk dat vlees. Biefstuk zo rauw mogelijk. njammmie..
Helaas is er voor de maag van deze student aankomende maand weinig rauwvlees te verteren..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-01-2002 11:06 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 25 januari 2002 8:46 schreef elessar het volgende:
En koe is een zij, een stier is een hij

ehrm ik lette ff nie op
quote:
Maarjah, wat zou de wereld kunnen verbeteren als mensen eens afstapten van het idee dat ze elke dag vlees moeten eten. Hmz, de wereld verbeteren....
Ja de meeste mensen denken blijkbaar nog steeds dat je elke dag vlees moet eten omdat dat gezond is ofzo Vroeger dacht men ook dat veel suiker goed voor je was.. En daar zijn de tandartsen nu errug blij om Ik troost me met de gedachte dat met de tijd inzichten ook zullen veranderen..


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 25-01-2002 11:29 by Snagger Profiel van Snagger

Euhmz... vlees missen? Nooit niet!

Bapao (of is het Bapoa ?)
Een grote mac!
Of... de nieuwe ontdekking: Een broodje pang!

Natuurlijk gaat een lekker biefstukkie d'r ook wel in, of een kippe-pootje en zo kan ik nog wel een uurtje vollullen met mijn favoriete vleesgerechten

Vanavond word het de Charlie Chiung waarschijnlijk alvorens Amok zijn grafgebral over ons (lees: Snagger & Necromantica & aanhang) zal uitkotsen.


Ik, Wil Schuurman


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 11:32 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

kan me niet heugen wel soort vlees ik niet zal lussen. Vlees is dus ook het enige wat ik heeeel lekker vind. En als ik vegetarier ga worden, leef ik vast niet lang meer. aangezien ik geen fruit lus.. neen helemaal niets ook geen aardbei of iets dergelijks.
en ik lus welgetelt, 5 soorten groentes..

vleesch heerscht


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen