IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 20-12-2002 8:07 by XpincadarusX Profiel van XpincadarusXhttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

geweermannetje zie punt 2, 3 (hippies) en 12 (intolerante reactie lichaam.



Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-12-2002 8:15 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 20 december 2002 8:05 schreef XpincadarusX het volgende:

... ok, wat zijn jouw motieven?



Ahhh ja, ik zie het. Nietzsche trok nog behoorlijk van leer tegen 'de vegetariërs' omdat hij niets zag in dat medelijden met dieren, net als ik. Dankzij mijn aanwezigheid (actief of passief) gaan duizenden dieren elke dag dood en ik ben, in deze maatschappij, een grote last voor moeder aarde --> ik zie geen reden om dan uit medelijden het vlees te laten liggen en daarom doe ik het dus ook niet.

Waarom dan wel? Milieu-overwegingen (kijk eens hoeveel energie er nodig is voor 100 gr. vlees in vergelijking met 100 gr. groente), paranoia (ik hoef al die fucking hormoon-opgekweekte shit niet in mijn lijf) en een vaag gevoel op de achtergrond van dat ik geen zin heb om te participeren aan de manier waarop het vlees bij ons komt. Ik vind het nl. van een overdadige decadentie, een industrie die volkomen gericht is op economische efficientie ipv het op een gezonde manier brengen van voedsel. Daar wil ik geen geld in stoppen.

Blijft als mogelijkheid nog scharrelbiologischübervlees, maar ja, dan hou je nog steeds die andere redenen. Bovendien vind ik het meeste vlees G-O-O-R en wil ik mijn spijsverteringskanaal niet meer blootstellen aan dat soort rottingsprocessen.

Dus dat is het zo'n beetje.


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 20-12-2002 8:54 by XpincadarusX Profiel van XpincadarusXhttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

... en hij zal daarbij zeker door zijn beinvloedt door zijn antipathie jegens Wagner. Het is natuurlijk speculatief, maar ik denk dat hij ook verafschuwt zou zijn met de indstrieele wijze waarop we nu met dieren omgaan. Honderd, tweehonderd jaar geleden had ik ook gejaagt and what not ... Oh ja het is geen medelijden, maar compassie.


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-12-2002 8:57 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Wat is het verschil?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-12-2002 9:00 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 20 december 2002 8:15 schreef Dwaallicht het volgende:
...en wil ik mijn spijsverteringskanaal niet meer blootstellen aan dat soort rottingsprocessen.



je wilt niet weten wat voor rottingsprocessen in jouw lijf plaatsvinden als bijv. bonen passeren (en die behoren nog steeds tot het plantenrijk).

verder niks ten nadele van bonen overigens, want die zijn erg lekker!


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 20-12-2002 9:05 by XpincadarusX Profiel van XpincadarusXhttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm


compassie is nobel | bewust zijn van het lijden van een object en het willen verhelpen/voorkomen

medelijden is voor Christenen | slechts sympathie hebben voor het object dat lijdt


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-12-2002 9:16 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Attila, vlees verteren is dan dus eigenlijk een rottingsproces in het kwadraat . Maar dat is dus niet de belangrijkste reden voor me.

XPincadarusX, hmmm, als we naar de etymologische achtergrond van com-passie gaan kijken kom ik ook op mede-lijden (inderdaad iets voor christenen) maar dan kunnen we wel eeuwig semantisch blijven doorzagen. Ik vind wel dat de dieren in de bio-industrie eigenlijk geen dieren meer zijn, geen leven meer zijn -- in die zin is de bio-industrie een 'pre-processed perversion of life'.


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 20-12-2002 9:26 by XpincadarusX Profiel van XpincadarusXhttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

(passie, denk vurig)
(lijden, denk zwakte)


ja, inderdaad, ik geloof zelfs dat Plato het domesticeerde dier half-levend noemde. Een beetje wild nog, maar voor een groot gedeelte afhankelijk van de mens. Mocht je ooit Animal Liberation van Peter Singer lezen, het wordt maar heel kort benoemd, maar met die titel wordt bedoeld naar het 'terugsturen' van dieren naar de natuur.

Kijk, het paard is door de uitvinding van de tractor ook ontdaan van het gebruiksvoorwerp zijn ... Voor koeien, varkens, schapen, kippen enzovoorts, zal het een proces van gewaarwording en communicatie worden om deze dieren ook uit de utiliteitssfeer te halen ...


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-12-2002 9:34 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 20 december 2002 9:16 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik vind wel dat de dieren in de bio-industrie eigenlijk geen dieren meer zijn, geen leven meer zijn -- in die zin is de bio-industrie een 'pre-processed perversion of life'.


Ik kan je hierin alleen maar gelijk geven. Maar, ik ben eigenlijk benieuwd waarom mensen geen problemen hebben met het eten van planten(ik bedoel dit best serieus). Ook zij leven, sommige soorten "communiceren" zelfs met elkaar. Bijv., bij het verschijnen van plaaginsecten scheiden sommige soorten chemische stoffen uit die soortgenoten "waarschuwen". Deze vormen prompt anti-stoffen. Het is maar een opmerking natuurlijk en het is praktisch onmogelijk om "tegen" het eten van planten te zijn maar ik vraag het me gewoon af.


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 20-12-2002 9:46 by XpincadarusX Profiel van XpincadarusXhttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm


I am not a vegetarian because I love animals; I am a vegetarian because I hate plants. ~A. Whitney Brown




Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 20-12-2002 10:38 by Argentumfeles Profiel van Argentumfeles

Over vegetarier zijn zeg ik alleen dit: als je theoretisch niet in staat bent zelf een dier de nek om te draaien omdat jij honger hebt zou je geen vlees moeten eten.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-12-2002 10:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Gimme a neck and I'll twist it for you ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-12-2002 11:26 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 20 december 2002 10:43 schreef Jenje het volgende:
Gimme a neck and I'll twist it for you ...


is dat dialect?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-12-2002 11:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

film-amerikaans ja ...


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 20-12-2002 11:45 by Inside-Lie Profiel van Inside-Liehttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 20 december 2002 10:38 schreef Argentumfeles het volgende:
Over vegetarier zijn zeg ik alleen dit: als je theoretisch niet in staat bent zelf een dier de nek om te draaien omdat jij honger hebt zou je geen vlees moeten eten.


Opzich wel een aardig idee ja!


Ik ben vegetarisch omdat ik het zielig vond voor de dieren toen ik 12 was. Het is nu een gewoonte en ik heb (denk ik) nergens last van. Ik ben zeker niet de gezondste persoon, maar dat heeft niet aleen te maken met het 'vegetarisch' zijn. Het is bij mij nu niets meer als een gewoonte...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-12-2002 12:53 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 19 december 2002 22:46 schreef Mutilator het volgende:
Ik wou ff m'n gal spuwen op mensen die claimen bijna vegetarïer te zijn omdat ze weinig vlees eten... *barf!*
Ik weet niet wie je precies bedoelt, maar ik vind 't geen slechte zaak om gewoon te minderen met vleesconsumptie omdat je een probleem hebt met de wijze waarop het 'geproduceerd' wordt.

Mensen die zich 'part-time vegetariër" noemen lach ik doorgaans ook uit. Catootje van 'Jan, Jans en de Kinderen': "Ik wil best vegetariër zijn, maar niet tijdens het eten."


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-12-2002 12:55 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 18 december 2002 13:10 schreef Slechtheid het volgende:
Gewoon ff ter informatie, er gaan 3 trajecten aan de supermarkt vooraf.

-1: De fokkerij
-2: De slachterij
-3: Secundaire vleesverwerkingsbedrijven [mora, beckers enz. Maar dit is alleen het geval bij kant-en-klaar producten uit de supermarkt (die ze zelf dus klaar geleverd krijgen)].

Nu, eigenlijk gaat het er alleen op de fokkerij [en het vervoer naar de slachterij] dieronvriendelijk aan toe. De dieren voelen tijdens het slachtproces niets meer dan een verdovende schok.
Niet alleen tijdens het vervoer. Een omgeving als het slachthuis is een erg stressvolle plek, aangezien beesten doorhebben dat er iets aan staat te komen.


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-12-2002 12:58 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 20 december 2002 6:32 schreef XpincadarusX het volgende:
XpindacarusX geeft antwoord:

4. Sporty Voleg: Quorn schijnt ook niet geheel op diervriendelijke wijze te worden geproduceerd; eieren uit de bio-industrie. Daarnaast raad ik noten en zaden aan als alternatief voor vlees.


Kun je dat nog iets verder toelichten?


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-12-2002 14:48 by Snaack Profiel van Snaack

wow! vette discussie hier weer zeg

Er is trouwens een zeer eenvoudige verklaring voor het feit dat wij veggies/ vegans aan de spetterschijt gaan mochten we per ongeluk vlees binnen krijgen, je spijsvertering past zich aan aan het voedsel dat je eet. Als je een tijd geen vlees meer eet verdwijnen de vleesverterende bactiëren uit je darmen. Gevolg als er vlees in je darmen binnenkomt is dat je darmen het er zo snel mogelijk uit zullen proberen te werken, dat noem je spetterschijt

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 20-12-2002 14:53]


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 20-12-2002 15:09 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 20 december 2002 7:36 schreef Dwaallicht het volgende:
Nee hoor, dat valt best mee (is dat mogelijk trouwens, 'over'gezond eten?).



Hypervitaminose is een bestaande afwijking toch?

(iets wat alcoholisten ook hebben)


Dit slaat nergens op.


SQT
Usericon van SQT
Posted 20-12-2002 15:10 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 20 december 2002 7:37 schreef XpincadarusX het volgende:
Gunman: WTF? Vegetarier zijn houdt in: compassie voor dieren, dat is de belangrijkste motivatie. Dat het voordelen heeft wat betreft gezondheid, milieu, belastingen et cetera is een mooie bijkomstigheid ... maar als die het belangrijkste tellen ben je gewoon iemand die geen vlees eet.

De vegetariers die dus geen diertjes opeten en/of gebruiken zorgen wel degelijk voor een afname aan de aanbodzijde. Het argument, 'het is er, dus als ik het niet zou doen, doet een ander het wel' is gaar, want het is het excuus van de 'vaststaande' uitkomst.


Dit vind ik onzin.
Ik ben ook vegetarier, en ook omdat ik een hekel heb aan de bio-industrie (en je hoeft me er niet op te wijzen dat ik als vegetarier zijnde nog steeds producten uit de bio-industrie gebruik, dat weet ik), maar om dan te zeggen dat iedere vegetarier vegetarier is omdat hij/zij medelijden (sorry: compassie) heeft met de dieren, nee. Dwaallicht is net zo goed een vegetarier als dat ik dat ben, al heeft hij andere redenen om het te zijn. Nutteloze discussie trouwens


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 20-12-2002 15:17 by Astaroth Profiel van Astarothhttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 20 december 2002 10:38 schreef Argentumfeles het volgende:
Over vegetarier zijn zeg ik alleen dit: als je theoretisch niet in staat bent zelf een dier de nek om te draaien omdat jij honger hebt zou je geen vlees moeten eten.


Ik zelf heb eigenlijk nooit het principe van Vegatariër of Veganist gesnapt. Kan ik een koe afschieten of een gans de nek omdraaien als ik honger heb en vlees nodig heb? Ja, tuurlijk.

Effe in het algemeen ofzo, maar...

Ik vind vlees lekker, punt. En wat betreft die zielige diertjes, tja.. 't zal allemaal wel. Wij, als mensheid, veroorzaken al oneindig veel leed aan de aarde en haar wezens. Als ik ga denken, 'oh wat zielig', dan kan ik wel gelijk een kogel door m'n kop jagen. De bio-industrie is inderdaad niet echt aardig en lief. Then again, dat is de hele wereld ook niet.

Als je het zielig voor de diertjes vind, draag je dan ook geen wol meer? Dacht je dat die schapen geen trauma's aan het scheren overhouden? Of leer, dat gebruik je dan ook niet meer? Het komt niet uit de lucht vallen hoor... die leren broek, of die jas, en zelfs je leren gordel, da's de huid van een dier, en ik verzeker je dat ie niet vriendelijk behandeld was toen ie gedood werdt.
Of melk? Drink je dan zeker ook niet. Ik weet niet hoe een koe dat ervaart, maar als iemand grote zuignappen aan mijn tepels zette en dan begon te pompen... nou, ik zou het niet fijn vinden hoor!

Kortom... als je het zielig vind voor de dieren, dan kan je zo goed als nee tegen alles zeggen. Alles wat wij mensen gebruiken zijn wel dieren, danwel planten, voor misbruikt.

PS. Hoeveel vegatariërs zijn hier tegen wild-vlees? Je kan niet zeggen dat die beesten hiervoor gruwelijke dingen doorstaan hebben, en de persoon heeft het vaak zelf afgeschoten. Is wild vlees (zwijn, fazant, hert, etc.) dan wel oké?

[Dit bericht is gewijzigd door Astaroth op 20-12-2002 15:22]


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 20-12-2002 15:20 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

STOP VEGETABLE RAPE!


Dit slaat nergens op.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 20-12-2002 15:22 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

Dit even in reactie op het misbruk van talloze komkommers, bananen, aubergines, penen, courgettes, rettich's, ramanassen etcetera...


Dit slaat nergens op.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 20-12-2002 15:32 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

zeg Xpinc, ben jij veggie of veganist? just wondering

en dat van compassie/medelijden ...volgens mij is het bij mij beide. het is 1 van de VELE redenen voor mij om veganist te zijn.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen