IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-06-2003 21:39 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 26 juni 2003 21:37 schreef Snaack het volgende:
SLAYORRR!!!!!!!!!!!!!!!!!

RAaaaaaaaaaaaaaargh!!!!!!!


zie je wel, ik word al meer zoals jullie! Nog even en ik hoor ook bij 'De Club'™


echt nie. Publiekelijk een biefstuk van twee kilo, en twee frikadellen in vijf minuten naar binnen werken. dan pas!


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 26-06-2003 21:39 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 26 juni 2003 21:38 schreef aerodis het volgende:
welke club.


weet je dat niet eens? schaam je!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-06-2003 21:40 by Snaack Profiel van Snaack

De club van mensen die een bypass-operatie ondergaan hebben en darmkanker hebben


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 26-06-2003 21:40 by aerodis Profiel van aerodis

ik hoor iig niet bij die club.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-06-2003 21:40 by Snaack Profiel van Snaack

Vieze Vegetariër


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 26-06-2003 21:41 by NolthuarII Profiel van NolthuarII

quote:
Op 26 juni 2003 21:27 schreef attila_de_hun het volgende:
idd, als ik in utrecht ben ga ik altijd een broodje halen. Meet zeer veel tomaten - en Knoflooksaus en veel ui.(Zorgt ook voor veel plaats in de trein terug naar huis). Superlekker, en dat nog wel zonder vlees. Het is dus toch mogelijk. Alhoewel, er zitten toch kikker erwten in????


Hier in Breda is De Falafel dicht al sinds een half jaar . Daar kon je falafel broodjes halen eerst voor 1 euro en iets later voor 1.5 - 2 euro (verschilde per dag en per tijd hehe). Teveel bodemprijzen denk ik zijn falliet gegaan.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-06-2003 21:43 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 26 juni 2003 21:41 schreef NolthuarII het volgende:
Hier in Breda is De Falafel dicht al sinds een half jaar . Daar kon je falafel broodjes halen eerst voor 1 euro en iets later voor 1.5 - 2 euro (verschilde per dag en per tijd hehe). Teveel bodemprijzen denk ik zijn falliet gegaan.


Bij ons in Roosendaal kun je nergens falafel halen. doodzonde! ik hoop dat die tent in Utrecht het nog lang volhoudt.


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 26-06-2003 23:06 by NolthuarII Profiel van NolthuarII

quote:
Op 26 juni 2003 21:43 schreef attila_de_hun het volgende:
Bij ons in Roosendaal kun je nergens falafel halen. doodzonde! ik hoop dat die tent in Utrecht het nog lang volhoudt.


ze hebben het hier nog wel ergens bij een snackbar maar dat kost meteen 3,50 euro dacht ik (nog niet uitgeprobeerd zal ik eens gaan doen binnenkort)


Carnivore Cunt
Usericon van Carnivore Cunt
Posted 26-06-2003 23:10 by Carnivore Cunt Profiel van Carnivore Cunthttp://www.carnivore666.tk

Vlees eten is heel natuurlijk voor de mens dus eet ik het ook. Zo!


In life there's few oppertunities to be a hero, but always a chance not to be a coward!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-06-2003 23:11 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 26 juni 2003 23:10 schreef Carnivore Cunt het volgende:
Vlees eten is heel natuurlijk voor de mens dus eet ik het ook. Zo!


WOW

wat een wereldargument zeg


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-06-2003 23:12 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Wel opletten dat je benedenwinds je kipfilet in de Appie besluipt, anders rent-ie weg! Het is immers allemaal natuurlijk, enzo.


Carnivore Cunt
Usericon van Carnivore Cunt
Posted 26-06-2003 23:14 by Carnivore Cunt Profiel van Carnivore Cunthttp://www.carnivore666.tk

Goed he? Kan het wel gaan uitleggen maar dat kost me 3 volle pagina's. Komt erop neer dat vlees essentieel is voor de mens. Soja kan dat maar gedeeltelijk vervangen. En nog veel meer maar zoals gezegd gene zin in drie pagina's typewerk


In life there's few oppertunities to be a hero, but always a chance not to be a coward!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-06-2003 23:15 by Snaack Profiel van Snaack

ik kan dat met een paar woorden weerleggen:

Ik ben al jaren vega en ben kerngezond.

GELUL dus dat vlees onmisbaar is..


Carnivore Cunt
Usericon van Carnivore Cunt
Posted 26-06-2003 23:18 by Carnivore Cunt Profiel van Carnivore Cunthttp://www.carnivore666.tk

En je weet heel zeker dat je niet gezonder zou kunnen wezen???

Ik vreet NOOIT iets gezonds, ik sport niet, ik rook, ben zanger in een deathmetal band en ik ben ook gezond... Toch kan je niet zeggen dat mijn levensstijl gezond is...

Komt nog wel... mark my words...


In life there's few oppertunities to be a hero, but always a chance not to be a coward!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-06-2003 23:18 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 26 juni 2003 23:14 schreef Carnivore Cunt het volgende:
Goed he? Kan het wel gaan uitleggen maar dat kost me 3 volle pagina's. Komt erop neer dat vlees essentieel is voor de mens. Soja kan dat maar gedeeltelijk vervangen. En nog veel meer maar zoals gezegd gene zin in drie pagina's typewerk

Essentieel!

Ik heb daar helemaal geen drie pagina's voor nodig. Het enige 'essentiele' is vitamine B12 wat ook in bepaalde graanprodukten zit. Je zou HEEL MISSCHIEN een punt kunnen hebben voor mensen met ijzergebrek, immers, ijzer in vlees is direct beschikbaar terwijl ijzer uit plantaardig voedsel eerst via een moeilijke enzymatische reactie omgezet dient te worden in iets bruikbaars, met een lage yield. Maar als je gewoon 'normaal' bent is in onze maatschappij vegetariër zijn heel erg makkelijk. Je hoeft er niet eens voor naar een natuurvoedingswinkel o.i.d.

Verder weet je er klaarblijkelijk geen reet van af als je denkt dat het 'essentieel' is!

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 26-06-2003 23:19]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-06-2003 23:18 by Snaack Profiel van Snaack

wacht maar tot je in de 30 bent met zo'n levensstijl..

stoer hoor!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 26-06-2003 23:19]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-06-2003 23:21 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 26 juni 2003 23:18 schreef Dwaallicht het volgende:
Essentieel!

Ik heb daar helemaal geen drie pagina's voor nodig. Het enige 'essentiele' is vitamine B12 wat ook in bepaalde graanprodukten zit. Je zou HEEL MISSCHIEN een punt kunnen hebben voor mensen met ijzergebrek, immers, ijzer in vlees is direct beschikbaar terwijl ijzer uit plantaardig voedsel eerst via een moeilijke enzymatische reactie omgezet dient te worden in iets bruikbaars, met een lage yield. Maar als je gewoon 'normaal' bent is in onze maatschappij vegetariër zijn heel erg makkelijk. Je hoeft er niet eens voor naar een natuurvoedingswinkel o.i.d.

Verder weet je er klaarblijkelijk geen reet van af als je denkt dat het 'essentieel' is!


Ik ben niet zo thuis in die dingen zoals jullie maar werd spinazie niet als uistekende ijzerbron aangeschreven? (daarbij geldt ook spinazie superlekker is!!)


Carnivore Cunt
Usericon van Carnivore Cunt
Posted 26-06-2003 23:22 by Carnivore Cunt Profiel van Carnivore Cunthttp://www.carnivore666.tk

Dwaallicht, dank je voor je aardige reply... Weet inderdaad niet al te veel van vegetariers enzo af maar wel dat alle shit in de wereld komt doordat wij denken dat we boven de natuur staan enzo... dat is dat verhaal van drie pagina's dus bedenkt de rest zelf maar

En snaack, ik vind mezelf niet stoer hoor, maar die reactie is wat ontwijkend vind ik


In life there's few oppertunities to be a hero, but always a chance not to be a coward!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-06-2003 23:25 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 26 juni 2003 23:21 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik ben niet zo thuis in die dingen zoals jullie maar werd spinazie niet als uistekende ijzerbron aangeschreven? (daarbij geldt ook spinazie superlekker is!!)

Dat spinazie zo'n enorme ijzerbron is is een mythe.

Zoals elders gepost: ijzer is nodig voor het eiwit hemoglobine; dat zit in de rode cellen (erythrocyten) in ons bloedplasma en bindt zuurstof. Zuurstof wordt als ion gebonden (ipv als O2-molecuul), als O2- dus. Daar is een Fe2+-ion voor nodig, dat in een heemgroep op dat hemoglobine zit. In vlees zit Fe2+, (Fe is de elementen-afkorting voor ijzer), in planten zit Fe3+. Fe3+ heeft één positieve lading teveel, kan dus niet op dat hemoglobine gaan zitten, laat staan zuurstof binden. Het dient eerst omgezet te worden in Fe2+. Dat kan, via een enzymatische reactie, maar dan gaat er wel veel Fe3+ verloren. Ijzer uit planten halen is dus minder efficient, uit vlees is het direct beschikbaar.

Dat ijzer, samen met vitamine B12, is het enige 'probleem' voor vegetariërs. Echter, wij leven in Nederland met ENORM veel voedsel, en enorm rijk aan voedingsstoffen ook, dat voedsel. Als je in NL bij een vegetarisch dieet vitamine- of ijzergebrek krijgt, nou dan moet je echt wel goed je best doen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-06-2003 23:25 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 26 juni 2003 23:22 schreef Carnivore Cunt het volgende:
En snaack, ik vind mezelf niet stoer hoor, maar die reactie is wat ontwijkend vind ik


Ok..

Ik heb 17 jaar vlees gegeten en sinds ik vegetariër ben voel ik me onvergelijkbaar beter/ fitter/ gezonder.

Lees de posts in dit topic eens door zou ik zeggen


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-06-2003 23:27 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 26 juni 2003 23:22 schreef Carnivore Cunt het volgende:
Dwaallicht, dank je voor je aardige reply... Weet inderdaad niet al te veel van vegetariers enzo af maar wel dat alle shit in de wereld komt doordat wij denken dat we boven de natuur staan enzo... dat is dat verhaal van drie pagina's dus bedenkt de rest zelf maar

Nu word je incoherent.

Ik zou het zelf uitleggen dat veel vleeseters denken dat ze 'boven de natuur' staan aangezien koeien, varkens en kippen nietsontziend in grote hangars worden opgeslagen met veel te veel in een veel te kleine ruimte, volgepropt met hormonen zodat ze maar zo snel mogelijk groeien zodat er zo veel mogelijk vlees is. Erg natuurlijk ja .

Ik denk dat het nuttig is als je je eens verdiept in
a. de bio-industrie
b. wat we allemaal nodig hebben, en uit wat voor soort eten we dat halen

Ik denk dat je wel voor een aantal verrassingen zult komen te staan.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 26-06-2003 23:27 by Iskariot Profiel van Iskariot

Geef mij toch maar een lekker biefstukje, of zoals i doe meestal iets goedkopers (ach , arme student he )


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 26-06-2003 23:28 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 26 juni 2003 23:25 schreef Snaack het volgende:
Ok..

Ik heb 17 jaar vlees gegeten en sinds ik vegetariër ben voel ik me onvergelijkbaar beter/ fitter/ gezonder.

Lees de posts in dit topic eens door zou ik zeggen
Komt denk ik omdat je meer groenten ben gaan eten, dan dat het vlees slecht is.

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 26-06-2003 23:30]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-06-2003 23:28 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 26 juni 2003 23:25 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat spinazie zo'n enorme ijzerbron is is een mythe.

Zoals elders gepost: ijzer is nodig voor het eiwit hemoglobine; dat zit in de rode cellen (erythrocyten) in ons bloedplasma en bindt zuurstof. Zuurstof wordt als ion gebonden (ipv als O2-molecuul), als O2- dus. Daar is een Fe2+-ion voor nodig, dat in een heemgroep op dat hemoglobine zit. In vlees zit Fe2+, (Fe is de elementen-afkorting voor ijzer), in planten zit Fe3+. Fe3+ heeft één positieve lading teveel, kan dus niet op dat hemoglobine gaan zitten, laat staan zuurstof binden. Het dient eerst omgezet te worden in Fe2+. Dat kan, via een enzymatische reactie, maar dan gaat er wel veel Fe3+ verloren. Ijzer uit planten halen is dus minder efficient, uit vlees is het direct beschikbaar.

Dat ijzer, samen met vitamine B12, is het enige 'probleem' voor vegetariërs. Echter, wij leven in Nederland met ENORM veel voedsel, en enorm rijk aan voedingsstoffen ook, dat voedsel. Als je in NL bij een vegetarisch dieet vitamine- of ijzergebrek krijgt, nou dan moet je echt wel goed je best doen.


Maar spinazie blijft lekker.!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 26-06-2003 23:30 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

Heb laatst ergens gelezen dat van alle GROENte iig broccoli het meeste ijzer bevat dat daadwerkelijk door het lichaam wordt opgenomen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen