IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina
VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 18-01-2004 12:21 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Ik vind vlees te lekker om te laten.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-01-2004 12:22 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 17 januari 2004 15:26 schreef Ruud het volgende:
Vér over the top: Een volwasse kan een klein kind met gemak van zijn geld beroven. Geld, waar hij zichzelf mee verrijkt. Getuigt het van intelligentie als-ie zijn ontwikkeling en kracht gebruikt voor een dergelijke daad?

In principe, ja. Dat is, als niemand ervan weet hoe persoon X z'n rijkdom heeft vergaart, maakt dat verder ook niet uit hoe dat gebeurd is. Als hij het kán, zal hij het doen. Het is sociaal niet wenselijk om een kind te beroven en bovendien is persoon X dusdanig geconditioneerd dat hij vindt dat het niet mag, maar ik geloof in macht = recht en geen morele waarheid die "daarboven" staat. Elk recht kan de mond gesnoerd worden met méér macht.

De reactie "nou, dan mag je ook geen leer dragen en groenten eten" vind ik flauw, ik geloof immers dat jíj je keuzes maakt, dus je "mag" alles, je kiest er alleen voor om bepaalde dingen te laten. Dat neemt niet weg dat ik het (zoals reeds gezegd) arbitrair vindt om de grens bij het eten van dieren te leggen; ik ben dan ook toendertijd niet om die reden vegetariër geworden.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-01-2004 12:37 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 januari 2004 18:08 schreef Chelman het volgende:
Als je het zo formuleert zou je ook geen planten mogen eten want het zijn ook organismen....


Heb je weleens een mug doodgeslagen omdat hij je enigszins irriteerde? Of kon je 'machtsmisbruik' en 'jagersinstinct' niet in bedwang houden? Als je in de bos loopt, let je er god op dat je geen spinnetjes of slakjes plet? Rij je altijd met lage snelheid in je auto om ervoor te zorgen dat geen vliegjes doodgaan op je voorruit? Het zijn namelijk net zo goed dieren als de wat meer knuffelbare konijntjes, koetjes en kalfjes.


Idd, zijn die punten waar die jij noemt maar ook al is het praktisch niet haalbaar.(hoeveel bacteriën adem je wel niet in die vervolgens worden vernietigd?). Maar je kunt er wel naar streven om zo weinig mogelijk nutteloos te "doden".
En ja, als ik een boswandeling maak let ik op waar im mijn voeten neerzet, mijd spinnewebben en verder rijd ik niet overdreven hard en rem voor zichtbare dieren als de verkeerveiligheid het verder toelaat.


Ruud
Usericon van Ruud
Posted 18-01-2004 13:37 by Ruud Profiel van Ruud

quote:
Op 17 januari 2004 18:08 schreef Chelman het volgende:
Als je het zo formuleert zou je ook geen planten mogen eten want het zijn ook organismen....


Heb je weleens een mug doodgeslagen omdat hij je enigszins irriteerde? Of kon je 'machtsmisbruik' en 'jagersinstinct' niet in bedwang houden? Als je in de bos loopt, let je er god op dat je geen spinnetjes of slakjes plet? Rij je altijd met lage snelheid in je auto om ervoor te zorgen dat geen vliegjes doodgaan op je voorruit? Het zijn namelijk net zo goed dieren als de wat meer knuffelbare konijntjes, koetjes en kalfjes.


Ja, ik ben zo'n onredelijk iemand die onderscheid maakt in het uitschakelen van bv. insecten omdat men daar in een moment toe gedreven wordt en het en masse systematisch slachten van dieren, wier bestaan uit menselijke overweging voortkomt.

[Dit bericht is gewijzigd door Ruud op 18-01-2004 13:37]


Butcher of the Soul
Usericon van Butcher of the Soul
Posted 18-01-2004 13:47 by Butcher of the Soul Profiel van Butcher of the Soul

quote:
Op 17 januari 2004 18:08 schreef Chelman het volgende:
Als je het zo formuleert zou je ook geen planten mogen eten want het zijn ook organismen....


Heb je weleens een mug doodgeslagen omdat hij je enigszins irriteerde? Of kon je 'machtsmisbruik' en 'jagersinstinct' niet in bedwang houden? Als je in de bos loopt, let je er god op dat je geen spinnetjes of slakjes plet? Rij je altijd met lage snelheid in je auto om ervoor te zorgen dat geen vliegjes doodgaan op je voorruit? Het zijn namelijk net zo goed dieren als de wat meer knuffelbare konijntjes, koetjes en kalfjes.


kunnen planten dan pijn ervaren als ze uit de grond worden getrokken of in stukjes worden gesneden?


Appel
Stoomfiets Speaking!
Usericon van Appel
Posted 18-01-2004 13:48 by Appel Profiel van Appelhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_user.php?id=2048

quote:
Op 18 januari 2004 12:11 schreef Misanthrope het volgende:
Damn, Appel, wtf lul jij? Heb je er ook nog ooit over nagedacht? (Dat is niet te hopen voor je trouwens)


ik vind het ook een btje een onzin topic met hoop geblablaat dus ik dacht laat ik er ook even door heen blaten, wordt weer niet gewaardeerd damn


Red de fietsen de winter door.


Appel
Stoomfiets Speaking!
Usericon van Appel
Posted 18-01-2004 13:51 by Appel Profiel van Appelhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_user.php?id=2048

quote:
Op 18 januari 2004 12:06 schreef MBMarduk het volgende:
En ach, anderen roken of gebruiken drugs. Da's ook niet echt gezond.

nou das toch ook niet echt handig om te doen dan heh

[Dit bericht is gewijzigd door Appel op 18-01-2004 13:53]


Red de fietsen de winter door.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-01-2004 14:05 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 januari 2004 13:47 schreef Butcher of the Soul het volgende:
kunnen planten dan pijn ervaren als ze uit de grond worden getrokken of in stukjes worden gesneden?
Weet jij het? En ook al zouden ze het niet kunnen, is dat dan reden genoeg om ze te mogen doden? Is pijn de belangrijkste factor, oftewel als wij de zenuwstelsels van dieren uitschakelen, waardoor ze geen pijn meer ervaren, mogen we ze dan wel doden?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Butcher of the Soul
Usericon van Butcher of the Soul
Posted 18-01-2004 14:16 by Butcher of the Soul Profiel van Butcher of the Soul

quote:
Op 18 januari 2004 14:05 schreef Misanthrope het volgende:
Weet jij het? En ook al zouden ze het niet kunnen, is dat dan reden genoeg om ze te mogen doden? Is pijn de belangrijkste factor, oftewel als wij de zenuwstelsels van dieren uitschakelen, waardoor ze geen pijn meer ervaren, mogen we ze dan wel doden?


tuurlijk hebben planten geen gevoel omdat ze geen hersenen en zenuwbanen hebben
maar om de genen van bijv koeien dan zo te gaan manipuleren dat ze geen gevoel meer hebben dat gaat wel ver (bovendien ben ik wel wat tegen genetische manipulatie)

maar ik ben niet vegetariër omdat het zo zielig is voor die arme diertjes, als ik het zou lusten zou ik het gewoon eten.(ik ben verder ook niet echt een grote dierenvriend ofzo)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-01-2004 14:21 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 januari 2004 14:16 schreef Butcher of the Soul het volgende:
tuurlijk hebben planten geen gevoel omdat ze geen hersenen en zenuwbanen hebben
maar om de genen van bijv koeien dan zo te gaan manipuleren dat ze geen gevoel meer hebben dat gaat wel ver (bovendien ben ik wel wat tegen genetische manipulatie)

Dus jij gelooft dat je, om te leven, hersenen en zenuwbanen nodig hebt, en er dus geen enkele andere vorm van leven mogelijk kan zijn? Wat gaat er ver aan het genetisch manipuleren van bv. koeien, zodat ze geen gevoel meer hebben, en geen pijn kunnen ervaren? In principe heb je dan die 'planten' van je. Ze hebben dan toch geen gevoel meer en dan maakt het dus ook niet uit of je ze doodt.
quote:

maar ik ben niet vegetariër omdat het zo zielig is voor die arme diertjes, als ik het zou lusten zou ik het gewoon eten.(ik ben verder ook niet echt een grote dierenvriend ofzo)
Ik ben wel een grote dierenvriend, ook al zouden sommigen het tegendeel beweren.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 18-01-2004 14:21]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-01-2004 15:20 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 18 januari 2004 13:47 schreef Butcher of the Soul het volgende:
kunnen planten dan pijn ervaren als ze uit de grond worden getrokken of in stukjes worden gesneden?


Ik reageerde op een post waarin stond dat we geen recht hebben om andere organismen te doden. Aangezien Ruud heel principieel was volgens zijn post zou dat eigenlijk ook planten uitsluiten. Bovendien was mijn eerste zin meer als 'grappig' dan als 'serieus' bedoeld.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-01-2004 15:37 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 18 januari 2004 12:37 schreef attila_de_hun het volgende:
Idd, zijn die punten waar die jij noemt maar ook al is het praktisch niet haalbaar.(hoeveel bacteriën adem je wel niet in die vervolgens worden vernietigd?). Maar je kunt er wel naar streven om zo weinig mogelijk nutteloos te "doden".
En ja, als ik een boswandeling maak let ik op waar im mijn voeten neerzet, mijd spinnewebben en verder rijd ik niet overdreven hard en rem voor zichtbare dieren als de verkeerveiligheid het verder toelaat.

(ik wist niet dat je vego was)

Kijk, op dit soort reactie zat ik deels te hopen. Kijk, jij geeft drie punten in je post aan die de stelling dat het moreel onjuist is om dieren te doden weerleggen. 'Practisch onmogelijk', 'nutteloos doden' en 'verkeersveiligheid'. Deze drie punten geven dat je volgens bepaalde subjectieve en praktische normen handelt en niet volgens een onvermurwbare ethische principe. Dit betekent
dat algemeen principeel vegetarianisme niet aan een 'gebrek van recht om te doden' opgehangen kan worden aangezien er blijkbaar wel momenten bestaan wanneer het gerechtvaardigd is. Die momenten zijn allen zeer subjectief en kunnen moeilijk als een algemene moreel/ethische norm voor alle mensen dienen.

quote:
Op 18 januari 2004 13:37 schreef Ruud het volgende:
Ja, ik ben zo'n onredelijk iemand die onderscheid maakt in het uitschakelen van bv. insecten omdat men daar in een moment toe gedreven wordt en het en masse systematisch slachten van dieren, wier bestaan uit menselijke overweging voortkomt.


Ten eerste zou ik willen stellen dat het IMHO veel erger is om dieren te doden in een opwelling (zie highlight in jouw post) dan om onze vermeende jagerslusten te botvieren. Blijkbaar ben jij dus degene die zich niet kan beheersen...

Verder vond ik jouw post behoorlijk denigrerend, jij had het lef om mensen die wel vlees eten af te schilderen als onbeheerste lieden die enkel aan hun lusten willen voldoen. Bedenk eerst dat jouw door tiener puisten gedreven misantropie en gebrek van inzicht in het feit dat jouw ideetjes niet meer dan JOUW ideetjes zijn en JOUW afkeer van het 'verwerpelijk handelen van de mens'


Overigens eet ik regelmatig vego en vind ik dat er in principe niks mis mee is met vego's mits ze het e.e.a. niet aan mij wil opleggen. Helaas lijden veel vego's wel aan zendingsdrang....

Wat de gezondheid betreft: 'balans'.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 18-01-2004 15:39 by adder Profiel van adder

Wie geen vlees eet is niet true. PUNT.


Uit liefde voor ZM.


Ruud
Usericon van Ruud
Posted 18-01-2004 15:39 by Ruud Profiel van Ruud

quote:
Op 18 januari 2004 12:22 schreef Dwaallicht het volgende:
In principe, ja. Dat is, als niemand ervan weet hoe persoon X z'n rijkdom heeft vergaart, maakt dat verder ook niet uit hoe dat gebeurd is. Als hij het kán, zal hij het doen. Het is sociaal niet wenselijk om een kind te beroven en bovendien is persoon X dusdanig geconditioneerd dat hij vindt dat het niet mag, maar ik geloof in macht = recht en geen morele waarheid die "daarboven" staat. Elk recht kan de mond gesnoerd worden met méér macht.


De wil tot macht, zeg maar? Ik ga heel ver mee in die filosofie, maar ik pas die niet toe op de verhouding mens/dier. Waar wij, mensen, de zwakkeren moraal opdringen en handelen naar goed en kwaad, is macht inderdaad een manier om je vrij te vechten. Dieren zie ik echter geen stellingname nemen naar gelang ze zwak of sterk zijn. De mens gebruikt zijn macht dus puur voor het zelfbehoud -- men handelt niet met betrekking tot een heersende opvatting (dierenknuffelaars terzijde gelaten). Moet de het Wille zur Macht-principe dan ook zó primitief opgevat worden?

Ik ben het er helemaal mee eens dat men niet zou moeten denken dan wel handelen naar een heersende opvatting. Maar vrijgevochten zijn en alles ondermijnen aan je macht, simpelweg omdat je het hebt, is evenmin doordacht: Hoe bedachtzaam is het om datgene wat sociaal niet wenselijk is toch te doen, wanneer dit louter uit aversie daartegen voortkomt?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-01-2004 15:42 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 18 januari 2004 15:39 schreef Ruud het volgende:
Dieren zie ik echter geen stellingname nemen naar gelang ze zwak of sterk zijn.


Dan raad ik aan om eens discovery te kijken.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Ruud
Usericon van Ruud
Posted 18-01-2004 16:02 by Ruud Profiel van Ruud

quote:
Op 18 januari 2004 15:37 schreef Chelman het volgende:
Ten eerste zou ik willen stellen dat het IMHO veel erger is om dieren te doden in een opwelling (zie highlight in jouw post) dan om onze vermeende jagerslusten te botvieren. Blijkbaar ben jij dus degene die zich niet kan beheersen...


Ik had het niet over 'erg' of 'minder erg', maar over een onderscheid wat ik maak.

quote:
Op 18 januari 2004 15:37 schreef Chelman het volgende:Verder vond ik jouw post behoorlijk denigrerend, jij had het lef om mensen die wel vlees eten af te schilderen als onbeheerste lieden die enkel aan hun lusten willen voldoen. Bedenk eerst dat jouw door tiener puisten gedreven misantropie en gebrek van inzicht in het feit dat jouw ideetjes niet meer dan JOUW ideetjes zijn en JOUW afkeer van het 'verwerpelijk handelen van de mens'



Jammer dat je deze strekking zo geforceerd moest verbloemen met een 'grapje'. Ik ben overigens blij dat je me hier op wijst, want ergens was ik er al bang voor dat mijn uiteenzetting wellicht te absoluut overkwam.
Ik wil dan ook de zinsnedes waar jij aan refereert er even uit lichten:

quote:
Ruud schreef het volgende:

Ik ben een vegetarier en mijn reden daartoe is een principiele: De mens heeft mijns inziens simpelweg het recht niet om andersoortige organismen systematisch uit te buiten omwille van zelfbehoud.

--

Het is dan ook, volgens mij, pure zwakte om andere bestaansvormen in ons systeem op te nemen, omwille van een vermeend dominant jagersinstinct (lees: lust).

--

Dat de mens in staat is om, ten behoeve van zelfbehoud, andere organismen te domineren getuigt inderdaad van kracht. Maar om na duizenden jaren van menselijke ontwikkeling nog toe te geven aan die macht, 'omdat het kan', vind ik dan weer gemakszuchtig. Ik denk dat op dit punt de kracht in de onthouding schuilt.


Alhoewel mijn berichten blijkbaar té belerend over kúnnen komen - niet mijn bedoeling -, ben ik van mening dat er bij het voorbaat er- of miskennen van elkanders standpunten een discussie overbodig gemaakt wordt.


[Dit bericht is gewijzigd door Ruud op 18-01-2004 16:04]


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 22-04-2004 23:04 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

En hop, een nuttig linkje om de boel te verhelderen:

http://nu.nl/news.jsp?n=312336&c=119

Jongens, wat gaat het goed vanavond. Morgen ga ik weer Zware Metalen, zeker weten!


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


ORPHX
Usericon van ORPHX
Posted 24-04-2004 2:36 by ORPHX Profiel van ORPHXhttp://clik.to/alfvoet

vegetariers hun scheten stinken harder. maar misschien is dit wel een reden om vlees te laten?



not4me btw


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 24-04-2004 10:18 by Shredhead Profiel van Shredhead

quote:
Op 24 april 2004 2:36 schreef ORPHX het volgende:
vegetariers hun scheten stinken harder. maar misschien is dit wel een reden om vlees te laten?



not4me btw


Dat vormt mijn vriendin daar in ieder geval een uitzondering op. Ik als carnivoor stink 300 x harder dan zij als vegetarier


ORPHX
Usericon van ORPHX
Posted 24-04-2004 12:00 by ORPHX Profiel van ORPHXhttp://clik.to/alfvoet

quote:
Op 24 april 2004 10:18 schreef Shredhead het volgende:
Dat vormt mijn vriendin daar in ieder geval een uitzondering op. Ik als carnivoor stink 300 x harder dan zij als vegetarier



dat kan ook wel met je hygiënisch gedrag te maken hebben...

no offense


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-06-2004 11:53 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

Vlees met slachtafval in Belgische winkels

Ongemerkt hebben Belgische consumenten duizenden kilo's vlees gekocht waarin slachtafval was verwerkt. Een vleesbedrijf uit het plaatsje Stekenen wordt door het Belgische voedselagentschap FAVV verdacht van vleesfraude.

Door het agentschap werd zo'n 20.000 kilo van de 31.000 kilo achterhaald. De rest kwam vooral terecht in winkels van GB en Carrefour. Het vleesbedrijf in Stekene is inmiddels gesloten. Begin van deze maand werd ook al een slachtbedrijf gesloten nadat er frikandellen op de markt waren gekomen waarin slachtafval was verwerkt.

Bron: Fok!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-06-2004 12:21 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 april 2004 12:00 schreef ORPHX het volgende:
dat kan ook wel met je hygiënisch gedrag te maken hebben...

no offense


Je poep gaat echt niet lekkerder ruiken als je 5 keer daags wast.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 17-06-2004 12:26 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

1) Ik ben vegetariër, maar meer uit protest tegen de bio-industrie dan wat anders. Ik ben negentien jaar lang die-hard carnivoor geweest (= vlees op alle boterhammen, en dat waren er acht tot tien minimaal per dag + avondeten met een lekkere lap dood dier erbij)

Ik kan persoonlijk geen hap meer door m'n keel krijgen van het spul omdat ik me nu schuldig voel als ik vlees eet. Ik weet waar het vandaan komt en wat een dier ervoor heeft moeten doorstaan. Dat wens je in principe geen levend wezen toe imho.

Bovendien consumeren wij als mensheid zo ontieglijk veel vlees dat we er

a) milieu-problemen mee creeëren op internationale schaal als overbemesting, grond(water)verzuring m.a.g. zure regen

b) we onze dieren en onszelf steeds vatbaarder maken voor nieuwe ziektes door de vleesleveranciertjes vol te duwen met antibiotica (waar ze op een gegeven moment gewoon resistentie tegen ontwikkelen wat nieuwe bacteriën en virussen de kans geeft te ontwikkelen tot misschien soort-overbruggende epidemiën)

c) we het wereldhonger probleem simpelweg op rottige wijze negeren aangezien het voer wat je in een varken of koe of schaap duwt makkelijk drie mensen kan voeden (na enige bewerking).

De mens is van nature omnivoor, toegegeven, maar er is niets natuurlijks meer aan onze vleesconsumptie en productie vandaag de dag.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-06-2004 17:20 by Chelman Profiel van Chelman

Ik ga in de herfst lekker jagen met mijn oom.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 17-06-2004 17:20 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen