IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 23-12-2002 16:27 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 23 december 2002 16:18 schreef JaneDoe het volgende:
http://www.rnw.nl/wetenschap/html/kanker010312.html



Ehm, ik vind het een niet zo overtuigend stukje. De celdeling in de darmwand wordt alleen opgeschoefd doordat om de darmwand beschadigd raakt, wat opzich een heel logische stap is... (gewoon natuurlijk reparatie mechanisme van het lichaam). Staat nergens iets over een relatie tussen heam (bedoelen ze een hemoglobine achtige stof?) en darmkanker. (en wat ze zeggen, dat verhoogde celdeling natuurlijk een voorbode is voor kanker is natuurlijk onzin).

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 23-12-2002 16:30]


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 23-12-2002 16:36 by Heiden Profiel van Heiden

Haem is ijzer in het bloed die zorgt voor de rode kleur, rood vlees bevat 10 keer zoveel als wit vlees, dus het lijkt me vrij duidelijk dat hier geklooi met dieren in het spel is. Wat ik net postte over wit vlees is iig een feit. Dus ik denk dat ze dieren die voor rood vlees worden gefokt, compleet volspuiten met ijzer-preparaten.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-12-2002 16:39 by Snaack Profiel van Snaack

Dat witte vlees (kalfsvlees bijvoorbeeld) komt niet alleen door een gebrek aan ijzer, waar denk je dat de term kistkalf vandaan komt!

Geen beweging = geen spiergroei = blank vlees Walgelijk!


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 23-12-2002 19:00 by Astaroth Profiel van Astarothhttp://odyssey.sickminds.org

Hmm... ik eet al meer vlees dan groente vanaf het moment dat ik van baby-voedsel af was, en tot dusver heb ik nog geen last van kanker of minder energie. Ik denk dat het grotendeels afhankelijk is van a) je eigen lichaam, b) je familie-lijn, c) evolutie dus.

Vrienden van mij eten alleen maar groente en vis, al ongeveer 2-3 generaties lang. De jongste in de familie kan dus niet eens meer vlees verteren.

Zelf raak ik gigantisch aan de schijterij en wordt ik ziek als ik teveel groente eet. En vis vind ik gewoon niet te vreten. Ik kan het wel eten, maar vind het gewoon niet lekker.

Oh ja, wat betreft die bio-industrie... Dieren worden niet gefokt voor leer? Nee, natuurlijk niet. Ze worden gefokt voor vlees EN leer. Niet een van de twee, maar allebei... Echter moet leer wel van goeie kwaliteit zijn, vlees kan je ook gewoon in frikandellen en hotdogs stoppen

En wat betreft melken... Dat een koe meer pijn heeft als ie niet gemolken wordt is onzin. Die beesten krijgen allerlei hormonen toegediend waardoor ze 24x7 melk produceren. Een koe produceert normaal alleen maar melk als ze een kalf krijgt of gekregen heeft. Dus dat die uiers op springen staan is zeker niet natuurlijk.
En dacht je dat een schaap zelf geen natuurlijk mechanisme heeft om z'n vacht te verliezen dat ie onze hulp nodig heeft?

Ik heb echt absoluut NIETS tegen vegatariërs, ook al klinkt het misschien wel zo. Wat ik gewoon niet kan uitstaan is het idee dat er mensen zijn die denken "kijk mij eens aardig tegenover dieren zijn," terwijl hun "consumptie" eigenlijk nog net zoveel leed veroorzaken.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 24-12-2002 13:51 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 23 december 2002 19:00 schreef Astaroth het volgende:
En wat betreft melken... Dat een koe meer pijn heeft als ie niet gemolken wordt is onzin. Die beesten krijgen allerlei hormonen toegediend waardoor ze 24x7 melk produceren. Een koe produceert normaal alleen maar melk als ze een kalf krijgt of gekregen heeft. Dus dat die uiers op springen staan is zeker niet natuurlijk.
En dacht je dat een schaap zelf geen natuurlijk mechanisme heeft om z'n vacht te verliezen dat ie onze hulp nodig heeft?

Ik heb echt absoluut NIETS tegen vegatariërs, ook al klinkt het misschien wel zo. Wat ik gewoon niet kan uitstaan is het idee dat er mensen zijn die denken "kijk mij eens aardig tegenover dieren zijn," terwijl hun "consumptie" eigenlijk nog net zoveel leed veroorzaken.
Ik denk dat je een flink aantal van de pro-veggie-stukjes gewoon niet gelezen hebt.


Touché, pussycat!


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 24-12-2002 14:50 by Astaroth Profiel van Astarothhttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 24 december 2002 13:51 schreef Sporty Voleg het volgende:
Ik denk dat je een flink aantal van de pro-veggie-stukjes gewoon niet gelezen hebt.


Met mijn eerste post viel ik ook niet per se mensen aan die hier posten. Het was een post bedoeld om aan te tonen dat vegatariër zijn wel iets meer met zich mee moet brengen dan alleen 'awww... wat zielig'. Zoals sommige (anti-veg) mensen posten dat dat vaak de motivatie was.

[Dit bericht is gewijzigd door Astaroth op 24-12-2002 14:52]


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 24-12-2002 14:59 by suzanne (Bestuurslid stichting) Profiel van suzanne

quote:
Op 23 december 2002 19:00 schreef Astaroth het volgende:En wat betreft melken... Dat een koe meer pijn heeft als ie niet gemolken wordt is onzin. Die beesten krijgen allerlei hormonen toegediend waardoor ze 24x7 melk produceren. Een koe produceert normaal alleen maar melk als ze een kalf krijgt of gekregen heeft. Dus dat die uiers op springen staan is zeker niet natuurlijk.

Ok, beetje off topic, maar ok. Dat wat jij zegt over melkkoeien klopt niet helemaal. Koeien krijgen geen hormonen om melk te produceren. Ze zijn generaties lang gefokt op zo veel mogelijk melk. Het is nog steeds zo dat een koe alleen melk geeft als ze een kalf heeft gehad. De malkmachine neemt de melkzuigende werking van het kalf over. De koe heeft een lactatiepiek, daarna neemt het langzaam af, tot ze weer een kalf krijgt en het weer opnieuw begint. Als het uier te vol is loopt het leeg door de druk, maar dat is wel pijnlijk.


[Dit bericht is gewijzigd door suzanne op 24-12-2002 15:00]


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-12-2002 15:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Suzanne komt vant plattelaaannd ?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-12-2002 15:03 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Of ze heeft een groot inlevingsvermogen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 24-12-2002 15:30 by suzanne (Bestuurslid stichting) Profiel van suzanne

quote:
Op 24 december 2002 15:00 schreef Jenje het volgende:
Suzanne komt vant plattelaaannd ?
Suzanne heeft HBO veehouderij gedaan. Nu weer on topic!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 24-12-2002 15:46 by Paul (Administrator) Profiel van Paulhttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 24 december 2002 15:30 schreef suzanne het volgende:
Suzanne heeft HBO veehouderij gedaan. Nu weer on topic!
En dit wist suus ook al voor dat ze dat gestudeerd had .


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 24-12-2002 15:53 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

@ Astaroth: er had eigenlijk moeten staan "niet goed gelezen." Excuus.


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-12-2002 15:56 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 24 december 2002 15:46 schreef Paul het volgende:
En dit wist suus ook al voor dat ze dat gestudeerd had .

Heehee wel luisteren naar de moderator jij stoute administrator !


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 24-12-2002 16:00 by suzanne (Bestuurslid stichting) Profiel van suzanne

On topic dus


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


DeCiPhEr
Usericon van DeCiPhEr
Posted 25-12-2002 1:05 by DeCiPhEr Profiel van DeCiPhEr

Vegetariers zuigen, we hebben toch snijtanden? doe er wat mee!


Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 25-12-2002 1:11 by Morbid Death Profiel van Morbid Death

!!!!!VLEESCH!!!!!,



(sorry ik is zat)


Drink met matuh............., nooit alleen.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 14-01-2003 10:57 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

Jat auto's met een koe in Steer Madness

Vlees wordt gemaakt van koeien. Dat biefstukje wat je op je bord hebt liggen was ooit een vriendelijk, grazend zwart/wit dan wel bruin gekleurd wezen dat de hele dag voor zich uit stond te kijken en zo nu en dan de voorbijgangers opschrok door ze aan het schrikken te maken met een luidkeels boe-geroep.

Zielig! Zo vonden tenminste de mensen bij VeggieGames. En dus besloten ze een spel te maken genaamd Steer Madness waarin werd opgekomen voor de rechten van de koe! Want jij, koe, wist net op tijd te ontsnappen uit het slachthuis en je komt terecht in een volledig interactieve stad. Je pakt de eerste de beste auto bij de kladden en je doel is om mensen in de stad te overtuigen van hoe slecht het wel niet is om biefstukjes en hamburgers naar binnen te werken.








VeggieGames is een klein bedrijf en het zal nog wel even duren eer men het spel klaar heeft. Grand Theft Cow wordt namelijk verwacht tegen het eind van 2003 op PSX, PC en (Big) Mac. Dierenliefde staat voorop!


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-01-2003 11:36 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Ik heb al vaak erover nagedacht hoe het zou zijn als ik vegetarier zou zijn, heb al talloze lijsten gemaakt van de dingen die ik wel en niet zou kunnen eten, en meer dan eens kwam ik uit op veel dingen die ik als vegetarier kon eten en ook nog eens lekker vindt

Maar uiteindelijk doe ik het (nog) steeds niet, ik geef de schuld aan de overheerlijke shoarma die m'n pa kan maken

Persoonlijk denk ik dat er een dag komt waarop ik zal zeggen dat het genoeg is (heb nu al veel vaker de neiging kaas op m'n brood te doen dan vlees, omdat het je op een gegeven moment de strot uitkomt)

De dag dat ik vegetarier wordt, zal ik me ook diep schamen voor m'n dieronvriendelijke verleden


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 14-01-2003 12:20 by Neige Profiel van Neigehttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

mwa, ik eet graag vlees en ben daar blij om. het eten van dieren opeten, dat is pas dier-onvriendelijk ...


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


Son of Vai
endless life is near
Usericon van Son of Vai
Posted 14-01-2003 12:28 by Son of Vai Profiel van Son of Vai

quote:
Op 25 december 2002 1:05 schreef DeCiPhEr het volgende:
Vegetariers zuigen, we hebben toch snijtanden? doe er wat mee!

Alsjeblieft niet zo kortzichtig. Je moet er toch niet aan denken om als klein kalfje bij je moeder weggehaald te worden en in een donkere kist te worden opgesloten, om zo een tijdje later, als ze je helemaal volgestopt hebben te slachten.
Kijk, veehouderijen willen vaak maar 1 ding: Zo veel mogelijk geld verdienen. IS in principe logisch. Maar dat gaat dus vaak wel ten koste van de dieren, zowel van hun welzijn, als van hun leefjaren. Ik pleit ervoor, niet dat iedereen vegetarier wordt, maar dat iedereen bewust is van waat hij eet en waar het vandaan komt.


Da was ik nie!!! Da was iemand anders!!! Da was.....da was een neger!!!


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 14-01-2003 12:33 by Neige Profiel van Neigehttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

quote:
Op 14 januari 2003 12:28 schreef Son of Vai het volgende:
Kijk, veehouderijen willen vaak maar 1 ding: Zo veel mogelijk geld verdienen. IS in principe logisch.

helaas draait alles de dag van vandaag daarrond, en dat vind ik dat niet zo logisch (wat ben je immers met enorm veel geld als je het in je leven toch niet kan verdoen ), maar dat is hier eigenlijk niet de point...


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 14-01-2003 12:35 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

Ik heb met mn moeder afgesproken dat we nog maar 2x in de week vleesch eten, en dan wel biologisch. Maar 2x in de week omdat we het anders niet kunnen betalen maar het wel heel erg lekker vinden. Goeie oplossing toch?


I spy with my little and verrry evil eye.....


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 14-01-2003 12:55 by Neige Profiel van Neigehttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

vlees is idd wel duur, maar mijn ouders kijken ook altijd naar de promoties hier en daar. maar ik wil niet vegetarisch gaan eten: desnoods iedere dag slechts de helft, maar toch tenminste iedere dag.


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 14-01-2003 15:09 by Phaestus Profiel van Phaestus

quote:
Op 14 januari 2003 12:20 schreef Neige het volgende:
mwa, ik eet graag vlees en ben daar blij om. het eten van dieren opeten, dat is pas dier-onvriendelijk ...




De mens heeft zijn huidige intellect trouwens voor het grootste deel te danken aan het feit dat hij vlees begon te eten.. Vleeseters hoeven namelijk niet de hele dag vruchtjes te plukken of gras te herkauwen, omdat vlees naar verhouding veel meer voedingsstoffen bevat. Vleesetende mensen konden dus gereedschappen maken en zich op die manier ontwikkelen tot wat we nu zijn...

Of dat zo goed is.. en of we nu niet allemaal beter terug kunnen naar het vegetarier zijn laat ik in het midden..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 14-01-2003 16:19 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

quote:
Op 14 januari 2003 12:55 schreef Neige het volgende:
vlees is idd wel duur, maar mijn ouders kijken ook altijd naar de promoties hier en daar. maar ik wil niet vegetarisch gaan eten: desnoods iedere dag slechts de helft, maar toch tenminste iedere dag.


tsja, het gaat voornamelijk om biologisch vlees wat zo duur is


I spy with my little and verrry evil eye.....


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen