IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 31-10-2003 11:55 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 31 oktober 2003 11:55 schreef chriz het volgende:
woohoo!!

jammer genoeg kan ik niet..maar goed, it's the thought that counts





..."Hate can only create more hate"...


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 31-10-2003 11:55 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

ik gaat nu mijn fiets pakken en naar de stam
zie jullie later/vanmiddag?



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 31-10-2003 11:56 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

ONTOPIC!!!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-10-2003 11:57 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 31 oktober 2003 11:08 schreef campske666 het volgende:
Goed argument...maar dan eet ik liever wel vlees, en minder mayonaise bij de frieten


Heej Campske, ga je ook nog op mijn post reageren in plaats van hier zo slap te ouwehoeren en het topic te verneuken?

Of ben je ook een loudmouth?


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 31-10-2003 11:57 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 31 oktober 2003 11:29 schreef ghoulliette het volgende:
dieet is gewoon je eetwijze. dus nu dieet je ook, maar of dat een gezond dieet is is de vraag natuurlijk

Weet ik wel, maar mensen vergten vaak essentiële dingen te compenseren, zoals tekort aan calcium en vitamine D. Nu ben ik de naam van de aandoening vergeten, maar er is terug en botziekte bij jonge kinderen opgekomen, die ook kan ontstaan als veganisten hun kinderen melk ontzeggen: daar staan ze dan met hun "gezond eten" onzin


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 31-10-2003 12:06 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 31 oktober 2003 11:57 schreef Gunman het volgende:
Weet ik wel, maar mensen vergten vaak essentiële dingen te compenseren, zoals tekort aan calcium en vitamine D.
Aargh! Dwaallicht meldde het net ook al.. vitamine D maakt je lichaam zelf aan door in de zon te komen, dat haal je niet uit je eten.

quote:
Nu ben ik de naam van de aandoening vergeten, maar er is terug en botziekte bij jonge kinderen opgekomen, die ook kan ontstaan als veganisten hun kinderen melk ontzeggen: daar staan ze dan met hun "gezond eten" onzin
Wat? De Engelse Ziekte wellicht?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-10-2003 12:08 by Snaack Profiel van Snaack

Kromme benen door kalkgebrek?

Anyway: vreemd dat je vegan eten met "ongezond" en vlees eten met "gezond" associeert Gunman.

Baseer je dat op 1 verhaal over een mongool die geen kalk inneemt?


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 31-10-2003 12:12 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 31 oktober 2003 12:08 schreef Snaack het volgende:
Kromme benen door kalkgebrek?

Anyway: vreemd dat je vegan eten met "ongezond" en vlees eten met "gezond" associeert Gunman.

Baseer je dat op 1 verhaal over een mongool die geen kalk inneemt?

Zo bot wil ik het niet stellen, teveel vlees is verre van goed: teveel vetten etcetera.

Ik ga zelf voor een goed uitgebalanceerde voeding (ik probeer het althans) . Nu kan ik ernaast zitten , maar ijzer is toch ook iets waar je op moet letten als je geen vlees meer wilt eten.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-10-2003 12:20 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 31 oktober 2003 11:57 schreef Snaack het volgende:
Heej Campske, ga je ook nog op mijn post reageren in plaats van hier zo slap te ouwehoeren en het topic te verneuken?

Of ben je ook een loudmouth?


Welke post ?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-10-2003 12:23 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 31 oktober 2003 12:12 schreef Gunman het volgende:
Zo bot wil ik het niet stellen, teveel vlees is verre van goed: teveel vetten etcetera.


Zeker het vlees wat massaal geconsumeerd wordt ja, de goedkope, vette troep

Als mensen alleen maar duur, mager kwaliteitsvlees zouden eten zouden er veel minder by-pass operaties nodig zijn

Nu wil ik ook niet beweren dat uitsluitend vlees de boosdoener is, het hele eetpatroon van veel mensen in de westerse maatschappij is verneukt. Maar vlees maakt natuurlijk wel een groot deel uit van het diëet van de westerling.

Gevarieërder eten, minder vlees, meer vis, alsof je elke dag in een ander restaurant eet

Maar ja, afgezien van het feit dat mensen dat zouden moeten willen (en af moeten stappen van de "I'm loving it"-mentaliteit.. FUCK MacDonalds!!) zouden die mensen dan ook moeten leren koken

Zucht.. Wat een utopie..

quote:
Ik ga zelf voor een goed uitgebalanceerde voeding (ik probeer het althans) . Nu kan ik ernaast zitten , maar ijzer is toch ook iets waar je op moet letten als je geen vlees meer wilt eten.



Als je maar voldoende noten en verse groenten als andijvie, spinazie e.d. eet hoef je je niet echt zorgen te maken.

Indien nodig kan je een supplement slikken, er zijn zelfs tabletten speciaal voor vegetariërs.

Ik zou me als vleeseter meer zorgen maken of ik niet teveel slechte stoffen binnenkrijg zoals hormonen, ziektekiemen e.d.

Maar ja, veel informatie wordt de consument onthouden door het Oplichtingsbureau Vlees (hier in Holland.. geen idee of jullie zo'n instantie in België hebben..)

Zoals gewoonlijk staat economisch belang boven welzijn

Waarschuwingsstickers op kippevlees mogen bijvoorbeeld niet, terwijl 50% salmonella bevat (goed voor een zware voedselvergiftiging met ziekenhuisopname tot gevolg)

De bio-industrie is "over the top" en aangezien daar veel aan verdiend wordt willen ze dat zo houden. Of dat wel het beste is voor het milieu, mens en dier maakt geen fuck uit, geld verblind..

Pecunia non olet? Zeker wel, naar mest

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 31-10-2003 12:24]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-10-2003 12:27 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 31 oktober 2003 12:20 schreef campske666 het volgende:
Welke post ?


Deze post, gij blinde vink:





quote:
Op 30 oktober 2003 13:24 schreef campske666 het volgende:
Mja, het was natuurlijk ook maar een grapje.


Een slecht grapje welteverstaan

quote:
Maar iets serieuzer nu. De reden waarom je dus geen vlees eet, is omdat het genot van het vlees eten niet opweegt tegenover het leed van het dier.


Neen.

*zucht*

Weer iemand die aan accute Oost-Indische woordblindheid lijdt

Zoveel vegetariërs als er zijn zijn er redenen om geen vlees te eten. De één vind het alleen vies, bij de ander is het een combinatie van tal van factoren.

Een paar redenen waarom ik geen vlees eet:
-De mens hoeft de stoffen die in vlees zitten niet exclusief uit vlees te halen. Vlees heb je dus NIET nodig.

-Vlees is aantoonbaar ongezond.

-Het meeste vlees is van een belabberde kwaliteit en bevat tal van gifstoffen (hormonen, ziektes, stresshormonen) Dat wil ik niet binnenkrijgen.

-Door de huidige productiemethoden hebben de dieren geen fatsoenlijk bestaan.

-Door de huidige productiemethoden kunnen ziekten de kop opsteken en mogen dieren daar niet tegen ingeënt worden. Dan is het vlees nanamelijk onverkoopbaar, ookal is de inentingsstof onschadelijk voor de mens.

-Door de huidige productiemethoden ontstaat er veel schade aan het milieu.

-Vlees "produceren" is voedselvernietigig; Voor elke kilo geproduceerd vlees is namelijk 6-8 kilo plantaardig voedsel nodig. Hierdoor draagt (vooral) de bioindustrie bij aan een verergering van het wereldvoedseltekort.

Dit zijn een aantal redenen waarom ik geen vlees eet.

quote:
Op zich wel een nobele gedachte, maar iets te week invergelijking met de dag-dagelijkse realiteit.
Het leven draait om genieten en pijn. Denk je dat een wolf medelijden voelt als hij een liefkonijntje de rug over bijt ?


*beeldt zich campske666 in die met een zelfgemaakte speer op de Hoge Veluwe achter een hert aanrent*

Geeft je zeker veel jaag-genoegen als je stoer zo'n groen bakje met bloederige lapjes erin te grazen neemt in de supermarkt?

Lul toch niet zo slap man.. De mens staat ongelooflijk ver bij de natuur vandaan dat de door jou zo geliefde "dag-dagelijkse realiteit" op de moderne mens niet meer van toepassing is.

Of wil je beweren dat met je luie dik reet voor de TV hangend een pizza bestellen gebaseerd op "pijn en genieten" is?



quote:
Eten en ge-eten worden, dat is de natuur.



De natuur ja. Daar maken wij onderhand geen deel meer van uit.



campske666
Usericon van campske666
Posted 31-10-2003 12:30 by campske666 Profiel van campske666

Heb ff geen tijd om hierop in te gaan (beetje crisisje hier). straks misch


Dominium
Usericon van Dominium
Posted 31-10-2003 12:30 by Dominium Profiel van Dominiumhttp://www.gothweb.be

spaar de dieren, eet een vegetariër


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 31-10-2003 12:33 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 31 oktober 2003 12:12 schreef Gunman het volgende:
Nu kan ik ernaast zitten , maar ijzer is toch ook iets waar je op moet letten als je geen vlees meer wilt eten.

IJzer zit ook in verschillende groentes (denk aan spinazie, andijvie etc.) en bijvoorbeeld in noten. Om nog maar niet te spreken van de eventuele vleesvervangers (die verrijkt worden) met de voedingsstoffen die ook vlees zitten.


I'm not being rude. You're just insignificant.


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-10-2003 12:38 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 31 oktober 2003 12:27 schreef Snaack het volgende:



-Vlees is aantoonbaar ongezond.

-Het meeste vlees is van een belabberde kwaliteit en bevat tal van gifstoffen (hormonen, ziektes, stresshormonen) Dat wil ik niet binnenkrijgen.




heb toch nog ff tijd gehad, dus:

- groenten zitten ook vol sproeistoffen


quote:

*beeldt zich campske666 in die met een zelfgemaakte speer op de Hoge Veluwe achter een hert aanrent*

Geeft je zeker veel jaag-genoegen als je stoer zo'n groen bakje met bloederige lapjes erin te grazen neemt in de supermarkt?

Lul toch niet zo slap man.. De mens staat ongelooflijk ver bij de natuur vandaan dat de door jou zo geliefde "dag-dagelijkse realiteit" op de moderne mens niet meer van toepassing is.

Of wil je beweren dat met je luie dik reet voor de TV hangend een pizza bestellen gebaseerd op "pijn en genieten" is?





De natuur ja. Daar maken wij onderhand geen deel meer van uit.




De reden waarom vele mensen zich zo slecht voelen is net omdat we zo ver van de natuur staan, omdat we ertegen in willen gaan.
Ik beschouw mezelf idd nog een deel van de natuur. die houding van "wij behoren niet meer tot de natuur" wind ik misselijkmakend, en is voor een groot deel verantwoordlijk voor de erbarmelijke staat van de natuur tegenwoordig.
En het gaat me niet om het plezier van het jagen. Het gaat me erom dat het lijden van het beest geen reden is om het niet te eten.

Dat in het kort. Verder ga ik hier niet meer op ingaan wegens gebrek aan tijd en totaal gebrek aan interesse.

Ps.juist een lekker broodje kip geten



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-10-2003 12:39 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 31 oktober 2003 12:30 schreef campske666 het volgende:
Heb ff geen tijd om hierop in te gaan (beetje crisisje hier). straks misch


Deal

quote:
Op 31 oktober 2003 12:30 schreef Dominium het volgende:
spaar de dieren, eet een vegetariër


Huh


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 31-10-2003 12:42 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 31 oktober 2003 12:06 schreef helmet het volgende:
Aargh! Dwaallicht meldde het net ook al.. vitamine D maakt je lichaam zelf aan door in de zon te komen, dat haal je niet uit je eten.


Met alleen zon gebeurt er niks, je hebt calcium en fosfor nodig om die vitamine D aan te kunnen maken.
Rachitis, een ziekte die niet meer voorkwam sinds 1950, is nu weer aangetroffen bij veganisten. Door tekort aan vitamine D kunnen jongeren mentale achterstand oplopen.

quote:
Op 31 oktober 2003 12:33 schreef helmet het volgende:
IJzer zit ook in verschillende groentes (denk aan spinazie, andijvie etc.) en bijvoorbeeld in noten. Om nog maar niet te spreken van de eventuele vleesvervangers (die verrijkt worden) met de voedingsstoffen die ook vlees zitten.

In spinazie zit bijna geen ijzer, en het is bovendien veel moeilijker voor ons lichaam om ijzer op te nemen uit groenten, ipv. vlees.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 31-10-2003 12:46 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 31 oktober 2003 12:38 schreef campske666 het volgende:
heb toch nog ff tijd gehad, dus:
- groenten zitten ook vol sproeistoffen
Da's veelal een kwestie van wassen, schillen en het land van herkomst van de groente. Natuurlijk zal er ook met groente wel eens wat misgaan, maar het is geen opgefokte (no pun intended) business zoals de vleesindustrie. Groenten worden net volgespoten met hormonen.

quote:
Ik beschouw mezelf idd nog een deel van de natuur. die houding van "wij behoren niet meer tot de natuur" wind ik misselijkmakend, en is voor een groot deel verantwoordlijk voor de erbarmelijke staat van de natuur tegenwoordig.
Waar slaat dit nou weer op in relatie tot deze discussie?

In wat voor een opzicht vind jij jezelf nog deel van de natuur?

quote:
En het gaat me niet om het plezier van het jagen. Het gaat me erom dat het lijden van het beest geen reden is om het niet te eten.
Je geeft dus niets om het lijden van een beest? Met andere woorden... jij bent beter dan het beest? Want voor jou mag dat beest best lijden.

quote:
Verder ga ik hier niet meer op ingaan wegens gebrek aan tijd en totaal gebrek aan interesse.
Als het je niet interesseert, waarom ben je dan uberhaupt begonnen aan de discussie?

quote:
Ps.juist een lekker broodje kip geten
Wow, provoceren.. dat getuigt echt van bijzondere talenten


I'm not being rude. You're just insignificant.


Edder
king from camelot
Usericon van Edder
Posted 31-10-2003 12:47 by Edder Profiel van Edderhttp://www.edder.f2o.org

Klopt het dat je vitamine D behalve uit zonlicht ook uit vis kunt halen?
Of heb ik toch niet goed opgelet toen ik ooit verzorging had op school


Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor!


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 31-10-2003 12:48 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 31 oktober 2003 12:23 schreef Snaack het volgende:
Zeker het vlees wat massaal geconsumeerd wordt ja, de goedkope, vette troep

Als mensen alleen maar duur, mager kwaliteitsvlees zouden eten zouden er veel minder by-pass operaties nodig zijn


Je moet dat wat uitzoeken, liever wat minder van mager vlees dan meer van goedkoop vet, zeg maar.
Enneuh, zelf slachten mag dan verboden zijn, wij gaan heus niet met een eigen kip naar de slager lopen met: "maak die even koud asjeblief?"

quote:
Nu wil ik ook niet beweren dat uitsluitend vlees de boosdoener is, het hele eetpatroon van veel mensen in de westerse maatschappij is verneukt. Maar vlees maakt natuurlijk wel een groot deel uit van het diëet van de westerling.

Gevarieërder eten, minder vlees, meer vis, alsof je elke dag in een ander restaurant eet
Maar ja, afgezien van het feit dat mensen dat zouden moeten willen (en af moeten stappen van de "I'm loving it"-mentaliteit.. FUCK MacDonalds!!) zouden die mensen dan ook moeten leren koken

Zucht.. Wat een utopie..


Daar ben ik het mee eens, daarom ook dat ik nog steeds vlees eet. Ik eet namelijk nog vaak "boerenkost" met een heel gamma aan verse groenten. Let wel, thuis blijft het vet achterwege, de gerechten zijn vaak traditioneel, de bereiding niet: olie i.p.v. boter, weinig zout, ..ga maar door.

Maar er is ook plaats voor andere dingen, eens geen aardappellen maar een lichte pasta erbij, echt lekker.

quote:

Als je maar voldoende noten en verse groenten als andijvie, spinazie e.d. eet hoef je je niet echt zorgen te maken.


Ik zie wederom dat ik echt goed zit, ik kan spinazie vreten met hopen.
quote:
Op 31 oktober 2003 12:42 schreef mislyd het volgende:
Met alleen zon gebeurt er niks, je hebt calcium en fosfor nodig om die vitamine D aan te kunnen maken.
Rachitis, een ziekte die niet meer voorkwam sinds 1950, is nu weer aangetroffen bij veganisten. Door tekort aan vitamine D kunnen jongeren mentale achterstand oplopen.


In spinazie zit bijna geen ijzer, en het is bovendien veel moeilijker voor ons lichaam om ijzer op te nemen uit groenten, ipv. vlees.

Dat was d ziekte die ik zocht. En k zat idd wat in de war met calcium en vitamine D , dat mede daarmee wordt opgebouwd.



Algemene tip om gezonde voeding aan te vullen: drink meer water. veel mensen die ik ken drinken echt te weinig en staan te kijken als ik op een dag (naast ander drank bij het eten enzo) een 2 liter fles tussendoor leegdrink.

Drink als je opstaat, 10-15 minuten voor je ontbijt een flinkglas water: doet wonderen voor de spijsvertering.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 31-10-2003 12:51]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 31-10-2003 12:49 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 31 oktober 2003 12:46 schreef helmet het volgende:


Je geeft dus niets om het lijden van een beest? Met andere woorden... jij bent beter dan het beest? Want voor jou mag dat beest best lijden.




Ik vind mensen niet zozeer beter dan dieren. Eigenlijk niet, maar goed. Vind het dan ook vreselijk dat dieren moeten lijden om ons van voedsel te voorzien, wat egoïstisch is dat.


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 31-10-2003 12:50 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 31 oktober 2003 12:42 schreef mislyd het volgende:
Met alleen zon gebeurt er niks, je hebt calcium en fosfor nodig om die vitamine D aan te kunnen maken.
He vreemd. Ik heb altijd geleerd dat je vitamine D aanmaakt onder invloed van zonlicht en dat die vitamine D juist weer nodig was voor het opnemen van calcium uit je voeding.

Toch eens nazoeken dan

quote:
In spinazie zit bijna geen ijzer, en het is bovendien veel moeilijker voor ons lichaam om ijzer op te nemen uit groenten, ipv. vlees.
Weet je hoe dat komt toevallig?


I'm not being rude. You're just insignificant.


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-10-2003 12:51 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 31 oktober 2003 12:46 schreef helmet het volgende:


In wat voor een opzicht vind jij jezelf nog deel van de natuur?

Je geeft dus niets om het lijden van een beest? Met andere woorden... jij bent beter dan het beest? Want voor jou mag dat beest best lijden.




- Ik ben een levend wezen => onderdeel van de natuur ( HALLO !!)
- Is de vos beter dan het konijn ?

- provoceren heerst !


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 31-10-2003 12:54 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

pfff, mensen zijn erger dan beesten.
Vandaar dat wij graag vriendelijke diertjes met een vacht AFSLACHTE EN OPVRETE!!!!!!
En sinds die kutkoe mijn hond heeft vermoord ga ik ze allemaal opvreten!!
met erbij


Een kleine snol zit zo vol.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 31-10-2003 12:55 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 31 oktober 2003 12:50 schreef helmet het volgende:
He vreemd. Ik heb altijd geleerd dat je vitamine D aanmaakt onder invloed van zonlicht en dat die vitamine D juist weer nodig was voor het opnemen van calcium uit je voeding.


Ik heb het opgezocht en je hebt helemaal gelijk.. Ik draai wel vaker dingen om..

Vitamin D - This steroid vitamin is needed for calcium metabolism , and is found in egg yolk, fatty fish and enriched milk, but, since it is synthesized in the skin when an individual is exposed to sunlight, it isn't normally needed in the diet. It is used to treat rickets, a nutritional disease that causes poor bone growth in children.

quote:

Weet je hoe dat komt toevallig?

Ik durf al niks meer zeggen nu, maar ik dacht omdat onze darmen daar te kort voor zijn..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen