IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-12-2002 20:52 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

As always the exception make the rule


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-12-2002 20:52 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 22 december 2002 20:48 schreef Snaack het volgende:


En vleeseters hebben juist minder energie, vlees is namelijk zeer zwaar te verteren en kost je lichaam dus veel energie.
!

dit klopt niet, planteneters hebben een veel langzamer werkend darmstelsel.
vleeseters poepen meer en laten meer scheten


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-12-2002 20:53 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Scheten laten is mannelijk ..


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-12-2002 20:54 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 22 december 2002 20:48 schreef Snaack het volgende:

Karnivoor, als je geen zinvolle bijdrage aan deze discussie kan leveren hou je er dan alsjeblieft buiten

De posts van de vleeseters zijn ongeveer samen te vatten als Vleesch heerscht en het is gewoon lekker!, ik dank jullie dan ook intens voor deze enorm verhelderende bijdrage!


hmz, het is maar vanaf welke kant je het bekijkt, wij vleeseters zien hetzelfde vanaf jullie kant dus wat dat betreft slaat jouw post ook nergens op...

maar boeie


Je moeder.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 22-12-2002 20:54 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

oh ja..........


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-12-2002 20:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

ja


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 22-12-2002 21:05 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

oh


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-12-2002 21:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

mooi wa


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-12-2002 21:09 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 22 december 2002 20:52 schreef ghoulliette het volgende:
dit klopt niet, planteneters hebben een veel langzamer werkend darmstelsel.
vleeseters poepen meer en laten meer scheten


Langzamer werkend darmstelsel betekent minder energie hebben

Meer schijten + scheten laten is hét bewijs dat vleeseters meer energie hebben

Nee! Nogmaals, vlees is zwaar verteerbaar (wat dus veel energie kost) itt plantaardig voedsel, wat juist licht verteerbaar is. Dat betekent dat dus, ook indien plantaardig voedsel minder voedzaam is als vlees, de netto energiewinst van plantaardig voedsel jusit groter is!

En vlees is erg slecht voor je darmen, blijft vaak te lang in de darmen waardoor het gaat rotten en er dus veel minder energie uitgehaald wordt. Meer scheten laten kan een gevolg zijn van dit rotten (bij rotting komt methaangas vrij). De kans op spijsverteringsproblemen en zelfs darmkanker neemt hierdoor toe omdat de darmwand vaak geïrriteerd wordt. [onderzoek tussen Japanners en Amerikanen heeft dit aangetoond]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-12-2002 21:10 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

pull my finger...........


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-12-2002 21:17 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 22 december 2002 20:54 schreef karnivoor het volgende:
hmz, het is maar vanaf welke kant je het bekijkt, wij vleeseters zien hetzelfde vanaf jullie kant dus wat dat betreft slaat jouw post ook nergens op...

maar boeie


Uh

Hoe zou je de pro-vega argumenten willen samenvatten dan? Komt wel op iets meer neer als "Groenten zijn gewoon lekker!!!!".


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 22-12-2002 21:29 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

misschien Groenten EN fruit zijn gewoon lekker?



And my marlboro light


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-12-2002 21:37 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

gaan met die banaan. (boterham met pindakaas en banaan is btw lekkerder dan een boterham met alleen pindakaas).

wat ik wel jammer vind: ik houdt niet zo van zoetigheid op brood, en om dan alleen dingen te eten waar kaas in de naam voorkomt wordt ook zo vervelend


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 22-12-2002 21:46 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

quote:
Op 22 december 2002 21:37 schreef ghoulliette het volgende:
gaan met die banaan. (boterham met pindakaas en banaan is btw lekkerder dan een boterham met alleen pindakaas).

wat ik wel jammer vind: ik houdt niet zo van zoetigheid op brood, en om dan alleen dingen te eten waar kaas in de naam voorkomt wordt ook zo vervelend



weleens tahin geprobeerd (pindakaas van sesamzaad)


And my marlboro light


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-12-2002 21:47 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

wel notenpasta (van de gimsel) best lekker maar je krijgt er heel snel genoeg van


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 22-12-2002 21:50 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 22 december 2002 21:09 schreef Snaack het volgende:
Nee! Nogmaals, vlees is zwaar verteerbaar (wat dus veel energie kost) itt plantaardig voedsel, wat juist licht verteerbaar is. Dat betekent dat dus, ook indien plantaardig voedsel minder voedzaam is als vlees, de netto energiewinst van plantaardig voedsel jusit groter is!

En vlees is erg slecht voor je darmen, blijft vaak te lang in de darmen waardoor het gaat rotten en er dus veel minder energie uitgehaald wordt. Meer scheten laten kan een gevolg zijn van dit rotten (bij rotting komt methaangas vrij). De kans op spijsverteringsproblemen en zelfs darmkanker neemt hierdoor toe omdat de darmwand vaak geïrriteerd wordt. [onderzoek tussen Japanners en Amerikanen heeft dit aangetoond]

Plantaardig voedsel is alleen maar makkelijk verteerbaar wanneer het platgekookt is (als de vezels mals zijn). Herbivoren hebben langere darmen dan carnivoren, net omdat groenten zo traag verteren!
Verder is de spijsvertering zeer individueel bepaald, en hangt een trage of snelle vertering ook af van het metabolisme dat je hebt, en de lengte van je darmen..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-12-2002 21:51 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 22 december 2002 21:50 schreef mislyd het volgende:
Herbivoren hebben langere darmen dan carnivoren, net omdat groenten zo traag verteren!


dat bedoelde ik dus !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-12-2002 21:53 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Groenteburgers zijn dan ook erg vies.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 22-12-2002 21:54 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

quote:
Op 22 december 2002 21:47 schreef ghoulliette het volgende:
wel notenpasta (van de gimsel) best lekker maar je krijgt er heel snel genoeg van


toch niet de gimsel in rotterdam hoop ik?


And my marlboro light


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-12-2002 21:56 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 22 december 2002 21:54 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
toch niet de gimsel in rotterdam hoop ik?

nee arnhem. die in rotterdam was wel erg ver fietsen geweest


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 22-12-2002 21:57 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

haha dat is waar, maar daar werkte ik nog een tijdje. dus vandaar

trouwens tahin is wel ok maar wel iets wat je moet combineren met nog meer beleg...


And my marlboro light


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 22-12-2002 22:57 by Argentumfeles Profiel van Argentumfeles

quote:
Op 20 december 2002 15:17 schreef Astaroth het volgende:
Ik zelf heb eigenlijk nooit het principe van Vegatariër of Veganist gesnapt. Kan ik een koe afschieten of een gans de nek omdraaien als ik honger heb en vlees nodig heb? Ja, tuurlijk.



Heb veel eruit ge-edit anders werd de quote te groot. Ik vind het niet in staat zijn van het doden van een dier voor consumptie precies hetzelfde als iemand doodschieten of een atoombommetje af laten gaan, das ook mooi zonder vieze handjes te krijgen te doen.

Ik kom uut een boerendorp en daar werd de fok van dieren voor consumptie binnen het gezin redelijk normaal gevonden. Vervolgens komen er van die randidioten die evengoed hun biefstukje met smaak opeten met hun afkeuring voor dit geheel ("oh wat vies, oh wat akelig"). En dat vind ik heeeeeeeeeeeeel erg superhypocriet. Doorgaans hebben deze dieren een veel betere kwaliteit van leven gehad (ook al was het even kort) en er wordt veel beter gelet op een snelle en pijnloze dood in vergelijking met een slachthuis.



Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 22-12-2002 22:58 by Snagger Profiel van Snagger

VLEES !


Ik, Wil Schuurman


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-12-2002 23:26 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

er zijn teveel mensen. er is geen ruimte om te jagen. bovendien is het lopen naar de super veel gemakkelijker (mens is van nature liever lui dan moe). maar het vlees eet instinct is er nog wel. alleen het jacht instinct is er niet meer.

als we nu eens de hele wereld behalve nederland afslachten (of course)en dan overal een groot natuurgebied van maken kunnen we weer lekker konijn en hert happen dat we zelf gevangen hebben

het hertenetenmanifest is een feit!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-12-2002 23:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Kill Bambi, zijn biefstuk smaakt toppie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen