IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Vorige pagina | Volgende pagina
Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 22-01-2002 20:53 by Lord Morgoth Profiel van Lord Morgoth

Misschien wat offtopic maar toch:

Als je het tegen een 'normale' vleeseter (excuse le mot) hebt over het eten van koeien, varkens etc. geen probleem, maar zodra je rept over het eten van lammetjes (erg mals en lekker vlees), hond (niet te onderscheiden van de koe), wild zwijn (tja waar zou dat nou naar smaken) of larven oid begint ieder een te flippen? Why?

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 22-01-2002 20:54]


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 22-01-2002 20:58 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 22 januari 2002 20:53 schreef Lord Morgoth het volgende:
Misschien wat offtopic maar toch:

Als je het tegen een 'normale' vleeseter (excuse le mot) hebt over het eten van koeien, varkens etc. geen probleem, maar zodra je rept over het eten van lammetjes (erg mals en lekker vlees), hond (niet te onderscheiden van de koe), wild zwijn (tja waar zou dat nou naar smaken) of larven oid begint ieder een te flippen? Why?


Dat is net zoals dat er mensen zijn die boos worden als ze horen dat er in Peru cavia's worden gegeten... da's daar net zo normaal als de kip hier...

Ik als vegetariër durf te beweren dat als ik ooit vlees MOET eten (tijdens hongersnood en er is nix anders, dan zul je wel moeten, wil je het willen overleven), dan kan het me geen hol schelen of het nou een koe of een hond is hoor!


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-01-2002 21:00 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 22 januari 2002 20:53 schreef Lord Morgoth het volgende:
Misschien wat offtopic maar toch:

Als je het tegen een 'normale' vleeseter (excuse le mot) hebt over het eten van koeien, varkens etc. geen probleem, maar zodra je rept over het eten van lammetjes (erg mals en lekker vlees), hond (niet te onderscheiden van de koe), wild zwijn (tja waar zou dat nou naar smaken) of larven oid begint ieder een te flippen? Why?


Onderbuikgevoelens. Lammetjes zijn lief, honden helemaal en larven zijn ranzig.

Jij gaat ervan uit dat mensen rationeel zijn, wat dus niet het geval is

Er is NOG een tweeledig probleem met vis trouwens: het zit VOL met zware metalen (daar kan je wel naar luisteren, maar doorslikken is minder) en zeevis is *bijzonder* slecht voor de zee (de flora op de zeebodem wordt verwoest door die netten).


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 22-01-2002 21:02 by Lord Morgoth Profiel van Lord Morgoth

Kijk dat bedoel ik nou.

Gewoon even een praktijk voorbeeld: als je in Indonesië met de auto een kip aanrijd, dan schroef je je raampje open en roept uit volle borst 'AJAM' uit het raampje en voila: Eten! Rij je een hond aan doe je exact hetzelfde (al weet ik even het woord voor hond niet meer). En de mensen hebben, zonder ook maar enige scrupules: juist ja, Eten!

En tja cavia's... Daar zit mij wat te weinig vlees aan


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-01-2002 21:02 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 januari 2002 20:53 schreef Lord Morgoth het volgende:
Misschien wat offtopic maar toch:

Als je het tegen een 'normale' vleeseter (excuse le mot) hebt over het eten van koeien, varkens etc. geen probleem, maar zodra je rept over het eten van lammetjes (erg mals en lekker vlees), hond (niet te onderscheiden van de koe), wild zwijn (tja waar zou dat nou naar smaken) of larven oid begint ieder een te flippen? Why?


dat is een kwestie van cultuur. moslims eten geen varkens, indiers geen koeien, wij geen sprinkhanen.


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 22-01-2002 21:03 by darkscar Profiel van darkscar

stoppen met het eten van vlees is heeeel ongezond en je gaat veel missen, zoals hoarma


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 22-01-2002 21:03 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

quote:
Op 22 januari 2002 21:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Onderbuikgevoelens. Lammetjes zijn lief, honden helemaal en larven zijn ranzig.

Jij gaat ervan uit dat mensen rationeel zijn, wat dus niet het geval is

Er is NOG een tweeledig probleem met vis trouwens: het zit VOL met zware metalen (daar kan je wel naar luisteren, maar doorslikken is minder) en zeevis is *bijzonder* slecht voor de zee (de flora op de zeebodem wordt verwoest door die netten).


In vis zitten idd PCB's maar die worden eruitgehaald door de vis in schoon water te leggen. Dan staat hij die PCB's af en kan je zonder gevaar vis eten.
Ik ben trouwens niet vegetarisch. Ik vind het heel nobel maar ik vind vlees zo lekker en het is ook gezond (zolang het niet besmet is met weet ik veel watvoor ziekte/genetisch gemodificeerd is....).


I spy with my little and verrry evil eye.....


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 22-01-2002 21:03 by Lord Morgoth Profiel van Lord Morgoth

quote:
Op 22 januari 2002 21:00 schreef

Er is NOG een tweeledig probleem met vis trouwens: het zit VOL met zware metalen (daar kan je wel naar luisteren, maar doorslikken is minder) en zeevis is *bijzonder* slecht voor de zee (de flora op de zeebodem wordt verwoest door die netten).


Hmm dit heeft wel een erg hoog Greenpeace gehalte

Anyway ik ben de slechste nog niet, en ik heb besloten om toch maar naar wageningen te komen als jij vegetarisch gaat koken. Who knows... I may like it.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 22-01-2002 21:05 by Lord Morgoth Profiel van Lord Morgoth

quote:
Op 22 januari 2002 21:03 schreef WickedKimmie het volgende:
In vis zitten idd PCB's maar die worden eruitgehaald door de vis in schoon water te leggen. Dan staat hij die PCB's af en kan je zonder gevaar vis eten.
Ik ben trouwens niet vegetarisch. Ik vind het heel nobel maar ik vind vlees zo lekker en het is ook gezond (zolang het niet besmet is met weet ik veel watvoor ziekte/genetisch gemodificeerd is....).



Volledig Offtopic:

Dat vind ik nou weer wat te ver gaan. Laat dat spul gewoon d'r op zitten. Straks kunnen we nergens meer tegen.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-01-2002 21:07 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 22 januari 2002 21:03 schreef Lord Morgoth het volgende:
Hmm dit heeft wel een erg hoog Greenpeace gehalte

Anyway ik ben de slechste nog niet, en ik heb besloten om toch maar naar wageningen te komen als jij vegetarisch gaat koken. Who knows... I may like it.


Cool, dan noteer ik jou ook. I appreciate it Nog allergieën/dingen die je niet lust?

Hey WickedKimmie, er zitten niet alleen PCB's in vis maar ook lood en dergelijke... en dat haal je er dus *niet* uit.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 22-01-2002 21:07]


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 22-01-2002 21:09 by Lord Morgoth Profiel van Lord Morgoth

Offtopic: wanneer was dat precies. Verder lust ik nagenoeg alles.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-01-2002 21:10 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 22 januari 2002 21:09 schreef Lord Morgoth het volgende:
Offtopic: wanneer was dat precies. Verder lust ik nagenoeg alles.


Tja, het was dus op 24 februari dus dan mis je wel Finntroll. Maar speciaal voor jou zal ik dan eh, eh, wat Finntroll mp3'tjes downen en ze voor je draaien .


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 22-01-2002 21:29 by Lord Morgoth Profiel van Lord Morgoth

shit...

Wat brengt het leven toch een dillema's met zich mee


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-01-2002 21:50 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Zie maar. Ik haal je wel van m'n lijstje af, dan kan je beslissen, zolang ik het maar voor 20 februari weet


Jester666
Usericon van Jester666
Posted 22-01-2002 21:57 by Jester666 Profiel van Jester666

Wat mij betreft:
Vlees is goed, vlees moet!

"Vlees bevat waardevolle bouwstoffen voor het lichaam"


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 22-01-2002 21:59 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 22 januari 2002 21:57 schreef Jester666 het volgende:
Wat mij betreft:
Vlees is goed, vlees moet!

"Vlees bevat waardevolle bouwstoffen voor het lichaam"


In de jaren '50 prees de overheid het gebruik van sigaretten ook aan als "goed voor de gezondheid"


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Jester666
Usericon van Jester666
Posted 22-01-2002 22:21 by Jester666 Profiel van Jester666

quote:
Op 22 januari 2002 21:59 schreef Sarjenka het volgende:
In de jaren '50 prees de overheid het gebruik van sigaretten ook aan als "goed voor de gezondheid"


Yep, en nu zeggen ze ook dat sinaasappels goed zijn en veel fruit en groente....
Ik eet wel wat me lichaam me aangeeft.
En laat dat nu net voornamelijk vlees zijn.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 23-01-2002 12:13 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Ik vind vlees altijd het lekkerste van de maaltijd en heb ook echt de behoefte om elke dag een stuk vlees of vis te eten.

Vegetarisch zijn is een keuze die je maakt. Ik maak ook echt geen probleem van vegetariërs, mits zij hun eigen keuze voor zich houden en niet aan andere mensen opdringen, of al beledigd zijn als je voor hun neus in een hamburger bijt . Maar zij zijn wel te vergelijken met posertjes vind ik...


Black Lily
009 chick
Usericon van Black Lily
Posted 23-01-2002 12:25 by Black Lily Profiel van Black Lily

Ik zou graag vegetariër willen zijn omdat ik het ook zielig vind voor de beestjes en zo, maar dat zou dan betekenen dat ik op sommige dagen geen diner meer zou eten... Als mijn gezinsleden namelijk gewoon groente, aardappelen en vlees eten, eet ik alleen het vlees, want groente en aardappelen vind ik goor. Nou ja, op een paar uitzonderingen na dan. Dus mijn diner bestaat voor een paar dagen in de week alleen uit een stuk vlees... Dit wat ik nu doe is al ongezond, ik weet het, maar als ik dan ook nog eens geen vlees zou eten dan zou het helemaal ongezond zijn... Dus daarom ben ik geen vegetariër.


"Jouw stem is als een suikervrij kauwgompje met xylitol" (FireFox)


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 24-01-2002 12:03 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Het gaat mij er niet zo zeer om of het eten van vlees wel of niet goed is. Zoals het voorgaande al laat zien, is het meer 'de mate van' of 'de schaal waarop' (figuurlijke schaal, welteverstaan) vlees gegeten wordt.

Die schaal is belachelijk groot en heeft een aantal negatieve gevolgen. Laten we niet net doen of er geen dierenleed bestaat voor slachtdieren.

In de natuur is er natuurlijk ook leed genoeg, maar daarin is een bepaalde balans. De mens produceert een overmatige hoeveelheid dierlijke produkten, en dus is een groot deel van het lijden van dieren zeker overbodig en dus niet te rechtvaardigen.

Ik onthoud mij daarom grotendeels (maar niet geheel) van het consumeren van dierlijke produkten, om op die manier een bijdrage te leveren aan het terugdringen van een industrie die mijns inziens niet verantwoord (inhumaan?)is. Zo kan het ook.


Touché, pussycat!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 24-01-2002 12:14 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 22 januari 2002 21:57 schreef Jester666 het volgende:
Wat mij betreft:
Vlees is goed, vlees moet!

"Vlees bevat waardevolle bouwstoffen voor het lichaam"

Sja hier hebben wij al aardig wat discussietjes over gehad


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Pandaemonaeon
Pipo is back in town
Usericon van Pandaemonaeon
Posted 24-01-2002 13:08 by Pandaemonaeon Profiel van Pandaemonaeon

no meat.. no life


Godverdommen..


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 24-01-2002 13:13 by linknl Profiel van linknl

iedereen mag van mij vreten of zuipen wat ie wil als ze mij er maar niet lastig meevallen.
Ik zonder vlees no way.


Pandaemonaeon
Pipo is back in town
Usericon van Pandaemonaeon
Posted 24-01-2002 13:17 by Pandaemonaeon Profiel van Pandaemonaeon

Als ik geen baby vlee...erm als ik geen vlees eet word ik GEK !!! HAIL THE MEAT


Godverdommen..


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-01-2002 14:52 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Toch merkwaardig... al die mensen die dat vlees nodig hebben. Ik heb toch al nooit veel vlees gegeten (vond het altijd wel lekker) en op een gegeven moment kapte ik. Ik miste het ongeveer een week, en toen was het over.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen