Arco |
|
|
|
|
Posted 07-06-2004 9:40 by Arco |
|
|
zonder kaart, met het idee zonder probleem aldaar een toegangspapier te bemachtigen met een volle tank en lege maag om ong 11:00 koers richting de duitse grens gezet. een heleberg momenten later in het wandelaarsbedevaartoord binnengereden werden we via niet te missen gele borden richting randgroepjongerenconcentratiekamp geleid...nog geen twintig meter het park in te zijn gewandeld liep ik tegen een kaartjesverkopende sloeber op, waar ik dus slaagde en deze keer de tgp te slim af was.
wazig was wel dat we daaropvolgend ong 10 mensen gezien hebben die druk op zoek waren naar kaarten, en wat later bleek- er was geen plaatselijke kaartverkoop aan de ingang!.... vreselijk mazzel gehad dus!
In de rij de meegesjouwde versnaperingen genuttigd en langz seqjoeruttie-homo ramon-aces het omhekte festivalterrein binnengestapt, op de borden stond overgens dat je naast eten drinken plastic flessen en foto/film apparatuur ook geen hooi mee naar binnen mocht nemen!!! nu vraag ik jullie hebben jullie op zo'n doordeweekse gemiddelde festivaldag spontaan ideeen om een baal hooi mee naar zo een evenementje mee te nemen?..... raar volk die gelderlanders/limburgers/belgen. Maar goed binnengekomen bleek het eerste herrie-combo 'Shadows Fall' aan het laatste nummer bezig te zijn, grote vreugde aangezien dit nou niet echt een band is die muziek maakt om naar te luisteren, volgende act op t programma was Mastodon, een band waar ik laatst behoorlijk goeie verhalen over hoorde maar welke mij vanmiddag niet kon boeien, de met 80-jaren bay-area en ouwerwetse m'tellika invloeden doorspekte dreunen en deunen deden dienst als achtergrond muziek bij het tjekken en orienteren van/over de indeling van het terrein (en het uitlachen van de army-man in zn pinkplop t shirt).
Munten 1 euro, makkelijk rekenen, Ill Nino was inmiddels begonnen en eens te meer bleek dat de term nu-metal verkeerd gekozen is, nu-herrie of evt als het dan echt moet nu-muziek had beter geweest... zodat niemand op het idee zou komen om dit soort dingen op metal festivals neer te zetten... verder geen reactie op deze springende apen.
Deicide.... lekker ... dikke endorsement deals zorgden ervoor dat de floridaanse godslasteraars het duurste drumstel van de dag op het podium uitgeladen hadden, een heuse Gretch, samen met een vers kaalgeschoren gitarist, een gitarist die harder opgepompt was dan het gemiddelde achtertuinzwembadje op een te hete zomerwoensdagmiddag en een altijd boze Glennie Benneton, die zich al gorgelend een weg door de set baant laten ze de ene klassieker na de andere door de speakerz tetteren. nummers als bible basher, serpents of the light, dead by dawn, dead but dreaming, sacrifice suicide, lunetic of gods creation, once upon the cross, children of the underworld en bastard of christ worden met een behoorlijk acceptabel geluid en dito spelvaardigheid in onzer gezichtjes gesmeten, alle aanwezige marylinmanson lookalikes en andere sexe-twijfelgevallen doen even net alsof ze deze muziek begrijpen en steken bij elke zich voordoenende mogelijkheid zoveel mogelijk wijsvingers en pinken in de lucht, net waar we op zitten te wachten!
Karin en Erik komen binnen, zijn blij dat ze het tot nu toe gebodene reeds gemist hebben en gaan wat te zuipen scoren, das wel een goed plan dan, samen met een stukkie nieuwjork pizza nuttig ik effe een fris drankje.... kwerd alleen effe niet zo fris van de prijs van een bekertje zooi.... 2 fukking muntjes!!!!... muntjes a 1 euro!
Er was ook een soort vaag statiegeldidee opgedaan, voor elke vier ingeleverde bekertjes kon je 1 muntje krijgen, toch maar even de bekertjes bewaren dan....
Tjidrun of bo dom is live minder klote dan op cd.... warschijnlijk omdat al dat nodeloze gepiel niet goed te horen was... desalwelteplus was t nog behoorlijk waardeloos
Oomph???? xou er nix over durven zeggen... behalve dat de mannekes witte pakkies aanhadden.
Soulfly.... daar hebben we palmboomimitator Max Caveraliramarielaaanreia met zn verzameling luidruchtige bosapen, gekleed in zoveel mogelijk groen en geel wat net zo belachelijk staat als een nederlander totaal in oranje! hopend op een beneath the remains nummertje krijgen we op zn zachtst gezegd 'rare' versies van 'roots bloddy roots' en chaos eedie' geserveerd.. als de band later in de set ook nog een dronken schuiftrombose-kerel in de muziek probeert te vermengen sta ik inmiddels achterop het veld tegen een grijs stuk plastic terrein af te bakenen en mezelf af te vragen of Soulpaw geen betere naam was geweest!
After Forever kreeg behoorlijk aandacht van de aanwezigheid, mij kan de muziek van deze band niet echt boeien (lees: echt niet!) stomme zangeres en slappe grunthomo, alle afterforever-untermenschen/fans hadden er wel goeie zin in, dus de band zal wel naar behoren hebben gepresteert.
Onzelf verbazend over de enorm grote hoeveelheid te dikke, te grote en te vieze mensen ... en die dan ook proberen te ontwijken vragen we ons af of welke groep er er in grotere getalen aanwezig is... de grooooote mensen of de nichterige gothic wannabees
Geen antwoord gevonden gebruik ik de rest van hun speeltijd om me naar de andere kant van t festivalterrein te begeven en daar een mooie plek toe te eigenen en eindelijk Life of Agony es life te zien... na deze band vier keer niet te hebben bezichtigd op festivals waar ik op dat moment wel rondsjokte was t er nu toch van gekomen... te gek dat de set behoorlijk nadruk legde op de eerste cd ( o.a. this time, underground, trough and trough) geweldige muziek, en sterke performance .... moet ik wel zeggen dat ik me bewust was dat de zangdwerg z'n spontane spasmes niet echt onder controle heeft, maar dat vinnik dan weer wel vermakelijk.
Kut is dat de bands elkaar een kwartiertje overlappen, trough and trough (mijns inziens het beste nummer van loa) krijgt voorrand boven de eerste twee nummers van agent steel, maar als de laatste loa tonen het grasveld ingeflikkerd worden snellen wij ons naar de opa's van agent steel, ouderwetse powerthrash met een lekker nostalgisch gevoel, masters of metal.... agents of steeeeeeeeee eeeeeee eee eeeeeeeeel! lekker!
Nightwish=dinertime!.... falafel=goed!
wel even naar voren geweest of de zangeres aan dezelfde mate van aftakeling onderhevig is geweest als die truus van triestanusja, toen dit klaarblijkelijk mee scheen te vallen, maar dat me op mijn beurt dan weer geen fuk deed vroeg ik me af wat ik daar deed en tijdens de zoetsappige toontjes van bless the child-het enige nummer van hunnie wat ik ken...<gonz> en een cover in de vorm van the phantom of the opera ( musicalversie, niet de maiden klassieker )me zelf naar dimmu gesleept.
nieuwe dimmu drummer ( nicky schijnt niet zo'n zin en motivatie te hebben gehad) is een punker! en minder creatief als heer barker... goeie keuze van nummers al had van mij dat catharsis ding van s b d wel plaats mogen maken voor stormblast... nadruk lag verder behoorlijk op de nieuwe cd... en ondanks t beetje magere gitaargeluid toch wel erg vermakelijk(voor de geintresseerden: geen burn in hell!).
toen de ver assing van de dag! slayer had ik afgelopen jaren meermaal mogen aanschouwen en heb dat bijna elke keer gelaten voor wat t was.. ongeinspireerd en nutteloos vond ik ze meestal, zo niet t geval vandaag, vanaf t begin tot t einde wisten ze me eigenlijk knalhard te boeien postmorten, fight till dead, south of heaven, war ensamble, mandatory suicide, necrophilliac en at dawn they sleep, hell awaits, raining blood en angel of death en nog een beetje andere @#%$ werden er fanatiek uitgeblazen, op een stukkie stom ge ouwehoer over 'de dag' ( op zn amerikaans die-day, wat op zijn beurt terugvertaald kan worden als sterf-dag en slaat op alle amerikanen die ervoor gezorgt hebben en voor gestorven zijn dat we nu pas op ons pak-m-beet 13e levensjaar duits krijgen ipv op je 7e) was t een aaneengesloten hoogtepunt van de dag, ik ben om... ze hebben t voor mekaar ik gaat eindelijk zorgen dat reen in blot, zout of hevven en zie zons in de abbis in mn collectie plastic schijfjes ondergebracht gaan worden...
kep me erg vermaakt vandaag, gezellig festival... berg bekenden gezien, eindelijk loa live en op wazige wijze 23 muntjes gratis!
[Dit bericht is gewijzigd door Arco op 07-06-2004 12:45]
|