IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nog meer speciaalbier / bier Vorige pagina | Volgende pagina
Töndra
Usericon van Töndra
Posted 12-06-2009 15:21 by Töndra Profiel van Töndrahttp://home.deds.nl/~nervine/index.html

Schandalig dat er hier nog geen Rochefort 10 gepost is!



[Dit bericht is gewijzigd door Töndra op 12-06-2009 15:21]


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 12-06-2009 15:35 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Ik dacht dat een rochefort altijd een schimmelkaas was? Ik gebruik het altijd als vergelijkingsmateriaal voor wat er zo nu en dan onder mijn voorhuid groeit.


Against God and Government


valfar
Usericon van valfar
Posted 12-06-2009 15:37 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 12 juni 2009 15:21 schreef Töndra het volgende:
Schandalig dat er hier nog geen Rochefort 10 gepost is!




Vast en zeker wel al eens gepost. Ik vind de 8 trouwens lekkerder (en is goedkoper).



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-06-2009 15:45 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Straks maar eens wat inslaan voor vanavond, zal wel weer Duvel worden. *of La Chouffe*


Boeiender


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 12-06-2009 17:01 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 12 juni 2009 15:21 schreef Töndra het volgende:
Schandalig dat er hier nog geen Rochefort 10 gepost is!



Dude, alleen de pagina ervoor al gaat het nergens anders over.

Verder nog goede tips?


Dear dirty delightful old drunken old days


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 12-06-2009 18:21 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza



Iedereen heeft recht op mijn mening.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 16-06-2009 20:24 by MetalJan Profiel van MetalJan

Lesje bier drinken in België

Bier is één van de dingen waar België beroemd om is. Onze zuiderburen zijn er gek op en kunnen ook goed bierbrouwen. Niet gek dus dat deze week op Canvas een programma begint dat over dit goudgele drankje gaat.

Biercultuur
In de tiendelige reeks Tournée Générale gaat bierliefhebber Jean Blaute samen met MTV-vj Ray Cokes op onderzoek uit in het Belgische bierlandschap. Ze willen weten waar de biercultuur vandaan komt én zelf bier proeven.

In de eerste aflevering brengen ze een bezoek aan de Struise Brouwers. Daar leren ze hoe ze moeten proeven en wagen ze zich aan een glas Aardmonnik en Vlaams Oud Bruin uit 1900.

Daarna maken ze kennis met de eeuwenoude brouwtraditie van de broeders van Westvleteren. Zij brouwen de Trappist Westvleteren, ook wel de' kaviaar onder de bieren' genoemd. Het klinkt een stuk chiquer dan Grolsch of Heineken.

Tournée générale, KETNET/Canvas, 21:15 uur


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-06-2009 23:00 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Ray Cokes, wtf? Waar hebben ze die mummie opgegraven?


Dear dirty delightful old drunken old days


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 16-06-2009 23:02 by Lionheart Profiel van Lionheart

MTV-museum, waar ook Paul King ligt.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-06-2009 20:36 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

4-pakje Maredsous triple aan het verorberen momenteel.


spelfout weggehaald...


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 21-06-2009 0:58 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Even een Duitse aanrader voor fans van hoppige bieren zoals Hommel en Orval: Schneider Hopfen Weisse! Het smaakt hoppig zonder erg bitter te zijn. Het lijkt wat minder ingredienten te bevatten dan bijvoorbeeld een Orval waardoor het frisser is. Pas wel op, je drinkt het namelijk erg makkelijk weg terwijl het toch flessen van 0,5 liter zijn met 8,2% alcohol. Kater from hell aargh!



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 21-06-2009 14:57 by Lionheart Profiel van Lionheart

Oeh, even onthouden dus.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 21-06-2009 15:47 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

oh ja die schneider van 8.2%. Vooral een erge zoete weiBe, die die alcohol maskeert. Donders verradelijk bier!


Dear dirty delightful old drunken old days


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 21-06-2009 16:15 by arnibes Profiel van arnibes

quote:
Op 16 juni 2009 20:24 schreef MetalJan het volgende:
Lesje bier drinken in België

Bier is één van de dingen waar België beroemd om is. Onze zuiderburen zijn er gek op en kunnen ook goed bierbrouwen. Niet gek dus dat deze week op Canvas een programma begint dat over dit goudgele drankje gaat.

Biercultuur
In de tiendelige reeks Tournée Générale gaat bierliefhebber Jean Blaute samen met MTV-vj Ray Cokes op onderzoek uit in het Belgische bierlandschap. Ze willen weten waar de biercultuur vandaan komt én zelf bier proeven.

In de eerste aflevering brengen ze een bezoek aan de Struise Brouwers. Daar leren ze hoe ze moeten proeven en wagen ze zich aan een glas Aardmonnik en Vlaams Oud Bruin uit 1900.

Daarna maken ze kennis met de eeuwenoude brouwtraditie van de broeders van Westvleteren. Zij brouwen de Trappist Westvleteren, ook wel de' kaviaar onder de bieren' genoemd. Het klinkt een stuk chiquer dan Grolsch of Heineken.

Tournée générale, KETNET/Canvas, 21:15 uur



Zijn hier nog iets van herhalingen te zien? Of zijn ze ergens op een uitzending gemist?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-07-2009 0:46 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Vond nog een HJ-set in de kast, vergeten dat ik die had. De normale, Grand Prestige, Primator, Karakter en Weizener. Vanavond koud gezet, en nu aan de Weizener.

Ik drink altijd witbier, en dit is misschien wel een van de lekkerste witbiertjes. Nog niet eerder op.

Zeer smaakvol.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 28-07-2009 0:49 by Count Steel Profiel van Count Steel

Die Primator is lekker. Ooit eens zwaar de weg mee kwijtgeraakt hehe .


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-07-2009 0:51 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Hehe, als het moet drink ik normaal bier, maar anders alleen maar witbier. Ben doorgaans niet echt van de zware biertjes.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 28-07-2009 0:54 by Count Steel Profiel van Count Steel

Zwaar bier drink je ook acht anders, duurt allemaal wat langer. Ik ontdek er steeds meer, leuke hobby
Ben er net mee begonnen haha


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-07-2009 0:57 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Hehe, goeide shit.

Laatst in Café België (Utrecht) wat speciale witbiertjes geprobeerd. Jammer dat ik te dronken werd om nog te weten welke het waren, maar één ding is zeker: er zijn hele goede witbieren op de markt hehe.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 28-07-2009 10:31 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 28 juli 2009 0:46 schreef WhiteRider het volgende:
Vond nog een HJ-set in de kast, vergeten dat ik die had. De normale, Grand Prestige, Primator, Karakter en Weizener. Vanavond koud gezet, en nu aan de Weizener.

Ik drink altijd witbier, en dit is misschien wel een van de lekkerste witbiertjes. Nog niet eerder op.

Zeer smaakvol.

pssst.... weizen en witbier is niet hetzelfde!

Weizen wordt gemaakt volgens het reinheidsgebot en kent een hoog percentage tarwe. Er zijn zowel gefilterde als ongefilterde versies.
Witbier (belgisch witbier) wordt met een lager percentage tarwe gebrouwen en kent toevoegingen als koriander en sinaasappel. Witbier is eigenlijk altijd ongefilterd.


Dear dirty delightful old drunken old days


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-07-2009 11:29 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Scherp.


Overigens net 2 sixpacks gehaald.

Moet je bij deze bieren nou eigenlijk ook voorzichtig uitschenken en het onderste laagje in de fles laten zitten? Ik kon geen gist onderin ontdekken eigenlijk..


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-07-2009 11:37 by bastianus Profiel van bastianus

Gisteren in dat familie -programma van de NCRV met Caroline Tensen (geil ding is dat volgens mij) was een stukje over tante Wies, boegbeeld van de Alfa-brouwerij in Schinnen. Dat vind ik nu een geweldig biertje, Alfa. Kan je ook lekker veel van wegtanken zonder een al te erge kater te krijgen. Stoer ook dat zo'n familiebrouwerijtje zich niet door de grote jongens heeft laten wegjagen.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 28-07-2009 11:38]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


valfar
Usericon van valfar
Posted 28-07-2009 15:42 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 28 juli 2009 11:37 schreef bastianus het volgende:
Gisteren in dat familie -programma van de NCRV met Caroline Tensen (geil ding is dat volgens mij) was een stukje over tante Wies, boegbeeld van de Alfa-brouwerij in Schinnen. Dat vind ik nu een geweldig biertje, Alfa. Kan je ook lekker veel van wegtanken zonder een al te erge kater te krijgen. Stoer ook dat zo'n familiebrouwerijtje zich niet door de grote jongens heeft laten wegjagen.


Ik heb binnenkort een gratis rondleiding door die brouwerij Ik ben benieuwd.

@ WhiteRider: Volgens de bierdeskundige in het speciaal bier café waar ik wel eens kom, moet je het restje gist vóór je het biertje drinkt even in de fles laten draaien en dan in één keer achterover slaan. Komt blijkbaar de smaak van het bier ten goede. Ik zelf gooi het er meestal gewoon in als ik thuis een weizener drink, dat is volgens mij ook de bedoeling (weizener uit de tap is bv. ook troebel).



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2009 15:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Alfa is een echt kwaliteitsbiertje idd


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-07-2009 16:33 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Euh, ik ben wel benieuwd wat de smikkelaars hier als "gewoon" biertje drinken thuis [edit] en waarom. Ik koop Warsteiner, lekker zacht en fris, en geheid geen kater na een stuk of 15 biertjes.



[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 28-07-2009 16:34]


Boeiender


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen