IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nog meer speciaalbier / bier Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 20:58 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 december 2009 20:53 schreef Marcel H. het volgende:
Die zijn alleen maar veeeel beter geworden. Bieren alos deze kunnen makkelijk jaren over datum geouden worden vanwege de gist die er in zit.
De uiterste datum staat erop omdat dat van Brussel moet. Wat met nagistende bieren net zo idioot is als een uiterste datum op wijn. Maar ja, iedereen weet dat de wijnlobby vele malen sterker is dan de bierlobby.


Na die datum is de Westmalle fabriek alleen niet meer aan te klagen voor eventuele ziekte. Zo kun je andere producten vaak ook veel langer goed houden. Maar bier met nog gist erin is gewoon een levend product en die vergaan niet zo snel.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 01-12-2009 21:01 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 1 december 2009 20:53 schreef Marcel H. het volgende:
Die zijn alleen maar veeeel beter geworden. Bieren alos deze kunnen makkelijk jaren over datum geouden worden vanwege de gist die er in zit.
De uiterste datum staat erop omdat dat van Brussel moet. Wat met nagistende bieren net zo idioot is als een uiterste datum op wijn. Maar ja, iedereen weet dat de wijnlobby vele malen sterker is dan de bierlobby.

Ik heb nog een kruikje Hertog Jan tripel staan van november 2000.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 01-12-2009 21:27 by bokaj Profiel van bokaj

Van nos.nl:
quote:
Oud bier levert geld op voor goede doel.
De eerste vintage bierveiling bij Christie's heeft 7250 euro opgeleverd. Topstuk waren twee flessen Hertog Jan Grand Prestige uit 1992.Die gingen voor 1700 euro onder de hamer. De opbrengst van de veiling gaat naar Oxfam Novib.

Bier uit blik zou ik niet drinken als het over de datum is.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 01-12-2009 21:31 by Dentz Profiel van Dentz

Iemand een flesje HJ kopen? Slechts 600 euro.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 22:16 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 december 2009 21:27 schreef bokaj het volgende:
Van nos.nl:

Bier uit blik zou ik niet drinken als het over de datum is.



net zo dicht hoor.

maare goede tip, ik zet mn geld voortaan neer in mn koelkast ipv op de bank.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 01-12-2009 22:24 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 1 december 2009 21:01 schreef Dentz het volgende:
Ik heb nog een kruikje Hertog Jan tripel staan van november 2000.


Heb een aantal jaar geleden voor mijn verjaardag een 30-jaar oude fles Geueze gekregen. Nou, daar kan geen enkele mooie fles wijn tegenop.
Heb ook weleens 6 flesjes St. Sixtus bieren (is later St. Bernadus geworden de brouwerijnaam) van meer dan 10 jaar oud gekocht op de verzamelaarsbeurs. Die gast vroeg 50 cent per flesje omdat het geen gewilde flessen warnen voor de etikettenverzamelaars.
Van de 6 waren er 4 briljant geworden en 2 niet te drinken.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 01-12-2009 22:26 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 1 december 2009 22:16 schreef ElitE het volgende:
net zo dicht hoor.




Wel net zo dicht, maar blik oxideert toch echt en glas niet

Al is het wel zo dat als je die heel oude bieren inschnkt de smaak wel snel achteruit gaat. Komt door oxidatie van het bier met de buitenlucht. Dus devies is: Wel een beetje doordrinken.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 22:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

K heb in een alcohol zucht welleens een 25 jaar oude fles wijn gevonden en opgedronken van de trouwerij van mn ouders. Was volgens mij niet echt de bedoeling hehe.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 22:28 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 december 2009 22:26 schreef Marcel H. het volgende:
Wel net zo dicht, maar blik oxideert toch echt en glas niet

Al is het wel zo dat als je die heel oude bieren inschnkt de smaak wel snel achteruit gaat. Komt door oxidatie van het bier met de buitenlucht. Dus devies is: Wel een beetje doordrinken.


als je het blik goed bewaard heb je er weer geen last van. maar glas is idd wat praktischer.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 01-12-2009 22:48 by Filth Lucre Profiel van Filth Lucre

quote:
Op 1 december 2009 20:53 schreef Marcel H. het volgende:
Die zijn alleen maar veeeel beter geworden. Bieren alos deze kunnen makkelijk jaren over datum geouden worden vanwege de gist die er in zit.
De uiterste datum staat erop omdat dat van Brussel moet. Wat met nagistende bieren net zo idioot is als een uiterste datum op wijn. Maar ja, iedereen weet dat de wijnlobby vele malen sterker is dan de bierlobby.


quote:
Op 1 december 2009 20:58 schreef ElitE het volgende:
Na die datum is de Westmalle fabriek alleen niet meer aan te klagen voor eventuele ziekte. Zo kun je andere producten vaak ook veel langer goed houden. Maar bier met nog gist erin is gewoon een levend product en die vergaan niet zo snel.


Klinkt goed !
Ik ga ze morgen verorberen .


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 01-12-2009 22:54 by Svartekunst Profiel van Svartekunst

Van de week hoorde ik dat mijn docent Middeleeuwen de geestelijk vader blijkt ze zijn van het enige echte (Utrechtse) Paulus abdijbier. Heb dus gelijk maar eventjes een paar flesjes gekocht bij de plaatselijke slijterij, en ik zou het echt aan iedereen aanraden. Prima bier!


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 01-12-2009 23:04 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 1 december 2009 22:54 schreef Svartekunst het volgende:
Van de week hoorde ik dat mijn docent Middeleeuwen de geestelijk vader blijkt ze zijn van het enige echte (Utrechtse) Paulus abdijbier. Heb dus gelijk maar eventjes een paar flesjes gekocht bij de plaatselijke slijterij, en ik zou het echt aan iedereen aanraden. Prima bier!


Vind hem een beetje tegenvallen, maar hij is toch de beste van de Bieren die bij De Leckere gebrouwen worden. Vaak slechte verzuurde brouwsels daar.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 11-12-2009 23:24 by Dentz Profiel van Dentz

Vandaag een Zatte en een Columbus geprobeerd van brouwerij 't Ij. De zatte geniet de voorkeur maar beide erg lekker.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 11-12-2009 23:28 by FireFox Profiel van FireFox


Misschien niet zo speciaal, maar momenteel mijn favo.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 11-12-2009 23:51 by Dentz Profiel van Dentz

Goede keus meneer.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-12-2009 0:15 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 11 december 2009 23:51 schreef Dentz het volgende:
Goede keus meneer.

Dank


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 12-12-2009 15:11 by JuronymouS Profiel van JuronymouS

Zit momenteel aan een Jopen Bokbier. Een lekker stevig 4 granen bier, met een nogal zware smaak. Niet echt makkelijk drinkbaar. Wel lekker.


Op je knie en pijp voor genade!


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 12-12-2009 17:12 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Weer eens een schelde zeezuiper van de tap. Topbier, topbrouwerij!


Dear dirty delightful old drunken old days


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 13-12-2009 12:25 by Verval Profiel van Verval





Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 13-12-2009 13:22 by JuronymouS Profiel van JuronymouS

quote:
Op 13 december 2009 12:25 schreef Verval het volgende:





Is deze wezenlijk anders ten opzichte van de "gewone" bok van barbar?


Op je knie en pijp voor genade!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 17-12-2009 22:20 by Dentz Profiel van Dentz


Lekker biertje dat vlot weg drinkt. Al is dat wel een nadeel met 10.5%.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 17-12-2009 22:24 by Staalman Profiel van Staalman

Op dit moment erg geliefd hier:


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 17-12-2009 22:25 by Dentz Profiel van Dentz

Die heb ik ook nog staan. Erg lekker bier, alleen vind ik het uit een pijpje lekkerder dan de 0.75l fles.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 18-12-2009 1:56 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

Op mijn werk hebben we momenteel Gouden Carolus kerstbier op tap. Salmiaksmaak, maar toch zeer goed te doen. Mijn favorieten zijn sinds tijden toch Duchesse de Bourgogne (port, anyone?) en Judas.



MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 18-12-2009 19:17 by MetalJan Profiel van MetalJan

Vanavond aan de Hertog Jan Weizener


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen