IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nog meer speciaalbier / bier Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-11-2009 22:46 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 8 november 2009 22:43 schreef Dentz het volgende:
Dan kan ik je Kapuziner en Franziskaner ook aanraden.
Beide voortreffelijke hefe weißen.




Dentz
Usericon van Dentz
Posted 08-11-2009 22:47 by Dentz Profiel van Dentz

Van de week maar weer naar Duitsland om bier in te slaan, denk een kratje dunkel weizen.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-11-2009 22:49 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Als ik dichter bij België zou wonen zou ik elke week wat leuke speciaalbiertjes halen.

Maar ach, heb nog niet eens alle bieren van de lokale slijtert op, dus ik mag niet klagen.


Binnenkort toch eens een Excel-bestandje opstellen met alle bieren en wijnen die ik lekker vind - het is niet bij te houden, hehe.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 08-11-2009 23:28 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 8 november 2009 22:41 schreef WhiteRider het volgende:
Laatste voor vanavond; op aanraden van de lokale slijtert:



Flinke unit, maar het blijft Duits hè... Wel lekker, maar minder fris dan Brugs bijvoorbeeld.

Heerlijk!!! Probeer ook eens de Salvator van Paulaner, super voor de tijd van het jaar!!!


Dear dirty delightful old drunken old days


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-11-2009 15:59 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 8 november 2009 22:41 schreef WhiteRider het volgende:
Laatste voor vanavond; op aanraden van de lokale slijtert:



Flinke unit, maar het blijft Duits hè... Wel lekker, maar minder fris dan Brugs bijvoorbeeld.


Duits witbier is ook een ander soort bier dan Belgisch witbier. Aan die laatste categorie wordt een fruitig smaakje toegevoegd en het wordt vaak wat zuurder gemaakt. Eigenlijk wordt gewoon de biersmaak verdoezeld en smaakt het als aanmaaklimonade met biersmaak. Wel lekker terwijl je in het zonnetje zit en niet zo'n zin hebt in een zwaar bier met een sterke smaak. Duits witbier hoeft helemaal niet wit te zijn. Een betere term voor Duits witbier is dan ook 'Weizenbier' (tarwebier). Duits witbier komt in allerlei smaken en kleuren voor. Over het algemeen valt het wel op dat ze niet zo hoppig (bitter) zijn. De wat lichtere varianten drinken daarom wel lekker weg en bieden een goed (lees: een wel naar bier smakend) alternatief voor Belgisch witbier in de zomer.



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-11-2009 16:05 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Laatst even de Grolsch Dunkel Weizen geprobeerd, viel me niet tegen.


Boeiender


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-11-2009 16:08 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher



When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 09-11-2009 16:13 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 8 november 2009 22:29 schreef WhiteRider het volgende:

Zie overigens dat het de verkeerde Vedett is. Dit is blond, maar ik had de 'extra wit'.


En dan beweer jij dat Duvel niet jouw ding is?
Vedett is van Duvel en wordt door dezelfde mensen in dezelfde brouwerij gebrouwen (Moortgat)
Vedett wordt op het ogenblik best fanatiek aan de man gebracht in Nederland. Heb het al in diverse kroegen zien opduiken. De Vedett blond is qua smaak echt een Duvel light.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-11-2009 21:09 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 november 2009 15:59 schreef Kramy het volgende:
Duits witbier is ook een ander soort bier dan Belgisch witbier. Aan die laatste categorie wordt een fruitig smaakje toegevoegd en het wordt vaak wat zuurder gemaakt. Eigenlijk wordt gewoon de biersmaak verdoezeld en smaakt het als aanmaaklimonade met biersmaak. Wel lekker terwijl je in het zonnetje zit en niet zo'n zin hebt in een zwaar bier met een sterke smaak. Duits witbier hoeft helemaal niet wit te zijn. Een betere term voor Duits witbier is dan ook 'Weizenbier' (tarwebier). Duits witbier komt in allerlei smaken en kleuren voor. Over het algemeen valt het wel op dat ze niet zo hoppig (bitter) zijn. De wat lichtere varianten drinken daarom wel lekker weg en bieden een goed (lees: een wel naar bier smakend) alternatief voor Belgisch witbier in de zomer.


Gaaf, bedankt voor de info!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-11-2009 21:10 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 november 2009 16:13 schreef Marcel H. het volgende:
En dan beweer jij dat Duvel niet jouw ding is?
Vedett is van Duvel en wordt door dezelfde mensen in dezelfde brouwerij gebrouwen (Moortgat)
Vedett wordt op het ogenblik best fanatiek aan de man gebracht in Nederland. Heb het al in diverse kroegen zien opduiken. De Vedett blond is qua smaak echt een Duvel light.


Ah, nou ja, het is mij ook om het even door wie het gebrouwen wordt hoor. Ik ken de normale Duvel en heb nu deze andere geprobeerd. Die vond ik beter dan de 'normale', maar het zal sowieso niet mijn ding worden. Wellicht zijn er - voor mij - heerlijke Duvels hoor, ik laat me graag verrassen.


Overigens nu aan deze lekkernij:



Ook weer zo'n flinke Duitse witte unit.


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 23-11-2009 14:02 by JuronymouS Profiel van JuronymouS

Vrijdagavond met een handvol collega's in Café Jos in Nijmegen vertoeft van 5 tot circa 10 uur en daarbij de volgende lekkernijen gehad:
Grimbergen Cuveé de l'Ermitage van het vat, vrij slap bier met weinig smaak.
Corsendonck Agnus, erg lekker!
Gouden Carolus Hopsinjoor, lekkere bittere afdronk!
Rochefort 10, jammie!
La Guilliotine, ook erg smakelijk!
En afgesloten met twee Delerium Tremens!

Kan zijn dat ik iets vergeet, ben tenslotte nogal hard op mijn plaat gegaan op de terugweg naar het station...


Op je knie en pijp voor genade!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-11-2009 14:05 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Haha, die klappen erin he?

@Whiterider: zitten in NL genoeg leuke speciaalzaken hoor, je hoeft echt niet beslist naar België om wat lekkere biertjes op de kop te tikken hoor...


spelfout weggehaald...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-11-2009 14:06 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Weet ik, maar dat maakt het allemaal nét iets leuker natuurlijk.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-11-2009 14:10 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Ja, dat is natuurlijk ook wel weer zo hehe...


spelfout weggehaald...


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 23-11-2009 14:11 by JuronymouS Profiel van JuronymouS

quote:
Op 23 november 2009 14:05 schreef varanus het volgende:
Haha, die klappen erin he?



Best wel, maar toen ik de Rochefort 10 bestelde keek de ober me wat bedenkelijk aan en knikte toen zijn hoofd alsof hij wilde zeggen: die durft. Volgorde is ook zoals ik ze gedronken heb en denk dat er tussen de Grimbergen en de Corsendonck nog iets heeft gezeten, maar dat weet ik dus niet meer.
De Gouden Carolus Hopsinjoor was in ieder geval een aangename verrassing, de rest kende ik allemaal al (behalve de Grimbergen, maar die was dus niet boeiend).


Op je knie en pijp voor genade!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-11-2009 14:13 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Grimbergen steekt idd wat schraal af bij de rest van dat lijstje ja. En inderdaad, Rochefort heerst nogal ja


spelfout weggehaald...


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 23-11-2009 16:50 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

erg lekkere Nederlandse stout is:

Duits & Lauret stout www.duitslauret.com

helaas nogal erg moeilijk te verkrijgen.
Tot nu toe alleen in Café België en Café Derat in Utrecht en bij Bert's Bierhuis in Utrecht.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 25-11-2009 20:13 by JuronymouS Profiel van JuronymouS

Nu een St. Feuillien Blond soldaat aan het maken!


Op je knie en pijp voor genade!


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 01-12-2009 19:45 by Filth Lucre Profiel van Filth Lucre

Ik vind net in de kelderkast nog twee flesjes Westmalle Dubbel:
.

Alleen zijn ze 4 maanden over datum (tenminste houdbaar tot 08-08-09), iemand enig idee of ze nog goed/lekker zijn?


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-12-2009 19:48 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Ach, je gaat er niet dood aan. Zal wel meevallen allemaal.


valfar
Usericon van valfar
Posted 01-12-2009 19:56 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

Je merkt het snel genoeg aan de smaak en textuur of het nog goed is of niet.



Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 01-12-2009 19:57 by Filth Lucre Profiel van Filth Lucre

quote:
Op 1 december 2009 19:48 schreef WhiteRider het volgende:
Ach, je gaat er niet dood aan. Zal wel meevallen allemaal.


Haha, daar was ik ook niet bang voor !

Ik zal het morgen wel merken !


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 01-12-2009 20:02 by Sar'Goth the Warlock Profiel van Sar'Goth the Warlock

Ik heb jaren in een biercafe in Eindhoven gewerkt, tot vervelends toe van alles en nog wat gedronken en geprobeerd. Ken er genoeg, maar gek genoeg houd ik de het laatste tijd vrijwel altijd bij deze 3. alfa, de konick en das. Gewoon standaard dus, cant help it, heerlijk bier. Wil ik wat anders pak ik meestal wijn of een stevige borrel



Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 01-12-2009 20:53 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 1 december 2009 19:45 schreef Filth Lucre het volgende:
Ik vind net in de kelderkast nog twee flesjes Westmalle Dubbel:


Alleen zijn ze 4 maanden over datum (tenminste houdbaar tot 08-08-09), iemand enig idee of ze nog goed/lekker zijn?


Die zijn alleen maar veeeel beter geworden. Bieren alos deze kunnen makkelijk jaren over datum geouden worden vanwege de gist die er in zit.
De uiterste datum staat erop omdat dat van Brussel moet. Wat met nagistende bieren net zo idioot is als een uiterste datum op wijn. Maar ja, iedereen weet dat de wijnlobby vele malen sterker is dan de bierlobby.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Silence
Usericon van Silence
Posted 01-12-2009 20:53 by Silence Profiel van Silence

Gewoon een grolsch hier. MH zal wel trots zijn.




Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen