IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nog meer speciaalbier / bier Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2009 16:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dommelsch blik. Op de één of andere manier (jaren van drank misbruik in atak gok ik) smaken die me het beste ..


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-07-2009 16:35 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 28 juli 2009 16:34 schreef Jenje het volgende:
Dommelsch blik. Op de één of andere manier (jaren van drank misbruik in atak gok ik) smaken die me het beste ..


Opmerkelijk Jan. Dus altijd blikjes in huis?


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2009 16:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja, maar meot zeggen dat ik thuis amper bier drink ..


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-07-2009 16:54 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 28 juli 2009 16:36 schreef Jenje het volgende:
Ja, maar meot zeggen dat ik thuis amper bier drink ..


Ah, hier net zo, doordeweeks... s'Weekends wordt hier soms helemaal geen bier opgedronken, en een andere keer weer 2 krat. Ligt eraan of Herrie langskomt.


Boeiender


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 28-07-2009 17:27 by Mark Z Profiel van Mark Z

Afgelopen vakantie in Gent de Gouden Carolus Classic ontdekt:





LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 28-07-2009 20:59 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 28 juli 2009 16:33 schreef MR. N het volgende:
Euh, ik ben wel benieuwd wat de smikkelaars hier als "gewoon" biertje drinken thuis [edit] en waarom. Ik koop Warsteiner, lekker zacht en fris, en geheid geen kater na een stuk of 15 biertjes.




Sinds Grolsch overgestapt is naar 0,33 liter flesjes hoe ik vaak koppijn aan over.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-07-2009 13:22 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 juli 2009 16:33 schreef MR. N het volgende:
Euh, ik ben wel benieuwd wat de smikkelaars hier als "gewoon" biertje drinken thuis [edit] en waarom. Ik koop Warsteiner, lekker zacht en fris, en geheid geen kater na een stuk of 15 biertjes.



Altijd pijpjes, merk maakt niet veel uit, ligt eraan wat in de aanbieding is. Meestal Grolsch, soms Bavaria, Brand of Warsteiner. In elk geval nooit Heineken, Oranjeboom of Amstel, dat is bier van de vijand en tevens chemische katertroep.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 29-07-2009 14:14 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Wat een flauwekul allemaal. Geen mens proeft BLIND het verschil tussen al die nederlandsche pilseners, omdat ze allemaal hun best doen zoveel mogelijk op elkaar te lijken.

Drink het als heerlijke verfrisser, maar geen merken-snobisme aub!!


Dear dirty delightful old drunken old days


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-07-2009 14:39 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 juli 2009 14:14 schreef Schaffelaer het volgende:
Wat een flauwekul allemaal. Geen mens proeft BLIND het verschil tussen al die nederlandsche pilseners, omdat ze allemaal hun best doen zoveel mogelijk op elkaar te lijken.

Drink het als heerlijke verfrisser, maar geen merken-snobisme aub!!

Ik proef echt wel verschil tussen b.v. Heineken (slap, vrij smaakloos) en Grolsch (pittig, zwaarder). Blind proeven gaat me niet lukken nee, ik ben wel brildragend maar enige visie heb ik nog wel..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-07-2009 14:41 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 28 juli 2009 16:34 schreef Jenje het volgende:
Dommelsch blik. Op de één of andere manier (jaren van drank misbruik in atak gok ik) smaken die me het beste ..

+ Rocks

Tegenwoordig beiden Grolsch, dus dat loopt nu synchroon met mijn thuisgebruik


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 29-07-2009 18:37 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 29 juli 2009 14:14 schreef Schaffelaer het volgende:
Wat een flauwekul allemaal. Geen mens proeft BLIND het verschil tussen al die nederlandsche pilseners, omdat ze allemaal hun best doen zoveel mogelijk op elkaar te lijken.

Drink het als heerlijke verfrisser, maar geen merken-snobisme aub!!


Misschien moet jij eens wat minder drinken.


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 29-07-2009 19:05 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Hmm, wellicht dat ik niet erg veel verschil zou proeven tussen de Nederlandse merken onderling (afgezien van HJ), qua 'gewone' bieren natuurlijk.

Wat ik echter wel merk is dat ik bij Heineken en Amstel bij het 3e biertje de smaak om de een of andere reden niet meer te drinken vind. Ik moet er echt een flinke partij snaai naast eten om het langer te doen met die merken. (waarom dan niet naar een ander merk of fris? Soms zijn slechts die voor handen en heb je geen zin in lauwe prik )



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-07-2009 19:18 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 29 juli 2009 14:14 schreef Schaffelaer het volgende:
Wat een flauwekul allemaal. Geen mens proeft BLIND het verschil tussen al die nederlandsche pilseners, omdat ze allemaal hun best doen zoveel mogelijk op elkaar te lijken.

Drink het als heerlijke verfrisser, maar geen merken-snobisme aub!!
Categorie: dikke onzin. Praat geen poep omdat je een Oranjeboomfanaat bent joh!


Boeiender


this.calling
Usericon van this.calling
Posted 29-07-2009 21:09 by this.calling Profiel van this.calling

Blauwe Tram... een lokaal biertje van brouwerij Klein Duimpje. Ze hebben daar meer lekkers maar dit tripletje is toch echt de lekkerste!



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-07-2009 21:26 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 29 juli 2009 14:14 schreef Schaffelaer het volgende:
Wat een flauwekul allemaal. Geen mens proeft BLIND het verschil tussen al die nederlandsche pilseners, omdat ze allemaal hun best doen zoveel mogelijk op elkaar te lijken.

Drink het als heerlijke verfrisser, maar geen merken-snobisme aub!!


Grotendeels mee eens.

Kleine verschillen bij enkele uitzonderingen onder de Nederlandse pilseners zijn wellicht blind nog enigszins van elkaar te onderscheiden. Zoals de waterigheid van Heineken vergeleken met het wat vollere karakter van een Hertog Jan en het iets eigenzinnigere zurige van een Brand. Toch zou het erg moelijk worden zelfs deze 'uitzonderingen' van elkaar te onderscheiden. Om maar niet te spreken van Amstel, Dommelsch of het zoveelste 13 in een dozijn pilsje.

Alle stoere mannen boven me lullen in ieder geval poep. Het zal ze nog vies tegenvallen!

Edit: ik wil hier nog aan toevoegen dat vooral wanneer je pils op de gebruikelijke temperatuur van zo'n 2 tot 4 graden drinkt het al helemaal belachelijk moeilijk is onderscheid te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 29-07-2009 21:29]



bokaj
Usericon van bokaj
Posted 29-07-2009 21:48 by bokaj Profiel van bokaj

+ 1

euroshopper is ook goed te drinken


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 31-07-2009 11:26 by Jelle Profiel van Jelle

Ik heb gister een flesje Zeevaarder Urtype gedronken. Behoorlijk goed te doen en dat voor een Gronings biertje.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-07-2009 11:50 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 29 juli 2009 14:14 schreef Schaffelaer het volgende:
Wat een flauwekul allemaal. Geen mens proeft BLIND het verschil tussen al die nederlandsche pilseners, omdat ze allemaal hun best doen zoveel mogelijk op elkaar te lijken.

Drink het als heerlijke verfrisser, maar geen merken-snobisme aub!!


Als je de 10 bekendste bieren op een rij zet zal ik ze BLIND misschien niet alle tien bij naam kunnen noemen, maar ik proef wel zeker het verschil tussen de catagorie Amstel/Heineken/Bavaria of Jupiler/Hertog/Grolsch ..

Iedereen die dat niet proeft proeft waarschijnlijk helemaal niets meer.

De brouwerij van de eerstgenoemde drie bieren doet inderdaad weinig om onderscheid te creeeren, maar waarom zouden ze ook, verreweg het grootste deel van NL houdt van die bocht. De andere drie die ik noem onderscheiden zich hier wel degelijk van, en ook van elkaar overigens.



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-07-2009 11:57 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 28 juli 2009 20:59 schreef Lionheart het volgende:
Sinds Grolsch overgestapt is naar 0,33 liter flesjes hoe ik vaak koppijn aan over.



Die komst van de groene 0,33 liter flesjes van Grolsch heeft wel wat losgemaakt.. Voor zover ik weet (en heb kunnen nalezen) is de smaak van Grolsch de afgelopen decennia nooit aangepast. Alle Grolsch is dus exact hetzelfde, of het nu uit een beugel komt of uit een groen flesje of uit de oude bruine flesjes (al zullen die inmiddels minder lekker zijn als iemand ze nog heeft ).. Toch ben je verre van de enige die commentaar heeft op de smaak sinds de nieuwe flesjes. Veel mensen om me heen heb ik gehoord dat ze het ineens lekkerder vinden, andere vinden het juist minder.

Zou het tussen de oren zitten? Is de smaakbeleving anders door het soort flesje? Vreemd..

Eventuele andere smaak t.o.v. beugels zou ik nog wel kunnen voorstellen, sluiting heeft toch andere materiaal dan kroonkurk en staat in contact met flesje, hoe ver gezocht ook. Maar een verschil tussen de oude bruine flesjes en nieuwe groene, dat is me een raadsel. Tenzij de smaak dus toch aangepast is.


Waldtyr
Usericon van Waldtyr
Posted 31-07-2009 12:01 by Waldtyr Profiel van Waldtyrhttp://www.myspace.com/moonofblood

quote:
Op 31 juli 2009 11:50 schreef Valorian het volgende:
Als je de 10 bekendste bieren op een rij zet zal ik ze BLIND misschien niet alle tien bij naam kunnen noemen, maar ik proef wel zeker het verschil tussen de catagorie Amstel/Heineken/Bavaria of Jupiler/Hertog/Grolsch ..

Iedereen die dat niet proeft proeft waarschijnlijk helemaal niets meer.

De brouwerij van de eerstgenoemde drie bieren doet inderdaad weinig om onderscheid te creeeren, maar waarom zouden ze ook, verreweg het grootste deel van NL houdt van die bocht. De andere drie die ik noem onderscheiden zich hier wel degelijk van, en ook van elkaar overigens.




Jupiler is Belgisch.

Afgezien van Hertog, Kikbier en alfa is de rest van het Neerlandsch bier slootwater en rioollikeur. Met als kopstuk: Oranjeboom.


neoplasma malignum


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-07-2009 12:53 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 31 juli 2009 12:01 schreef Waldtyr het volgende:
Jupiler is Belgisch.




Dat is correct.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 31-07-2009 12:54 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 31 juli 2009 12:01 schreef Waldtyr het volgende:
Jupiler is Belgisch.


Als je dat maar weet


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 31-07-2009 13:25 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

@ alle stoere pilsdrinkers hierboven:

Pils blijkt gewoon keer op keer allemaal hetzelfde te smaken. 'Onderscheid' is niets meer dan de voorkeur ingeplant in je kopje door de juiste marketing.

Laatst was er weer een briljante aflevering van de keuringsdienst van waarde waar een presentator en een bierjournalist een rondje blind bier proeven deden. Ze wisten er welgeteld geen enkele te onderscheiden. Enkel de brouwers zelf wisten hun eigen bier te onderscheiden. Dus verschillen zijn er, maar enkel te proeven door mensen die minstens 40 uur per week in de lucht staan.

En dat doen we niet allemaal hier, eh? Zo, en nu weer bierdrinken!


Dear dirty delightful old drunken old days


Waldtyr
Usericon van Waldtyr
Posted 31-07-2009 13:32 by Waldtyr Profiel van Waldtyrhttp://www.myspace.com/moonofblood

quote:
Op 31 juli 2009 13:25 schreef Schaffelaer het volgende:
@ alle stoere pilsdrinkers hierboven:

'Onderscheid' is niets meer dan de voorkeur ingeplant in je kopje door de juiste marketing.




I think not.

Onderscheid is in mijn geval het resultaat van jaren proven van verschillende soorten.



Pils smaakt allemlaal hetzelfde ? sorry, maar ik ken toch weldegelijk het verschil proeven tussen Amstel en alfa.




neoplasma malignum


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-07-2009 13:45 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 31 juli 2009 13:25 schreef Schaffelaer het volgende:
@ alle stoere pilsdrinkers hierboven:

Pils blijkt gewoon keer op keer allemaal hetzelfde te smaken. 'Onderscheid' is niets meer dan de voorkeur ingeplant in je kopje door de juiste marketing.

Laatst was er weer een briljante aflevering van de keuringsdienst van waarde waar een presentator en een bierjournalist een rondje blind bier proeven deden. Ze wisten er welgeteld geen enkele te onderscheiden. Enkel de brouwers zelf wisten hun eigen bier te onderscheiden. Dus verschillen zijn er, maar enkel te proeven door mensen die minstens 40 uur per week in de lucht staan.

En dat doen we niet allemaal hier, eh? Zo, en nu weer bierdrinken!

Volgens mij heeft jouw verhaal ook te maken met hoe je smaakpapillen werken. Wij hebben op een gezamenlijke vakantie eens met een groep mensen geprobeerd blind het verschil tussen cola, sinas en seven-up te proeven. De eerste twee glazen was dat nog wel te doen enigzins, maar daarna smaakte alles hetzelfde, n.l. naar water en suiker, en kon je zelfs cola niet van sinas of seven-up onderscheiden, terwijl dat toch echt verschillende smaken zijn.
Een vriendin van mij test nieuwe smaken als fijnproever, en zij moet verplicht na twee smaken pauze nemen en iets neutraliserends proeven. Maar zij kan wel degelijk proeven en ruiken wat iets is. Daar heeft ze wel enkele trainingen voor moeten volgen. Maar na enige oefening kan je wel degelijk verschil tussen b.v. verschillende bieren proeven. Verder heeft e.e.a. natuurlijk met aanleg etc. te maken, de ene mens proeft beter dan de ander.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen