IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom IV Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 17:54 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@Snaack: ben dus net een antwoord van ongeveer 20 minuten tikken kwijt!!!!!!

pfff, ik kom er nog wel op terug.

@degenen die iets tegen zendelingenwerk hebben en beginnen over 'misschien gaan ze op de lange duur wel oorlog voeren in de naam van jouw God oid': jullie hebben net als helaas een aantal Christenen géén idee waar het omdraait. Het gaat om LIEFDE wat mij er toe beweegt hen te helpen. Ook al 'bekeert' er niemand. Ik ga daar helemaal niet naar toe om zieltjes te winnen. Ik ga daar naar toe om voedsel te geven. En dat ik daarbij vertel waarom ik dat doe, wordt door jullie opeens als verwerpelijk ervaren omdat ik t woord God gebruik. Als ik nou dat woord weg zou laten zouden jullie er geen probleem mee hebben.


When your people matter, menstrual health matters


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 13-05-2008 17:56 by robbemans Profiel van robbemanshttp://www.snakes-reptiles.com

Doe het in naam van SATAN en iedereen is happy hier


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-05-2008 17:58 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 13 mei 2008 17:54 schreef Fusion het volgende:
@Snaack: ben dus net een antwoord van ongeveer 20 minuten tikken kwijt!!!!!!

pfff, ik kom er nog wel op terug.



Lullig. Mijn intuïtie geeft me altijd in als ik een lange reply zit te tikken als het topic bijna vol is deze voor het posten op mijn clipboard te rammen


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 13-05-2008 17:58 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Oh ja, nu weet ik het weer. Jij bent diegene die alles als egoistisch bestempeld. Het grote verschil is dat waarschijnlijk volgens jouw eigen formulering JIJ dat juist bent. Hoe onzelfzuchtig zit jij in je relatie met je vriendin? Hoe onzelfuchtig is jouw relatie met je vrienden? Ik hoef voor mijn hulp aan hen NIETS terug. Geen dank, geen geld, ze hoeven geen Christen te worden, niets.

Ik heb nooit beweerd niet egoistisch te zijn...

quote:
Zij sterven niet omdat God ze vergeten is, maar omdat mensen als jij ze vergeten bent en daar niet staat.

Dus die mensen sterven, omdat de almachtige god met al zijn goedheid ze niet vergeet, enkel om te laten zien dat IK daar niet sta? Aparte ethiek houdt die god erop na...

Wat betekent dit? Dat god ze bewust laat sterven, om mij dit te laten zien? (leuke reden om te sterven lijkt me) of betekent dit dat god NIET almachtig is, en dat ik sterker ben dan god? (woohoo! )


Dear dirty delightful old drunken old days


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 18:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 17:58 schreef Snaack het volgende:
Lullig. Mijn intuïtie geeft me altijd in als ik een lange reply zit te tikken als het topic bijna vol is deze voor het posten op mijn clipboard te rammen
Ik had even te veel signalen via mijn zintuigen.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 18:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 17:58 schreef Schaffelaer het volgende:
Ik heb nooit beweerd niet egoistisch te zijn...
Ik wel. Althans wel als het om naastenliefde gaat. Ik hoef er nl. niets voor terug.

quote:
Op 13 mei 2008 17:58 schreef Schaffelaer het volgende:
Dus die mensen sterven, omdat de almachtige god met al zijn goedheid ze niet vergeet, na...
Is God de schuldige van hun honger? Niet de politiek die het rijke Europa en later de VS hebben gevoerd?

quote:
Op 13 mei 2008 17:58 schreef Schaffelaer het volgende:enkel om te laten zien dat IK daar niet sta? Aparte ethiek houdt die god erop na.
Wat betekent dit? Dat god ze bewust laat sterven, om mij dit te laten zien? (leuke reden om te sterven lijkt me) of betekent dit dat god NIET almachtig is, en dat ik sterker ben dan god? (woohoo! )
Je '''''redenatie''''' in bovenstaande gaat echt helemaal nergens over. Ik zeg dit echt niet gauw, maar tegen zoveel stupiditeit kan ik niet op. Sorry. Snap je zelf wel wat je tikt?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 18:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@Mark: deze wou ik toch nog wel even onder je aandacht brengen:

--------------------------------------------------------------------------------
Op 13 mei 2008 17:13 schreef Mark het volgende:
Dit impliceert dat je dit niet zou doen als je van mening bent dat je er geen mensen mee zou kunnen bekeren.
--------------------------------------------------------------------------------

Die had ik even gemist! Wat zit jij er naast!!! Als iemand mij van te voren zou garanderen dat niemand, 0 komma 0 mensen, zich zouden bekeren, zou ik TOCH gaan.


When your people matter, menstrual health matters


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2008 18:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Wanneer vertrek je trouwens?


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 13-05-2008 18:10 by robbemans Profiel van robbemanshttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 13 mei 2008 18:09 schreef Jenje het volgende:
Wanneer vertrek je trouwens?
Nee Jenje je mag geen bommetje planten


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2008 18:10 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik ben niet zo haatdragend hoor, maar stiekem hoop ik dat ie snel naar een plek zonder internet gaat ..


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 13-05-2008 18:19 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 13 mei 2008 18:04 schreef Fusion het volgende:
Ik wel. Althans wel als het om naastenliefde gaat. Ik hoef er nl. niets voor terug.

Is God de schuldige van hun honger? Niet de politiek die het rijke Europa en later de VS hebben gevoerd?

Je '''''redenatie''''' in bovenstaande gaat echt helemaal nergens over. Ik zeg dit echt niet gauw, maar tegen zoveel stupiditeit kan ik niet op. Sorry. Snap je zelf wel wat je tikt?

Is god volgens jou almachtig of niet? Een eenvoudige vraag met een simpel antwoord voor jou, dunkt me.


Dear dirty delightful old drunken old days


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 18:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

edit: dikke lama。。。

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 13-05-2008 18:27]


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 18:26 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 18:10 schreef Jenje het volgende:
Ik ben niet zo haatdragend hoor, maar stiekem hoop ik dat ie snel naar een plek zonder internet gaat ..
Waarom stoor je je zo aan mij?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 18:26 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 18:10 schreef robbemans het volgende:
Nee Jenje je mag geen bommetje planten
Waar slaat dat op?


When your people matter, menstrual health matters


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 13-05-2008 18:28 by stigma Profiel van stigma

Maar waarom als je het puur en alleen om die mensen doet, moet je God erbij betrekken? Vraag ik me gewoon af hoor.


Subtiel kamerolifantje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 18:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 18:28 schreef stigma het volgende:
Maar waarom als je het puur en alleen om die mensen doet, moet je God erbij betrekken? Vraag ik me gewoon af hoor.
Omdat God kennen min of meer gelijk staat aan je naasten onzelfzuchtig liefhebben. En ik hoop dat deze liefde zich verspreidt.


When your people matter, menstrual health matters


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 13-05-2008 18:34 by stigma Profiel van stigma

Maar zonder het geloof in God kan je toch ook naastenliefde voelen. Dus je wil die liefde verspreiden, niet het geloof in God?

Beetje liefde voor elkander kan geen kwaad dunkt me.

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 13-05-2008 18:35]


Subtiel kamerolifantje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 18:40 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 18:34 schreef stigma het volgende:
Maar zonder het geloof in God kan je toch ook naastenliefde voelen. Dus je wil die liefde verspreiden, niet het geloof in God?

Beetje liefde voor elkander kan geen kwaad dunkt me.
Als men naastenliefde voelt, staat men al redelijk dicht bij God denk ik.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 18:45 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Waarom is men er zo wars van dat ik mensen terwijl ik ze bijvoorbeeld voedsel geef of whatever in plaats van over mijn land van herkomst, vertel over God? Dat ik in plaats van over t weer te praten praat over mijn overtuiging dat er een liefdevolle Schepper is die om iedereen geeft en hoopt dat wij als schepping er niet meer zo'n teringzooi van maken en luisteren naar Zijn stem in ons hart? Ik kom geen Bijbels brengen, ik kom voedsel en medicijnen brengen. Mijn hulp zou net zo onvoorwaardelijk zijn als mijn naastenliefde. Ik hoef er niets voor terug. Geen zieltjes winnen, niets. Ik doe t uit liefde, niet om een beloning te verwachten van God. Ik doe t niet om mensen te bekeren, ik zou bijvoorbeeld ook Hindoes met voedsel oid willen helpen die duidelijk van te voren al zouden aangeven "wij willen niets horen over jouw God".

Ik persoonlijk vind t redelijk triest dat men daar zoveel kritiek op heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 13-05-2008 18:46]


When your people matter, menstrual health matters


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-05-2008 19:12 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 mei 2008 18:40 schreef Fusion het volgende:
Als men naastenliefde voelt, staat men al redelijk dicht bij God denk ik.


is het niet zo dat naastenliefde(onder voorwaarde) je goed doet voelen, dat heeft te maken met hoe je hersenen in elkaar zitten(bij bepaalde gebeurtenissen komen stofjes vrij die je emoties bepalen) en hoeft geen god aan te pas te komen, je gemoedstoestand is niets veel meer dan een paar soorten (lichaamseigen) drugs in je hersenen.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-05-2008 19:20 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Stel je bent volledig overtuigd van het geloof, dan is het toch logisch dat je dat gaat verkondigen aan mensen die dit nog niet kennen. in jouw ogen is dit dan goed, en kan dit mensen in nood geestelijk steunen, naast dat je hun ook nog voedsel brengt.

Daarnaast begrijp ik wel dat het vanuit een rationeel standpunt niet als positief gezien word.

En zuks moet ook niet opdringerig gedaan worden, als ik ergens een hekel aan heb is het opdringerigheid in welke zin dan ook

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 13-05-2008 19:23]



stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 13-05-2008 19:21 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 13 mei 2008 18:45 schreef Fusion het volgende:
Waarom is men er zo wars van dat ik mensen terwijl ik ze bijvoorbeeld voedsel geef of whatever in plaats van over mijn land van herkomst, vertel over God? Dat ik in plaats van over t weer te praten praat over mijn overtuiging dat er een liefdevolle Schepper is die om iedereen geeft en hoopt dat wij als schepping er niet meer zo'n teringzooi van maken en luisteren naar Zijn stem in ons hart? Ik kom geen Bijbels brengen, ik kom voedsel en medicijnen brengen. Mijn hulp zou net zo onvoorwaardelijk zijn als mijn naastenliefde. Ik hoef er niets voor terug. Geen zieltjes winnen, niets. Ik doe t uit liefde, niet om een beloning te verwachten van God. Ik doe t niet om mensen te bekeren, ik zou bijvoorbeeld ook Hindoes met voedsel oid willen helpen die duidelijk van te voren al zouden aangeven "wij willen niets horen over jouw God".

Ik persoonlijk vind t redelijk triest dat men daar zoveel kritiek op heeft.

Misschien zitten we een beetje naastdeliefde.


Subtiel kamerolifantje


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-05-2008 19:25 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november




Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 13-05-2008 19:28 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 13 mei 2008 18:45 schreef Fusion het volgende:
Ik persoonlijk vind t redelijk triest dat men daar zoveel kritiek op heeft.

Ik vind het triest dat jij geen antwoord op mijn vraag wilt geven: is god almachtig of niet?

Dat is toch geen rare vraag? Hij is toch niet kwetsend of beledigend? Jij hebt het hier voortdurend over god en zijn liefde. Blijkbaar is hij jouw grootste inspiratie-bron. Dan is het toch niet vreemd te vragen naar enkele eigenschappen van god? Gewoon, puur uit interesse?


Dear dirty delightful old drunken old days


R.
Usericon van R.
Posted 13-05-2008 19:32 by R. Profiel van R.

Omdat er gelachen mag worden:

~Smackdown: Christian Logic
Kiss Hank's Ass
This morning there was a knock at my door. When I answered the door I found a well groomed, nicely dressed couple. The man spoke first:

"Hi! I'm John, and this is Mary."
Mary: "Hi! We're here to invite you to come kiss Hank's ass with us."
Me: "Pardon me?! What are you talking about? Who's Hank, and why would I want to kiss his ass?"
John: "If you kiss Hank's ass, he'll give you a million dollars; and if you don't, he'll kick the **** out of you."
Me: "What? Is this some sort of bizarre mob shake-down?"
John: "Hank is a billionaire philanthropist. Hank built this town. Hank owns this town. He can do what ever he wants, and what he wants is to give you a million dollars, but he can't until you kiss his ass."
Me: "That doesn't make any sense. Why..."
Mary: "Who are you to question Hank's gift? Don't you want a million dollars? Isn't it worth a little kiss on the ass?"
Me: "Well maybe, if it's legit, but..."
John: "Then come kiss Hank's ass with us."
Me: "Do you kiss Hank's ass often?"
Mary: "Oh yes, all the time..."
Me: "And has he given you a million dollars?"
John: "Well no, you don't actually get the money until you leave town."
Me: "So why don't you just leave town now?"
Mary: "You can't leave until Hank tells you to, or you don't get the money, and he kicks the **** out of you."
Me: "Do you know anyone who kissed Hank's ass, left town, and got the million dollars?"
John: "My mother kissed Hank's ass for years. She left town last year, and I'm sure she got the money."
Me: "Haven't you talked to her since then?"
John: "Of course not, Hank doesn't allow it."
Me: "So what makes you think he'll actually give you the money if you've never talked to anyone who got the money?"
Mary: "Well, he gives you a little bit before you leave. Maybe you'll get a raise, maybe you'll win a small lotto, maybe you'll just find a twenty dollar bill on the street."
Me: "What's that got to do with Hank?
John: "Hank has certain 'connections.'"
Me: "I'm sorry, but this sounds like some sort of bizarre con game."
John: "But it's a million dollars, can you really take the chance? And remember, if you don't kiss Hank's ass he'll kick the **** of you."
Me: "Maybe if I could see Hank, talk to him, get the details straight from him..."
Mary: "No one sees Hank, no one talks to Hank."
Me: "Then how do you kiss his ass?"
John: "Sometimes we just blow him a kiss, and think of his ass. Other times we kiss Karl's ass, and he passes it on."
Me: "Who's Karl?"
Mary: "A friend of ours. He's the one who taught us all about kissing Hank's ass. All we had to do was take him out to dinner a few times."
Me: "And you just took his word for it when he said there was a Hank, that Hank wanted you to kiss his ass, and that Hank would reward you?"
John: "Oh no! Karl's got a letter Hank sent him years ago explaining the whole thing. Here's a copy; see for yourself."

John handed me a photocopy of a handwritten memo on From the desk of Karl letterhead. There were eleven items listed:

1. Kiss Hank's ass and he'll give you a million dollars when you leave town.
2. Use alcohol in moderation.
3. Kick the **** out of people who aren't like you.
4. Eat right.
5. Hank dictated this list himself.
6. The moon is made of green cheese.
7. Everything Hank says is right.
8. Wash your hands after going to the bathroom.
9. Don't drink.
10. Eat your wieners on buns, no condiments.
11. Kiss Hank's ass or he'll kick the **** out of you.

Me: "This would appear to be written on Karl's letterhead."
Mary: "Hank didn't have any paper."
Me: "I have a hunch that if we checked we'd find this is Karl's handwriting."
John: "Of course, Hank dictated it."
Me: "I thought you said no one gets to see Hank?"
Mary: "Not now, but years ago he would talk to some people."
Me: "I thought you said he was a philanthropist. What sort of philanthropist kicks the **** out of people just because they're different?"
Mary: "It's what Hank wants, and Hank's always right."
Me: "How do you figure that?"
Mary: "Item 7 says 'Everything Hanks says is right.' That's good enough for me!"
Me: "Maybe your friend Karl just made the whole thing up."
John: "No way! Item 5 says 'Hank dictated this list himself.' Besides, item 2 says 'Use alcohol in moderation,' Item 4 says 'Eat right,' and item 8 says 'Wash your hands after going to the bathroom.' Everyone knows those things are right, so the rest must be true, too."
Me: "But 9 says 'Don't Drink,' which doesn't quite go with item 2, and 6 says 'The moon is made of reen cheese,' which is just plain wrong."
John: "There's no contradiction between 9 and 2, 9 just clarifies 2. As far as 6 goes, you've never been to the moon, so you can't say for sure."
Me: "Scientists have pretty firmly established that the moon is made of rock..."
Mary: "But they don't know if the rock came from the Earth, or from out of space, so it could just as easily be green cheese."
Me: "I'm not really an expert, but I think the theory that the Moon came from the Earth has been discounted. Besides, not knowing where the rock came from doesn't make it cheese."
John: "Aha! You just admitted that scientists make mistakes, but we know Hank is always right!"
Me: "We do?"
Mary: "Of course we do, Item 5 says so."
Me: "You're saying Hank's always right because the list says so, the list is right because Hank dictated it, and we know that Hank dictated it because the list says so. That's circular logic, no different than saying 'Hank's right because he says he's right.'"
John: "Now you're getting it! It's so rewarding to see someone come around to Hank's way of thinking."
Me: "But...oh, never mind. What's the deal with wieners?"

Mary blushes. John says: "Wieners, in buns, no condiments. It's Hank's way. Anything else is wrong."
Me: "What if I don't have a bun?"
John: "No bun, no wiener. A wiener without a bun is wrong."
Me: "No relish? No Mustard?"

Mary looks positively stricken. John shouts: "There's no need for such language! Condiments of any kind are wrong!"
Me: "So a big pile of sauerkraut with some wieners chopped up in it would be out of the question?"


Mary sticks her fingers in her ears: "I am not listening to this. La la la, la la, la la la."
John: "That's disgusting. Only some sort of evil deviant would eat that..."
Me: "It's good! I eat it all the time."

Mary faints. John catches her: "Well, if I'd known you where one of those I wouldn't have wasted my time. When Hank kicks the **** out of you I'll be there, counting my money and laughing. I'll kiss Hank's ass for you, you bunless cut-wienered kraut-eater."~

With this, John dragged Mary to their waiting car, and sped off. > top


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2008 19:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 13 mei 2008 18:26 schreef Fusion het volgende:
Waarom stoor je je zo aan mij?



Het is God die je test jongen,

have a little faith


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen