IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Valt het volgende kabinet Balkenende voor dit topic vol is? [politiek topic] Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-02-2010 13:39 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

...of krijgen we geen Balkenende V?

edit:
Of Balkenende VI dus. Hangt ervan af of het huidige kabinet demissionair blijft of er een nieuwe formatie komt met Balkenende aan het hoofd.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 22-02-2010 14:36]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-02-2010 13:42 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Laatste peiling Amsterdam vond ik in de Trouw van 18 februari terug:

Peiling: PvdA gehalveerd in Amsterdam

(Novum) - De PvdA in Amsterdam wordt bij de gemeenteraadsverkiezingen over een kleine twee weken gehalveerd. Dat blijkt uit een peiling van de Dienst Onderzoek en Statistiek van de gemeente. De onderzoekers benadrukken dat er in Amsterdam veel zwevende kiezers zijn en dat er dus nog aanzienlijke verschuivingen mogelijk zijn.

* print
* stuur artikel door

In de peiling in opdracht van AT5 krijgt de PvdA van lijsttrekker Lodewijk Asscher 21 procent van de stemmen en tien zetels. Daarmee zou het nog wel de grootste partij zijn, maar vier jaar geleden kreeg de PvdA nog bijna veertig procent en twintig zetels.

D66 en GroenLinks lijken kans te maken de PvdA als grootste partij voorbij te steken. Coalitiegenoot GroenLinks groeit naar 18,4 procent en D66 komt uit op 18,3. De partijen zouden daar negen zetels aan overhouden. GroenLinks en D66 moeten het nu doen met respectievelijk zeven en twee zetels.

D66 werd bij de Europese verkiezingen nog de grootste partij in Amsterdam met 21,3 procent van de stemmen. De partij heeft in de peiling dus een deel van die winst zien verdampen.

Oppositiepartij VVD raakt in de peiling een raadszetel kwijt en komt uit op zeven zetels. Een deel van de VVD-aanhang loopt over naar Trots op Nederland, dat debuteert met twee zetels.

De SP verliest twee zetels en komt uit op vier zetels. Het CDA, een traditioneel kleine partij in de hoofdstad, blijft stabiel op twee zetels.

Ook Red Amsterdam en de Partij voor de Dieren lijken op een zetel te kunnen rekenen. Dat geldt niet voor De Groenen en de ChristenUnie.

--------------------

Benieuwd wat dat nu geworden is. PvdA zal wel wat teruggewonnen hebben. VVD+GL+D66 zou volgens bovenstaande op 25 komen, dat is genoeg (45 raadszetels totaal). Als GL dan ook nog wil


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-02-2010 13:48 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

'Minderheidskabinet is beste optie'
RIJSWIJK - Een minderheidskabinet is de beste optie na de val van het kabinet Balkenende 4. Dat stelt een aantal prominente oud-politici maandag in een reactie op de val van het kabinet.

''Een demissionair kabinet is niet in het landsbelang'', stelt oud-vicepremier Hans Wiegel (VVD). ''In deze tijden van crisis moeten er maatregelen worden voorbereid die de Nederlandse economie weer op orde brengen.''

Dit gebeurde al eerder na het aftreden van het laatste kabinet-Drees, de coalitie Cals/Vondeling en het tweede kabinet-Van Agt. ''Die deden met gedoogsteun van de oppositie wat op dat moment nodig was.''

Ook PvdA-coryfee Bram Peper, minister van Binnenlandse Zaken in het kabinet Kok 2, suggereert dat een minderheidskabinet een goed idee zou zijn. ''De Scandinavische praktijk wijst al dertig jaar uit dat dat prima mogelijk is.''

Verstandshuwelijk

De oud-politici stellen dat Balkenende 4 een verstandshuwelijk was waar alle partijen te weinig energie in hebben gestoken. ''Wie kiest voor een bepaalde coalitie, moet daar óók in investeren'', meent voormalig CDA-fractieleider Willem Aantjes.

"In dit geval straalden alle partijen vanaf het begin uit dat de coalitie uit nood was geboren.'' Het is erg gemakkelijk om Balkenende gebrek aan leiderschap te verwijten. ''Maar ik zou mezelf achter het oor krabben als ik vier kabinetten niet tot een goed einde had gebracht.''

Hij is ook zeer verbaasd dat Balkenende bij de volgende kamerverkiezingen de CDA-lijst weer gaat leiden.

Terlouw

Grote conflicten als over het rapport van de commissie-Davids of de kwestie Uruzgan kon een kind al van verre zien aankomen, stelt ook voormalig vicepremier Jan Terlouw (D66).

''Een goed politiek leider zorgt dat hij in zo'n geval goed voorbereid de politieke arena instapt.'' Peper beklemtoont dat CDA en PvdA de twist over Afghanistan niet op de spits hadden moeten drijven.

''Aansluiting bij het nieuwe beleid van Obama was voor de PvdA geen nederlaag geweest'', stelt de oud-minister.

''Door te roepen dat er maar één uitkomst mogelijk was, liet Bos geen ruimte voor politiek debat. Al is Balkenende natuurlijk ook nooit het toonbeeld van soepelheid geweest.''

Gemeenteraadsverkiezingen

Terlouw vreest dat de val van het kabinet zijn weerslag gaat hebben op de gemeenteraadsverkiezingen.

''Dat is de grote makke van verkiezingen voor lagere overheden'', verzucht hij. ''Het is ondankbaar voor lokale en provinciale politici. Alles wat zij in vier jaar tijd voor elkaar hebben gekregen, krijgt van de kiezers niet de waardering die het verdient.''

Peper denkt niet dat de val van het kabinet veel effect heeft op de opkomst of de stemkeuze bij de gemeenteraadsverkiezingen.

''Bijna een kwart van Nederland stemt op lokale partijen'', legt hij uit. ''Die tendens is al een paar jaar aan de gang. Het hele politieke systeem erodeert: kijk maar naar het beschamende debat van donderdagavond. Dat tij kan geen partij keren.''

---------------------

Veel wijze woorden van dinosaurussen. Desalniettemin; wijze woorden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-02-2010 13:51 by Mark Profiel van Mark

Wanneer is eigenlijk de laatste keer dat Nederland een minderheidskabinet had? Was dat Balkenende 2 of zo? Of is het nog niet eerder gebeurd?

[edit]Ah, Balkenende 3 nadat D66 eruit stapte. Maar dat duurde dus ook maar even. Blijkbaar nog nooit bij aanvang, alleen als een van de partijen eruit stapte. Kan dus interessant worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 22-02-2010 13:52]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 22-02-2010 13:52 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
In het vorige topic schreef Bastianus het volgende:
Typisch. Alleen al het denigrerende woord aanrechtsubsidie. Mij lijkt het juist ultiem belangrijk dat mensen thuis blijven voor hun kinderen, of dat nu de man of de vrouw is, of dat ze de opvoeding samen doen.


Is niet denigrerend, maar zo wordt het in de volksmond genoemd. Je hebt zeker gelijk qua opvoeding, maar de aanrechtsuitkering is niets anders dan uitbetaalde loonheffingskorting, bedoeld om de laagste inkomens enigszins te ontzien van de -in NL hoge- loonheffing.

Waarom is de loonheffing zo hoog? Omdat de AOW en nog meer de AWBZ -twee van de- grootste kostenposten van NL zijn.

We zijn een verouderend en langdurig/permanent ziek land.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 22-02-2010 14:00]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-02-2010 13:54 by Mark Profiel van Mark

Loonheffing is weliswaar hoog, de salarissen ook. Ik betaal hier 'maar' zo'n 25% loonbelasting, maar netto hou ik bij mijn weten ongeveer hetzelfde over als een gelijksoortige baan in Nederland.

Al kan het er ook mee te maken hebben dat de pond zover genivelleerd tov de euro.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 22-02-2010 13:55]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-02-2010 14:00 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 22 februari 2010 13:54 schreef Mark het volgende:
Loonheffing is weliswaar hoog, de salarissen ook. Ik betaal hier 'maar' zo'n 25% loonbelasting, maar netto hou ik bij mijn weten ongeveer hetzelfde over als een gelijksoortige baan in Nederland

http://ec.europa.eu/taxation_customs/resources/documents/taxation/gen_info/economic_analysis/tax_structures/2009/2009_main_results_en.pdf

In 2007 heeft NL 38.9% GDP binnengeharkt en de UK 36.3%. Dus de totale belastingdruk is vrijwel gelijk (zegt dus niet alles wat een gewone burger voelt).

edit; zonder sociale zekerheid mee te nemen is het overigens 25.4 om 29.7 NL is duidelijk wel meer een verzoringsstaat dan UK

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 22-02-2010 14:02]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2010 14:11 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 februari 2010 13:52 schreef Mutilator het volgende:
Is niet denigrerend, maar zo wordt het in de volksmond genoemd. Je hebt zeker gelijk qua opvoeding, maar de aanrechtsuitkering is niets anders dan uitbetaalde loonheffingskorting, bedoeld om de laagste inkomens enigszins te ontzien van de -in NL hoge- loonheffing.

Waarom is de loonheffing zo hoog? Omdat de AOW en nog meer de AWBZ -twee van de- grootste kostenposten van NL zijn.

We zijn een verouderend en langdurig/permanent ziek land.
Ja. Maar dat krijgen we niet opgelost door continu bij de verkeerde mensen te bezuinigen. Of door marktwerking in de zorg in te voeren. Of door driedubbele controles, rapportages etc. in te voeren in de zorg.
Als ze nu eens beginnen met de tergende bureaucratie en ambtenarentoestanden in de AWBZ aan te pakken, dan kan er al ontzettend veel bezuinigd worden. Ook de vaak overbodige managementlaag kan verdwijnen. Marktwerking in de zorg heeft er alleen maar toe geleid dat er logge gefuseerde instellingen met een veel te dikke managementlaag zijn gekomen. En als er bezuinigd moet worden dan doen ze dat op de cliënten en de handen aan het bed, ook al zoiets achterlijks.
Verder kan er al heel veel bezuinigd worden door mensen verplicht aan het werk te zetten, ik kan met personeel van mijn zorgboerderij met een paar kleine aanpassingen op de arbeidsmarkt zo winstgevend ergens gaan werken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 22-02-2010 14:12 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Balkenende/ Bakellende heeft nu vier kabinetten gehad en geen één keer de rit weten vol te maken, in een neerwaarste spiraal die zijn weerga niet kent (besluiteloosheid en onenigheid in combinatie met wereldvreemd gedrag, iemand het Balkenende woordkeuze-uitvluchtendiagram trouwens al gezien?). Wat doe je normaal met iemand die vier keer heeft bewezen absoluut niet geschikt te zijn voor de taak (althans, in het bedrijfsleven op de werkvloer)?

Punt is alleen dat het zou kunnen zijn dat de keuze nu tussen Bos, Balkenende en Wilders gaat, en een minderheidskabinet is gevoelig voor populistische beslissingen, zeker met verkiezingen in zicht.


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2010 14:17 by bastianus Profiel van bastianus

En toch verwacht ik weer een Balkenende of een andere stroman. Je komt door het compromissen maken e.d. toch altijd bij een "midden"partij uit, en dat is bij ons bij uitstek het CDA.
Ook zonder CDA zal er ongeveer CDA-beleid gevoerd moeten worden, want bij een paars kabinet kom je ook in het midden uit qua beleid, kijk maar naar het beruchte "poldermodel" wat indertijd zo gevoerd werd. Overigens was het paarse kabinet helemaal bar slecht, of zijn we dat voor het gemak massaal vergeten? In dat kabinet is er begonnen met het totale vernachelen van zorg en onderwijs door o.a. het PGB en andere idiote proefballonnetjes.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-02-2010 14:32 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 februari 2010 13:39 schreef ZelThoR het volgende:
...of krijgen we geen Balkenende V?


Is de regering van het CDA en de Christenunie eigenlijk geen balkenende V???


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-02-2010 14:34 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 februari 2010 14:17 schreef bastianus het volgende:
En toch verwacht ik weer een Balkenende of een andere stroman. Je komt door het compromissen maken e.d. toch altijd bij een "midden"partij uit, en dat is bij ons bij uitstek het CDA. .


Ik betwijfel dat. Het CDA doet het niet zo goed omdat ze zo "midden" zijn maar vooral door traditie bij de ouderenen en op het platteland agrariërs. Ik verwacht dan ook dat het CDA niet altijd zo oppermachtig zal blijven en met name met het wegvallen van de oudere generatie er toch wat verschuivingen zullen plaatsvinden.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-02-2010 14:35 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 22 februari 2010 14:32 schreef attila_de_hun het volgende:
Is de regering van het CDA en de Christenunie eigenlijk geen balkenende V???

Goed punt

Ik bedoel dus voor een eventueel Balkenende V(I) Balkenende V zal niet vallen als dat als rompkabinet doorgaat. Althans, dat mag ik toch hopen van niet

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 22-02-2010 14:37]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-02-2010 14:37 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 februari 2010 14:35 schreef ZelThoR het volgende:
Goed punt

Ik bedoel dus voor een eventueel Balkenende VI Balkenende V zal niet vallen als dat als rompkabinet doorgaat. Althans, dat mag ik toch hopen van niet


Nou, het zou me niets verbazen. Ik meende me te herinneren dat de rompkabinet van CDA/VVD (nadat D'66 eruitgestapt was)ook bijna "viel".


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-02-2010 14:42 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 22 februari 2010 14:37 schreef attila_de_hun het volgende:
Nou, het zou me niets verbazen. Ik meende me te herinneren dat de rompkabinet van CDA/VVD (nadat D'66 eruitgestapt was)ook bijna "viel".

Verdonk stond toen nog steeds ter discussie. Zo'n kwestie heb je nu niet echt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-02-2010 14:48 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

ik denk dat de meeste prominente VVD-leden iedere dag minstens 1000 schietgebdjes maken dat ze toendetijd toch dat wijf uit de partij hebben gezet en Rutte hebben behouden. Een bewijs was haar "schitterende"optreden onlangs in de kamer tegen Bos. Zelden zo iets platsvloers en kameronwaardigs gezien..)(en ik ben ook geen fan van Bos voor de goede orde, maar fatsoen behoort men te houden).
Maar goed, van TON horen we waarschijnlijk niets meer na de aanstaande verkiezingen


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2010 14:54 by bastianus Profiel van bastianus

Bos is ook een schooier. Zoals die Vogelaar liet vallen. En ik denk dat hij de val van dit kabinet heeft geforceerd omdat hij zich zo vlak voor de verkiezingen nog even wilde profileren. Terwijl hij de voorgaande periode natuurlijk gewoon CDA-beleid heeft gevoerd en zich onder heeft laten sneeuwen. Een opportunist is het, anders niet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-02-2010 15:04 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 februari 2010 14:54 schreef bastianus het volgende:
Bos is ook een schooier. Zoals die Vogelaar liet vallen. En ik denk dat hij de val van dit kabinet heeft geforceerd omdat hij zich zo vlak voor de verkiezingen nog even wilde profileren. Terwijl hij de voorgaande periode natuurlijk gewoon CDA-beleid heeft gevoerd en zich onder heeft laten sneeuwen. Een opportunist is het, anders niet.


Ik weet niet of het voor jou mogelijk is om wat negatiefs over het CDA te zeggen maar die hebben een even groot aandeel achter deze (zoveelste )crisis Als je mensen op een bepaalde manier afspiegelt trekken ze een keer aan de rem. Verder is die Verhagen, samen met opperaap Balkenende, een van de grootste gladjanussen die actief is in de politiek en die zou ik nog geen kwartje toevertrouwen.Dus er heeft zich ingetwijfeld veel afgespeeld achter de schermen
Ik ben ook geen fan van Bos maar om hem nu van alles de schuld te geven is naar mijn mening niet correct.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 22-02-2010 15:05]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2010 15:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 februari 2010 15:04 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik weet niet of het voor jou mogelijk is om wat negatiefs over het CDA te zeggen maar die hebben een even groot aandeel achter deze (zoveelste )crisis Als je mensen op een bepaalde manier afspiegelt trekken ze een keer aan de rem. Verder is die Verhagen, samen met opperaap Balkenende, een van de grootste gladjanussen die actief is in de politiek en die zou ik nog geen kwartje toevertrouwen.Dus er heeft zich ingetwijfeld veel afgespeeld achter de schermen
Ik ben ook geen fan van Bos maar om hem nu van alles de schuld te geven is naar mijn mening niet correct.
+1. Maar van een PvdA-er verwacht ik nog weleens een linkse beslissing, meer uit hoop. Wat die gladjakkers van CDA betreft, en zeker zo'n gladde roomse rakker als Verhagen, koester ik sowieso geen illusies.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-02-2010 15:13 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 februari 2010 15:08 schreef bastianus het volgende:
+1. Maar van een PvdA-er verwacht ik nog weleens een linkse beslissing, meer uit hoop. Wat die gladjakkers van CDA betreft, en zeker zo'n gladde roomse rakker als Verhagen, koester ik sowieso geen illusies.


idd, PVDA heeft veel steken laten vallen wat zich ook terecht beloond in een flinke afstraffing qua aantal zetels en resulteerde vooral in een "overlopen"naar de SP (vermoed ik ten minste, als iemand getallen heeft... graag)
het zal mij benieuwen hoe het verder zal gaan met de PVDA en of ze weer wat 'extremer" gaan worden


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2010 15:17 by bastianus Profiel van bastianus

Ik denk dat Bos een beetje uit de verkeerde "school" komt. Een voormalig topman van Shell heeft m.i. niet echt een idee wat er binnen de doelgroep van zijn partij leeft. Financiëel en economisch gezien is de man zeker een hoogvlieger, maar daar heeft Jan met de pet niet zo'n boodschap aan denk ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-02-2010 15:28 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 februari 2010 15:17 schreef bastianus het volgende:
Ik denk dat Bos een beetje uit de verkeerde "school" komt. Een voormalig topman van Shell heeft m.i. niet echt een idee wat er binnen de doelgroep van zijn partij leeft. Financiëel en economisch gezien is de man zeker een hoogvlieger, maar daar heeft Jan met de pet niet zo'n boodschap aan denk ik.


Ik denk dat het vervreemden al werd ingezet onder Kok met Paars. De stap om daarna Bos naar voren te schuiven , die ik inderdaad ook zo bij D'66 of de VVD kan plaatsen in mijn gedachten, is een vergissing geweest.
Ach, ik hoopdat de PVDA ervan geleerd heeft want ze waren ook een beetje zoals de CDA nog steeds is. Lui, arrogant en vertrouwen op ingebakken stempatronen bij het volk.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-02-2010 15:28 by Mark Profiel van Mark

Heerlijk, sommige Arikanen op discussie-fora aangaande de Nederlandse terugtrekking van troepen uit Afghanistan in Augustus:

"It's a shame we didn't pull out of the Netherlands in WWII. We could have saved thousands of American and British troops who are now buried in Dutch soil !!
But then, who remembers such trivial things?"

Sommige van die gasten zijn echt zo wereldvreemd, het is bijna stuitend.



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-02-2010 15:38 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 februari 2010 15:28 schreef Mark het volgende:
Heerlijk, sommige Arikanen op discussie-fora aangaande de Nederlandse terugtrekking van troepen uit Afghanistan in Augustus:

"It's a shame we didn't pull out of the Netherlands in WWII. We could have saved thousands of American and British troops who are now buried in Dutch soil !!
But then, who remembers such trivial things?"

Sommige van die gasten zijn echt zo wereldvreemd, het is bijna stuitend.




ik weet nu niet of ik moet janken of lachen..

Ik wist niet dat het Nederlandse leger zo belangrijk daar was trouwens. Bijkbaar geldt dus Nederlandse soldaat >>> US soldaat, aangezien ze het zo erg vonden dat die enkele onmisbare soldaten , volgens afspraak trouzens, naar huis gaan..

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 22-02-2010 15:41]


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-02-2010 15:51 by Mark Profiel van Mark

We zijn wel degleijk belangrijk in Uruzgan, ondanks de relatief kleine troepenmacht (1600 gevechtstroepen en 400 man ondersteuning). Nederland is de VN-leider in de provincie. Het is een van de meest gevaarlijke provincies in Afghanistan en het is een cruciaal onderdeel van de zojuist ingezette campagne in het naburige Helmand. Bovendien heeft Nederland van alle VN-lidstaten de beste banden met lokale bevolking, ondermeer vanwege het zeer succesvolle wederopbouw- en scholingsbeleid en de goed functionerende bescherming van de burgerbevolking. Plus De Amerikanen en de Britten zijn als de dood dat dit besluit een domino-effect gaat hebben op andere Europese landen.

Maar goed, we hadden al twee keer verlengd en blijkbaar wil geen enkel ander VN-land een poot uitsteken om de lasten te verdelen, dus dan is het op een gegeven moment toch eigen schuld dikke bult. Wat mij betreft hadden ze nog wel even mogen blijven om de uitkomst van de huidige activiteiten af te wachten, maar goed, leve de democratie.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-02-2010 15:54 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

jahoor, ik vind zelf ook dat het NL-leger daar gerust had mogen blijven. Maar het gaat nu natuurlijk om die debiele reacties he (en was het ook niet zo dat Nederland de VS als eerste als onafhankelijk land erkende?? stank voor dank zeg ik je)


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen