![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Niet. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Net even bij het stemburo geweest en na een kleine discussie weer naar huis gegaan. Ik wil best mijn ID-kaart laten zien, maar dan moet je wel kunnen aantonen dat je daar toe bevoegt bent. Stelletje NSBers. ![]() ![]() |
|
![]() Boeiender ![]() |
|
Dat zij hij ook al, maar ik ga niet mijn IDkaart aan een of andere Jan Hagel overhandigen die niets kan aantonen. Ik moest er maar op vertrouwen dat het goed zat zei hij, waarop mijn antwoord was dat hij er maar op moest vertrouwen dat ik met mijn eigen stempas kom aanzetten. Patstelling. ![]() ![]() |
|
.. of je doet moeilijk .. ![]() |
|
quote: Geen patstelling, gewoon een gevalletje: Nou, dan stem je toch niet? Wat denk je nou? Dat mensen bij een stemlokaal je ID niet mogen bekijken als dat wel verplicht is? Ga je nooit naar de kroeg ofzo? Mogen ze ook gewoon om ID vragen hoor. En wat moet diegene bij het stemlokaal aantonen volgens jou? [Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 03-03-2010 19:19] Boeiender ![]() |
|
of ik ben dat hele IDgedoe spuugzat. Het moet wel van 2 kanten komen. Ik identificeren, jij ook identificeren. Dat doe ik ook als een politieman het mij vraagt, en die werken wel mee. ![]() ![]() |
|
Och jezus, ben je er zo één .. ![]() |
|
quote: Dus je hebt geen argument. Jammer. Boeiender ![]() |
|
Politieagenten moeten dat ook laten zien. Ga verder dit maar lezen (of de .pdf daar achter dan ![]() Of nog beter, dit: http://www.regering.nl/Actueel/Persberichten_ministerraad/2009/maart/13/Identificatieplicht_stemmen_wettelijk_geregeld [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 03-03-2010 19:24] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
En als een agent niet snel de dief van jouw fiets arrestyeert door alle regeltjes en procedures dan staan jullie ook te janken ... ![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
|
quote: Waar heb je het over? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote:Ik kom inderdaad nooit in kroegen. En Nederland een beetje kennende zal er vast wel iets op papier staan over wie er in het stemlokaal zit met een mooie stempel erbij. ![]() |
|
Over gezeur dat agenten zich moeten identificeren. Ik vind dat zo ontzettend kinderachtig. ![]() |
|
quote: Och, dat zal wel, maar men mag gewoon naar een identiteitsbewijs vragen, en als je weigert mogen ze gewoon jou het stemmen beletten. Dus ik vraag me af wat die mensen volgens jou aantoonbaar moeten maken. Boeiender ![]() |
|
quote: Je mag ze sowieso vragen om te laten zien dat zij daar mogen zitten. Ik vermoed dat ze dat ook moeten aantonen in dat geval. Zelf vertrouw ik er wel op dat het goed gaat, zo naïef ben ik dan wel weer. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: Niks kinderachtigs aan, dat is wettelijk bepaald. Een agent in burger moet het zodra hij uit z'n rol treedt en een normale agent moet het als iemand die zijn ID moeten laten zien hem/haar daarom vraagt. En het is je morele plicht als burger om de overheid aan haar eigen regels te houden. For the record; ik heb nog nooit een agent om ID gevraagd. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: Vragen mag, maar ze hoeven zich niet te identificeren naar jou toe... Zelfde geval als in een winkel of een café. Boeiender ![]() |
|
quote: Quis custodiet ipsos custodes? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Als zij moeten aantonen dat zij daar mogen zitten zullen ze ook moeten bewijzen wie ze zijn. De facto moeten ze dan wel hun ID laten zien. Als je ze direct om hun ID vraagt hoeven ze het niet te laten zien, nee. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: Maar moeten zij aantonen dat zij daar mogen zitten? Denk het niet namelijk. Boeiender ![]() |
|
quote: Het blijft moeilijk doen. Ikzelf heb in ieder geval geen reden om niet te geloven dat die mensen bij het stembureau hier bevoegd zitten. Als je het idee hebt dat ze de boel zitten te belazeren, okee. "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" ![]() |
|
altijd maar alles vertrouwen werkt je vanzelf tegen, ik vind het inderdaad wel een beetje stom als deze mensen geen speciale bevoegdheid hebben en een bewijs om dat te laten zien. Nu heb je niet snel fraude in nederland, maar als er geen controle is ontstaat dat vanzelf. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |