IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Valt het volgende kabinet Balkenende voor dit topic vol is? [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-03-2010 18:12 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 March 2010 15:26 schreef attila_de_hun het volgende:
CDA-er zegt: "In een democratie sluit je elkaar niet uit"

daarna doet CDA: Balkenende wil voorlopig niet meer met PvdA

dus CDA: U liegt en u draait.

bizar trouwens: wel met PVV en niet met PVDA)
Volgens mij zeggen CDA en PvdA beide dat ze liever niet met elkaar regeren. Dat is iets anders dan elkaar uitsluiten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-03-2010 21:50 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Ah, verkiezingsretoriek.

quote:
Balkenende: Snelle aanpak straattuig

Verdachten van kleine criminaliteit, uitgaansgeweld en geweld tegen agenten of hulpverleners moeten binnen een paar dagen voor de rechter gebracht worden.

Premier en CDA-leider Jan Peter Balkenende zei vanavond tijdens een partijbijeenkomst in Amersfoort dat minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) maatregelen voorbereidt. Na de aanhouding moeten onderzoek, dagvaarding en straf als een doorlopend proces plaatsvinden.

Wasstraat

Op die manier moet volgens Balkenende voorkomen worden dat verdachten binnen een paar uur weer op straat rondlopen. "Als het ware creëert Ernst Hirsch Ballin zo een wasstraat voor het knippen en scheren voor straattuig", aldus Balkenende.

(SN)


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 02-03-2010 22:48 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 2 March 2010 17:16 schreef Greycloak het volgende:
Student en Stad.




Daar had ik volgens de stemwijzer ook veel overeenkomsten mee, maar de partij leek me wat suf. Toch best een lekkere lijsttrekster.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-03-2010 8:36 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

en... wat gaat het worden/is het geworden voor de gemeente:

voor mij: groen links

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 03-03-2010 8:36]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-03-2010 9:03 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Balkenende gaat alleen voor het premierschap
Uitgegeven: 2 maart 2010 21:14
Laatst gewijzigd: 2 maart 2010 22:40

HILVERSUM - Premier en CDA-leider Jan Peter Balkenende is na de Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni alleen beschikbaar voor het premierschap.
© NU.nl/Alphons NieuwenhuisOp de man af gevraagd in het tv-programma Moraalridders zei Balkenende dinsdagavond 'ja' op een vraag hierover.

''Kijk waarom ben ik opnieuw lijsttrekker geworden? Dat is niet: machtspolitiek. Dat is niet omdat ik per se door moet als premier, want anderen kunnen het ook doen. Het gaat mij om iets anders. Ik heb me altijd laten leiden door idealen. Door de toekomst van Nederland. Dat vind ik het mooie om me voor in te zetten. Als je die inzet hebt, wil je ook graag door op de functie die je nu mag vervullen'', aldus Balkenende in Moraalridders.




Balkenende wil met zijn CDA opnieuw de grootste partij worden. Om zijn idealen voor Nederland te kunnen verwezenlijken, vindt hij het voor de hand liggen dat hij probeert door te gaan in zijn huidige functie en bijvoorbeeld niet fractievoorzitter wordt in de Tweede Kamer.


PVV

Balkenende gaf bovendien aan dat hij in een volgend kabinet geen minister zal zijn als PvdA-leider Wouter Bos premier zou worden.

Balkenende ziet een samenwerking met de PVV van Geert Wilders niet gebeuren. ''Zoals het er nu uitziet niet'', zei hij op de vraag of hij kan regeren met de PVV.


Snelrecht

Balkenende vertelde verder op een partijbijeenkomst dat verdachten van kleine criminaliteit, uitgaansgeweld en geweld tegen agenten of hulpverleners binnen een paar dagen voor de rechter gebracht moeten worden en dat minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) maatregelen voorbereidt.

Na de aanhouding moeten onderzoek, dagvaarding en straf als een doorlopend proces plaatsvinden. Op die manier moet volgens Balkenende worden voorkomen dat verdachten binnen een paar uur weer op straat rondlopen.

''Als het ware creëert Ernst Hirsch Ballin zo een wasstraat voor het knippen en scheren voor straattuig'', aldus Balkenende.


Daadkracht

De bijeenkomst in Amersfoort was de laatste voordat woensdag de kiezer naar de stembus gaat voor de gemeenteraadsverkiezingen. In zijn toespraak zei Balkenende dat het zijn voormalige coalitiegenoot PvdA de afgelopen jaren aan daadkracht heeft ontbroken.

''Ik wil weer kunnen regeren. Door niet weken of maanden intern te ruziën om Nederland verder te helpen. Door niet te onderhandelen op compromissen waarvan je weet dat het beter en slagvaardiger had gekund. En door niet weg te lopen voor je verantwoordelijkheden, maar door een koers in te zetten en deze vast te houden.''



Kan iemand deze man euthaniseren? Wat een realiteitsloze knurft is het toch ook.


Boeiender


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-03-2010 9:05 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 3 March 2010 9:03 schreef MR. N het volgende:
Kan iemand deze man euthaniseren? Wat een realiteitsloze knurft is het toch ook.



en ondertussen doet hij ook wat de PVDA al eerder had gedaan (en waar ze toen natuurlijk zooo verontwaardigt over waren).
en hij draait alweer (wordt die man zo onderhand niet duizelig)
het CDA is en beetje de weg kwijt heb ik het idee.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-03-2010 9:07 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Ik hoop dat ze de weg kwijt zijn, ze hebben lang genoeg geprobeerd dit land te besturen.


Boeiender


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 03-03-2010 9:12 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 3 March 2010 8:36 schreef attila_de_hun het volgende:
en... wat gaat het worden/is het geworden voor de gemeente:

voor mij: groen links

Landelijk niet, maar voor de gemeente stem ik daar ook op.



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-03-2010 9:15 by Staalman Profiel van Staalman

Ik stem locaal, ik stem op de Burger Partij Amersfoort...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-03-2010 9:16 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 3 March 2010 9:07 schreef MR. N het volgende:
Ik hoop dat ze de weg kwijt zijn, ze hebben lang genoeg geprobeerd dit land te besturen.


of dat dan toch in ieder geval de conservatieve hoek van het CDA verdwijnt (de Balkendes, Donners, Hirsch-Ballins, etc etc)..


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-03-2010 9:22 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 March 2010 9:16 schreef attila_de_hun het volgende:
of dat dan toch in ieder geval de conservatieve hoek van het CDA verdwijnt (de Balkendes, Donners, Hirsch-Ballins, etc etc)..


Mwoa, schaf alle op religieuze grond gebaseerde partijen maar af.


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-03-2010 9:30 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

D'66 gestemd, partijslet die ik ben


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-03-2010 9:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

In Den Haag hebben ze de vrije tegenpartij, tja dan is de keuze al snel gemaakt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-03-2010 9:54 by Staalman Profiel van Staalman



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-03-2010 11:03 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 3 March 2010 9:05 schreef attila_de_hun het volgende:
en ondertussen doet hij ook wat de PVDA al eerder had gedaan (en waar ze toen natuurlijk zooo verontwaardigt over waren).
en hij draait alweer (wordt die man zo onderhand niet duizelig)
het CDA is en beetje de weg kwijt heb ik het idee.
Je hebt er wel moeite mee, heh? Het verschil tussen uitsluiten en onwaarschijnlijk verklaren.
quote:
Op 3 March 2010 9:16 schreef attila_de_hun het volgende:
of dat dan toch in ieder geval de conservatieve hoek van het CDA verdwijnt (de Balkendes, Donners, Hirsch-Ballins, etc etc)..
Donner en Ballin conservatief? Alstjeblieft zeg. Confessioneel ja, conservatief nee.
En ook Balkenende heeft zich de laatste jaren teleurstellen weinig conservatief getoond. Het CDA is na de eerste drie kabinetten Balkenende heel hard linksom gegaan om het nog enigszins uit te kunnen houden met PvdA en CU.
Kom maar eens met voorbeelden uit BalkenendeIV dat het CDA zich zo halsstasrrig conservatief opstelde dat het de relatief in het kabinet frustreerde. En nee, Reactionair, confessoineel en comservatief zijn geen synoniemen van elkaar.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-03-2010 11:20 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 3 March 2010 11:03 schreef kwelgeest het volgende:
Je hebt er wel moeite mee, heh? Het verschil tussen uitsluiten en onwaarschijnlijk verklaren..


Nee, maar ik meet niet met twee maten. Wel apart dat je nu opeens allerlei subtiele nuances leggen. LAten we afspreken dat je dat voortaan ook bij linkse partijen gaat doen, ok? Dan zal ik dat vanaf nu bij het CDA doen

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 03-03-2010 11:21]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-03-2010 11:21 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 3 March 2010 11:20 schreef attila_de_hun het volgende:
Nee, maar ik meet niet met twee maten. Wel apart dat je nu opeens allerlei subtiele nuances leggen. LAten we afspreken dat je dat voortaan ook bij linkse partijen gaat doen, ok? Dan zal ik dat vanaf nu bij het CDA doen
Je ziet mij negrgens posten dat PvdA CDA uitsluit.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-03-2010 11:35 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 3 March 2010 11:21 schreef kwelgeest het volgende:
Je ziet mij negrgens posten dat PvdA CDA uitsluit.

heb je al gestemd trouwens en waarop(gewoon nieuwsgierig hoor)


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-03-2010 13:05 by ZelThoR Profiel van ZelThoR



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-03-2010 13:28 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Hehe, Carlin heerscht.


Boeiender


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 03-03-2010 14:02 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 3 March 2010 8:36 schreef attila_de_hun het volgende:
en... wat gaat het worden/is het geworden voor de gemeente:

voor mij: groen links


Partij van de Arbeid.


RGB
Usericon van RGB
Posted 03-03-2010 14:44 by RGB Profiel van RGB

Ook PvdA. Die doen het hier al jaren prima imo.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 03-03-2010 16:06 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 3 March 2010 14:44 schreef RGB het volgende:
Ook PvdA. Die doen het hier al jaren prima imo.
Hier niet, er liggen nog een paar claims die miljoenen gaan kosten waarschijnlijk. Dit keer maar iets anders stemmen.

edit: Ik heb geen flauw idee van wat ik de laatste keer gestemd heb.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 03-03-2010 16:39]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-03-2010 17:03 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Blanco.


Boeiender


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 03-03-2010 17:33 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 3 March 2010 9:07 schreef MR. N het volgende:
Ik hoop dat ze de weg kwijt zijn, ze hebben lang genoeg geprobeerd dit land te besturen.

TE lang, wat mij betreft. Vind het teleurstellend dat een 'ontwikkeld' land als Nederland nog steeds door een christelijke partij geregeerd moet worden.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen