IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Valt het volgende kabinet Balkenende voor dit topic vol is? [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-03-2010 12:08 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

altijd weer die politici met hun drukke priveleven...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-03-2010 12:14 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 March 2010 12:04 schreef ZelThoR het volgende:
Wat Cohen niet wilde doen (en dus niet ging gebeuren) omdat hij toen met een ernstige zieke echtgenote zat, als ik me goed herinner.
Uit een interview met Cohen in DePers:

"‘Ik was op dat ogenblik (2003, red.) blij dat het niet doorging. Dat kun je geloven of niet. Ik was pas zo kort burgemeester. Ik stelde me beschikbaar uit trouw aan de partij. Dat moest op dat ogenblik ook wel. Er waren niet zo veel anderen."

Zoek zelf maar wat na. In 2003 was de opzet dat Bos campagne en debatten deed en Cohen premier zou worden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-03-2010 12:15 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 12 March 2010 12:08 schreef kwelgeest het volgende:
Van PvdA Leiden:

Eind 2000 verkiest Cohen opnieuw de luwte vanwege de ziekte van zijn vrouw. Op 17 januari 2001 wordt hij de gedroomde burgemeester van Amsterdam, een functie die hem in staat stelt wat vaker bij haar te zijn. Zijn optredens in de hoofdstad, bijvoorbeeld bij het huwelijk van Willem-Alexander en Maxima, maar ook bij rellen in Amsterdam West, oogsten alom weer bewondering. Zijn werk in Amsterdam zit er nog lang niet op. Maar als de PvdA bij monde van Wouter Bos opnieuw een beroep op hem doet, ditmaal voor het hoogste ambt, kan hij simpelweg geen nee zeggen.

Volgens mij speelde dat voor de verkiezingen van 2003.

Ik weet het ook niet zeker, ik zal er nog eens naar kijken


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-03-2010 12:26 by bastianus Profiel van bastianus

ZOG.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-03-2010 12:29 by Daops Profiel van Daops

Erg slimme zet van de PVDA lijkt me. Cohen heeft toch voor een hoop mensen het charisma van een leider, over partij-idealen heen. Denk aan het rijtje Wiegel, Marijnissen, Bolkestein en van Mierlo. Zeker nu het CDA zelf niet door heeft dat steeds minder mensen op een uitgebluste en steeds arroganter wordende Balkenende zitten te wachten.

Benieuwd naar de peilingen..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-03-2010 16:19 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Tof, Cohen aan het roer bij de PvdA. Op landelijk niveau thee drinken.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 12-03-2010 16:27 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Als dit de strategie is om stemmen bij SP en GL weg te kapen dan vind ik het een echte Jodenstreek.



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 12-03-2010 16:29 by Schaep Profiel van Schaep

Israël, dat is pas een Jodenstreek.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-03-2010 16:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-03-2010 0:05 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 12 March 2010 12:29 schreef Daops het volgende:
Erg slimme zet van de PVDA lijkt me. Cohen heeft toch voor een hoop mensen het charisma van een leider, over partij-idealen heen. Denk aan het rijtje Wiegel, Marijnissen, Bolkestein en van Mierlo. Zeker nu het CDA zelf niet door heeft dat steeds minder mensen op een uitgebluste en steeds arroganter wordende Balkenende zitten te wachten.

Benieuwd naar de peilingen..




Cohen favoriet boven Balkenende en Wilders
Uitgegeven: 12 maart 2010 19:23
Laatst gewijzigd: 12 maart 2010 20:29
HILVERSUM - Job Cohen is voor 52 procent van de Nederlanders favoriet voor het premierschap.
© ANP

Dat blijkt uit peilingen van vrijdag van EenVandaag en Maurice de Hond.

In de peiling van EenVandaag is Cohen bij 52 procent van de Nederlanders favoriet voor het premierschap.

Jan Peter Balkenende en Geert Wilders kunnen 'slechts' rekenen op respectievelijk 17 en 15 procent, wanneer de ondervraagden de namen van de drie politici voorgelegd krijgen.

55 procent

Volgens De Hond, die dezelfde vraag stelde, scoort Cohen zelfs 55 procent, Balkenende 25 procent en Wilders 17 procent.

Het onderzoek van EenVandaag is gehouden onder 16.000 leden van een panel, dat bestaat uit ruim 40.000 mensen die online vragen beantwoorden.

Representatief

De uitslagen van de peilingen zijn na weging representatief voor zes variabelen, namelijk leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur gemeten naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2006, aldus het programma.

Panelleden krijgen ongeveer een keer per week een uitnodiging om aan een peiling mee te doen. De Hond liet weten dat hij ruim 1500 Nederlanders van zijn panel van 40.000 mensen ondervroeg.
© ANP





Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-03-2010 12:32 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Hirsi Ali: Wilders is goed voor Nederland
Gepubliceerd: 13 maart 2010 10:56 | Gewijzigd: 13 maart 2010 11:55
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 13 maart. Voortdurend krijgt zij vragen over Wilders in haar nieuwe thuisland, de Verenigde Staten. Wie is hij? Is hij een racist? Kan hij regeren? „Wilders is geen racist, en ook geen fascist. Hij is goed voor Nederland”, antwoordt Ayaan Hirsi Ali dan.

In een opiniestuk vandaag in NRC Handelsblad legt zij uit waarom. Mensen die kwaad zijn over de „systematisch verkeerde aanpak door de gevestigde partijen en andere elites” van immigratie en islam, hoeven niet te rebelleren, maar kunnen hun woede kanaliseren door op Wilders te stemmen, aldus Hirsi Ali.

Zijn populariteit is toe te schrijven aan twee fouten begaan door de gevestigde orde, schrijft zij. Eén: het verzuim om adequaat in te gaan op de islam als waardenstelsel, dat vaak vijandig staat tegenover Nederlandse waarden. Twee: „De aanhoudende en venijnige campagne van de elite om iedereen te demoniseren die vraagtekens zet bij de islam als verontrustende bron van afwijzing van de Nederlandse waarden door veel islamitische minderheden.”

Volgens Hirsi Ali is er maar één manier om de teleurgestelde burgers die op Wilders stemmen terug te winnen: „Door weer te proberen de aandacht van de persoon Wilders te verplaatsen naar de problemen die hij aan de orde stelt.” Zij adviseert de gevestigde politieke partijen om in de campagne met Wilders „in debat te gaan over de probleemstelling en over werkbare beleidsvoorstellen." De voorstellen van Wilders noemt Hirsi Ali „in praktische zin onuitvoerbaar."

De drie klassieke middenpartijen, PvdA, CDA en VVD zouden die problemen aan de kaak kunnen stellen via een gezamenlijk akkoord, meent Hirsi Ali. Uitgangspunt: moslims moeten zich de Nederlandse waarden eigen maken, en die waarden opgeven „die berusten op de islamitische of tribale code uit hun land van herkomst.”

-------

NRC


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-03-2010 14:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 March 2010 12:32 schreef ZelThoR het volgende:
Hirsi Ali: Wilders is goed voor Nederland
Gepubliceerd: 13 maart 2010 10:56 | Gewijzigd: 13 maart 2010 11:55
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 13 maart. Voortdurend krijgt zij vragen over Wilders in haar nieuwe thuisland, de Verenigde Staten. Wie is hij? Is hij een racist? Kan hij regeren? „Wilders is geen racist, en ook geen fascist. Hij is goed voor Nederland”, antwoordt Ayaan Hirsi Ali dan.

In een opiniestuk vandaag in NRC Handelsblad legt zij uit waarom. Mensen die kwaad zijn over de „systematisch verkeerde aanpak door de gevestigde partijen en andere elites” van immigratie en islam, hoeven niet te rebelleren, maar kunnen hun woede kanaliseren door op Wilders te stemmen, aldus Hirsi Ali.

Zijn populariteit is toe te schrijven aan twee fouten begaan door de gevestigde orde, schrijft zij. Eén: het verzuim om adequaat in te gaan op de islam als waardenstelsel, dat vaak vijandig staat tegenover Nederlandse waarden. Twee: „De aanhoudende en venijnige campagne van de elite om iedereen te demoniseren die vraagtekens zet bij de islam als verontrustende bron van afwijzing van de Nederlandse waarden door veel islamitische minderheden.”

Volgens Hirsi Ali is er maar één manier om de teleurgestelde burgers die op Wilders stemmen terug te winnen: „Door weer te proberen de aandacht van de persoon Wilders te verplaatsen naar de problemen die hij aan de orde stelt.” Zij adviseert de gevestigde politieke partijen om in de campagne met Wilders „in debat te gaan over de probleemstelling en over werkbare beleidsvoorstellen." De voorstellen van Wilders noemt Hirsi Ali „in praktische zin onuitvoerbaar."

De drie klassieke middenpartijen, PvdA, CDA en VVD zouden die problemen aan de kaak kunnen stellen via een gezamenlijk akkoord, meent Hirsi Ali. Uitgangspunt: moslims moeten zich de Nederlandse waarden eigen maken, en die waarden opgeven „die berusten op de islamitische of tribale code uit hun land van herkomst.”

-------

NRC
Volgens mij heeft ze het aardig bij het rechte eind.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-03-2010 14:49 by XXL Profiel van XXL

Moslims hoeven hun eigen waarden helemaal niet op te geven.





Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 13-03-2010 15:10 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Cohen als premier

Ik ga maar emigreren denk ik.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 13-03-2010 15:11 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

Houdoe!!!




Burzum
Usericon van Burzum
Posted 13-03-2010 15:14 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 13 March 2010 15:11 schreef Spirit In Black het volgende:
Houdoe!!!





ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2010 15:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 March 2010 15:10 schreef Burzum het volgende:
Cohen als premier

Ik ga maar emigreren denk ik.


qua oudhollandsche vrijheden is het wel weer een stapje vooruit, balkje was niet echt goed voor abortus, drugs, euthanasie enzo.

De rest is dan wel weer minder.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-03-2010 15:38 by Forever After Profiel van Forever After

Tjah, en bontkraagjes buiten zetten wordt ook niet op prijs gesteld want dan beginnen er een paar te piepen. Andersom is blijkbaar geen probleem want daar hoor je niemand over behalve Verhagen.


 


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-03-2010 15:47 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 13 March 2010 15:24 schreef ElitE het volgende:
qua oudhollandsche vrijheden is het wel weer een stapje vooruit, balkje was niet echt goed voor abortus, drugs, euthanasie enzo.

De rest is dan wel weer minder.

Wat is er dan mis aan Cohen?

-----

http://therealshowstopper.wordpress.com/2010/03/13/het-land-van-job/

"Wat is het Nederland dat mij voor ogen staat? [...] Een democratische rechtstaat. Een staat waar het recht heerst. Het recht dat door haar eigen burgers is gemaakt. [...] Een staat die Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst als uitgangspunt heeft, en die dus geen onderscheid maakt tussen meningen en godsdiensten. Dat alles binnen de grenzen van de wet."

Die een-na-laatste zin spreekt me erg aan, al is godsdienst natuurlijk ook maar gewoon een mening. Maar goed, ik begrijp dat hij het zo formuleert Nu nog zien of de PvdA zelf dit ook vindt.
quote:
Op 13 March 2010 15:38 schreef Forever After het volgende:
Tjah, en bontkraagjes buiten zetten wordt ook niet op prijs gesteld want dan beginnen er een paar te piepen. Andersom is blijkbaar geen probleem want daar hoor je niemand over behalve Verhagen.

Lul niet, dat vindt iedereen een probleem.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2010 15:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

met sommige dingen misschien te soft, maar ik moet eerlijk zijn dat mn beeld daar niet erg goed over is.

Toen ik hem bij DWDD zag vond ik wel dat hij scherp is en goede slimme antwoorden geeft ipv de uit het hoofd geleerde rieldeltje van andere politici.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-03-2010 15:54 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 13 March 2010 15:52 schreef ElitE het volgende:
met sommige dingen misschien te soft, maar ik moet eerlijk zijn dat mn beeld daar niet erg goed over is.

Toen ik hem bij DWDD zag vond ik wel dat hij scherp is en goede slimme antwoorden geeft ipv de uit het hoofd geleerde rieldeltje van andere politici.

Ja, dat softe imago wordt hem vrij feilloos toebedeeld. Maar voor een groot deel komt dat meer omdat de dingen die hij doet niet de dingen zijn die zijn tegenstanders zouden willen zien. Zelf heb ik er ook een slecht beeld van wat hij nu wel/niet precies vindt, gedaan heeft en wat daar het effect van was. Maar ik heb het idee dat hij lang niet zo soft als de rechtse kerk hem nu probeert te laten lijken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-03-2010 16:04 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 13 March 2010 15:47 schreef ZelThoR het volgende:Lul niet, dat vindt iedereen een probleem.

Uit dat dan net zo gefrustreerd als dat je op Wilders reageert. Dan kom je voor mij tenminste overtuigend over.


 


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 14-03-2010 9:32 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Volgens mij ben je toch zelf een van de meer gefrustreerde personen in de politiek topics, met je slachtofferrolletje (staat je goed!).


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-03-2010 11:56 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

is dit toeval?

PvdA nu de grootste door Cohen-effect

Wilders onwel in Duitsland

uit dezelfe krant:

http://www.volkskrant.nl/


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 14-03-2010 12:28 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 14 March 2010 9:32 schreef Gemene Lepel het volgende:
Volgens mij ben je toch zelf een van de meer gefrustreerde personen in de politiek topics, met je slachtofferrolletje (staat je goed!).


 


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen