IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Valt het volgende kabinet Balkenende voor dit topic vol is? [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-03-2010 15:23 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

SGP wil drie zetels

De nieuwe SGP-leider Kees van der Staaij is ambitieus: hij gaat voor drie zetels. De refo's bezetten sinds 2002 twee Kamerplekken, maar daar gaat nu dus verandering in komen.

Van der Staaij, die al sinds 1998 Kamerlid is, belooft dat de 'stabiele koers' van de SGP behouden blijft. "Veel partijen laten zich in hun stemgedrag leiden door hun positie: oppositie of coalitie. De SGP staat voor een fair en onafhankelijk oordeel".

Van der Vlies

Tijdens een partijcongres in Amersfoort droeg de levende legende Bas van der Vlies vanochtend het spreekwoordelijke stokje over aan Van der Staaij. Het langstzittende Kamerlid van Nederland (1981) verlaat de politiek.

Waarschuwing tegen populisme

Van der Vlies waarschuwde tijdens zijn speech voor het populisme. "Politiek kan noch mag erop gericht zijn alleen de burgers te willen bezighouden als een soort volksvermaak. Politici moeten allure tonen, ook als de uitkomsten van het beleid soms tegen de wensen van burgers in gaan. Leiderschap, heet dat".

(SN)



Laatste alinea

Van de Vlies (en de SGP) hebben het helemaal goed begrepen wat betreft hoe politiek en politici zouden moeten zijn. Jammer dat ze daardoor juist geen succes halen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-03-2010 15:43 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Interessante partij die SGP:

Vrijheid

Als zijn belangrijkste opdracht ziet Van der Staaij ''de bescherming van de vrijheid om in alle verbanden te leven en te werken vanuit het christelijk geloof''.

Volgens hem ontwikkelt het gelijkheidsbeginsel zich steeds meer tot ''een dwingend supergrondrecht dat de klassieke vrijheidsrechten als bijvoorbeeld de godsdienstvrijheid aantast''.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-03-2010 15:55 by spectre Profiel van spectre

Heel interessant ook wat ze doen met vrouwen die op hun lijst staan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-03-2010 15:58 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 27 March 2010 15:43 schreef kwelgeest het volgende:

Als zijn belangrijkste opdracht ziet Van der Staaij ''de bescherming van de vrijheid om in alle verbanden te leven en te werken vanuit het christelijk geloof''.

Volgens hem ontwikkelt het gelijkheidsbeginsel zich steeds meer tot ''een dwingend supergrondrecht dat de klassieke vrijheidsrechten als bijvoorbeeld de godsdienstvrijheid aantast''.



Jammer dat hij daarbij een loopje neemt met de vrijheid om juist niet te leven volgens het christelijk geloof (denk aan zondagsopeningstijden vanuit een religieus standpunt). Als men kijkt naar SGP gemeentes worden daar christelijke normen (niet vloeken, zondagsrust) immers ook boven de vrijheid om in niet-christelijke verbanden te leven geplaatst. Het beroep op klassieke vrijheden heeft dan in dit geval ook een bittere nasmaak als deze wordt gemaakt door een partij die een theocratie nastreeft.

Daarnaast is het christelijke beginsel van de SGP in principe niet anders dat het dwingende gelijkheidsbeginsel waar hij zich tegen afzet. Als de SGP met een ruime meerderheid haar standpunten kon doorvoeren zaten we opgescheept met een christelijk supergrondrecht dat eveneens 'klassieke' vrijheidsrechten aantast (emancipatie als voorbeeld).

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 27-03-2010 16:02]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-03-2010 15:58 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 March 2010 15:55 schreef spectre het volgende:
Heel interessant ook wat ze doen met vrouwen die op hun lijst staan
We moeten een ander geen gaven opdringen die hij/zij niet van de heer gekregen heeft.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 27-03-2010 16:04 by Nimbus Profiel van Nimbus

Prachtig.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-03-2010 16:04 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 March 2010 15:58 schreef Gemene Lepel het volgende:
Jammer dat hij daarbij een loopje neemt met de vrijheid om juist niet te leven volgens het christelijk geloof (denk aan zondagsopeningstijden vanuit een religieus standpunt). Als men kijkt naar SGP gemeentes worden daar christelijke normen (niet vloeken, zondagsrust) immers ook boven de vrijheid om in niet-christelijke verbanden te leven.

Daarnaast is het christelijke beginsel van de SGP in principe niet anders dat het dwingende gelijkheidsbeginsel waar hij zich tegen afzet. Als de SGP met een ruime meerderheid haar standpunten kon doorvoeren zaten we opgescheept met een christelijk supergrondrecht dat eveneens 'klassieke' vrijheidsrechten aantast (emancipatie als voorbeeld).
De SGP heeft wat dubieuze standpunten, maar, hoewel het een zeer kleine partij is, er zijn in de SGP twee stromingen waar te nemen. Aan de ene kant die enge theocratische waar iedereen wel bekend mee is, of denkt te zijn, en aan de andere een hele conservatieve, kleine overheid, constitutionele 'soevereiniteit in eigen kring' stroming.
En dat maakt het een interessante partij.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-03-2010 16:10 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Voor zover ik zelf zie is het dwepen met het vrijheidsbeginsel slechts een middel tot een doel (namelijk: behouden christelijke/religieuze voorrechten). Net zoals de SDAP voor het kiesrecht was, niet vanuit een modern democratische principe, maar om deze te gebruiken om de macht te vergroten in de aanloop tot de onontkoombare revolutie der arbeiders.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-03-2010 16:17 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ik kan niet ontkennen dat ook ik wel eens het idee heb dat ook de SGP niet vies is van opportunisme. Maar gezien er een SGPer betrokken was bij het oprichten van de Edmund Burke-stichting blijken er toch ook daadwerkelijke conservatieven aan die partij gelieerd te zijn.
Zelf heb ik ooit een oud-fractiemedewerker van de SGP gesproken en dat was ook gen theocraat. Hij bepleitte een kleine, terughoudende overheid.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 27-03-2010 16:23 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

Ik word zo ziek van dat irritant kinderachtige kutkarakter van die balkenende. Feit is dat hij wel echt de slechtste minister-president is die ik mij voor de geest kan halen, geen leiderschap toont en wanneer hij kritiek daarop krijgt hij toch zijn gelijk gaat halen terwijl hij daar echt geen grond voor heeft. Hij voldoet echt aan een protestant die het achter zijn ellebogen heeft, nooit iets zelf fout heeft gedaan en het toch altijd beter weet. Oh wat haat ik dat soort lui.


Evil Dick


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-03-2010 16:42 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 March 2010 16:23 schreef Crypt_666 het volgende:
Ik word zo ziek van dat irritant kinderachtige kutkarakter van die balkenende. Feit is dat hij wel echt de slechtste minister-president is die ik mij voor de geest kan halen, geen leiderschap toont en wanneer hij kritiek daarop krijgt hij toch zijn gelijk gaat halen terwijl hij daar echt geen grond voor heeft. Hij voldoet echt aan een protestant die het achter zijn ellebogen heeft, nooit iets zelf fout heeft gedaan en het toch altijd beter weet. Oh wat haat ik dat soort lui.

Zegt meer over jou dan over de Balk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 27-03-2010 19:50 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Het blijft een slechte president. Hij had zijn momenten, maar hij is inmiddels vér over zijn niet bijzonder hoge hoogtepunt heen, en maakt zichzelf enkel meer en meer belachelijk. Uitspraken als 'Ik was niet in vorm' zijn gewoonweg belachelijk om als politicus te doen. Geen discussie over mogelijk.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-03-2010 20:20 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 27 March 2010 15:23 schreef ZelThoR het volgende:
Van de Vlies (en de SGP) hebben het helemaal goed begrepen wat betreft hoe politiek en politici zouden moeten zijn. Jammer dat ze daardoor juist geen succes halen.


Ja, dat is inderdaad de reden


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-03-2010 21:46 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 March 2010 19:50 schreef Alterprince het volgende:
Het blijft een slechte president. Hij had zijn momenten, maar hij is inmiddels vér over zijn niet bijzonder hoge hoogtepunt heen, en maakt zichzelf enkel meer en meer belachelijk. Uitspraken als 'Ik was niet in vorm' zijn gewoonweg belachelijk om als politicus te doen. Geen discussie over mogelijk.
Over een jaar of tien weten we pas echt of hij zo slecht was. Zo vond iedereen Kok indertijd een goede president, achteraf blijkt hij één van de grootste aanfluitingen te zijn geweest met zijn poldermodel. Het boek van Fortuijn heette niet voor niks "De puinhopen van paars", daar dealen we nu nog steeds mee.
Ik denk dat we na vier jaar Cohen best naar Balkenende terug zullen verlangen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 27-03-2010 21:47 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

quote:
Op 27 March 2010 16:42 schreef kwelgeest het volgende:
Zegt meer over jou dan over de Balk.
Is dat zo joh? Dan ben ik wel benieuwd wie jij de beste vind, tot nu toe..


Evil Dick


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-03-2010 21:48 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 March 2010 21:47 schreef Crypt_666 het volgende:
Is dat zo joh? Dan ben ik wel benieuwd wie jij de beste vind, tot nu toe..
Mussert?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 27-03-2010 21:48 by Dentz Profiel van Dentz

Van Agt.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-03-2010 21:50 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 March 2010 21:48 schreef Dentz het volgende:
Van Agt.
Ah! Het etisch reveil. Me dunkt, lijkt me momenteel volstrekt niet overbodig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 27-03-2010 21:50 by Dentz Profiel van Dentz

Of Pieter Gerbrandy.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-03-2010 14:52 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 27 March 2010 21:46 schreef bastianus het volgende:
Over een jaar of tien weten we pas echt of hij zo slecht was. Zo vond iedereen Kok indertijd een goede president, achteraf blijkt hij één van de grootste aanfluitingen te zijn geweest met zijn poldermodel. Het boek van Fortuijn heette niet voor niks "De puinhopen van paars", daar dealen we nu nog steeds mee.
Ik denk dat we na vier jaar Cohen best naar Balkenende terug zullen verlangen.


Sja, "de puinhopen van paars". Gelukkig is sinds Fortuijn het boek geschreven heeft alles ten goede veranderd.....


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-03-2010 21:06 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 March 2010 14:52 schreef MR. N het volgende:
Sja, "de puinhopen van paars". Gelukkig is sinds Fortuijn het boek geschreven heeft alles ten goede veranderd.....
Ten dele is het alleen maar erger geworden. Maar ik ben van mening dat veel ellende gestart is ten tijde van het paarse kabinet. Een kabinet zonder CDA, en tevens één van de meest ellendige. Met b.v. een meineed plegende minister van Justitie, rampzalige bezuinigingen op onderwijs, beginnen met het persoonsgebonden budget en marktwerking in de zorg, en vooral een door eindeloos onderhandelen verregaande bureaucratisering.
Allemaal problemen waar Balkenende en consorten niet veel aan gedaan hebben. Ze beloofden afschaffing van wetgeving en bureaucratie, het is alleen maar erger geworden op veel vlakken. Maar ik houd mijn hart helemaal vast als er een links kabinet komt, ik vermoed dat we onder Cohen helemaal terug bij af zullen zijn. Ik wantrouw alles en iedereen die met de PvdA te maken heeft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 29-03-2010 15:15 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious



Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-03-2010 18:33 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 March 2010 21:47 schreef Crypt_666 het volgende:
Is dat zo joh? Dan ben ik wel benieuwd wie jij de beste vind, tot nu toe..
De Balk ten tijden van zijn eerste drie kabinetten. Visie, daadkracht. Niet bang om impopulaire maatregelen te nemen.
En Lubbers was natuurlijk ook wel aardig. Van Agt, Anti-semitist op zondag.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-03-2010 18:35 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Hmm, visie bij Balkenende? Hij liep alleen maar te roepen dat er NORMEN EN WAARDEN moeten zijn, tot het meer en meer een persiflage op zichzelf werd.


Boeiender


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 30-03-2010 15:56 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

[quote]Op 28 March 2010 21:06 schreef bastianus het volgende:
quote]

Het valt me op dat je de zorg zo expliciet noemt terwijl Nederland op de EHCI zo hoog scoort.
1e in 2005, 2008 en 2009. En tweede in 2006 en 2007.

http://www.healthpowerhouse.com/files/Netherlands.pdf
http://www.healthpowerhouse.com/files/2008-EHCI/pr/16115-ned-14-Netherlands%20EHCI%202008.pdf



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen