IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Valt het volgende kabinet Balkenende voor dit topic vol is? [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-04-2010 0:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 april 2010 0:42 schreef ElitE het volgende:
zwartwitpoeder?
Ook lekker ja! Vooral in lollies.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-04-2010 0:49 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

beetje ammoniak bij je kots (zo puur en zuur mogelijk) gooien en je hebt alvast de salmiak


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-04-2010 0:51 by Mark Profiel van Mark

En dan even zonder onderbroek er doorheen rollen en voila: een salmiaklollie.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-04-2010 0:53 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-04-2010 1:02 by bastianus Profiel van bastianus

Heren toch. Wat een vunzige praatjes.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 29-04-2010 1:13 by Yirroth Profiel van Yirroth

Het dichtst bij "Partij voor de Dieren". Waarschijnlijk omdat dat de partij die het dichtst bij gematigd progressieve midden zit. Er is niet een partij echt in de buurt.

Overigens vind ik het vreemd dat de PvdA nog steeds als "linkser" dan D66 wordt beschouwd, terwijl het dé partij is die erg makkelijk een soort seculier CDA wordt als ze de kans krijgen te mogen regeren (ik verwacht ook dat Cohen in dezelfde "links lullen, rechts vullen"-lijn van Kok en Bos zit). Toegegeven, ik vind het ook de meest onbetrouwbare partij van Nederland.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-04-2010 9:03 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

In de links-progessieve hoek, niks verrassend dus.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 29-04-2010 9:26 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 28 april 2010 22:22 schreef kwelgeest het volgende:
http://www.kieskompas.nl/

En ware komen jullie uit? Ik, heel verrassend, rechts onder de VVD.


Huh, apart, het dichtst bij de PvdA en PvdD
Verst verwijderd: SGP en CDA


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-04-2010 9:43 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 29 april 2010 1:13 schreef Yirroth het volgende:
Het dichtst bij "Partij voor de Dieren". Waarschijnlijk omdat dat de partij die het dichtst bij gematigd progressieve midden zit. Er is niet een partij echt in de buurt.

Overigens vind ik het vreemd dat de PvdA nog steeds als "linkser" dan D66 wordt beschouwd, terwijl het dé partij is die erg makkelijk een soort seculier CDA wordt als ze de kans krijgen te mogen regeren (ik verwacht ook dat Cohen in dezelfde "links lullen, rechts vullen"-lijn van Kok en Bos zit). Toegegeven, ik vind het ook de meest onbetrouwbare partij van Nederland.
Blijkbaar heb je gewoon geen benul van waar je het over hebt. Sociaaleconomisch/financieel haalt D66 CDA met regelmaat rechts in. Op deze terreinen ligt D66 niet zo gek ver van VVD. Op deze terreinen stond D66 regelmatig rechts van BalkenendeIV. Leg de programma's van D66 en PvdA maar eens naast elkaar en gij zult zien.
Het is eerder dat CDA afgelopen jaren een links-christendemocratische partij was dan PvdA een seculiere centrum rechtse partij.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-04-2010 9:45 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 29 april 2010 0:40 schreef bastianus het volgende:
Hmm.. Ik vond er niet echt ongenuanceerde kutstellingen tussen zitten dit keer. Grijs is voor mietjes, geef mij maar zwart-wit.
Mwa, die over de hypotheekrenteaftrek en basisbeurs waren iig niet optimaal geformuleerd. Aan beide mag van mij gemorreld worden mits...


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-04-2010 10:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 april 2010 9:45 schreef kwelgeest het volgende:
Mwa, die over de hypotheekrenteaftrek en basisbeurs waren iig niet optimaal geformuleerd. Aan beide mag van mij gemorreld worden mits...
Goh.. Ben ik het nog een keer met je eens ook. Maar over de verdere stellingen heb ik zelf ook niet bepaald een genuanceerde mening.

Je CDA-PvdA-vergelijking snijdt overigens niet echt veel hout, vind ik. Ik vind CDA gewoon een middenpartij, niet links of rechts persé. Maar op het moment dat ze met een linkse partij regeren valt het beleid wat linkser uit, op het moment dat ze met een rechtse partij regeren, valt het wat rechtser uit. Krijg je van compromissen maken.

De PvdA vind ik niet persé rechts beleid uitvoeren, maar hun beleid valt wel altijd asociaal uit voor de minder bedeelden in de samenleving.
B.v. de mammoetwet, bedoeld om iedereen meer gelijke kansen te geven op de arbeidsmarkt, heeft er vooral toe geleid dat de theoretisch minder bedeelden buiten de boot vallen op de arbeidsmarkt. Omdat er ineens allerlei theoretische eisen aan praktijkwerk kwamen, die de meesten in hun werk helemaal niet nodig hebben.
Ritzen, ook een PvdA-man, heeft indertijd door allerlei bezuinigingslapwerk er alleen maar voor gezorgd dat de minder gemotiveerden kunnen blijven studeren, dat de kwaliteit van onderwijs gedaald is en dat er nog geen fatsoenlijke selectie bij de poort is.
Staatssecretaris Bussemaker, ook PvdA, heeft niet durven snijden in de verlammende bureaucratie en overbodige managementlaag in de zorg, maar haalde al haar bezuinigingen direct bij de cliënt (die hier nauwelijks iets tegen kan doen) en bij de bekende "handen aan het bed" weg. Ondertussen is er alleen maar meer regelgeving bij gekomen, omdat in de praktijk zaken escaleren, juist door het gebrek aan personeel op de werkvloer. Voor al die extra regelgeving zijn dan weer ambtenaren en administratieve krachten nodig.
Wouter Bos, econoom, heeft miljarden in de banken geïnvesteerd. Juiste beslissing, de economie dient ook draaiend te worden gehouden. Maar hij heeft in ruil hiervoor nauwelijks eisen durven stellen, b.v. een bankenbelasting, controle op beleid van banken m.b.t. bijvoorbeeld hypotheekverstrekking, bonusverstrekking etc. Zijn buitenlandse collega's in b.v. Frankrijk hebben dat wel gedaan.
Het softe integratiebeleid (vaak ook PvdA) m.b.t. nieuwkomers of zoveelste generatie "gastarbeiders" heeft ook tot ellende geleid in b.v. het vmbo, waar jongeren met een Marokkaanse of Turkse achtergrond de boel verzieken. Ook de criminaliteit onder deze groep is de spuigaten uit aan het lopen. Doordat er nauwelijks eisen aan deze mensen werden gesteld en het geld toch wel bij ze kwam, zijn ze vaak verwend en lui geworden. Met de nodige gevolgen voor de buurt, de criminaliteit en de integratie.

Samenvattend: Het PvdA-beleid is vaak wel links bedoeld, maar heeft in de praktijk vaak tot meer ellende geleid, ook voor delen van hun eigen achterban. Vaak door een combinatie van zachte heelmeesters die stinkende wonden maken en theoretici die te ver van de werkvloer en de praktijk afstaan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 29-04-2010 11:49 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ook "opvallend" de positie van de PVV in kieskompas, in het midden van links/rechts.

Waar zou een partij als Leefbaar Nederland eigenlijk staan in het kompas?



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-04-2010 12:22 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Het huidige verkiezingsprogramma van CDA is wat vaag. Geen harde woorden. Er wordt duidelijk ingezet op de mogelijkheid dat men na de verkiezingen toch weer met PvdA moet en wil dus blijkbaar niet teveel polariseren.
Maar laten we eerlijk zijn, CDA is natuurlijk gewoon een centrumrechtse partij. De partij is tegen het verhogen van de belastingen, wil de hypotheekrenteaftrek (iets dat in Nederland geldt als een ‘rechts’ punt, hoewel dat natuurlijk bediscussieerbaar is) ongemoeid laten, wil graag een Atlantische koers vare, in Afghanistan blijven, de JSF aanschaffen. Tegelijk wil CDA het ontslagrecht versoepelen, flink bezuinigen op overheid en sociale zekerheid om degelijke en solide overheidsfinanciën er op na te houden, maar wil niet bezuinigen op defensie. En de partij is redelijk ‘law and order’ om criminaliteit en immigratie flink terugdringen.
Zeker als CDA met PvdA regeert, zoals afgelopen jaren, zwakken al deze punten flink af. En in de beginjaren en de jaren ’90 was de partij ook niet opvallend rechts. Desalniettemin kan ik hier geen ECHTE middenpartij van brouwen.
Dat CDA in de jaren’90 minder rechts overkwam kwam mede natuurlijk omdat PvdA toen qua marktdenken erg naar het midden (lees: rechts) opschoof. Toen Balkenende het roer overnam en na de ongeveer tegelijk vallende Fortuijn-revolte kwam er toch weer een duidelijk rechtser gezicht naar voren.

Daar komt nog bij dat CDA zich de afgelopen jaren compleet heeft laten gijzelen door PvdA. De Irak-enquête kwam er doorheen en het rapport Davids werd ‘leidend’ verklaard. Generaal pardon, weg uit Afghanistan, geen versoepeling ontslagrecht, de overheidsfinanciën sloegen op hol, miljarden naar bodemloze prachtwijken.
PvdA is toch echt als winnaar uit de regeerperiode gekomen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 29-04-2010 12:32 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Ik sta iets rechts, beetje progressief, dichste bij D66 en verste weg van SP. Helaas mag ik dit jaar nog niet stemmen


Why doesn't my music get me all the chicks?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-04-2010 13:48 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 april 2010 11:49 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ook "opvallend" de positie van de PVV in kieskompas, in het midden van links/rechts.

Waar zou een partij als Leefbaar Nederland eigenlijk staan in het kompas?
Dat komt dan w.s. doordat ze een paar popiejopie-standpunten van links hebben overgenomen, b.v. over pensioenleeftijd, Joint Strike Fighter enzo. Wel slim, zo sluiten ze dus aan bij de achterban van links die door hun partijen in de steek zijn gelaten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 01-05-2010 11:16 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

30.000 handtekeningen voor SGP

Precies 30.903 mensen hebben tot nu toe hun digitale handtekening gezet tegen de uitspraak van de Hoge Raad dat de SGP vrouwen toe moet laten op de kieslijst.

De actievoerders vinden dat het Nederlandse rechtssysteem de godsdienstvrijheid boven de discriminatiewet moet stellen. De SGP vindt dat vrouwen wel lid mogen worden van de partij, maar geen regeringsfuncties mogen bekleden omdat God het zo niet bedoeld heeft.

8 mei worden de handtekeningen aangeboden aan de nieuwe lijsttrekker Kees van der Staaij. Tot die tijd kunnen mensen zich aanmelden op de site www.zijmaakthetverschil.nu.



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-05-2010 11:24 by Forever After Profiel van Forever After

Kunnen ze niet beter een handtekeningenactie gaan houden om politieke partijen met religieuze achtergrond op te heffen en/of te verbieden?


 


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 01-05-2010 14:48 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 29 april 2010 0:51 schreef Mark het volgende:
En dan even zonder onderbroek er doorheen rollen en voila: een salmiaklollie.


:')


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-05-2010 0:27 by Nimbus Profiel van Nimbus



Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 02-05-2010 1:10 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 2 mei 2010 0:27 schreef Nimbus het volgende:
Dit gaat echt te ver:

http://www.onvermijdelijk.nl/index.html

Lijkt een grap... als het realiseerbaar is hebben ze mijn stem


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Silence
Usericon van Silence
Posted 10-05-2010 18:31 by Silence Profiel van Silence

Net weer eens een stemwijzer gedaan. Bij gemeente raad scoorde D66 en VVD hoog, dit keer beduidend lager.

1). SP
2). PVV
3). Pvda
4). Groenlinks
5). Partij voor de dieren.

Grappig dat PVV tussen die linkse partijen instaat. Maar ben het dan met veel dingen toch wel ergens eens. Het laagst scoren SGP, CU en CDA, verassend.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 10-05-2010 18:31 by Schaep Profiel van Schaep

Silence is de Antichrist.


Silence
Usericon van Silence
Posted 10-05-2010 18:33 by Silence Profiel van Silence



Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 10-05-2010 18:43 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

Ik heb altijd Groenlinks gestemd. Uiteindelijk komen hun opvattingen vaak over op de mijne.


Evil Dick


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-05-2010 19:55 by Mark Profiel van Mark

Gordon Brown heeft zijn aftreden aangekondigd. Een LAbour-LibDem coalitie is ineens een flinke stap dichterbij gekomen


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen