IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hypocriet gelul (politiek-topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-03-2011 11:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Aha, dus je geeft (nog) geen argumenten. Als ik dan dus terecht afgaande op je posts hier concludeer dat je niet met veel meer komt dan "ik ben atheist en wil niet meebetalen omdat ik het er ehmmmm... niet mee eens ben", zeg je dat dat niet zo is en je wel meer argumenten hebt. Maar geven doe je ze niet?


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-03-2011 11:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 24 maart 2011 11:02 schreef Fusion het volgende:
Aha, dus je geeft (nog) geen argumenten. Als ik dan dus terecht afgaande op je posts hier concludeer dat je niet met veel meer komt dan "ik ben atheist en wil niet meebetalen omdat ik het er ehmmmm... niet mee eens ben", zeg je dat dat niet zo is en je wel meer argumenten hebt. Maar geven doe je ze niet?

Ik heb ze al gegeven, jij kan niet lezen.


I wish I was a butterfly


WMP
Usericon van WMP
Posted 24-03-2011 13:48 by WMP Profiel van WMP

Een gelovige die van anderen argumenten eist om een standpunt te onderbouwen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-03-2011 13:37 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 maart 2011 11:14 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik heb ze al gegeven, jij kan niet lezen.
Waar dan? Help me out here.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-03-2011 13:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Bijvoorbeeld:

"Ja, ik ben erg biased wat betreft het ingrijpen van externe machten op grote menselijke overwegingen als zingeving en plaats in de wereld et cetera. Zo ben ik." --> AKA de overheid hoort ons niet in ons diepte zijn te beïnvloeden. Religie e.d. horen daarbij, daar blijven ze maar lekker vanaf.

En het even omdraaien: "Waarom is het de taak van de overheid om een levensbeschouwing aan kinderen bij te brengen?"

Dat vind ik eigenlijk het belangrijkste. Hoe het nu allemaal ontstaan is, blalblabla, boeien. Ik stel de vraag graag op een wat hoger niveau

En wat je keer op keer lijkt te missen: ik ben ook niet voor atheïsme-bevorderend onderwijs.


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-03-2011 14:46 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ah, kijk, nu komen we ergens. Ik snap je argument Sjips, nu moet ik opeens weer gaan nadenken om je van repliek te voorzien


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-04-2011 16:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque






Zou je eigenlijk ook een Satanistische bijzondere school mogen oprichten?


I wish I was a butterfly


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 04-04-2011 16:34 by bokaj Profiel van bokaj

Verveel je je?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-04-2011 16:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Nee, was het ook niet direct van plan. Maar ik vroeg het me net even af. Mooie stunt wel, even kijken hoe het met de godsdienstvrijheid in Nederland zit


I wish I was a butterfly


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 04-04-2011 16:50 by bokaj Profiel van bokaj

In theorie zou het mogelijk moeten zijn. In de praktijk niet, denk ik. Ik zou beginnen met het aanbieden van een satanisch lespakket voor de levensbeschouwlijke lessen op de openbare scholen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-04-2011 9:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 4 april 2011 16:50 schreef bokaj het volgende:
In theorie zou het mogelijk moeten zijn. In de praktijk niet, denk ik. Ik zou beginnen met het aanbieden van een satanisch lespakket voor de levensbeschouwlijke lessen op de openbare scholen.

In de praktijk denk ik ook dat het lastig wordt. Wel een fijne methode om even wat principieel te gaan lopen zeiken over het bijzonder school-gebeuren.

Dat pakket is misschien wel een leuk begin




Anyway, waarom ik er gisteren überhaupt aan moest denken is waar dit verhaal mee te maken heeft: http://www.hpdetijd.nl/2011-04-05/volendamse-rector-ook-nonnen-mogen-geen-hoofddoek-op-school

Meisje mag -van de rechter- dus geen hoofddoek dragen op haar katholieke middelbare school.

Paar zaken die ik er wat jammer aan vind:

1. de school draagt, op haar website, amper wat uit van haar Christelijkheid. Sterker nog, het zit redelijk weggemoffeld en ze zijn erg terughoudend en neutraal over. Waarom het argument dat die Christelijke identiteit dan zo belangrijk is dan stand houdt?
2. het is de enige middelbare school in Volendam.
3. het lijkt er een beetje op of alle religieuze symbolen weggestopt dienen te worden (zie het genoemde kruisje wat makkelijk onder de kleding te stoppen zou zijn), wat ik context van het argument dat de school expliciet niet openbaar wíl zijn niet helemaal snap.
4. het is sowieso een tikje sneu.


I wish I was a butterfly


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-04-2011 9:39 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Dat niet alleen, die flapdrol weet niet eens waar hij het over heeft:

quote:
Groot verschil met de islamitische hoofddoek zit hem erin dat nergens in de bijbel staat dat een hoofddoek verplicht is.


Staat ook niet in de Koran.

En inderdaad, idioot hoe die man het christelijke karakter van de school wil benadrukken, en het tegelijkertijd uit zicht wil houden. Maar ok; Volendam is volgens mij het grootste PVV bolwerk in Nederland.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-04-2011 9:51 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 5 april 2011 9:39 schreef Gemene Lepel het volgende:
Maar ok; Volendam is volgens mij het grootste PVV bolwerk in Nederland.


Als ik het goed herinner is de gemeent Rucphen (Noord-Brabant) de gemeente met het relatief grootste aantal PVV-stemmers in . Een gemeente waar de enige buitenlander de chinees van het restaurant is en het grootste gevaar is dat je omver wordt gereden door een traktor.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 05-04-2011 9:59 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 5 april 2011 9:51 schreef attila_de_hun het volgende:
Als ik het goed herinner is de gemeent Rucphen (Noord-Brabant) de gemeente met het relatief grootste aantal PVV-stemmers in . Een gemeente waar de enige buitenlander de chinees van het restaurant is en het grootste gevaar is dat je omver wordt gereden door een traktor.


Dat willen ze dan graag zo houden, denk ik.


Bareuh...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-04-2011 10:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 5 april 2011 9:39 schreef Gemene Lepel het volgende:
Dat niet alleen, die flapdrol weet niet eens waar hij het over heeft:



Staat ook niet in de Koran.

Ook nog zo, ja


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-04-2011 10:57 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 5 april 2011 9:17 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
In de praktijk denk ik ook dat het lastig wordt. Wel een fijne methode om even wat principieel te gaan lopen zeiken over het bijzonder school-gebeuren.

Dat pakket is misschien wel een leuk begin




Anyway, waarom ik er gisteren überhaupt aan moest denken is waar dit verhaal mee te maken heeft: http://www.hpdetijd.nl/2011-04-05/volendamse-rector-ook-nonnen-mogen-geen-hoofddoek-op-school

Meisje mag -van de rechter- dus geen hoofddoek dragen op haar katholieke middelbare school.

Paar zaken die ik er wat jammer aan vind:

1. de school draagt, op haar website, amper wat uit van haar Christelijkheid. Sterker nog, het zit redelijk weggemoffeld en ze zijn erg terughoudend en neutraal over. Waarom het argument dat die Christelijke identiteit dan zo belangrijk is dan stand houdt?
2. het is de enige middelbare school in Volendam.
3. het lijkt er een beetje op of alle religieuze symbolen weggestopt dienen te worden (zie het genoemde kruisje wat makkelijk onder de kleding te stoppen zou zijn), wat ik context van het argument dat de school expliciet niet openbaar wíl zijn niet helemaal snap.
4. het is sowieso een tikje sneu.
Mijn hypothese over hoe het gegaan is:
De school in kwestie wil een petjesverbod doorvoeren. Dit lukt waarschijnlijk niet zo goed, omdat de snotneuzen dit weigeren zolang Fatima uit de derde haar hoofddoek op mag houden. Om 1 lijn te trekken wordt dan nu maar elk argument van stal gehaald om elke hoofdbedekking te verbieden. Tot en met de ooit katholieke identiteit van de school toe.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-04-2011 10:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 5 april 2011 10:57 schreef bastianus het volgende:
Mijn hypothese over hoe het gegaan is:
De school in kwestie wil een petjesverbod doorvoeren. Dit lukt waarschijnlijk niet zo goed, omdat de snotneuzen dit weigeren zolang Fatima uit de derde haar hoofddoek op mag houden. Om 1 lijn te trekken wordt dan nu maar elk argument van stal gehaald om elke hoofdbedekking te verbieden. Tot en met de ooit katholieke identiteit van de school toe.

Is er al, 4.k: http://www.donboscocollege.com/?pageID=108


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-04-2011 11:02 by bastianus Profiel van bastianus

Sowieso triest dat onze rechters zich bezig moeten houden met een probleem dat zo'n school niet op eigen gezag op kan lossen. Als school mag je toch je eigen regels probleemloos hanteren lijkt me? Of zo'n regel ergens op slaat betwijfel ik overigens, maar dat is een andere discussie. Ik zou er als leerling niet zo'n rel over maken, als die hoofddoek belangrijker voor me was dan de opleiding ging ik ergens anders naar school.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-04-2011 11:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 5 april 2011 11:02 schreef bastianus het volgende:
Sowieso triest dat onze rechters zich bezig moeten houden met een probleem dat zo'n school niet op eigen gezag op kan lossen. Als school mag je toch je eigen regels probleemloos hanteren lijkt me? Of zo'n regel ergens op slaat betwijfel ik overigens, maar dat is een andere discussie. Ik zou er als leerling niet zo'n rel over maken, als die hoofddoek belangrijker voor me was dan de opleiding ging ik ergens anders naar school.

--> 2. het is de enige middelbare school in Volendam.


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-04-2011 11:07 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 5 april 2011 10:59 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Is er al, 4.k: http://www.donboscocollege.com/?pageID=108
Sowieso hip in onderwijsland, dit soort symptoombestrijding. Op mijn school ook. Ik vind het een beetje een rare kijk op gezag en autoriteit.
Alsof je die afdwingt door extra regels op te leggen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-04-2011 11:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

http://www.donboscocollege.com/?pageID=74

-->



Hij heeft wat op z'n harses!!!
quote:
Op 5 april 2011 11:07 schreef bastianus het volgende:
Sowieso hip in onderwijsland, dit soort symptoombestrijding. Op mijn school ook. Ik vind het een beetje een rare kijk op gezag en autoriteit.
Alsof je die afdwingt door extra regels op te leggen.

Illusie van maakbaarheid, is dat toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 05-04-2011 11:08]


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-04-2011 11:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 5 april 2011 11:03 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
--> 2. het is de enige middelbare school in Volendam.
Und? Een dorp verder zal toch ook wel een school zijn?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-04-2011 11:12 by bastianus Profiel van bastianus

Waren het niet de Salesianen van Don Bosco waar al die misbruiktoestanden mee begonnen? Vast geen toeval...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-04-2011 11:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 5 april 2011 11:09 schreef bastianus het volgende:
Und? Een dorp verder zal toch ook wel een school zijn?

Ja, klopt. Edam bvb. Maar ik vind het wel een vervelende bijkomstigheid, zo dwing je die zwarten allemaal bij elkaar

En ik vind het niet zo charmant dat mensen om deze reden verder (zouden) moeten reizen. Weet niet of dat in dit geval ook zo is, en het is ook maar een klein puntje. Maar toch

edit: oh wacht, mogelijk alleen VMBO in Edam. edit2: o nee, in ieder geval tot en met HAVO.
quote:
Op 5 april 2011 11:12 schreef bastianus het volgende:
Waren het niet de Salesianen van Don Bosco waar al die misbruiktoestanden mee begonnen? Vast geen toeval...

:')

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 05-04-2011 11:19]


I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-04-2011 11:30 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 5 april 2011 11:09 schreef bastianus het volgende:
Und? Een dorp verder zal toch ook wel een school zijn?


Oei, twee verschillende dorpen op één school??? Als dat geen vechten wordt!!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen