IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hypocriet gelul (politiek-topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 06-04-2012 14:27 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

In principe is de mens altijd uit op eigenbelang en verbetering van hun eigen positie, of ze nou links of rechts zijn. Maar om politici uit te maken voor stel zakkenvullers gaat me te ver, veel ministers/kamerleden gaan echt niet voor het geld dat werk doen aangezien ze in het bedrijfsleven veel meer kunnen verdienen (denk aan Bos, Balkenende).



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-04-2012 14:30 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 6 april 2012 14:27 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
In principe is de mens altijd uit op eigenbelang en verbetering van hun eigen positie, of ze nou links of rechts zijn. Maar om politici uit te maken voor stel zakkenvullers gaat me te ver, veel ministers/kamerleden gaan echt niet voor het geld dat werk doen aangezien ze in het bedrijfsleven veel meer kunnen verdienen (denk aan Bos, Balkenende).


Net zoals bij alle groeperingen kun je niet in algemeenheden spreken. Een deel van de politici zijn echte zakkenvullers, een deel absoluut niet en een deel een beetje van beiden. Al deze klassen zullen verder ook wel netjes verdeeld zijn over all epolitieke partijen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-04-2012 14:30 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 april 2012 14:16 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Die ervaring heb ik ook: niet "sociaal" omdat je een ander wat gunt maar sociaal omdat je vindt dat een jou wat moet gunnen.
Bijvoorbeeld. Maar ook de mediageilheid van bepaalde kopstukken en ook de machtsgeilheid in die partij. En de overtuigdheid van eigen morele superioriteit.
Voorbeeld 1: Toen we met de studentenvakbond in Nijmegen landelijke demonstraties organiseerden, vroegen we SP of ze mee wilden doen. Hier waren ze tegen. Toen de demonstratie in Utrecht echter succesvol werd en drukbezocht, doken er ineens overal SP-vlaggen tussen het publiek op, en deed men alsof men wel actief betrokken was.
Voorbeeld 2: Een op Amerikaanse leest geschoeid project voor probleemjongeren, waar ik vrijwilliger was, bleek een vrij hoog slagingspercentage t.o.v. de reguliere jeugdzorg te hebben. Op grond daarvan was ons subsidie ter voortzetting door de provincie toegezegd. Echter, toen bleek dat jongeren niet altijd met fluwelen handschoenen werden aangepakt (m.i. ook noodzakelijk), en de reguliere jeugdzorg die nogal eens prutswerk levert subsidie dreigde mis te lopen door onze toekenning, heeft een vooraanstaand SP-lid ervoor gezorgd dat onze subsidie alsnog stopgezet werd.
Voorbeeld 3: Een ex-collega van me, tevens vooraanstaand lid van de plaatselijke SP, heeft een toenmalige collega van me bij het management verraden op valse gronden. Uiteindelijk bleek er niks strafbaars gebeurd te zijn, maar was de naam van mijn collega al wel besmeurd. Dit soort backstabben, met name op grond van overtuiging van eigen morele superioriteit, is iets wat ik wel vaker zie bij mensen van het partijkader van de SP. En ik denk dat dat komt door het maoïstische karakter en het hoge jehovagehalte van de SP.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-04-2012 14:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 april 2012 14:22 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, begrijpelijk. maar bij welke politicus is dat niet het geval? Het argument dat dit niet te verwachten is van een SP-politucis vind ik niet geldend want iedere politicus werpt zich op als een heilige die het doet voor het algemeen belang. Je kunt dan beter een hekel hebben aan de hele politiek. Dat doe ik dus maar stem toch omdat stemmen op de minst slechtste beter is dan passief aande kant zitten naar mijn mening (en helemaal als de aan-de-kantzitter wel veel kritiek heeft op van alles en nog wat).
Ja, wel mee eens. Alleen had ik vroeger nog de ijdele hoop dat 'links' wat sociaalvoelender was. Maar uit persoonlijke ervaring kwam ik vaak tot de conclusie dat ook dat uiteindelijk eigenbelang bleek te zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 06-04-2012 14:36 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 6 april 2012 14:30 schreef bastianus het volgende:
Dit soort backstabben, met name op grond van overtuiging van eigen morele superioriteit, is iets wat ik wel vaker zie bij mensen van het partijkader van de SP. En ik denk dat dat komt door het maoïstische karakter en het hoge jehovagehalte van de SP.



Och, backstabben op grond van overtuiging van morele superioriteit komt bij veel mensen van allerlei allooi voor, heeft niets met maoïsme of jehovagehalte te maken denk ik.


Boeiender


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-04-2012 14:52 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 6 april 2012 14:36 schreef MR. N het volgende:
Och, backstabben op grond van overtuiging van morele superioriteit komt bij veel mensen van allerlei allooi voor, heeft niets met maoïsme of jehovagehalte te maken denk ik.


toch snap ik wel dat je je snel door persoonlijk ervaringen laat leiden. En dat kan haaks staan op datgene wat goed voor je is. Ten minste ik denk dat dat de kans dat Bastianus een vaste baan gaat vinden groter is bij een Sp/PvdA-regime dan bij een CDA/VVD-regime doo rverchsillen in landelijk beleid.
Maar nu moet ik wel zeggen Bastianus dat ik niet helemaal helder heb aan wie jij onderwijs geeft dus ik kan mis zitten.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-04-2012 14:58 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 april 2012 14:52 schreef attila_de_hun het volgende:
toch snap ik wel dat je je snel door persoonlijk ervaringen laat leiden. En dat kan haaks staan op datgene wat goed voor je is. Ten minste ik denk dat dat de kans dat Bastianus een vaste baan gaat vinden groter is bij een Sp/PvdA-regime dan bij een CDA/VVD-regime doo rverchsillen in landelijk beleid.
Maar nu moet ik wel zeggen Bastianus dat ik niet helemaal helder heb aan wie jij onderwijs geeft dus ik kan mis zitten.
Nee, je hebt wel gelijk. Het onderwijsbeleid van het huidige kabinet is rampzalig. En ik ben zeker niet blij met de insteek van onderwijswoordvoerders als Elias van de VVD of Beertema van de PVV, die zich vooral door een soort rancune jegens onderwijzend personeel lijken te laten leiden.
Echter, ik weet ook niet of de insteek van de SP, die alles juist weer bij het oude lijkt te willen hebben, de juiste is in deze. Qua partijprogramma kom ik altijd bij de PvdA uit in kieswijzers. Maar de staatssecretarissen en ministers van die partij hebben juist weer ontzettend veel vernacheld in de praktijk. (Netelenbos, Ritzen, Dijksma etc.)


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-04-2012 8:51 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Onze "liberale" vrienden zijn weer goed bezig..

VVD haalt handen af van verbod godslastering

De VVD zet definitief geen handtekening onder het wetsvoorstel dat het verbod op godslastering schrapt uit het wetboek van strafrecht.

D66, VVD en de SP dienden het wetsvoorstel om het verbod te schrappen aanvankelijk samen in. Doordat Fred Teeven namens de VVD toetrad tot het kabinet, verviel zijn handtekening.

De VVD liet lange tijd in het midden of het nieuwe Kamerlid dat het onderwerp vrijheid van meningsuiting in zijn portefeuille heeft, zijn handtekening zou gaan zetten.

D66-Kamerlid Boris van der Ham heeft maandag de Kamervoorzitter laten weten dat de VVD geen vervanger voor Teeven aanwijst. Het wetsvoorstel wordt nu nog slechts ingediend door D66 en de SP.

Volgens een woordvoerder van de VVD moet het voorstel eerst met de fractie worden besproken voordat er een oordeel over kan worden geveld. "Die afweging is nu nog niet gemaakt." Volgens de zegsvrouw is er 'op dit moment geen inhoudelijke lijn'.

De D66'er denkt dat de VVD het voorstel niet langer steunt vanwege de vermeende afspraken die het kabinet heeft met de SGP.

"Eerder al trok de VVD haar steun aan het wetsvoorstel om koopzondagen vrij te laten aan gemeenten in. Ook keurde de VVD goed dat trouwambtenaren huwelijken mogen blijven weigeren aan homoseksuele en lesbische paren. Waar trekt Rutte de liberale grens?", vraagt Van der Ham zich af.

De discussie over het verbod op godslastering speelt al geruime tijd. Na de moord op Theo van Gogh in 2004 wilde toenmalig minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) het slapende artikel uit het wetboek van strafrecht dat godslastering verbiedt, nieuw leven inblazen. Dit leidde tot een golf van verontwaardiging, voornamelijk uit de hoek van de seculiere partijen.

Met het nieuwe wetsvoorstel wilden de VVD, D66 en SP de vrijheid van meningsuiting juist verruimen, maar de steun van de VVD lijkt nu dus van de baan.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 17-04-2012 18:45 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 6 april 2012 14:58 schreef bastianus het volgende:
Nee, je hebt wel gelijk. Het onderwijsbeleid van het huidige kabinet is rampzalig. En ik ben zeker niet blij met de insteek van onderwijswoordvoerders als Elias van de VVD of Beertema van de PVV, die zich vooral door een soort rancune jegens onderwijzend personeel lijken te laten leiden.
Echter, ik weet ook niet of de insteek van de SP, die alles juist weer bij het oude lijkt te willen hebben, de juiste is in deze. Qua partijprogramma kom ik altijd bij de PvdA uit in kieswijzers. Maar de staatssecretarissen en ministers van die partij hebben juist weer ontzettend veel vernacheld in de praktijk. (Netelenbos, Ritzen, Dijksma etc.)


Hoe verder in de tijd des te beter het onderwijs want er is alleen maar wat kapot gemaakt



jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 17-04-2012 19:17 by jeroen83 Profiel van jeroen83

quote:
Op 17 april 2012 8:51 schreef attila_de_hun het volgende:
Onze "liberale" vrienden zijn weer goed bezig..

VVD haalt handen af van verbod godslastering

De VVD zet definitief geen handtekening onder het wetsvoorstel dat het verbod op godslastering schrapt uit het wetboek van strafrecht.

D66, VVD en de SP dienden het wetsvoorstel om het verbod te schrappen aanvankelijk samen in. Doordat Fred Teeven namens de VVD toetrad tot het kabinet, verviel zijn handtekening.

De VVD liet lange tijd in het midden of het nieuwe Kamerlid dat het onderwerp vrijheid van meningsuiting in zijn portefeuille heeft, zijn handtekening zou gaan zetten.

D66-Kamerlid Boris van der Ham heeft maandag de Kamervoorzitter laten weten dat de VVD geen vervanger voor Teeven aanwijst. Het wetsvoorstel wordt nu nog slechts ingediend door D66 en de SP.

Volgens een woordvoerder van de VVD moet het voorstel eerst met de fractie worden besproken voordat er een oordeel over kan worden geveld. "Die afweging is nu nog niet gemaakt." Volgens de zegsvrouw is er 'op dit moment geen inhoudelijke lijn'.

De D66'er denkt dat de VVD het voorstel niet langer steunt vanwege de vermeende afspraken die het kabinet heeft met de SGP.

"Eerder al trok de VVD haar steun aan het wetsvoorstel om koopzondagen vrij te laten aan gemeenten in. Ook keurde de VVD goed dat trouwambtenaren huwelijken mogen blijven weigeren aan homoseksuele en lesbische paren. Waar trekt Rutte de liberale grens?", vraagt Van der Ham zich af.

De discussie over het verbod op godslastering speelt al geruime tijd. Na de moord op Theo van Gogh in 2004 wilde toenmalig minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) het slapende artikel uit het wetboek van strafrecht dat godslastering verbiedt, nieuw leven inblazen. Dit leidde tot een golf van verontwaardiging, voornamelijk uit de hoek van de seculiere partijen.

Met het nieuwe wetsvoorstel wilden de VVD, D66 en SP de vrijheid van meningsuiting juist verruimen, maar de steun van de VVD lijkt nu dus van de baan.



Vreemd dat de VVD niet voor afschaffing zou stemmen vanwege de SGP. De SGP was tegen het wetvoorstel toen het werd aangenomen, omdat er niet duidelijk was welke goden allemaal onder dit wetsvoorstel zouden vallen.



Never have so many sacrificed so much for so few


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 23-04-2012 4:45 by Teneighty Profiel van Teneighty

Rechts Nederland heeft uiteindelijk niet lang hun vingers hoeven aflikken, ik hoop beterschap voor ze tijdens en na de komende verkiezing.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 23-04-2012 5:04 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Ach ja, links zal het wel weer niet aandurven na de komende verkiezingen. Van de zijlijn boe-roepen bevalt waarschijnlijk dan toch weer beter.
Maar ja, het is te hopen dat er snel weer steun komt voor de komende bezuinigingen. Anders hebben we een (nog) groter probleem bij/na een afwaardering.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-04-2012 7:09 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 23 april 2012 5:04 schreef Psychonaut het volgende:
Ach ja, links zal het wel weer niet aandurven na de komende verkiezingen. Van de zijlijn boe-roepen bevalt waarschijnlijk dan toch weer beter.



Ik denk dat het wel moet omdat de PVV op geen enkele manier meer aan het kabinet zal worden verbonden. Siked!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 23-04-2012 7:23 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 23 april 2012 5:04 schreef Psychonaut het volgende:
Ach ja, links zal het wel weer niet aandurven na de komende verkiezingen. Van de zijlijn boe-roepen bevalt waarschijnlijk dan toch weer beter.
Maar ja, het is te hopen dat er snel weer steun komt voor de komende bezuinigingen. Anders hebben we een (nog) groter probleem bij/na een afwaardering.


Ik wist niet dat de PVV links was....



powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 23-04-2012 8:06 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Ik stel voor dat we nu maar eens met z'n allen op de PVV gaan stemmen zodat ze gewoon ruim een kamermeerderheid krijgen in hun eentje.

Dat 'ie het maar laat zien! Ik denk dat we dan na een half jaartje de komende 40 jaar geen last meer hebben van dit soort lui.

Probleem is nu dat Henk en Ingrid de zich nog steeds kunnen sterken in de gedachte dat de VVD en CDA geert in de weg hebben gestaan.


Dus: Maak een einde aan Wilders! Stem PVV!


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-04-2012 8:15 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Er moeten overigens zo snel mogelijk verkiezingen komen. Als dat al in juli kan, dan gewoon in juli (ondanks dat het dan "vakantie"is). Als de situatie echt zo somber is voor Nederland, dan moeten we zo snel mogelijk uit deze instabiele toestand zien te komen. Dan maar even wat minder "vakantie".


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-04-2012 8:46 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Men moet gewoon de belangrijkste punten die er nu liggen doorzetten middels onderhandelingen met andere partijen.


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2012 9:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Liever niet, de bezuinigingen die er liggen zorgen alleen maar voor meer problemen. Het zorgt er namelijk voor dat de consument minder uit gaat geven.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2012 9:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 april 2012 5:04 schreef Psychonaut het volgende:
Ach ja, links zal het wel weer niet aandurven na de komende verkiezingen.

WTF, gast :') Welk deel van links bedoel je hier mee? Volgens mij heeft alleen SP niet aan de onderhandelingstafel gezeten, namelijk.

En de PVV is economisch ook links, dus, tsja.


I wish I was a butterfly


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-04-2012 9:31 by M. Profiel van M.

We moeten ons spiegelen aan Duitsland. Die lui zijn groen (produceren evenveel zonne-energie als wij in totaal), hebben een eigen industrie én ze hebben economische groei. Ben benieuwd welke partij dat hier durft te lanceren.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2012 9:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Sowieso NU aansluiten bij Duitsland. Hebben we mooi vluchtruimte als de zeespiegel stijgt en maken we de nu toch al bestaande immense economische verwevenheid meteen officieel. Kunnen we ook dat gezeik over aansluiting van de Betuweroute op het Duitse net, en het aaneenschakelen van de binnenvaart op een stuk simpelere wijze afhandelen En ik weet niet of Duitsland nog een beetje leger heeft, maar volgens mij moeten we prima Noorwegen kunnen pakken dan: hebben we ook meteen een bult olie. DOEN.


I wish I was a butterfly


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 23-04-2012 9:37 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Het belangrijkste deel van NL ligt sowieso buiten de gevarenzone in het geval van een stijgende zeespiegel.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2012 9:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 april 2012 9:37 schreef G.I.R.L. het volgende:
Het belangrijkste deel van NL ligt sowieso buiten de gevarenzone in het geval van een stijgende zeespiegel.

Desalniettemin moeten we al die mensen uit het ondergelopen deel ook een plaatsje geven Oh, en het deel van Nederland wat wel boven water blijft krijgt ook sowieso fikse problemen in verband met het ontbreken van zeedijken enzovoorts


I wish I was a butterfly


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2012 9:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 april 2012 9:31 schreef M. het volgende:
We moeten ons spiegelen aan Duitsland. Die lui zijn groen (produceren evenveel zonne-energie als wij in totaal), hebben een eigen industrie én ze hebben economische groei. Ben benieuwd welke partij dat hier durft te lanceren.
En ze hebben daar de oppervlakte en de grondstoffen voor .. dus beetje zinloze vergelijking.

We moeten ons gewoon afsteken van Europa en ons richting IJsland duwen.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 23-04-2012 10:18 by Teneighty Profiel van Teneighty

quote:
Op 23 april 2012 9:36 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Sowieso NU aansluiten bij Duitsland. Hebben we mooi vluchtruimte als de zeespiegel stijgt en maken we de nu toch al bestaande immense economische verwevenheid meteen officieel. Kunnen we ook dat gezeik over aansluiting van de Betuweroute op het Duitse net, en het aaneenschakelen van de binnenvaart op een stuk simpelere wijze afhandelen En ik weet niet of Duitsland nog een beetje leger heeft, maar volgens mij moeten we prima Noorwegen kunnen pakken dan: hebben we ook meteen een bult olie. DOEN.

Tuurlijk wil je dat, jullie zijn samen met die limbo's al praktisch Duitser!


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen