IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hypocriet gelul (politiek-topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2012 10:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 april 2012 10:18 schreef Teneighty het volgende:
Tuurlijk wil je dat, jullie zijn samen met die limbo's al praktisch Duitser!

Hihi, je zou het denken, ja Valt gelukkig wel mee Maar ik denk serieus dat het een goede zet is, al ligt het geopolitiek misschien wat gevoelig gezien alle moeite die gedaan is om West-Europa juist van de Duitsers te bevrijden


I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-04-2012 10:30 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Ik weet al op wie ik ga stemmen!

Johan Vlemmix doet mee aan verkiezingen

Johan Vlemmix wil weer meedoen aan de landelijke verkiezingen. De zanger is nog op zoek naar geïnteresseerden voor de kandidatenlijst van de Partij van de Toekomst.

"De Partij van de Toekomst komt met een geheel vernieuwd partijprogramma, waarvan crisisaanpak een van de belangrijkste punten is", kondigt Vlemmix aan op zijn website. De beslissing om mee te doen aan de verkiezingen werd afgelopen weekeinde genomen.

De Partij van de Toekomst deed twee keer eerder mee aan de verkiezingen, in 2002 en 2003. Hij pleitte onder meer voor de invoering van een minister van Feest. Beide keren werden te weinig stemmen behaald om een zetel in de Tweede Kamer te kunnen bemachtigen. Toen Vlemmix in 2010 geen zetel wist te halen in de Eindhovense gemeenteraad, zei hij uit de politiek te stappen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-04-2012 10:31 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 april 2012 9:36 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Sowieso NU aansluiten bij Duitsland.


Serieus, ik zou er geen seconde van wakker liggen. (maar goed, dit onderwerp is hier off-topic)


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2012 11:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 april 2012 10:31 schreef attila_de_hun het volgende:
Serieus, ik zou er geen seconde van wakker liggen. (maar goed, dit onderwerp is hier off-topic)

Is ook politiek, hoor


I wish I was a butterfly


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 23-04-2012 11:10 by stigma Profiel van stigma

Dus de SP heeft straks 30 zetels, PVV 19, PvdA 24 en dan zouden ze met GroenLinks (5 zetels) een meerderheidskabinet vormen. (M. de Hond)

Dan zou er zeker wel iets van terecht komen met de SP en de PVV bij elkaar.

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 23-04-2012 12:18]


Subtiel kamerolifantje


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 23-04-2012 11:35 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Hou het maar bij lultopics stigma. *pat*


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 23-04-2012 12:20 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 23 april 2012 11:35 schreef G.I.R.L. het volgende:
Hou het maar bij lultopics stigma. *pat*

Bedankt voor je bijdrage. Je hebt natuurlijk gelijk, we kunnen het beter weer hebben over Nederland vervoegen met Duitsland...


Subtiel kamerolifantje


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 23-04-2012 12:41 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Hoe is de verhouding "gevallen kabinetten" versus" niet gevallen kabinetten"?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 23-04-2012 12:47 by stigma Profiel van stigma

22 vs 6 ...


Subtiel kamerolifantje


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 23-04-2012 12:48 by nark Profiel van nark

'Rutte biedt ontslag kabinet aan'
23 apr. 2012, 12:20
Premier Mark Rutte zal maandagmiddag het ontslag van zijn kabinet aanbieden aan koningin Beatrix op paleis Huis ten Bosch. Bronnen hebben dat maandag gemeld.

Na afloop van het kabinetsberaad wilden de bewindslieden niets inhoudelijks zeggen, maar ingewijden melden dat Rutte de koningin wel degelijk het ontslag gaat aanbieden. Volgens de RVD gaat Rutte de vorstin informeren over de ontstane situatie.

Het is gebruikelijk dat de premier eerst de koningin inlicht en dan de Tweede Kamer.

De ministerraad heeft zich maandagochtend ruim 1,5 uur beraden over de politieke crisis die is ontstaan nadat de PVV de stekker uit het Catshuisberaad had getrokken. Zonder gedoogsteun heeft het VVD/CDA-kabinet geen meerderheid meer in de Tweede Kamer.

De meeste bewindslieden lieten hun teleurstelling blijken over de situatie.

Voorafgaand aan het extra kabinetsberaad hadden de bewindslieden in eigen kring overleg. Ook de partijvoorzitters en fractievoorzitters van VVD en CDA waren op het ministerie van Rutte voor overleg.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Fredde Kaddeth
zaagbaas
Usericon van Fredde Kaddeth
Posted 23-04-2012 15:12 by Fredde Kaddeth Profiel van Fredde Kaddethhttp://www.facebook.com/massiveassault

vraagje.
Wat waren de bezuiniging punten waarmee de regering naar buiten wilde treden?
Ik had gehoord dat de aow'ers in verhouding het meest geraakt zouden worden door de plannen?

Ik vind het vermoeiend om al dat gedoe van de regering te volgen.


Dirty Bird Studio for recording, mixing, mastering for CD & vinyl, re-amping, drumediting


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-04-2012 15:40 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 23 april 2012 15:12 schreef Fredde Kaddeth het volgende:
vraagje.
Wat waren de bezuiniging punten waarmee de regering naar buiten wilde treden?
Ik had gehoord dat de aow'ers in verhouding het meest geraakt zouden worden door de plannen?

Ik vind het vermoeiend om al dat gedoe van de regering te volgen.


Voorstellen:
Geen loonsverhoging bij overheid (2mld) en in marktsecor (1.2mld)
Btw van 19-->21% (4.8mld)
Eigen bijdrage aan medicijnen (1mld)
Reiskosten eerder belast (1.2mld)
Beperking stimulans mensen langer te laten werken (800mln)
Verdubbeling bankenbelastingen (600mln)
Minder ontwikkelingssamenwerkingen (500mln)
Minder geld infrastructuur (200mln)
Hogere tabakaccijns (180mln)
Afschaffing rode diesel (150mln)
Korting op publieke omroep (25mln)

Meer uitgaven:
Verlaging overdrachtsbelastingen (1.2mld)
Stimulering bedrijfsleven (300mln)
Minder bezuinigingen op passend onderwijs (50mln)


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Fredde Kaddeth
zaagbaas
Usericon van Fredde Kaddeth
Posted 23-04-2012 16:08 by Fredde Kaddeth Profiel van Fredde Kaddethhttp://www.facebook.com/massiveassault

quote:
Op 23 april 2012 15:40 schreef iPim het volgende:
Voorstellen:
Geen loonsverhoging bij overheid (2mld) en in marktsecor (1.2mld)
Btw van 19-->21% (4.8mld)
Eigen bijdrage aan medicijnen (1mld)
Reiskosten eerder belast (1.2mld)
Beperking stimulans mensen langer te laten werken (800mln)
Verdubbeling bankenbelastingen (600mln)
Minder ontwikkelingssamenwerkingen (500mln)
Minder geld infrastructuur (200mln)
Hogere tabakaccijns (180mln)
Afschaffing rode diesel (150mln)
Korting op publieke omroep (25mln)

Meer uitgaven:
Verlaging overdrachtsbelastingen (1.2mld)
Stimulering bedrijfsleven (300mln)
Minder bezuinigingen op passend onderwijs (50mln)


Ok, maar hoe zit dat met aow'ers die in verhouding het meest geraakt zouden worden door de plannen?
Ik hoorde ook zoiets dat mensen in de lage lonen behoorlijk getroffen zouden worden verhoudingsgewijs?


Dirty Bird Studio for recording, mixing, mastering for CD & vinyl, re-amping, drumediting


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-04-2012 16:10 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 23 april 2012 16:08 schreef Fredde Kaddeth het volgende:
Ok, maar hoe zit dat met aow'ers die in verhouding het meest geraakt zouden worden door de plannen?
Ik hoorde ook zoiets dat mensen in de lage lonen behoorlijk getroffen zouden worden verhoudingsgewijs?



Dat las ik ook, maar volgens de krant waren dit de concrete plannen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 23-04-2012 17:11 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 23 april 2012 9:24 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
WTF, gast :') Welk deel van links bedoel je hier mee? Volgens mij heeft alleen SP niet aan de onderhandelingstafel gezeten, namelijk.

En de PVV is economisch ook links, dus, tsja.


De SP is nog afgeserveerd door Balkie in 2006



Zoep
Usericon van Zoep
Posted 23-04-2012 17:18 by Zoep Profiel van Zoep

Het wordt PvdD denk ik. Kan me nergens in vinden en als ze one issue zijn en je steunt dat ene issue kunnen ze weinig debiels doen waardoor ik echt spijt krijg van mijn stem.

De Stemwijzer ried me PVV aan, vast omdat ik seculier van instelling ben.

[Dit bericht is gewijzigd door Zoep op 23-04-2012 17:19]


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 23-04-2012 17:20 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 23 april 2012 12:41 schreef G.I.R.L. het volgende:
Hoe is de verhouding "gevallen kabinetten" versus" niet gevallen kabinetten"?


In de 21e eeuw is het val percentage vrij hoog. 100%?



powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 23-04-2012 17:32 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

quote:
Op 23 april 2012 17:18 schreef Zoep het volgende:
Het wordt PvdD denk ik. Kan me nergens in vinden en als ze one issue zijn en je steunt dat ene issue kunnen ze weinig debiels doen waardoor ik echt spijt krijg van mijn stem.

De Stemwijzer ried me PVV aan, vast omdat ik seculier van instelling ben.


PVV is uiterst stemwijzervriendelijk heb ik begrepen. Als je overwegend links, een tikkie xenofoob en wat traditiegetrouw bent kom je al snel bij die club uit.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


De Knoflookpineut
Omdat het kan!
Usericon van De Knoflookpineut
Posted 23-04-2012 17:35 by De Knoflookpineut Profiel van De Knoflookpineut

quote:
Op 23 april 2012 17:20 schreef White Tree het volgende:
In de 21e eeuw is het val percentage vrij hoog. 100%?


Kok-II heeft het tot het einde uitgehouden, maar dit is dan ook begonnen in de 20e eeuw (eigenlijk een maand voor het einde gevallen, maar de verkiezingen werden toen geloof ik niet vervroegd).

Balkenende I een jaar, Balkenende II weer bijna, Balkenende III moest eigenlijk alleen verkiezingen uitschrijven en Balkenende IV viel over Uruzgan.

Jup, 100 %

Benieuwd wat de volgende grap zal worden...


Slechtgehumeurde buurman.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 23-04-2012 18:02 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Kok 2 viel vlak voor het einde over een Srebenica kwestie.



De Knoflookpineut
Omdat het kan!
Usericon van De Knoflookpineut
Posted 23-04-2012 18:07 by De Knoflookpineut Profiel van De Knoflookpineut

quote:
Op 23 april 2012 18:02 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Kok 2 viel vlak voor het einde over een Srebenica kwestie.


quote:
(eigenlijk een maand voor het einde gevallen, maar de verkiezingen werden toen geloof ik niet vervroegd).




Weet iemand welk kabinet het laatste was dat het tot het einde heeft volgehouden? Ik dacht Kok-I, not sure though


Slechtgehumeurde buurman.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 23-04-2012 18:10 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Kok 1 ja, en Lubbers 3 heeft het ook helemaal volgehouden.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2012 19:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Vallen doen ze toch bijna allemaal, misschien is de duur van kabinetten een interessantere indicator van stabiliteit?

Via wiki een mooi overzicht van de zittingsduur per kabinet na WO2 geplukt. Dat geplot in onderstaande grafiek, waarbij het jaar op de horizontale as het jaar van aftreden is, en het aantal dagen op de verticale as de afwijking ten opzichte van de gemiddelde zittingstijd is (795 dagen, overigens).



De demissionaire periode is inbegrepen, de formatie niet. En het is dus inclusief het kabinet Rutte 1, waarbij eigenlijk nog een (nu onbekende) demissionaire periode bij opgeteld moet worden. Overigens worden de resultaten niet erg anders als je die periode eraf haalt.

Dus. Dan valt het nog wel enigszins mee. Nu een wat slechtere periode, maar dat is vooral omdat het van midden jaren '80 tot midden jaren '00 relatief goed ging. Nu ietsje slechter dan pre-midden jaren '80, maar een echte trend komt er zo niet uit. Dus, het valt wat mij betreft nog wel enigszins mee wat de trend van stabiliteit betreft. Had ik eerlijk gezegd ook niet echt verwacht.

Random fact checking for the win!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-04-2012 19:19]


I wish I was a butterfly


De Knoflookpineut
Omdat het kan!
Usericon van De Knoflookpineut
Posted 23-04-2012 19:38 by De Knoflookpineut Profiel van De Knoflookpineut

Dus de grafiek toont de AFWIJKING van het gemiddelde aantal dagen, 795, van de zittingsduur, uitgezet tegen de tijd. De piek erboven geeft dus aan dat een regering langer dan gemiddeld zit, en de piek naar beneden korter dan gemiddeld.

Wel opvallend dat een piek bijna altijd gevolgd wordt door een dal, behalve in de periode '86 - '02. De trend lijkt dus wel mee te vallen, maar toch vreemd dat een piek vrijwel altijd door een dal wordt gevolgd Je zou toch verwachten dat langer dan vier jaar stabiliteit nou ook weer niet zo veel gevraagd is...


Slechtgehumeurde buurman.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2012 19:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 april 2012 19:38 schreef De Knoflookpineut het volgende:
Dus de grafiek toont de AFWIJKING van het gemiddelde aantal dagen, 795, van de zittingsduur, uitgezet tegen de tijd. De piek erboven geeft dus aan dat een regering langer dan gemiddeld zit, en de piek naar beneden korter dan gemiddeld.

Yup.
quote:
Wel opvallend dat een piek bijna altijd gevolgd wordt door een dal, behalve in de periode '86 - '02. De trend lijkt dus wel mee te vallen, maar toch vreemd dat een piek vrijwel altijd door een dal wordt gevolgd Je zou toch verwachten dat langer dan vier jaar stabiliteit nou ook weer niet zo veel gevraagd is...

Yup

Een bijzondere periode van stabiliteit, lijkt het. Toen werden de 4 jaren ook wel vaak gehaald (ondanks eventueel vallen). Geen idee waarom het toen zo goed ging. Sterke economische groei, geen andere grote problemen?


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen