IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hypocriet gelul (politiek-topic) Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-11-2011 12:34 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 9 november 2011 12:20 schreef XXL het volgende:
En als mensen aan kinderen willen beginnen gewoon verplichten dat maar één van de ouders werkt zolang de kinderen nog jong zijn.




Zoiets kun je natuurlijk nooit van zijn leven verplichten! laat staan afdwingen...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-11-2011 12:50 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 9 november 2011 12:34 schreef attila_de_hun het volgende:
Zoiets kun je natuurlijk nooit van zijn leven verplichten! laat staan afdwingen...


Het is financieel best mogelijk om het onaantrekkelijk te maken dat beide ouders werken.

2 banen? Prima:

Zelf kinderopvang betalen, en als je genoeg verdient heb je ook geen kinderbijslag nodig.

Gewoon alles inkomensafhankelijk maken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 09-11-2011 12:59 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Jij linkse hond jij!


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-11-2011 13:01 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 9 november 2011 12:20 schreef XXL het volgende:
En als mensen aan kinderen willen beginnen gewoon verplichten dat maar één van de ouders werkt zolang de kinderen nog jong zijn.

Dan heeft er iig één tijd voor de opvoeding.

Bijkomende voordelen:

- Die vrijgekomen werkpplek kan worden opgevuld door een uitkeringstrekker.
- Er kan worden bezuinigd op de kosten voor kinderopvang.



An sich goed plan, maar krijg je hierdoor niet dat gezinnen minder te besteden hebben en dat dat de economie naar beneden trekt?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-11-2011 13:02 by XXL Profiel van XXL

Owja, en ook maar weer invoeren dat je alleen een huis kunt kopen op basis van één inkomen.

Dan is er minder noodzaak om samen te werken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-11-2011 13:04 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dan kun je dus meer lenen (hypotheek) dan je eigenlijk kunt terug betalen. Lijkt me ook niet wenselijk


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-11-2011 13:07 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 9 november 2011 13:04 schreef Jenje het volgende:
Dan kun je dus meer lenen (hypotheek) dan je eigenlijk kunt terug betalen. Lijkt me ook niet wenselijk


Nee, dan kun je gewoon wat minder lenen. 'Nadeel' is dan wel dat mensen genoegen moeten nemen met een iets meer bescheiden optrekje.

Ik vermoed alleen wel dat dit een redelijke impact op de huizenmarkt zal hebben.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 09-11-2011 13:08 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 9 november 2011 12:23 schreef Teneighty het volgende:
Dan houdt je er weinig meer van over denk ik.


Op zich niet zo erg. We hoeven die acht miljard niet zo rap te halen


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-11-2011 13:11 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 9 november 2011 13:07 schreef XXL het volgende:
Nee, dan kun je gewoon wat minder lenen. 'Nadeel' is dan wel dat mensen genoegen moeten nemen met een iets meer bescheiden optrekje.

Ik vermoed alleen wel dat dit een redelijke impact op de huizenmarkt zal hebben.
Ja dan moeten er fors wat goedkope woningen bijkomen (<150.000)


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-11-2011 13:12 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 9 november 2011 13:11 schreef Jenje het volgende:
Ja dan moeten er fors wat goedkope woningen bijkomen (<150.000)


...en daar is geen investeerder voor te vinden.

Mooi he, zo'n vicieuze cirkel.


Boeiender


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-11-2011 13:15 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 9 november 2011 13:12 schreef MR. N het volgende:
...en daar is geen investeerder voor te vinden.

Mooi he, zo'n vicieuze cirkel.


Stukje grond kopen en zelf een huis laten bouwen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-11-2011 13:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 9 november 2011 13:12 schreef MR. N het volgende:
...en daar is geen investeerder voor te vinden.

Mooi he, zo'n vicieuze cirkel.
joh


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-11-2011 13:25 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 9 november 2011 13:15 schreef XXL het volgende:
Stukje grond kopen en zelf een huis laten bouwen.


Krijg je geen financiering voor.

En dan nog, grond is duur, laten bouwen is duur.


Boeiender


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-11-2011 13:35 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 9 november 2011 13:25 schreef MR. N het volgende:
Krijg je geen financiering voor.

En dan nog, grond is duur, laten bouwen is duur.


Die kosten heeft een investeerder niet?
En die wil er dan nog wat aan verdienen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-11-2011 13:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 9 november 2011 13:35 schreef XXL het volgende:
Die kosten heeft een investeerder niet?
En die wil er dan nog wat aan verdienen.
Investeerder hoeft er geen hypotheek voor af te sluiten en heeft in de regel meer onderpand voor een lening bij een bank.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-11-2011 13:58 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 november 2011 12:50 schreef XXL het volgende:
Het is financieel best mogelijk om het onaantrekkelijk te maken dat beide ouders werken.

2 banen? Prima:

Zelf kinderopvang betalen, en als je genoeg verdient heb je ook geen kinderbijslag nodig.

Gewoon alles inkomensafhankelijk maken.
Is toch al? Wij krijgen veel minder zorgtoeslag en kinderbijslag dan toen we aan kinderen begonnen, omdat we meer zijn gaan verdienen.
Verder doen we de opvoeding samen en werken we samen, met minimale oppas. Toen de kinderen nog kleiner waren werkte ik nog minder en mijn vrouw ook, zodat we de opvoeding helemaal samen konden doen. Het is ook bewezen dat kinderen de eerste vier jaar van hun leven het beste door ouders kunnen worden opgevoed.
Verder vind ik het gelul om mensen te verplichten thuis te blijven. Ik heb heel veel gewerkt met herintredende moeders, en het is best pittig om na het huishouden weer terug te gaan de arbeidsmarkt op, vooral in het hoger opgeleide segment. Je hebt ontzettend veel achterstand opgelopen door ontwikkelingen in je werk die je niet bij kon benen terwijl je thuis aan het zorgen was.
Allebei parttime werken en zorgen thuis is voor ons veel efficiënter en het past ook beter bij ons. Laat mensen a.u.b. zelf uitmaken hoe ze werk en zorg verdelen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-11-2011 14:02 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 november 2011 12:10 schreef Ralph het volgende:
Veel mensen moeten gewoon niet aan kinderen beginnen. Iedere randdebiel kan kinderen op de wereld zetten en in veel gevallen is dat gewoon niet handig. Preventief steriliseren dat spul
Gaan die dates van jou steeds mis op het moment dat 'de kindervraag' aan bod komt?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-11-2011 14:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 9 november 2011 13:58 schreef bastianus het volgende:
Allebei parttime werken en zorgen thuis is voor ons veel efficiënter en het past ook beter bij ons. Laat mensen a.u.b. zelf uitmaken hoe ze werk en zorg verdelen.
Prima, maar laat de rest van de samenleving daar niet voor betalen is de boodschap


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-11-2011 14:09 by XXL Profiel van XXL

@ Bas.

Twee deeltijd banen is ongeveer een fulltime baan en op die manier voeden jullie inderdaad gewoon zelf de kinderen op. Daar heb ik alle respect voor.

Waar ik meer op doelde is de situatie met 2 fulltime jobs voor de luxe leefstijl en vervolgens de opvoeding van de kinderen grotendeels aan de kinderopvang over laten en dan ook nog eens verwachten daar maximale vergoeding voor op te strijken.

Daar komt het namelijk best vaak op neer.

Ik heb er ook zo één in de family.

Vette nieuwbouw keet, 2 auto's, 2 motoren en vervolgens gaan lopen klagen dat de kinderopvang zo duur is.



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 09-11-2011 14:10]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-11-2011 15:35 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Inderdaad, 2 motoren is wel een beetje mal.


Boeiender


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 09-11-2011 15:38 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Heel vreemd dat mensen met hoge inkomens spontaan vergeten dat een hogere hypotheek ook gewoon een keuze is...


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-11-2011 16:07 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 november 2011 14:07 schreef Jenje het volgende:
Prima, maar laat de rest van de samenleving daar niet voor betalen is de boodschap
O, maar daar ben ik het helemaal mee eens. Wij betalen straks de volle mep voor de naschoolse opvang. Prima, want wij kunnen het ook betalen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-11-2011 7:17 by XXL Profiel van XXL

Kabinet moet miljarden extra bezuinigen

CDA, VVD en PVV gaan komend voorjaar opnieuw onderhandelen. Het regeerakkoord wordt opengebroken, de kabinetsformatie zal deels worden overgedaan.

Dat melden bronnen aan RTL Nieuws.
Kabinet moet regeerakkoord openbreken

Het kabinet ontkomt door de eurocrisis niet aan extra bezuinigingen. Omdat de economie steeds verder wegzakt, zijn straks forse extra bezuinigingen nodig om de overheidsfinancien gezond te maken. En dat zet de verhouding met de gedoogpartij PVV op scherp.
Politiek verslaggever Lotte Ragut:

"Hier in de gangen bij het CDA en de VVD wordt er al over gepraat. In het diepste geheim zijn al speciale clubjes gevormd die kijken waar nog geld te halen valt."
3 tot 4 miljard extra aan bezuinigingen

Volgens betrouwbare bronnen zijn er door de eurocrisis en de haperende economie nog zo'n 3 a 4 miljard euro extra aan bezuinigingen nodig vanaf 2013. Waar haal het kabinet dat vandaan?
Met deze maatregelen valt het meeste geld binnen te halen:

Versoepelen ontslagrecht

Hypotheekrenteaftrek

Verkorten ww duur

Ingrijpen in de zorg

Aow versneld naar 67 jaar
Hervormingen liggen gevoelig

Grote hervormingen leveren het meeste geld op, maar die liggen heel gevoelig. Het kabinet en de coalitiepartijen zijn er van overtuigd dat om de miljarden aan extra bezuinigingen te halen een aantal heilige huisjes eraan moet geloven.
Wilders gaat spel hard spelen

Daarbij is de steun van gedoogpartner PVV ook nodig. PVV-leider Wilders liet eerder tegen RTLZ weten: ''Ik weet niet of het nodig is dat er meer bezuinigd gaat worden en als het nodig is, is het de vraag of het verstandig is. Als het toch nodig is, dan heb je aan de PVV een hele harde dobber."
Volgende week cijfers over stand economie

Volgende week dinsdag weten we meer. Dan maakt het CBS de eerste cijfers bekend die aan geven hoe de nederlandse economie er voor staat.



Ik zet in op de AOW en hypotheekrente aftrek die wordt versoberd.




Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 16-11-2011 1:54 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Verbeet wil meer lager opgeleide Kamerleden

Laatste update: 15 november 2011 18:51
DEN HAAG - Tweede Kamervoorzitter Gerdi Verbeet vindt dat er in het parlement meer mensen zouden moeten zitten die een lagere opleiding hebben maar veel levenservaring.

''Het zou meer mensen het gevoel kunnen geven dat het parlement er niet alleen vóór hen is maar dat het ook ván hen is'', aldus Verbeet dinsdag bij de presentatie van het Jaarboek Parlementaire Geschiedenis 2011.

Sinds de laatste verkiezingen is de Tweede Kamer voor 90 procent samengesteld uit mensen met een academisch of hbo-diploma. In de samenleving als geheel is dat maar 30 procent, zo benadrukte Verbeet.

Taalgebruik

Ze vindt de vraag gerechtvaardigd of de 70 procent lager opgeleiden zich nog wel vertegenwoordigd voelt door de parlementariërs. Verbeet wil dat politieke partijen bij de samenstelling van nieuwe kandidatenlijsten nadenken over de representatie.

Dat ook het taalgebruik in het parlementaire debat dan zal veranderen, neemt Verbeet op de koop toe. ''Ongepolijst taalgebruik'' is volgens haar van alle tijden. ''De Tweede Kamer is allang geen Heerensociëteit meer.''

Ze wees erop dat uit het jaarboek blijkt dat ook voor 1940 harde woorden niet werden geschuwd.

Buurlanden

In buurlanden keek men er volgens haar vreemd van op dat de toon van het debat tijdens de politieke beschouwingen hier tot zoveel ophef leidde. Onder meer PVV-leider Geert Wilders en premier Mark Rutte botsten toen verbaal hard.

Verbeet zei te begrijpen dat sommige kijkers zich ergeren aan de toon, maar in een scherp debat horen volksvertegenwoordigers de tegenstellingen te laten zien. ''Van forse taal hoeft niemand bang te zijn.''



Doe maar niet. Hoe meet je levenservaring eigenlijk en waarom zou dat samengaan met laagopgeleid zijn? Zullen wel weer oude mensen zijn en die worden al oververtegenwoordigd in de Kamer.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-11-2011 1:56 by XXL Profiel van XXL

Als er nog meer mensen PVV gaan stemmen ontkom je er toch niet aan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen