IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hypocriet gelul (politiek-topic) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-01-2011 17:16 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 januari 2011 17:03 schreef kwelgeest het volgende:
"Maria Montessori meende dat er al tijdens de eerste levensjaren een enorme energie en actiedrang in het kind aanwezig is. Het wordt vanuit zichzelf gemotiveerd om zich te ontwikkelen en om te leren. Dat uit zich in een spontane belangstelling van kinderen. De onderwerpen van die belangstelling verschillen per kind en veranderen in de loop van de tijd. Dit betekent dat kinderen kortere of langere perioden ontvankelijk zijn voor bepaalde leergebieden. Als het kind zich in zo'n "gevoelige periode" bevindt, is het in staat op dat moment een functie zeer intensief te ontwikkelen. Het is de taak en de deskundigheid van de leerkracht om op deze gevoelige perioden adequaat te reageren, door het juiste materiaal in de juiste omgeving aan te bieden. Leerkrachten op een Montessorischool zijn speciaal hiervoor opgeleid."

Ik vind dit toch behoorlijk ruiken naar (semi-)antroposofie.




Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-01-2011 17:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Als ik het goed lees heeft mevrouw Montessori zich niet gebaseerd op antroposofie. Die woorden vind ik ook niet terug op de Engelse wiki. Ze heeft het wel over drijfveren in kinderen die uit de natuur komen, maar daar heeft ze eigenlijk ook gewoon gelijk in Als je dat stukje sec bekijkt zie ik iets wat je uit een droge observatie van hoe kinderen leren et cetera kunt concluderen; zo is zij ook origineel tot haar methode gekomen. Door het werken met (bepaalde) kinderen, en daar een methode omheen te bouwen die (schijnbaar) werkt. Ik geloof alleen niet dat de Montessori-methode daarom ook zomaar werkt voor alle soorten kinderen. Sterker nog, ik denk dat het maar voor een beperkt aantal kinderen werkt.

Maar goed, schijnbaar heb je gevonden dat die woorden/termen wel gebruikt worden in Montessori-scholen. Dan heb je ergens ook zeker wel gelijk, hoor. Mijn perceptie is echter dat hoewel ze zulke termen gebruiken het niet gebruikt wordt om mensen antroposofie (of iets anders levensbeschouwelijks) aan te leren. Dat kan ik ook fout hebben, zelf heb ik er niet op gezeten Ik baseer mijn ideeën op wat ik nu lees, en wat ik weet van anderen die op zo'n school gezeten hebben.

Vrije school is overigens wel duidelijk uit de antroposofie gekomen. Maar daar weet ik echt niets van.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 14-01-2011 17:25]


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-01-2011 17:20 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Berichten verwijderen is gay!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-01-2011 17:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 14 januari 2011 17:20 schreef kwelgeest het volgende:
Berichten verwijderen is gay!

Klopt, daarom heb ik een bijgeschaafde versie teruggezet


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-01-2011 13:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Raar dat studenten vrij krijgen
De PVV en het CDA vinden het vreemd dat universitaire studenten vrijdag vrij krijgen om te gaan demonstreren in Den Haag. De schoolbesturen 'spannen studenten voor hun karretje', zegt CDA'er Sander de Rouwe tijdens een Kamerdebat.

Verder zegt De Rouwe dat universiteiten helemaal niet gedwongen zijn om personeel op straat te zetten. "Ze moeten hun reserves aanspreken in plaats van personeel te ontslaan."

Ook PVV-Kamerlid Harm Beertema vindt het belachelijk dat studenten vrij krijgen om naar het Malieveld te gaan. De partij van Wilders wil van staatssecretaris Halbe Zijlstra (Onderwijs) weten of het klopt dat de Radboud Universiteit in Nijmegen een eigen vermogen heeft van 300 miljoen euro, waarvan 70 miljoen liquide is.

Studenten in Kamer

Het Kamerdebat van vanmiddag is korte tijd verstoord door een stelletje opruiende studenten op de tribune. Toen staatssecretaris Zijlstra van Onderwijs aan het woord kwam, stonden ze op en trokken enkele kleren uit. Op hun hemd stond te lezen: 'Kleed ons niet uit'. Het debat werd zelfs enige momenten geschorst omdat één studente naar Zijlstra riep: "We laten ons niet uitkleden!".

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2011/01/raar_dat_studenten_vrij_krijge.html




Zeikerds... In zoverre ik weet wordt geregeld dat de studenten die dag niet op de universiteit(en) hoeven te zijn door activiteiten te 'kopiëren'. Dus er is in ieder geval geen verlies van studietijd, en studenten hebben de keuze om te gaan demonstreren. Prima toch? En feitelijk zijn studenten altijd vrij om te doen wat ze willen, het enige verschil is dat de universiteiten ze dus matsen in dit geval.

Ik weet dat het hier in de tentamenweken valt, dat zal op meer universiteiten zo zijn. Da's een boel extra werk, zo'n dag vrij maken. De tentamens die er op die dag aangeboden worden, MOETEN namelijk gewoon gegeven worden. Daarnaast hebben de universiteiten zich dus op de hals gehaald om een vervangend tentamen voor de studenten die gaan demonstreren te regelen. En dat betekent dus dat er een significant andere versie van het tentamen moet komen, zalen geregeld moeten worden, surveillanten enzovoorts. <-- niet leuk.

Nu de uitspraak dat universiteitsbesturen de studenten voor hun karretje spannen... Ik denk eerder dat het omgekeerd is, universiteiten halen zich dus allerlei extra werk op de hals terwijl ze dat helemaal niet hoeven. En al was dat niet zo, het gaat zowel om de toekomst van universiteiten als studenten dus is het hoogstens een gelijkwaardig iets.

"Verder zegt De Rouwe dat universiteiten helemaal niet gedwongen zijn om personeel op straat te zetten. "Ze moeten hun reserves aanspreken in plaats van personeel te ontslaan."". Goed punt. Maar over welke universiteiten hebben we het? Ze geven een voorbeeld, maar dat is niet de enige in het land En is dat geld ook niet nodig voor andere zaken (in de toekomst)? Hier zijn er net een zooi gebouwen herbouwd en nieuwe gebouwen neergezet, niet omdat dat lachen is maar omdat de gebouwen vrijwel afgeschreven en niet meer van deze tijd waren (50/60 jaar oud).


I wish I was a butterfly


Nebelwerfer
Usericon van Nebelwerfer
Posted 19-01-2011 13:46 by Nebelwerfer Profiel van Nebelwerfer

Het is natuurlijk van de zotte dat een universiteit die keurig reserves heeft opgebouwd middels goed financieel beleid daar als het ware op gestraft gaat worden.

Maar nee de reserves moeten op! Uitgeven!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-01-2011 9:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Studenten: CDA en PVV verdraaien de boel
ANP − 19/01/11, 13:48
© anp

RIJSWIJK - CDA en PVV draaien de zaken om door te stellen dat de universiteitsbesturen de studenten voor hun karretje spannen, door ze vrijdag naar de landelijke manifestatie in Den Haag te sturen.
De studentenorganisaties hebben juist al in december aan de colleges van bestuur van de hogescholen gevraagd om de studenten in de gelegenheid te stellen naar de manifestatie te gaan, door college- en tentamenvrij te geven op 21 januari.

Goede docenten
Dat zei Sander Breur van de Landelijke Studenten Vakbond LSVb en het actiecomité Kenniscrisis woensdag in een reactie op het Kamerdebat. 'Het is de omgekeerde wereld. De studenten willen juist goed onderwijs en daarvoor zijn goede docenten nodig. Door de voorgenomen harde bezuinigingen gaat de kwaliteit van het onderwijs onherroepelijk achteruit. De universiteitsbesturen sluiten zich bij ons protest aan', aldus Breur.

Bussen
Het actiecomité Kenniscrisis verwacht vrijdag meer dan twaalfduizend deelnemers aan de manifestatie volgens Breur. Tot woensdagmiddag was bekend dat vanuit zeven studentensteden in totaal nog eens 65 bussen met protesterende studenten en docenten vertrekken. 'In totaal 200.000 studenten hebben vrijdag geen les. Ook de scholieren en de mbo-studenten sluiten zich nu aan', aldus Breur.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/4884/Bezuinigingen-in-het-hoger-onderwijs/article/detail/1826036/2011/01/19/Studenten-CDA-en-PVV-verdraaien-de-boel.dhtml




Hoppa.


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-01-2011 9:50 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Professorenprotest vrijdag 21 januari 10.30 te Den Haag
Allereerste landelijke Bijzondere Academische Zitting: het allereerste gezamenlijk cortège door Den Haag

PERSBERICHT

Den Haag, 18 december 2009 - Professoren Nederlandse universiteiten bezorgd over toekomst Nederland.

Voor het eerst in de geschiedenis van Nederland komen meer dan 500 professoren uit het hele land in Den Haag bij elkaar in een Bijzondere Academische Zitting. De Zitting wordt vooraf gegaan door het cortège, officiële tocht in toga, van de hoogleraren door Den Haag. De bijeenkomst is georganiseerd door de 14 rectoren van de Nederlandse universiteiten. De professoren maken zich zorgen over de voornemens van het kabinet. Ze komen bij elkaar om hun zorg over de toekomst van Nederland te uiten en het grote belang van wetenschappelijk onderwijs en onderzoek voor Nederland te onderstrepen. De hoofdspreker tijdens de Academische Zitting is Cees Veerman.
Nederland moet internationale positie als kenniseconomie vergroten

Nederland heeft geen keus: het moet zijn internationale positie als kenniseconomie versterken. Juist nu moeten we investeren in ontwikkeling van kennis. Kennis is de motor van de toekomst. Doen we dat niet, dat gaat dit onherroepelijk ten koste van de werkgelegenheid, de toekomst van jonge mensen en de kwaliteit van de samenleving. Hiermee zijn de bezuinigingsmaatregelen van het kabinet onverenigbaar. Die zullen oplopen tot een vermindering van vele honderden miljoenen per jaar voor wetenschappelijk onderwijs en onderzoek in Nederland. De belangrijkste twee maatregelen zijn een bezuiniging van 370 miljoen Euro op het Hoger Onderwijs (gepresenteerd als
een strafkorting op langstuderen) en het wegvallen van de aardgasbaten (FES) vooronderzoek.
Langstudeerdersmaatregel en weglekken FES leiden tot verlies van duizenden banen

Studenten moeten succesvoller studeren: minder afvallers en minder trage studenten. Daarover bestaat geen verschil van mening tussen de rectoren en het kabinet. Maar, daarvoor is intensief, activerend onderwijs nodig, en dat vergt eerder meer dan minder docenten. De bezuinigingen doen het omgekeerde: vanaf 2011 is ongeveer 10% minder budget voor docenten beschikbaar. De maatregel leidt tot banenverlies van mogelijk enkele duizenden docenten.

Even ingrijpend is het wegvallen van het aardgasgeld (FES) als geldstroom voor innovatief onderzoek. Dat heeft een direct effect op de werkgelegenheid voor jonge onderzoekers. Voor enkele duizenden promovendi is voortaan geen plaats meer. Eventuele compenserende maatregelen zijn onduidelijk.

Concrete gevolgen van de maatregelen zijn: een flinke vermindering van het aantal
lesuren; een verlies van werkgelegenheid voor 5000 docenten en jonge onderzoekers;
en het verdwijnen van Nederland uit de top van de wereldeconomieën.
Voorgenomen bezuinigingen haaks op ambities kabinet

Het kabinet Rutte wil een plek in de top 5. Ook kiest het voor de uitvoering van het advies Veerman voor een beter presterend hoger onderwijs. De voorgenomen bezuinigingen staan hier haaks op. Het moet dus anders. En op de bijzondere academische zitting in Den Haag zal worden uiteengezet welke alternatieven er zijn.

EINDE PERSBERICHT

Factsheet bezuinigingsmaatregelen: http://www.vsnu.nl/web/file?uuid=bd960318-4af9-4969-9b59-99a8690c1aa1&owner=09e1209b-775f-4f42-8ab4-5d141320e0cb <-- interessant!

Kamerbericht 'Langstudeerdersregeling grootste bezuingingsoperatie in Hoger Onderwijs sinds jaren '80 ': http://www.vsnu.nl/web/file?uuid=f45263b9-9a85-43a6-a894-f2cda2de30fc&owner=09e1209b-775f-4f42-8ab4-5d141320e0cb <-- nog niet gelezen.

http://www.vsnu.nl/Media-item/Professorenprotest-vrijdag-21-januari-10.30-te-Den-Haag.htm






I wish I was a butterfly


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 20-01-2011 12:08 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

AMSTERDAM - Zegt politieke voorkeur dan toch iets over mensen? Uit onderzoek van onderzoeksbureau GFK blijkt dat er een verschil is tussen de aanhang van een politieke partij en geld dat aan goede doelen wordt gedoneerd.

Dit meldt het AD.

Stemmers op de ChristenUnie zijn het gulst. Zij geven jaarlijks gemiddeld 823 euro per persoon aan het goede doel. Hiermee vergeleken zijn PVV-stemmers zeer zuinig. Zij staan onderaan de lijst met een gemiddelde van 54 euro.

Opvallend is dat ook de stemmers op een andere confessionele partijen de portemonnee trekken. CDA'ers staan namelijk op de tweede plaats, met 224 euro. De GroenLinks-stemmer staat op drie met 146 euro.

Stemmers op D66 zijn iets zuiniger met 133 euro. Dat is nog altijd meer dan PvdA'ers (107 euro), VVD'ers (105 euro) en SP'ers (63 euro).

Partijen als het CDA en de ChristenUnie pleiten voor een sterk maatschappelijk middenveld. Daar horen goede doelen en het doneren daaraan bij. Hiertoe behoort overigens ook de kerk. Hun kiezers handelen dus hiernaar. Van de PVV is bekend dat ze geen fan zijn van allerlei subsidies. De PVV-stemmer lijkt wat dat betreft op hun partij.



rotor
Usericon van rotor
Posted 20-01-2011 15:11 by rotor Profiel van rotor

Dat is gewoon slechte journalistiek.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-01-2011 16:02 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Hmm, en als je niets geeft aan goede doelen, stem je dan ook niet?


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-01-2011 16:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ik verbaas me vooral over het verschil tussen de nummer 1 en 2 Dat verbaasde me al eerder, ik vraag me sterk af of het klopt.


I wish I was a butterfly


rotor
Usericon van rotor
Posted 20-01-2011 16:24 by rotor Profiel van rotor

ChristenUnie is dan ook dé partij voor die-hard sekteleden, natuurlijk wordt daar geld in gepompt.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-01-2011 16:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ik had het idee dat CU-stemmers wat dat betreft wel meevielen. Vergis ik me daar dan inderdaad zo in? (Ik heb eerlijk gezegd een behoorlijk incompleet beeld van de CU-achterban.)


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-01-2011 16:46 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 januari 2011 16:44 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik had het idee dat CU-stemmers wat dat betreft wel meevielen. Vergis ik me daar dan inderdaad zo in? (Ik heb eerlijk gezegd een behoorlijk incompleet beeld van de CU-achterban.)


CU stemmers zitten tussen de SGP en het CDA in. Eng genoeg volk dus.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-01-2011 16:50 by bastianus Profiel van bastianus

Veel evangelischen bij CU, dus ja, dat zou je vrij snel sektarisch kunnen noemen. Pinkstergemeente, evangelische gemeente, vrijgemaakt etc. Dan weet je het wel. Yvette Lont enzo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-01-2011 16:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 20 januari 2011 16:46 schreef MR. N het volgende:
CU stemmers zitten tussen de SGP en het CDA in. Eng genoeg volk dus.

Hoeveel zou de gemiddelde SGP'er dan geven? 1422 euro?
quote:
Op 20 januari 2011 16:50 schreef bastianus het volgende:
Veel evangelischen bij CU, dus ja, dat zou je vrij snel sektarisch kunnen noemen. Pinkstergemeente, evangelische gemeente, vrijgemaakt etc. Dan weet je het wel. Yvette Lont enzo.

Goed punt. Damn, had ik die (s)linkse christenen toch wat teveel realiteitszin toebedicht

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 20-01-2011 16:51]


I wish I was a butterfly


rotor
Usericon van rotor
Posted 20-01-2011 16:54 by rotor Profiel van rotor

Ja, CU-stemmers is het echte EO-volk met Ichtus visjes achterop hun auto, dat zegt dat Jezus ook voor jouw gestorven is enzo, enge types en dat meen ik.

SGP'ers heb ik minder problemen mee, die zijn gewoon lekker zwartgallig en apocalyptisch ingesteld, die proberen je ook niet te bekeren maar vertellen gewoon dat je in de hel komt ed.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-01-2011 16:55 by bastianus Profiel van bastianus

Ik heb liever SGP-volk, weet je tenminste wat voor vlees je in de kuip hebt, ook al zijn ze stug. Evangelischen doen zich links, vlot en modern voor, maar willen evengoed hun regels aan je opdringen als puntje bij paaltje komt.
Edit: Sorry rotor, ik wist niet dat jij mijn mening ook zou verkondigen. Maar je hebt gelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 20-01-2011 16:57]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-01-2011 16:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

OK, duidelijk


I wish I was a butterfly


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 20-01-2011 16:57 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk




rotor
Usericon van rotor
Posted 20-01-2011 16:59 by rotor Profiel van rotor

Ja, die kennen we; wat wil je er mee zeggen?


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-01-2011 17:02 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 20 januari 2011 16:55 schreef bastianus het volgende:
Evangelischen doen zich links, vlot en modern voor, maar willen evengoed hun regels aan je opdringen als puntje bij paaltje komt.
Femke Halsema's zijn het allemaal.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 20-01-2011 17:02 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Indruk geven waar CU staat tov andere partijen



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-01-2011 17:03 by Schaep Profiel van Schaep

Oke.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen