IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hypocriet gelul (politiek-topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-02-2011 16:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 28 februari 2011 16:37 schreef WMP het volgende:
Ik vind het schattig dat je mij überhaupt enige geloofwaardigheid toedichtte.



I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-02-2011 16:44 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 28 februari 2011 16:39 schreef Ascendant Grotesque het volgende:



en wat gaat het voor u worden AG? Ik gok op D'66.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-02-2011 16:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Yessir!

GL als goede tweede.


I wish I was a butterfly


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 28-02-2011 16:54 by intothevoid Profiel van intothevoid

Aye, ik stem ook D'66.


You have time. You are doing fine.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-02-2011 17:13 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 28 februari 2011 16:25 schreef intothevoid het volgende:
Kwelgeest, ik ben benieuwd waarom je niet stemt op CDA, VVD of PVV met het oog op een eventuele Eerste Kamer minderheid. Niet tevreden?
Ik ben indd niet tevreden over dit kabinet, maar dat is niet de (enige) reden waarom ik waarschijnlijk voor SGP ga:

1. Ik ben niet tevreden over dit kabinet omdat het eigenlijk net als BalkenendeIV een visieloos vlees nog vis kabinet is. Ik kan er weinig rechts van brouwen. Het kabinet is van plan om 18 miljard te bezuinigen. Die 18 miljard op zich is niet zoveel mis mee, het is alleen nog te weinig. En van de 18 miljard is maar iets van elf/twaalf miljard ‘hard’. De rest moet nog door de tweede en eerste kamer heen of hangt samen met verwachtte/geplande economische opleving en zeer onzekere bezuinigingen zoals het verminderen van het aantal parlementsleden. Daarnaast ontbeert het, het kabinet aan visie en ballen. De sociale zekerheid wordt niet tot nauwelijks hervormd: de AOW-leeftijd wordt niet snel genoeg en ver genoeg verhoogd (met de plannen van dit kabinet zijn alle babyboomers, de grijze golf, al met pensioen waneer de maatregelen inwerkingtreden, hoezo mosterd na de maaltijd), het ontslagrecht wordt niet versoepeld, de WW niet verkort. Alle drie belangrijke punten die met Paars+ wel waren doorgevoerd. Qua sociale zekerheid en hervormingen was Paars+ waarschijnlijk rechtser geweest dat dit kabinet. Het kabinet heeft geen visie voor Nederland als kennisland/economie (belachelijke collegegeldverhogingen, niets mis met langstudeerders achter de broek aanzitten, maar deze maatregelen zijn draconisch, zowel de maatschappij als de schatkist schiet er niets mee op als mensen hun opleiding/studie niet afronden). Ik mis investeringen in (semi-)duurzame energie: concrete plannen voor meer/extra kerncentrales of (extra) stimulansen voor onderzoek naar duurzame energie.
Het weer slagkrachtig maken van het leger was ook leuk geweest.

Maar niet slechts qua sociale kwesties en kennis en innovatie is dit kabinet pet. Ook ‘culturele’/PVV-punten zijn half werk. Het kabinet heeft in principe de vrije hand mbt Europa: afdragen soevereiniteit, uitbereiding. Aan de immigratiestroom wordt weinig tot niets gedaan. Denaturalisatie pas bij misdrijven waar iets van zeven jaar of meer voor staat.

2. De eigenlijke reden waarom in woensdag waarschijnlijk SGP ga stemmen (als het tweede kamerverkiezingen ware zou ik waarschijnlijk VVD stemmen) is dat in mijn beleving de senaat kabinets- en wetsvoorstellen moet toetsen aan de (grond)wet; en niet het politieke spelletje van de tweede kamer dunnetjes over moet doen. Als ik zo de interviews met de lijsttrekkers lees is het duidelijk dat VVD, CDA en PVV, maar ook PvdA, SP en PvdD de senaat compleet willen gaan verpolitiseren. Staatsrechtelijk hebben zij dat recht. Echter, dat is niet mijn interpretatie van de taak van de senaat. Als je dat wilt kun je wat mij betreft de senaat net zo goed afschaffen. D’66 en CU, en in mindere mate G-L, stellen zich een stuk constructiever op, maar dat zijn partijen waar ik nooit op zal stemmen. Daarom, waarschijnlijk, SGP: een rechtse, het kabinet niet-ongezinde partij die toch geen deel uitmaakt van de regeer- en gedoogcoalitie, maar waarvan ik verwacht dat zij als senaatsfractie gewoon hun werk doen los van de politieke kleur van het kabinet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 28-02-2011 18:20 by intothevoid Profiel van intothevoid

Dat is nog eens een antwoord, dank, interessante punten. Heb de aanloop naar de komende verkiezingen compleet gemist, ben derhalve niet erg op de hoogte van het hele spel dat er gespeeld wordt.


You have time. You are doing fine.


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 28-02-2011 20:07 by KHPLF Profiel van KHPLF

De locale paupers.

omdat wat kwelgeest zo een beetje zegt in punt 2.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 28-02-2011 20:30 by Forever After Profiel van Forever After

Heeft de PvdA eigenlijk nog iets zinnigs in te brengen?

Ik hoor/zie ze alleen maar het beklag doen over wat een ander fout doet in hun ogen, maar vertellen wat ze zelf goed willen (gaan) doen ho maar.


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-02-2011 20:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 februari 2011 20:30 schreef Forever After het volgende:
Heeft de PvdA eigenlijk nog iets zinnigs in te brengen?

Ik hoor/zie ze alleen maar het beklag doen over wat een ander fout doet in hun ogen, maar vertellen wat ze zelf goed willen (gaan) doen ho maar.
Vrij hypocriet ook zoals ze nu tekeer gaan over de huidige bezuinigingen in zorg en onderwijs. Bijna allemaal bezuinigingen die oorspronkelijk door PvdA-staatssecretarissen en ministers in gang gezet zijn. En daar nu ineens over gaan janken als ze in de oppositie zitten?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-03-2011 8:30 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Ik weet het nog niet morgen, ik denk de SP, eerst maar eens kijken of ik überhaupt wel tijd heb.


Against God and Government


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-03-2011 10:12 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 februari 2011 20:33 schreef bastianus het volgende:
Vrij hypocriet ook zoals ze nu tekeer gaan over de huidige bezuinigingen in zorg en onderwijs. Bijna allemaal bezuinigingen die oorspronkelijk door PvdA-staatssecretarissen en ministers in gang gezet zijn. En daar nu ineens over gaan janken als ze in de oppositie zitten?
Alhoewel. Qua programma wilde PvdA nog een miljard bezuinigen op zorg en onderwijs, schandalig natuurlijk. Maar vier miljard, de doelstelling van CDA en VVD, is nog veel schandaliger. Ik vraag me vooral af waarom de hypotheekrente-aftrek nog zo heilig is voor de huidige regeerpartijen. Het begint zo wel erg oneerlijk en vooral onverstandig te worden, lukraak bezuinigen in het hoger onderwijs is op de lange termijn vrij stom.
Overigens, die van Bijsterveld weet sowieso niet waar ze het over heeft als ze over docenten praat. Prachtig initiatief natuurlijk, alle docenten een mastergraad willen laten behalen. Maar het zegt niets over de kwaliteit van de lessen. Genoeg eerstegraadscollega's die het in de klas absoluut niet over kunnen brengen. Waarom niet meteen ook naar de pedagogische kwaliteiten kijken?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-03-2011 10:24 by bastianus Profiel van bastianus

Heb de kieswijzer opnieuw ingevuld, en nu de voor mij belangrijke punten zwaarder laten wegen. Nu kom ik bij D'66 uit. Ik denk dat ik dat ook maar ga stemmen. Wel liberaal en waar mogelijk bezuinigen (constructief) en de markt laten werken, maar ook sociaal en de overheid laten werken daar waar nodig (b.v. in het onderwijs).
En laten we eerlijk zijn, een beetje impuls om aan het werk te gaan en efficiëntie te bevorderen kan geen kwaad natuurlijk, ik denk dat b.v. de PvdA daar niet al te bevorderlijk voor is, en het huidige kabinet ook niet. Het hervormen van de sociale zekerheid waar Kwelgeest het over heeft, ik denk ook dat zoiets hard nodig is, zeker door de babyboomers die straks stoppen met werken. Maar die ook ontzettend veel kosten doordat ze zich qua rechten veel te goed ingedekt hebben. Niks mis met het versoepelen van ontslagrecht.
Als ik kijk hoeveel mensen op het werk door hun rechtspositie de kantjes eraf kunnen lopen, en hoe weinig mogelijkheden managers hebben om inefficiënt personeel eruit te werken. Dan denk ik dat er daar nog best een slag te maken valt.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 01-03-2011 10:31]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-03-2011 11:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 maart 2011 10:24 schreef bastianus het volgende:
Als ik kijk hoeveel mensen op het werk door hun rechtspositie de kantjes eraf kunnen lopen, en hoe weinig mogelijkheden managers hebben om inefficiënt personeel eruit te werken. Dan denk ik dat er daar nog best een slag te maken valt.



I wish I was a butterfly


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 01-03-2011 11:01 by bokaj Profiel van bokaj

Leuk dit: Demonstratie overstemt de campagne.

Leeuwarden - De politieke markt in Leeuwarden, met kraampjes van deelnemers aan de Statenverkiezingen van woensdag is zaterdag danig overstemd door demonstraties van linkse antifascisten en de extreem-rechtse Divisie Noordland. Tot ongeregeldheden kwam het niet.



http://indymedia.nl/nl/2011/02/74198.shtml
http://divisienoordland.org/?Verslagen:Flyeractie_Leeuwarden_26-02-2011

Zowel links als rechts vonden het een succes, iedereen blij en ze leefden nog lang en gelukkig.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-03-2011 11:08 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 maart 2011 11:01 schreef bokaj het volgende:
Leuk dit: Demonstratie overstemt de campagne.

Leeuwarden - De politieke markt in Leeuwarden, met kraampjes van deelnemers aan de Statenverkiezingen van woensdag is zaterdag danig overstemd door demonstraties van linkse antifascisten en de extreem-rechtse Divisie Noordland. Tot ongeregeldheden kwam het niet.



http://indymedia.nl/nl/2011/02/74198.shtml
http://divisienoordland.org/?Verslagen:Flyeractie_Leeuwarden_26-02-2011

Zowel links als rechts vonden het een succes, iedereen blij en ze leefden nog lang en gelukkig.


Extreem-links en extreem-rechts.

Wat een kutkneuzen zijn het ook.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-03-2011 11:11 by bastianus Profiel van bastianus

Extreem-rechtsen hebben wel kameraden zo te zien. Gezellig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-03-2011 11:12 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 maart 2011 11:11 schreef bastianus het volgende:
Extreem-rechtsen hebben wel kameraden zo te zien. Gezellig.


Hebben de extreem-linksen geen makkers dan?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-03-2011 11:16 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 maart 2011 11:12 schreef Onweerwolf het volgende:
Hebben de extreem-linksen geen makkers dan?
Dat weet ik niet. Maar op de site van extreem-rechts hebben ze het steeds over elkaars kameraden. Wel kameraden waar ze zich een beetje voor schamen trouwens, ze bedekken steeds hun gezicht op de foto's. Dat doen extreem-linksen trouwens ook, maar dan met van die Harry van Bommel-sjaaltjes.
Ik vind extreem-rechts qua kleding en schrijfstijl wel een hoger stiekem homo-erotisch gehalte hebben, wat jij?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-03-2011 11:19 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 maart 2011 11:16 schreef bastianus het volgende:
Dat weet ik niet. Maar op de site van extreem-rechts hebben ze het steeds over elkaars kameraden. Wel kameraden waar ze zich een beetje voor schamen trouwens, ze bedekken steeds hun gezicht op de foto's. Dat doen extreem-linksen trouwens ook, maar dan met van die Harry van Bommel-sjaaltjes.
Ik vind extreem-rechts qua kleding en schrijfstijl wel een hoger stiekem homo-erotisch gehalte hebben, wat jij?


Hehe, ja ik had die websites ook even doorgebladerd.

Ik weet het niet, ik ben niet zo fashion-bewust. Ik vind alleen die bomberjacks echt afstotelijk lelijk. Dan liever zo'n sjaaltje.

Qua schrijfstijl vind ik de extreem-rechtsen vooral veel geschreeuw en weinig wol en de extreem-linksen een ommeunig zooitje ongeregeld.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 01-03-2011 11:21 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 1 maart 2011 11:16 schreef bastianus het volgende:
Dat weet ik niet. Maar op de site van extreem-rechts hebben ze het steeds over elkaars kameraden. Wel kameraden waar ze zich een beetje voor schamen trouwens, ze bedekken steeds hun gezicht op de foto's. Dat doen extreem-linksen trouwens ook, maar dan met van die Harry van Bommel-sjaaltjes.
Ik vind extreem-rechts qua kleding en schrijfstijl wel een hoger stiekem homo-erotisch gehalte hebben, wat jij?
Op de site van Blood en Honour hebben ze iedereen onherkenbaar gemaakt door een ss doodshoofdje op elk gezicht te plakken.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-03-2011 11:25 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Zoals Frank Boeijen het ooit, enigszins pathetisch, maar desalniettemin heel doeltreffend wist te verwoorden: "Niet links, niet rechts, maar in de kleur van je hart". Dat vind ik nog steeds een hele mooie.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-03-2011 11:25 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 maart 2011 11:19 schreef Onweerwolf het volgende:
Hehe, ja ik had die websites ook even doorgebladerd.

Ik weet het niet, ik ben niet zo fashion-bewust. Ik vind alleen die bomberjacks echt afstotelijk lelijk. Dan liever zo'n sjaaltje.

Qua schrijfstijl vind ik de extreem-rechtsen vooral veel geschreeuw en weinig wol en de extreem-linksen een ommeunig zooitje ongeregeld.
Inderdaad, extreem-links komt erg warrig over. Extreem-rechts minder, zijn ook beter in mooie geordende sites maken, maar door de schrijf- en spelfouten schemert de domheid toch weer door.
Wel vervelende termen trouwens, extreem-links en extreem-rechts. Alsof dat zootje ongeregeld iets met PvdA of Groen Links te maken heeft, of die neo-nazi's met VVD of PVV.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-03-2011 11:26 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 maart 2011 11:21 schreef bokaj het volgende:
Op de site van Blood en Honour hebben ze iedereen onherkenbaar gemaakt door een ss doodshoofdje op elk gezicht te plakken.
*proest* Ja, dat ziet er een stuk vriendelijker uit.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-03-2011 11:33 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 maart 2011 11:25 schreef Onweerwolf het volgende:
Zoals Frank Boeijen het ooit, enigszins pathetisch, maar desalniettemin heel doeltreffend wist te verwoorden: "Niet links, niet rechts, maar in de kleur van je hart". Dat vind ik nog steeds een hele mooie.
Ah, jij gaat PvdA stemmen dus?


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-03-2011 11:34 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 maart 2011 11:33 schreef MR. N het volgende:
Ah, jij gaat PvdA stemmen dus?
Die pretenderen toch links te zijn?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen