IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hypocriet gelul (politiek-topic) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-02-2011 15:13 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 februari 2011 15:07 schreef kwelgeest het volgende:
Is helemaal niet irreeel. Het geeft aan dat de multiculturele samenleving een onbereikbare utopie is waar wel degelijk lang in geloofd is, of mensen iig in wilden geloven.
Als je mensen daddwerkelijk wil laten integreren dient het belang van eigen cultuur behoud losgelaten te worden.
Valt wel iets voor te zeggen, alhoewel ik ook andere verhalen hoor. Een vriendin van mij geeft les op een school waar Arabisch en islam keuzevakken zijn, en daardoor ontstaat er toch veel wederzijds begrip tussen leerlingen. Ook merk ik dat er bij mijn leerlingen van allochtone afkomst veel interesse is voor religie en cultuur van Nederland, vooral als je paralellen trekt met hun godsdiensten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 15-02-2011 15:14 by nark Profiel van nark

Even een naive opmerking van mijn kant.

Is het niet zo dat als je in de krant leest als er iets is gebeurt dat er dan alijd bijstaat "jongen met Marokaans uiterlijk" of "Met donkere huids kleur".
Ik erger mij altijd rot aan dat soort eenzijdigge berichtgeving. Met andere woorden, de media heeft er ook een groot aandeel in deze problematiek. Vooral de Telegraaf heeft hier wel een aardig handje van en laat dat nu net 1 van de grootste kranten zijn.
Wou ik gewoon ff kwijt.

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 15-02-2011 15:15]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-02-2011 15:18 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 februari 2011 15:12 schreef kwelgeest het volgende:
De islam vergoedelijkt hun gedrag en dat weten ze donders goed en daar zullen zij zich dan ook achter verschuilen wanneer nodig; of ze zelf daadwerkelijk vrome moslims zijn is daarbij irrelevant.

De afwezigheid van 'sturing' en 'afkeuring' van huis of moskee uit kan ook uitgelegd worden als instemming met dit wangedrag. Zeker als die jongens wat ouder, slimmer en bekender met islam zijn kunnen zij daarin goedkeuring voor hun gedrag erkennen. Maar ook voor jongere of minder belezen tuigjes: wanneer is iets moreel verwerpelijk als uit eigen culrureel-etnische achtegrond geen afkeuring klinkt?
Ja klopt. Ik geef ook toe dat de politieke correctheid in Nederland hier oorzaak van geweest is. Heel lang mocht je die zielige islamfiguren niet op hun verantwoordelijkheid aanspreken. Net zo goed paternalistisch en onverantwoord natuurlijk. Sterker nog: Ik ken Marokkaanse ouders die wat hogerop zijn gekomen die hierom hun geloofsgenoten vervloeken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-02-2011 15:19 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 15 februari 2011 15:13 schreef bastianus het volgende:
Valt wel iets voor te zeggen, alhoewel ik ook andere verhalen hoor. Een vriendin van mij geeft les op een school waar Arabisch en islam keuzevakken zijn, en daardoor ontstaat er toch veel wederzijds begrip tussen leerlingen. Ook merk ik dat er bij mijn leerlingen van allochtone afkomst veel interesse is voor religie en cultuur van Nederland, vooral als je paralellen trekt met hun godsdiensten.
Kennis van een cultuur en/of religie is natuurlijk iets anders dan het uitdragen van die culuurreligie.
Met kennis op zich is natuurlijk niets mis.

Ik vraag mij echter wel af hoe oprecht objectief dergelijke vakken zijn. Wordt daar bijvoorbeeld onderwezen dat de Koran nooit het letterlijk woord van Allah kan zijn, gezien in de taal waarin de Koran is opgesteld nog niet, zo, bestond ten tijde van Mahammed's leven? Of worden zulke gevoeligheden maar verzwegen?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-02-2011 15:26 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

@Bastianus: Ik heb zelf trouwens ook op een middelbare school gezeten met mogelijk tot lessen Arabisch. In het propagandafoldertje stond: "Dan kan kan je gezellig met de ISK(Internationale schakel klas)-leerlingen praten."
Pardon? Is het niet de bedoeling dat zij Nederlands leren om met ons te kunnen praten? Wellicht een beetje kleinzielig voorbeeld, maar het geeft wel een gedachte cultuur aan die in dergelijke regionen leeft.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-02-2011 16:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 februari 2011 15:26 schreef kwelgeest het volgende:
@Bastianus: Ik heb zelf trouwens ook op een middelbare school gezeten met mogelijk tot lessen Arabisch. In het propagandafoldertje stond: "Dan kan kan je gezellig met de ISK(Internationale schakel klas)-leerlingen praten."
Pardon? Is het niet de bedoeling dat zij Nederlands leren om met ons te kunnen praten? Wellicht een beetje kleinzielig voorbeeld, maar het geeft wel een gedachte cultuur aan die in dergelijke regionen leeft.
Beetje omgekeerde wereld idd. Toch vind ik het verdomd handig dat ik wat Arabisch en Turks ken. Niks zo effectief als terugschelden naar leerlingen in hun eigen taal.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-02-2011 16:18 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 15 februari 2011 16:09 schreef bastianus het volgende:
Beetje omgekeerde wereld idd. Toch vind ik het verdomd handig dat ik wat Arabisch en Turks ken. Niks zo effectief als terugschelden naar leerlingen in hun eigen taal.
Ja, daar moet ik mij ook eens in verdiepen. Mijn Arabisch gaat niet verder dan wat íslam-gerelateerde termen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-02-2011 16:53 by kwelgeest Profiel van kwelgeest



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Silence
Usericon van Silence
Posted 28-02-2011 15:08 by Silence Profiel van Silence

Ik ben mezelf vandaag even extra aan het inlezen over het stemmen 3 maart. Landelijk gezien kom ik bij de SP uit, (D'66 er vlak achter). Wanneer ik per provincie kijk, kom ik uit op de D'66.

Nog eventjes twijfelen, maar ik denk dat ik er wel uit ben.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-02-2011 15:15 by bastianus Profiel van bastianus

Ik heb drie stemwijzers ingevuld, en ik kom op drie totaal verschillende partijen uit (SGP, VVD en Groen Links). Ik weet het echt niet meer.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 28-02-2011 15:16 by Silence Profiel van Silence

Bij die kieswijzer kan je daarna per stelling bekijken wat welke partij vindt, kan je zelf kiezen wat het zwaarst weegt voor jou. Verstandiger dan gewoon uitgaan van het advies.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-02-2011 15:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 28 februari 2011 15:08 schreef Silence het volgende:
Ik ben mezelf vandaag even extra aan het inlezen over het stemmen 3 maart. Landelijk gezien kom ik bij de SP uit, (D'66 er vlak achter). Wanneer ik per provincie kijk, kom ik uit op de D'66.

Nog eventjes twijfelen, maar ik denk dat ik er wel uit ben.

Ik zou op 2 maart gaan stemmen, in ieder geval; anders was al dat werk voor niets geweest


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-02-2011 15:45 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

PVV
CDA
VVD
SGP

Worden, denk ik, toch maar de mannenbroeders.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 28-02-2011 15:46 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Groen Links
D'66
PvdA
SP



Wordt GL, vooral vanwege de Eerste Kamer punten.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-02-2011 15:50 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Ik twijfel nog tussen Groen links en de PvdA. Voor mijn provincie maakt het niet zo heel veel uit en ik wil dat mijn stem zo effectief gebruikt gaat worden om tegen te gaan dat de huidige regering ook een meerderheid in de 1e kamer krijgt. Het gaat dus waarschijnlijk PvdA worden.


WMP
Usericon van WMP
Posted 28-02-2011 16:19 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 28 februari 2011 15:45 schreef kwelgeest het volgende:
PVV
CDA
VVD
SGP

Worden, denk ik, toch maar de mannenbroeders.


Je geloofwaardigheid als je weer eens ageert tegen islamitische fundamentalisten is nu dan geheel verdwenen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-02-2011 16:24 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 28 februari 2011 16:19 schreef WMP het volgende:
Je geloofwaardigheid als je weer eens ageert tegen islamitische fundamentalisten is nu dan geheel verdwenen.


Oh, had hij die dan?


Boeiender


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 28-02-2011 16:25 by intothevoid Profiel van intothevoid

Kwelgeest, ik ben benieuwd waarom je niet stemt op CDA, VVD of PVV met het oog op een eventuele Eerste Kamer minderheid. Niet tevreden?

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 28-02-2011 16:28]


You have time. You are doing fine.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-02-2011 16:25 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

GroenLinks, uiteraard.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Silence
Usericon van Silence
Posted 28-02-2011 16:27 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 28 februari 2011 15:19 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik zou op 2 maart gaan stemmen, in ieder geval; anders was al dat werk voor niets geweest
Haha, kut. Ik was al aan het twijfelen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-02-2011 16:27 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 28 februari 2011 16:19 schreef WMP het volgende:
Je geloofwaardigheid als je weer eens ageert tegen islamitische fundamentalisten is nu dan geheel verdwenen.


Wat ga jij eigenlijk stemmen? (ben benieuwd of jij of andere "linksen" strategisch gaan stemmen, net zoals ik ga doen)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 28-02-2011 16:33]


WMP
Usericon van WMP
Posted 28-02-2011 16:35 by WMP Profiel van WMP

De enige partij met een daadwerkelijke langere termijnvisie, niet gehinderd door louter economische motieven. PvdD dus. Ik blijf het alleen een kutnaam vinden.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-02-2011 16:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 28 februari 2011 16:35 schreef WMP het volgende:
De enige partij met een daadwerkelijke langere termijnvisie, niet gehinderd door louter economische motieven. PvdD dus. Ik blijf het alleen een kutnaam vinden.

Je geloofwaardigheid als je weer eens ageert tegen christelijke fundamentalisten is nu dan geheel verdwenen.



I wish I was a butterfly


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 28-02-2011 16:37 by Schaep Profiel van Schaep

Gerda van GroenLinks.


WMP
Usericon van WMP
Posted 28-02-2011 16:37 by WMP Profiel van WMP

Ik vind het schattig dat je mij überhaupt enige geloofwaardigheid toedichtte.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen