![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
De PVV heeft dan ook fascistische trekjes. ![]() |
|
quote: en Erdogan is geen Islamitische aap die uit de mouw komt? oja Lubbers: PVV vergelijken met fascisme moet kunnen www.google.nl 70 Stem nu! Ruud Lubbers vindt dat de vergelijking tussen de opkomst van de PVV en die van het fascisme in de jaren dertig minder gevoelig zou moeten liggen. De oud-premier duidt op de consternatie rondom het boek van Rob Riemen, De eeuwige terugkeer van het fascisme. ‘Over een dergelijke beschouwing hoeft half Nederland niet te struikelen,’ zei Lubbers gisteravond tijdens een boekpresentatie in het Anne Frank Huis. Lees meer: http://www.nujij.nl/politiek/lubbers-pvv-vergelijken-met-fascisme-moet-kunnen.11527524.lynkx#ixzz1YnBGzVrg [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2011 18:04] signature ![]() |
|
quote: natuurlijk, maar dat is een interpretatie, net als dat je zegt dat Erdogan een Islamitische aap is die uit de mouw komt. maar als je woorden als fascisme gaat gebruiken dan zet je wel een deur open en moet je niet verontwaardigt gaan lopen doen signature ![]() |
|
quote: Tsja, dat is meer genuil of 'subtiel' gegrapt werd dat hij een islamitische aap is (wat gewoon een kutopmerking is, en diplomatiek ongepast) of dat het een onschuldig gebruik van een gezegde was. Ik neig toch naar het eerste. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Dus? Deed hij dat in de Tweede Kamer? Is hij Tweede Kamerlid? En wanneer heeft hij gezegd dat de PVV niks naars mag zeggen? Want daar lag volgens jou de hypocrisie. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-09-2011 18:07] No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: dat eerste doet er voor mij niet toe, het gebeurt nog steeds op deze planeet, ik ga niet schizo lopen doen dat het in de Kamer niet mag en daarbuiten wel. Alsof het niet twee dezelfde mensen zouden zijn... ze dragen altijd en overal dezelfde functie in het openbaar en ze blijven lid van een partij. 2.Mij gaat het om het feit dat niemand zich daarvan distancieert, ook Rutte niet, maar nu loopt hij wel tegen Wilders zo te doen. Of is dat zo'n schizo die vind dat je wel uitspraken als deze buiten de Kamer mag doen maar erbinnen niet? [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2011 18:12] signature ![]() |
|
quote: idd diplomatisch ongepast, maar maakt dat echt zoveel verschil uit als het binnen of buiten de kamer gezegd wordt? Is het dan echt erger als een collega uit de kamer iets zegt of een Partijgenoot die misschien in het Europese Parlement zetelt of op TV? De media zit er toch bovenop hoor. en als je over een binnenlandse politicus iets zegt in de aard van nazi, flapdrol, kutvent, ... dan is dat zo erg niet dat er distanciëring zou moeten zijn? Dus je eigen collega's zijn een niveau lager qua menselijke waardigheid? [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2011 18:12] signature ![]() |
|
quote: Goed, dat je het verschil tussen dingen in de Tweede Kamer en daarbuiten zeggen niet wil zien is al een beetje maf. Er gelden sowieso allerlei regels binnen de Tweede Kamer die niet daarbuiten gelden. Het is dus een realiteit dat je bepaalde dingen niet in de Kamer kan zeggen en daarbuiten wel. Aan de andere kant, zolang het over (diplomatiek) fatsoen gaat maakt binnen/buiten de Tweede Kamer inderdaad niet zoveel uit, zolang het toch in functie gezegd wordt. Buiten dat, Wilders heeft niet dezelfde functie als Lubbers. Er zijn ook allerlei dingen die niet gepast zijn voor een schoolhoofd om te zeggen, maar bijvoorbeeld wel voor jou en mij. Oh, nu gaat het opeens over distantiëren... quote: Ik begrijp niet zo goed waar je het over hebt. Rutte moet zich distantiëren van uitspraken die niets met hem of zijn partij te maken hebben? Mooie afleiding wel. Laat nu eens iemand zien die aan de ene kant zegt dat Wilders te ver ging en aan de andere kant zelf nare dingen over Wilders zegt. En het liefst een Tweede Kamerlid, anders stelt het nog niet veel voor. No dogs, no masters. ![]() |
|
Ik vind het gewoon belachelijk dat politici buiten de PVV uitspraken toelaten over de PVV die - terecht of niet - beschimpend en beledigend zijn, en dan verrast opkijken dat de PVV dat doet ![]() signature ![]() |
|
quote: Welke politicus dan? Lubbers is überhaupt geen politicus meer. No dogs, no masters. ![]() |
|
Cohen heeft het ook over de jaren '30 gehad binnen de context over Wilders. http://digitalehofstad.wordpress.com/2010/12/15/job-cohen-pvda-moslims-worden-buitengesloten-zoals-joden-in-jaren-30/ [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 23-09-2011 18:30] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
quote: misschien voor jou niet, maar voor mij wel. Ik wil je ook niet overtuigen. Ik heb het over de politiek an sich die toelaat dat er op een bepaalde manier uitspraken mogen gedaan worden over een partij, maar dan diezelfde partij gaan een tik geven dat ze hetzelfde doet. Double binding heet ik dat. En dat van de Tweede kamer, daar heeft niemand wat aan. Ja, het klopt wellicht wel wat je zegt over "de plaats" en "de functie", maar denk je nu echt dat veel mensen daar zo'n belang aan hechten? Nee. Het gaat hen vooral om mensen, niet om abstracte verhoudingen en situationele wenselijkheid signature ![]() |
|
quote: Nogmaals, laat nu eens iemand zien die aan de ene kant zegt dat Wilders te ver ging en aan de andere kant zelf nare dingen over Wilders zegt. Met complete citaten. ![]() quote: Wat? En als het om de mensen gaat, waarom praat jij dan alleen in abstracte entiteiten zoals 'de poltiek' en weiger je keer op keer een individu aan te wijzen die het volgens jou fout doet? No dogs, no masters. ![]() |
|
Kijk, in België is het net zo. Het Vlaams Blok gedroeg zich relatief "netjes", met subtiele hints weleswaar, maar toch. tot ze echt beschimpt gingen worden na een grote winst in de verkiezingen. ("Fascisme", "rotkoppen", "debiel", ...) en wat gebeurde er? Inderdaad, de harde taal werd pas echt bovengehaald, want men had een precedent. Als je denkt dat je gelijk hebt en je bestrijdt iets of je vecht voor iets, dan moet je kunnen verdragen dat je tegenstander met dezelfde wapens zal beginnen vechten of zich verdedigen. binnen of buiten de Kamer, na je politieke carrière of tijdens. De politiek is een geheel voor veel mensen, niet iets wat opgedeeld is in rollenspelletjes signature ![]() |
|
Met je abstracte entiteiten... Dat "de politiek" soms "de politiek" tegenspreekt en dus hypocriet is lijkt me evident. Het enige wat mogelijk interessant is als een aanwijsbaar deel van de politiek dat doet. Individuen of desnoods partijen dus. No dogs, no masters. ![]() |
|
Bart, laat je niet opnaaien. ![]() ![]() |
|
quote: nu kan ik niet volgen. signature ![]() |
|
quote: ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
Stoer, Assie, om een Belg onder druk proberen te zetten om naam en paard mbt Nederland te gaan noemen ![]() The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
quote: Jij doet alsof de politiek één is, en daarmee dat het slecht is als de politiek hypocriet is. Dat slaat echter nerges op, want de politiek is niet een, maar een verzameling van mensen en partijen. De entiteit 'de politiek' zal zich dus per definitie heel vaak tegenspreken en 'hypocriet' zijn. Daar kun je 'de politiek' dus eigenlijk niet op afrekenen. Het enige mogelijk interessante is wanneer een mens/politicus* zichzelf tegenspreekt / hypocriet is; die kun je daarop afrekenen. *Of eventueel een partij. No dogs, no masters. ![]() |
|
Gewoon een van de vele dooddoeners Muti. ![]() |
|
quote: ik weet het ![]() doe ik graag ![]() ik vinnet gewoon belachelijk dat de PVV bij deze op het matje geroepen wordt terwijl er vanuit zoveel partijen (buiten de kamer dan ![]() en trouwens: Heeft Rutte nu oorspronkelijk gezegd dat hij het niet eens is met het woordgebruik van de uitspraak of met de achterliggende inhoud van de uitspraak? signature ![]() |
|
quote: Haha ![]() Echter, als Hypnos inderdaad zo in het nadeel is in deze situatie zou het beter zijn als hij wat minder stellig is ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Ik zou echt niet weten waarom de politiek/Tweede Kamer altijd maar moet zeggen dat mensen buiten de poltiek/Tweede Kamer bepaalde dingen niet mogen zeggen. quote: Het ging over de grenzen van fatsoen. --> http://www.nu.nl/politiek/2623575/aanval-wilders-slaat-hem-zelf-terug.html quote: ![]() Te treurig voor woorden dat vragen om een voorbeeld als dooddoener wordt gezien. Wel weer ontopic, ook de PVV weet zich goed te verschuilen achter spookbeelden en abstracte entiteiten en geven geen thuis als er om onderbouwing of enige realiteitszin wordt gevraagd ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-09-2011 18:41] No dogs, no masters. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |