![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Volgens mij komt de crisis omdat er mensen waren die niet helemaal wisten hoe met geld om te gaan ![]() ![]() |
|
Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Het geven van bonussen aan mensen die hun targets halen bij de handel in derivaten heeft het opblazen van de financiële markt natuurlijk wel bevorderd. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote:Je hebt zelf echt niet doot dat hier niets staat? HOE leiden bonussen tot financiële risico's? Hoe heeft handel in schulden überhaupt tot die crisis kunnen leiden? If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. ![]() |
|
quote:En hoe dan wel? Als die producten gezond waren, was er niets aan de hand. Ergo, de bonus an sich heeft er helemaal niets mee te maken. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. ![]() |
|
quote:Er is geen direct oorzakelijk verband nee. Wel een zijdelings verband. In die zin dat bonussen een extra stimulans zijn om goed te verkopen, ook bij onbetrouwbare producten. Verder wekt het natuurlijk frustratie bij mensen dat zij de broekriem aan moeten halen en dat hun belastinggeld wordt gebruikt om banken te financieren, terwijl bij de banken de top alweer hoge bonussen opstrijkt. Met name in de VS is dit het geval. Er wordt daar dus nog steeds verdiend aan de crisis, terwijl het ook door de banken is veroorzaakt. Op het moment dat de markt zich op natuurlijke wijze corrigeert, doordat de handel in schuld met derivaten buiten de rijkweidte is gelopen, lijkt het alsof de verantwoordelijken hier zonder problemen mee wegkomen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: Probleem is volgens mij ook wel dat 'De top' de bonus krijgt als de gestelde doelen zijn behaald. Van 500.000.000 verlies naar 250.000.000 kan een gesteld doel zijn en dus kun je je bonus opstrijken. Mij lijkt het logischer om, net als bij de verkopers van de producten, de bonus enkel uit behaalde winst uit te keren. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Volgens mij is er kort geleden een proefschrift over geschreven, de bonus in relatie tot het nemen van risico's (of was men bezig)...kan me helaas niet meer herinneren helemaal wie wat waar ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 10-11-2011 9:35] Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." ![]() |
|
quote:Dat lijkt me ook niet. Punt is dat de markt zichzelf corrigeert, en als oplossing wordt er een noodfonds door de EU bedacht waarin miljarden worden gereserveerd die 'erbij gemaakt worden' op papier. Dus als reactie op het feit dat de handel in schulden uit de hand is gelopen worden er nog schulden bijgemaakt. Mij lijkt het juist dat er een halt moet worden toegeroepen aan het verstrekken van leningen, kredieten, hypotheken en met name aan de tussenhandel daarin waar ook banken aan meedoen. Het moment dat de economie 'dood' valt wordt steeds maar uitgesteld en uitgesteld, ook door 'currency' te creëren met noodfondsen, waarborgen en andere luchtballonnen. Maar er komt onherroepelijk een moment dat zoiets niet meer werkt. Regeren is vooruitzien. Er zal gestopt moeten worden met het verstrekken van leningen en de markt daarin, omdat schulden allang niet meer afgelost kunnen worden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote:Gideon Levy heeft er op journalistieke wijze onderzoek naar gedaan wat heel goed was, vind ik. Verplicht kijkvoer voor Kwelgeest ook. http://www.publiekeomroep.nl/artikelen/levy-neemt-verziekte-bonuscultuur-onder-de-loep Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Terug naar de PVV. Ik quote gewoon even ter vermaak Sylvain Ephimenco, columnist bij Trouw, die ook iets vertelt over het wegrennen van Dion Graus uit de enquêtecommissie. quote: Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Ja, een sterk optreden van DG.... Die stilte, die blik van de ondervraagde na de eerste vraag(0.06sec) ![]() ![]() |
|
En zo'n kneus zit dan al 2 jaar in zo'n commissie voorbereidend werk te doen. ![]() ![]() |
|
Jeetje, bedankt voor dat mooie stukje TV. Wel vrij schadelijke incompetentie dit. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Is er iemand die Dion Graus serieus neemt? Ja? Ook na het zien van deze klassieker nog (ook over "graaien", enzo)? Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft. ![]() |
|
quote:Volgens mij heb ik vanochtend met twee zinnen heel mooi aangetoond dat de bonus niets te maken heeft met de kredietcrisis. De oorzaak voor de kredietcrisis ligt bij de kredietverstrekking, niet bij de bonus. Dat bonussen kunnen leiden tot het nemen van extra, onverantwoorde, risico's is iets anders en niet finaciële sector eigen. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. ![]() |
|
quote:Ik denk dat we de oorzaak eerder bij centrale banken (overheid) en hun rentepercentage's onder de natuurlijke prijs van geld moeten zoeken. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. ![]() |
|
quote:Onder andere, ja. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Niets onder andere. Overheid de prijs van geld laten bepalen is de kat op het spek binden. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. ![]() |
|
Toch hoorde ik de banken en het bedrijfsleven niet klagen toen de overheid met behulp van belastinggeld kwam interveniëren na de crisis. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
En wat heeft dat ermee te maken? If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. ![]() |
|
quote: Misschien heb je dat dan niet meegekregen, of is men er erg terughoudend over geweest. Ik kan je verzekeren dat je daar als financial in ieder geval écht niet op zit te wachten. Plotseling heb je een extra schuldpositie van xxxx miljoen (het waren alleen maar buffers, buffers waar sommige financials zelf niet eens om gevraagd hebben), je moet echt een forse rente betalen en alsof dat niet genoeg is krijg je plotseling in je Raad van Commissarissen een stel overheidsvertegenwoordigers die zitting nemen. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 10-11-2011 22:40] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Ik denk dat het niet zo erg is als de overheid de handel af en toe aan banden legt en daarmee met name de burger tegen zichzelf beschermt. Als die b.v. schulden aangaat die nooit af te lossen zijn. Of als de handel in obligaties of derivaten zo ondoorzichtig wordt dat de gevolgen niet te overzien zijn op langere termijn, zeker als daardoor gerenommeerde banken kunnen omvallen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Het punt is juist dat de overheid het mogelijk heeft gemaakt voor o.a. burgers om geld te lenen onder de natuurlijke prijs waardoor men meer kon lenen dan men eigenlijk aankon. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |