IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-10-2011 6:66] Christendom topic Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 13:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 november 2011 12:25 schreef Fusion het volgende:
En hoeveel nou echt Katholiek zijn. En hoevel praktiseren zijn. En hoe dat onderzoek nou is gehouden. Vragen, vragen.

Geweldig ook die 'experts' met hun mening in dat artikeltje.

Wel erg jammerlijk (voor mij) om te zien hoe mensen die God en Jezus niet kennen (helaas begrijpelijk) alleen maar het plaatje invullen adhv de vele dogmas en stereotypen omtrent de geloofswereld van een Christen.


hoe weet jij trouwens dat die onderzoekers God en Jezus niet kennen? Is dat ook een conclusie dan?


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2011 13:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 november 2011 13:37 schreef Hypnos het volgende:
tja, "argumenten"

oordelen en conclusies zijn dus niet hetzelfde, wordt moeilijk zo...

Als je inderdaad een enkele zin eruit pikt, alle context erom heen dus buiten beschouwing laat, en als een machine erdoor heen loopt en je slechts aan zulke simplistische gelijkstellingen als "oordeel = conclusie" houdt dan wordt het inderdaad erg makkelijk maar vooral buitensporig nutteloos

Kom op zeg, alsof men daadwerkelijk bedoelt dat je nooit een conclusie mag trekken*, anders zou men toch ook nooit mogen concluderen dat Jezus best een toffe peer is en het lijkt me toch dat dat wel mag

*of zelfs nooit een oordeel zou mogen vellen.

edit: het punt is meer dat een Christen geacht wordt het uiteindelijke oordelen aan God over te laten. Je mag best een oordeel over iemand hebben, maar moet daar op een positieve manier mee omgaan (dus niet veroordelen en zeker niet denken dat je sowieso gelijk hebt. Jezelf een positie boven anderen toeëigenen en vanaf daar je zogenaamd superieure oordeel verspreiden is dus ook weer niet de bedoeling.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-11-2011 13:44]


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 13:48 by bastianus Profiel van bastianus

Weet je meteen waarom ik van mijn geloof ben gevallen..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2011 13:50 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Lekker wel over anderen oordelen omdat je zelf toch de bestuh bent!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-11-2011 13:52]


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 13:51 by bastianus Profiel van bastianus

Juistem.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 23-11-2011 13:51 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 23 november 2011 13:50 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Lekker wel over anderen delen omdat je zelf toch de bestuh bent!
Beetje god-complex? Ow wacht... :')


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2011 13:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

God-die-te-snel-typte-complex, dat dan toch in ieder geval.


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 13:53 by bastianus Profiel van bastianus

En zelf je verantwoordelijkheid pakken in plaats van die bij een protagonist uit een boek te leggen. Al twijfel ik er niet over dat er ook christenen zijn als Fusion die dit niet doen. Maar ik had daar ook de stap voor nodig om van het geloof af te stappen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 14:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik twijfel er niet aan dat er mensen zijn die daarvoor net de stap naar geloof moeten maken.


geloof vind ik dan ook eenb prima zaak, voor recidivisten, misdadigers allerlanden, ex-druggebruikers, ...

als je dan toch niet het nodige morele verstand in je kop hebt, dan liever iets wat het voor jou doet


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 14:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 november 2011 13:40 schreef Hypnos het volgende:
hoe weet jij trouwens dat die onderzoekers God en Jezus niet kennen? Is dat ook een conclusie dan?


ik ben wel benieuwd naar de wijsheid


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 14:16 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 november 2011 14:09 schreef Hypnos het volgende:
ik ben wel benieuwd naar de wijsheid
Dat begrijp ik wel in jouw geval..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 14:23 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 november 2011 13:40 schreef Hypnos het volgende:
hoe weet jij trouwens dat die onderzoekers God en Jezus niet kennen? Is dat ook een conclusie dan?
Omdat zij alleen maar praten over de gelovigen in termen van starre religie. Ik persoonlijk kan me niet voorstellen dat als je Jezus kent, dat je dan praat over


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 14:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 november 2011 14:16 schreef bastianus het volgende:
Dat begrijp ik wel in jouw geval..


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 14:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 november 2011 14:23 schreef Fusion het volgende:
Omdat zij alleen maar praten over de gelovigen in termen van starre religie.





hmmm... ik mis iets denk ik. Hoe "concludeer" je dat?


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 14:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 november 2011 13:37 schreef Hypnos het volgende:
tja, "argumenten"

oordelen en conclusies zijn dus niet hetzelfde, wordt moeilijk zo...


Kijk Hypnos ik kan nu een heel relaas met allerlei woorddefinities gaan houden, maar a) heb ik daar geen zin in, en b) gezien een vorige discussie waarin jij maar stug aan je eigen definitie van t woord "hypocrisie" bleef volhoudem, lijkt me dat niet handig. Ik volsta dan maar met te zeggen dat als je echt niet weet wat Jezus bedoelt met 'oordeelt niet...' en echt t verschil niet snapt tussen een dergelijk levensles en gewoon een conlusie zonder waardeoordeel trekken, doe je of gewoon weer eens moeilijk of snap je er echt niet zo veel van.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 14:32 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 november 2011 14:24 schreef Hypnos het volgende:
hmmm... ik mis iets denk ik. Hoe "concludeer" je dat?


Door frasen als 'strikte religie', 'religies als het katholicisme leggen heel wat grenzen en regels op en kunnen pijn en schuldgevoelens opleveren' en 'gehoorzamen en machteloos'. En verder niets over de zaken waar t imho wel omdraait in een relatie met God.



When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 14:44 by bastianus Profiel van bastianus

Ik heb sowieso altijd mijn twijfels bij onderzoeken waarbij een bepaalde doelgroep gedragsmatig onderzocht wordt. Ten eerste over de representativiteit van de doelgroepen, ten tweede over de criteria op grond waarvan mensen bij zo'n doelgroep worden ingedeeld, en ten derde heb ik altijd sterk de indruk dat er naar bepaalde conclusies worden toegewerkt die de 'onderzoekers' van tevoren ook al bedacht hadden. Zie bijvoorbeeld recentelijk het onderzoek over 'de morele superioriteit van vegetariërs' door oppervegetariër en onderzoeksresultatenverzinner Stapel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2011 14:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 november 2011 14:44 schreef bastianus het volgende:
Ik heb sowieso altijd mijn twijfels bij onderzoeken waarbij een bepaalde doelgroep gedragsmatig onderzocht wordt. Ten eerste over de representativiteit van de doelgroepen, ten tweede over de criteria op grond waarvan mensen bij zo'n doelgroep worden ingedeeld, en ten derde heb ik altijd sterk de indruk dat er naar bepaalde conclusies worden toegewerkt die de 'onderzoekers' van tevoren ook al bedacht hadden. Zie bijvoorbeeld recentelijk het onderzoek over 'de morele superioriteit van vegetariërs' door oppervegetariër en onderzoeksresultatenverzinner Stapel.

LOL.

"heb ik altijd sterk de indruk dat er naar bepaalde conclusies worden toegewerkt die de 'onderzoekers' van tevoren ook al bedacht hadden"

In casu jouw onderzoek in die post: volledig gelijk, ja

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-11-2011 14:51]


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 14:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 november 2011 14:32 schreef Fusion het volgende:
Door frasen als 'strikte religie', 'religies als het katholicisme leggen heel wat grenzen en regels op en kunnen pijn en schuldgevoelens opleveren' en 'gehoorzamen en machteloos'. En verder niets over de zaken waar t imho wel omdraait in een relatie met God.




dus daar is helemaal niets van aan?

ik beweer ook heus niet dat in dat onderzoek de absolute waarheid van een "groep" blootgelegd wordt, maar wel een indicatie.

zo leid ik uit een onderzoek over de aankoop van maandverbanden uit dat het meestal door vrouwen gebeurt.

of is deze voorzichtige vorm van besluitneming in indicaties niet aanvaardbaar voor iemand als jij?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-11-2011 14:56]


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 14:51 by bastianus Profiel van bastianus

@ AG: Ik ben geen wetenschapper hè. Maar ik vind gedragswetenschappers en psychologen maar dubieuze figuren inderdaad. Als je alleen al kijkt hoeveel richtingen er in die 'wetenschap' zijn die iets totaal anders vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 23-11-2011 14:51]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 14:52 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 november 2011 14:49 schreef Hypnos het volgende:
zo leid ik uit een onderzoek over de ankoop van maandverbanden uit dat het meestal door vrouwen gebeurt.

Voorbarige conclusie. Volgens mij ben je vergeten om mensen als mr. N. in je onderzoek mee te nemen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2011 14:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 november 2011 14:51 schreef bastianus het volgende:
@ AG: Ik ben geen wetenschapper hè. Maar ik vind gedragswetenschappers en psychologen maar dubieuze figuren inderdaad. Als je alleen al kijkt hoeveel richtingen er in die 'wetenschap' zijn die iets totaal anders vinden.

Tsja, hoe minder meetbaar de wetenschap, hoe groter de ontvankelijkheid voor subjectiviteit. Ben ik met je eens

Tegelijkertijd, zomaar zeggen dat een groot deel of zelfs het grootste deel van zulke wetenschappers het fout doet gaat me te ver. Zomaar een onderzoek uit die hoek afkraken omdat het om die hoek gaat, gaat me ook te ver. Als je dan zo'n held bent die allemaal wel weet hoe het moet kun je ook even laten zien wat ze fout hebben gedaan en hoe dat hun conclusies beïnvloedt

In het geval van dat bovenstaande onderzoek: de conclusie dat mensen die zich katholiek noemen oververtegenwoordigd zijn op die site lijkt me veilig te stellen


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 14:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 november 2011 14:52 schreef bastianus het volgende:
Voorbarige conclusie. Volgens mij ben je vergeten om mensen als mr. N. in je onderzoek mee te nemen.


er is altijd een foutenmarge natuurlijk


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 15:17 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 november 2011 14:56 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Tsja, hoe minder meetbaar de wetenschap, hoe groter de ontvankelijkheid voor subjectiviteit. Ben ik met je eens

Tegelijkertijd, zomaar zeggen dat een groot deel of zelfs het grootste deel van zulke wetenschappers het fout doet gaat me te ver. Zomaar een onderzoek uit die hoek afkraken omdat het om die hoek gaat, gaat me ook te ver. Als je dan zo'n held bent die allemaal wel weet hoe het moet kun je ook even laten zien wat ze fout hebben gedaan en hoe dat hun conclusies beïnvloedt

In het geval van dat bovenstaande onderzoek: de conclusie dat mensen die zich katholiek noemen oververtegenwoordigd zijn op die site lijkt me veilig te stellen
Ik ben toch benieuwd naar de vraagstelling. En 'strenge regels' voor katholieken daar heb ik ook zo mijn vraagtekens bij, ook over een oorzaak-gevolgverband.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 15:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ach, er zijn zelfs mensen die het verband niet zien tussen Joden en schuldgevoelens




[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-11-2011 15:26]


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen