|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: wie zwijgt stemt toe |
|
|
|
quote: lol |
|
Ach joh.. al geloof je dat de paashaas met kerst gestorven is en samen met Allah een zee open spleitte op een raket vol met ranja.. Ach.. wie ben ik je tegen te houden |
|
Geen idee. Stel je eens voor zou ik zeggen (daar is een topic voor). |
|
quote:WHOEHAAHAHAHAHA!!!! When your people matter, menstrual health matters |
|
ik geloof in kaatboombox signature |
|
Ik ook. Ik geloof dat ie veel en veel beter kan. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Natuurlijk kan hij beter. Hij wil zich gewoon niet inzetten voor minderheden. Totaal begrijpelijk. Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
quote: er moet een nieuw woord komen voor minderheden binnen de minderheden vinnek (Christelijke metal-liefhebbers) signature |
|
quote:Is er al. Jij draagt die naam. Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
Kan het hele ge-ad hominem en grappige plaatjes posten van de afgelopen pagina('s) misschien in wat andere topics? Beetje inhoudelijke discussie zou toch wel moeten kunnen Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Wat kan er nog besproken worden? Ik heb het topic een tijdje geleden op mijn gemak eens doorgelezen, en alle meningen lijken te zijn gepost. Daarna wordt er enkel flauw doorgezaagd op versprekingen in andermans posts. Zo zie [lees] ik het. Is er iets actueels met betrekking tot het christendom in het nieuws? Serieuze vraag, want ik weet het niet. Om toe te geven, ik heb, net zoals anderen, de schijnbaar onweerstaanbare behoefte om richting het christendom te "schoppen". Ik ben zelf gedoopt en gevormd, dus ik heb wel iets van een kerkelijke achtergrond. Ik was ook misdienaar. Was opzich wel leuk, alleen 2 dingen: Ik mocht mijn kong-fu stofschoenen niet aan onder the robe, en tijdens een huwelijk kregen we elk een envelop met 50 gulden. Moesten we inleveren. Het gaafste was het orgel en de zang erbij. Kreeg ik toch altijd wel een letterlijk OMG gevoel bij. Hoe zich dat dan vertaald in het schoppen weet ik zelf eigenlijk ook niet zo goed. Voor een groot gedeel was het ZM [en dan voornamelijk Heiden]. Dat de collecteschaal een duur rieten item was vond ik ook niet ok. Same goes met al die beelden en de outfit van de pastoor. Mijn vader is ook niet echt [meer] te spreken over de kerk. Vooral vanwege pedofilie. Dat ís ook niet ok, maar mijn vader heeft er een erg sterke afkeer tegen. Hiermee kwam ik tot een conclusie die ik niet ga posten, maar die na deze zin gewoon erg duidelijk is. - Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
Argumenten die negatief zijn voor het Christendom zijn niet welkom, want die brengen geen constructief gesprek op gang. Kritisch zijn wel, maar dat mag niet te algemeen zijn. het is zoals bij een enquête of groepsgesprek, je mag alleen deelnemen als het iets bijdraagt aan het onderwerp. De rest zijn dan kanttekeningen in de marge en dat dient zo te blijven. Het is genoteerd, next. Alleen is men dan wel te groot om de titel van het gesprek niet aan te passen aan "Het Christelijke topic". [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 10-04-2012 16:07] signature |
|
quote: Ik heb even geen motivatie om hier gedetailleerd antwoord op te geven, maar als er inderdaad niets te zeggen meer is: zeg dan niets Verder vind ik dat je een mooie post gemaakt hebt quote: Onzin. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-04-2012 16:10] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: sure es kijken hoe hier met kritiek omgegaan wordt naar de Kerk - verdedigingsmodus - niets mee te maken, wij zijn individuele Christenen naar andere Christenen die zaken uitsteken - tragisch, verder niets mee te maken inhoudelijk: argumenten die 1 kant van het verhaal blijven staven, haast nooit begrip voor een ander standpunt. kijk, ik kan wel enigszins begrijpen hoe bepaalde redeneringen zich manifesteren bij Christelijken. Ik ben het vaak niet eens met hen, maar ook niet met veel andere mensen in de maatschappij. Alleen dat absolute en halsstarrige zorgt voor bijzonder veel wrijving en dat leidt tot nuldiscussies. Enige "discussies" die wel tot iets leiden zijn de gesprekken wanneer je meegaat in de denkwijze en iets aanhaalt - een dilemma bvb. Tja, noem het dan gewoon "Het Christenen topic", meteen duidelijk hoe het werkt. Niets op tegen, voorkomt een hoop valse illusies voor velen. signature |
|
quote: Maar het mág wel. Als dan blijkt dat 'de Christenen' hier niet naar tevredenheid terugpraten met je lijkt me het ook beter er maar mee op te houden En anders gewoon alleen nog praten met niet-Christenen hier, dat mag ook quote: Nee, ik wil ergens over het Christendom kunnen praten dus dit topic blijft gewoon zoals het is Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: klopt quote: correctie: je wil ergens met Christenen kunnen praten signature |
|
quote: Dus, kortweg samengevat: ik snap je frustratie, maar het botvieren ervan maakt dit topic alleen maar waardelozer.* Overigens was mijn vraag (meer inhoud, bitte) zeker niet alleen aan de niet-Christenen gericht, ook de Christenen zijn goed in ad-hominemmen en in teveel aandacht besteden aan het ad-hominemmen van anderen quote: Nee hoor, ook (juist) veel interessante dingen van niet-Christenen gelezen hier. *Om het toch toch weer ontopic te krijgen: turn the other cheek! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: deels frustraties, maar deels ook een gebrek aan inzicht. Ik kan bepaalde dingen niet snappen van Christies. Maar het probleem is dat dat in discussies ook niet gebeurd, het "waarom wel" is er wel, het "waarom niet" is een gevolg van het "waarom wel" quote: tja, 's niet moeilijk. dat is parapsychologie. Als je iemand slaat en die zegt "kom sla mij nog eens, aan de andere kant", dan ga je toch automatisch denken dat er een vijs los zit bij die man? En mensen met een mentale handicap die sla je niet uit medelijden. Goed gezien van Jezus. [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 10-04-2012 16:46] signature |
|
quote: Het is een wat ingewikkelderde passage dan dat, maar sommige christenen zijn het (inderdaad) met deze interpretatie eens. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: hangt natuurlijk wel bodylanguage af ook. Als iemand voor je komt staan en die zegt "sla me nog es als je durft" met een goddelijk bezeten blijk in je ogen... dan ga je ook twee keer nadenken. signature |
|
quote: Dat bedoel ik niet, hoe grappig je het ook wil maken Jij houdt een vrij letterlijke interpretatie aan van die zinsnede, een stapje minder letterlijk is in ieder geval "probeer niet geweld met geweld te beantwoorden". Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Never have so many sacrificed so much for so few |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |