IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-10-2011 6:66] Christendom topic Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-03-2012 14:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 12 maart 2012 14:48 schreef Jenje het volgende:
Zwaartekracht niet direct waar te nemen...

Je voelt dat je tegen de grond gedrukt wordt, je voelt de grond tegen je voeten, je voelt vallende regen op je hoofd. Dat is zwaartekracht, zonder zwaartekracht zou je dat namelijk niet voelen.

Ja, je neemt de effecten van zwaartekracht waar. Je neemt het dus níet direct waar. We kunnen ook best stellen dat er een god is die je tegen de grond drukt enzovoorts. Echter hebben we er modellen voor gevonden die het effect van zwaartekracht in 99% van de gevallen goed voorspellen en weten we dus dat er zoiets als zwaartekracht is/moet zijn. Hetgene wat direct zwaartekracht op ons overbrengt en wat dus in fysieke zin zwaartekracht ís (en je direct zou kunnen waarnemen met een apparaat) hebben we echter (nog) niet gevonden. Als je dat wel vindt heb je direct een Nobelprijs

edit: maar dit wordt meer een natuurkundetopic-discussie zo
quote:
Ik snap dat het moeilijk te accepteren is dat een scheet aantoonbaarder is dan een mythisch figuur, maar ga dan geen rare praat uitkramen.

Dat een scheet aantoonbaarder is dan een mythisch figuur accepteert iedereen wel, hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 12-03-2012 14:57]


I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-03-2012 15:07 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 maart 2012 14:42 schreef Greycloak het volgende:
En liefde, in hoeverre is dat waarneembaar cq bestaat het? Of gaat de discussie dan een geheel andere kant op?

Is dat niet een concentratieverhoging van een reeks van hormonen en een versterke activiteit in een groot deel van het zenuwstelsel? Hoe dan ook, strikt genomen is dat te meten.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-03-2012 15:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 12 maart 2012 14:42 schreef ProgTon777 het volgende:
Het bestaan van God/Jezus is sowieso niet te bewijzen,


dat hangt er maar van af. In Brugge is er bloed van Jezus dat bewaard wordt. Jezus is een mens, mensen hebben DNA, dus Jezus' bestaan is bewijsbaar. Of het daadwerkelijk Jezus' bloed is kun je dus ook betwisten, maar hij zal wel bloed gehad hebben.


Bij God is dat moeilijker. Wat houdt dat "God"-zijn precies in, welke eigenschappen heeft hij? Als je iets wil bewijzen moet je het ook kunnen omschrijven.

Lucht bijvoorbeeld bestaat uit bepaalde atomen. Bestaat God uit Moleculen? Je kunt niet iets gaan bewijzen als je niet weet wat het is of waaruit het bestaat. Wat is God?
Zelfs als God een gevoel is dan kunje dat bewijzen. Gevoelens zijn meetbaar, in quantificaties of weet ik veel wat, maar ze brengen een verandering teweeg in het menselijk lichaam. En of ze nu oorzaak of gevolg zijn van iets anders, dat is een gans andere kwestie. Feit is dat ze er zijn. Misschien hebben gelovige mensen een bepaald Godsgevoel. Dat is in mijn ogen een reden om God aan te tonen, meetbaar te maken, ook al is dat in een zeer beperkte vorm.
Een mens ervaart meer dan hij zich bewust van is, misschien zit God ook in die regionen bij de menselijke waarneming?
De tools die de mens ter zijn beschikking heeft om dingen te bewijzen gaan veel verder dan de puur menselijke waarneming. Soms moeten we zaken gaan kanaliseren in wetenschappelijke methodieken en het zo met onze ogen te zien in de vorm van cijfers en letters dat het zo is.

De wetenschap is daarom de manier om God te bewijzen. Daar waar we meestal van het tegenovergestelde uitgaan.


signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-03-2012 17:01 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 maart 2012 15:51 schreef Hypnos het volgende:
dat hangt er maar van af. In Brugge is er bloed van Jezus dat bewaard wordt. Jezus is een mens, mensen hebben DNA, dus Jezus' bestaan is bewijsbaar. Of het daadwerkelijk Jezus' bloed is kun je dus ook betwisten, maar hij zal wel bloed gehad hebben.



Kromme aannames en je gaat er vanuit dat een "Jezus" heeft bestaan, wat dus niet bewezen is.


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-03-2012 17:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 12 maart 2012 17:01 schreef MR. N het volgende:
Kromme aannames en je gaat er vanuit dat een "Jezus" heeft bestaan, wat dus niet bewezen is.



dat klopt, maar als hij heeft bestaan, dan kan dat aangetoond worden. Dat bedoelde ik. Hij was een mens dus hij heeft menselijke eigenschappen (DNA at least).
hij is bewijsbaar.


signature


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 12-03-2012 17:17 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

En bloed blijft 2000 jaar goed als je het bewaart? Ik geloof niet dat er rond die tijd al echt veel vriezers bestonden.

En dan nog, je kunt er vast het DNA van achterhalen. En dan? Vergelijken met de DNA-beschrijving die in de bijbel staat?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-03-2012 17:17 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 12 maart 2012 17:10 schreef Hypnos het volgende:
dat klopt, maar als hij heeft bestaan, dan kan dat aangetoond worden. Dat bedoelde ik. Hij was een mens dus hij heeft menselijke eigenschappen (DNA at least).
hij is bewijsbaar.


Alleen als je DNA materiaal hebt. Dat iemand beweert dat een druppel bloed van Jezus was, betekent natuurlijk nog niet dat dat echt zo is. Zo zijn er volgens mij heiligen waarvan op diverse plaatsen zo'n 50-60 vingerkootjes gevonden kunnen worden. Maar volgens mij hebben de meeste mensen, inclusief heiligen, geen 15-20 vingers.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-03-2012 17:22 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Inderdaad, je moet DNA ergens mee vergelijken waarvan je weet dat het de juiste persoon is, wat dus onmogelijk is in dit geval.

Ergo: Het is vooralsnog niet bewijsbaar, al had je DNA materiaal waarvan het vermoeden is dat het van Jezus is.


Boeiender


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-03-2012 17:40 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 maart 2012 17:17 schreef Mark het volgende:
Alleen als je DNA materiaal hebt. Dat iemand beweert dat een druppel bloed van Jezus was, betekent natuurlijk nog niet dat dat echt zo is. Zo zijn er volgens mij heiligen waarvan op diverse plaatsen zo'n 50-60 vingerkootjes gevonden kunnen worden. Maar volgens mij hebben de meeste mensen, inclusief heiligen, geen 15-20 vingers.


Jezus liep over het water, dan is het hebben van 15-20 vingers een peuleschil! ( Hij zou ook wel vet gitaar kunnen spelen denk ik)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 12-03-2012 17:41]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-03-2012 17:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 12 maart 2012 17:17 schreef Hades het volgende:
En bloed blijft 2000 jaar goed als je het bewaart? Ik geloof niet dat er rond die tijd al echt veel vriezers bestonden.

En dan nog, je kunt er vast het DNA van achterhalen. En dan? Vergelijken met de DNA-beschrijving die in de bijbel staat?


ik denk wel dat dat bestaat ja.

ik wil maar zeggen dat het hypothetisch mogelijk is om Jezus aan te tonen. In theorie kun je bvb Maria's graf vinden, DNA verzamelen, een kruis vinden met INRI erop, daar DNA vinden, overeenkomsten ontdekken en op wetenschappelijke basis met vrij grote waarschijnlijkheid aantonen dat materiaal van de historische Jezus is gevonden. Misschien zelfs binnen 500 jaar met CSI-methodieken de kruistocht terug in scene zetten op een manier die we ons nu zelfs niet kunnen inbeelden. Hypothetisch kan het (hell, in Rusland heeft men een bloem opnieuw laten bloeien die al 32.000 jaar niet meer op de planeet groeide), ook al is de kans dat het daadwerkelijk gebeurt extreeem minimaal

http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2012/februari/Oerplant-tot-leven-gewekt.html


en hetzelfde met God. Misschien is God wel een chemische of hormonale reactie in het menselijk lichaam, zoals liefde of "aantrekkingskracht". Een bepaalde reactie die bij bepaalde mensen in een samenloop van omstandigheden ontstaat.
Of je nu in het bestaan van liefde gelooft of niet, je ervaart iets. Ik denk dat gelovige mensen ook zoiets hebben ervaren bij "God". En dat dat op zich best meetbaar is in een vorm van activiteit in de hersenen/lichaam.





signature


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-03-2012 17:53 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 maart 2012 17:43 schreef Hypnos het volgende:
ik denk wel dat dat bestaat ja.

.. in Rusland heeft men een bloem opnieuw laten bloeien die al 32.000 jaar niet meer op de planeet groeide


Verschillende plantensoorten hebben zaad dat idd een zeer lange tijd kan overleven. Dit geldt zeker in permafrost/zeer koud milieu waar sowieso veel goed bewaard blijft. Dat is toch wat anders dan bloed in een woestijnklimaat. Was Jezus maar in Siberië actief geweest of een veenlijk geworden. Dan was het een aner verhaal..


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-03-2012 18:04 by Mark Profiel van Mark

Over water lopen stelt niks voor, heb het inmiddels diverse illusionisten ook zien doen.

Neem de Engelse Dynamo bijvoorbeeld, die gast liep over de Thames heen op klaarlichte dag:



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 12-03-2012 18:15 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl



Ik had eigenlijk wel een plaatje verwacht waarbij er iemand die over het ijs liep op de achtergrond zou staan. Gemiste kans dus


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-03-2012 18:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 12 maart 2012 17:43 schreef Hypnos het volgende:
ik denk wel dat dat bestaat ja.

ik wil maar zeggen dat het hypothetisch mogelijk is om Jezus aan te tonen. In theorie kun je bvb Maria's graf vinden, DNA verzamelen, een kruis vinden met INRI erop, daar DNA vinden, overeenkomsten ontdekken en op wetenschappelijke basis met vrij grote waarschijnlijkheid aantonen dat materiaal van de historische Jezus is gevonden. Misschien zelfs binnen 500 jaar met CSI-methodieken de kruistocht terug in scene zetten op een manier die we ons nu zelfs niet kunnen inbeelden. Hypothetisch kan het (hell, in Rusland heeft men een bloem opnieuw laten bloeien die al 32.000 jaar niet meer op de planeet groeide), ook al is de kans dat het daadwerkelijk gebeurt extreeem minimaal

http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2012/februari/Oerplant-tot-leven-gewekt.html


en hetzelfde met God. Misschien is God wel een chemische of hormonale reactie in het menselijk lichaam, zoals liefde of "aantrekkingskracht". Een bepaalde reactie die bij bepaalde mensen in een samenloop van omstandigheden ontstaat.
Of je nu in het bestaan van liefde gelooft of niet, je ervaart iets. Ik denk dat gelovige mensen ook zoiets hebben ervaren bij "God". En dat dat op zich best meetbaar is in een vorm van activiteit in de hersenen/lichaam.

O.
quote:
Op 12 maart 2012 14:42 schreef Greycloak het volgende:
En liefde, in hoeverre is dat waarneembaar cq bestaat het? Of gaat de discussie dan een geheel andere kant op?

Goed punt, inderdaad, maar dan gaat het een andere kant op

Of, aan de andere kant, we zien liefde niet als iets wat buiten de mens staat (het is geen externe kracht of actor) en we kunnen liefde ook zien (in de zin van dat het meetbare reacties oproept bij mensen). We kunnen 'god' danwel het goddelijke ook zien (meetbare reacties), dus bestaat het in die zin ook. Alleen is er geen reden om aan te nemen dat dat ook betekent dat god als externe actor bestaat.
Ernstig dit met-elkaar-eens-zijn, Hypnos, ernstig...


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-03-2012 19:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik geloof je!


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-03-2012 21:33 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

'Jongens gecastreerd om homogedrag'

AMSTERDAM - Zeker een minderjarige jongen is binnen de rooms-katholieke kerk gecastreerd om zijn homoseksuele gedrag.

Het gaat om een jongen die seksueel misbruikt was door broeders in een internaat in de jaren vijftig.

http://www.nu.nl/binnenland/2765579/jongens-gecastreerd-homogedrag.html

Hatseflats. Erger en erger.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-03-2012 21:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 maart 2012 17:17 schreef Hades het volgende:
En bloed blijft 2000 jaar goed als je het bewaart? Ik geloof niet dat er rond die tijd al echt veel vriezers bestonden.

En dan nog, je kunt er vast het DNA van achterhalen. En dan? Vergelijken met de DNA-beschrijving die in de bijbel staat?


DNA is toch een van de meest stabiele (polymere) moleculen die je kunt vinden in organismen. Het is dan ook een bibliotheek die niet zomaar mag veranderen

In gewone menselijke botten vinden ze toch ook stukjes DNA van +5000 jaar. Niet uit elk weefsel en elk skelet maar toch kom je vrij ver.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 18-03-2012 22:53 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 17 maart 2012 21:33 schreef De Tegenpartij het volgende:
'Jongens gecastreerd om homogedrag'

AMSTERDAM - Zeker een minderjarige jongen is binnen de rooms-katholieke kerk gecastreerd om zijn homoseksuele gedrag.

Het gaat om een jongen die seksueel misbruikt was door broeders in een internaat in de jaren vijftig.

http://www.nu.nl/binnenland/2765579/jongens-gecastreerd-homogedrag.html

Hatseflats. Erger en erger.


In en in triest


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 19-03-2012 21:39 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Vandaag stond in een artikel dat diegene die gecastreerd is op vroegere leeftijd verkracht is door een christelijke internaat in Harreveld, toevallig ligt dit erg dicht waar ik oorspronkelijk vandaan kom. Maar goed en nu? de kans is groot dat het in de doofpot wordt gestopt of dat een schijnheilig clubje zoals die Deetman commissie de spreekwoordelijke kantjes er van af loopt of weer een bruine arm haalt bij een invloedrijk persoon.

Die hele christelijke kliek is te smerig voor woorden, te vergelijken met de maffia. Hoeveel van die kinderneukende smeerkezen zijn er nu al veroordeeld? Hoge christelijke functionarissen zouden ze naar het internationale strafhof moeten sturen voor massa verkrachtingen van minderjarigen. En wat mij betreft mogen ze veroordeelde priesters openbaar ophangen aan een piano snaar.


Against God and Government


WMP
Usericon van WMP
Posted 19-03-2012 21:47 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 18 maart 2012 22:53 schreef ProgTon777 het volgende:
In en in triest


Niet zo hypocriet reageren: jij zit nog steeds vrijwillig bij die sekte. Een sekte bestaat en blijft bestaan bij gratie van haar leden.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 19-03-2012 21:47]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-03-2012 21:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 19 maart 2012 21:39 schreef Rotzak het volgende:
En wat mij betreft mogen ze veroordeelde priesters openbaar ophangen aan een piano snaar.



nou nou, schenkt vergiffenis mijn zoon.
alleen God mag straffen in zijn oneindige wijsheid, wie zijn wij om dat te doen.

Gij zult niet oordelen, dat is zondig.




[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 19-03-2012 21:56]


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-03-2012 21:58 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 19 maart 2012 21:39 schreef Rotzak het volgende:
Vandaag stond in een artikel dat diegene die gecastreerd is op vroegere leeftijd verkracht is door een christelijke internaat in Harreveld, toevallig ligt dit erg dicht waar ik oorspronkelijk vandaan kom. Maar goed en nu? de kans is groot dat het in de doofpot wordt gestopt of dat een schijnheilig clubje zoals die Deetman commissie de spreekwoordelijke kantjes er van af loopt of weer een bruine arm haalt bij een invloedrijk persoon.

Die hele christelijke kliek is te smerig voor woorden, te vergelijken met de maffia. Hoeveel van die kinderneukende smeerkezen zijn er nu al veroordeeld? Hoge christelijke functionarissen zouden ze naar het internationale strafhof moeten sturen voor massa verkrachtingen van minderjarigen. En wat mij betreft mogen ze veroordeelde priesters openbaar ophangen aan een piano snaar.


Ho ho, eerst nog met een tyrap de noten van het lichaam scheiden...


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-03-2012 23:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 maart 2012 21:47 schreef WMP het volgende:
Niet zo hypocriet reageren: jij zit nog steeds vrijwillig bij die sekte. Een sekte bestaat en blijft bestaan bij gratie van haar leden.
Volgens mij is Progton niet katholiek hoor.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 20-03-2012 9:46 by Teneighty Profiel van Teneighty

quote:
Op 19 maart 2012 21:58 schreef Forever After het volgende:
Ho ho, eerst nog met een tyrap de noten van het lichaam scheiden...

Tyrap? Oh, tie wrap. haha..


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 20-03-2012 9:52 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 20 maart 2012 9:46 schreef Teneighty het volgende:
Tyrap? Oh, tie wrap. haha..


Tyrap ja.

Ik hou graag vast aan een merk (al had ik dan Ty-rap
moeten tikken).


 


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen