IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-10-2011 6:66] Christendom topic Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2011 12:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 oktober 2011 8:44 schreef Forever After het volgende:
En die kijken ze dan op hun diepvries?
Meestal staat op zolder of in de werkplaats nog wel ergens een kijkapparaat. Laptop werkt ook.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2011 12:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 oktober 2011 8:44 schreef Forever After het volgende:
En die kijken ze dan op hun diepvries?

Bij velen is de TV en wasmachine taboe maar computers gaven een nieuwe kans voor sommigen om een nieuwe technologie toe te laten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2011 12:49 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 oktober 2011 12:48 schreef ElitE het volgende:
Bij velen is de TV en wasmachine taboe maar computers gaven een nieuwe kans voor sommigen om een nieuwe technologie toe te laten.
Yep. Een collega van me heeft geen televisie, maar wel een laptop om alles op te kijken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2011 12:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik ook


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2011 12:54 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 oktober 2011 12:52 schreef ElitE het volgende:
ik ook
O, ik heb ook tien jaar van mijn leven zonder televisie en computer geleefd. Zit pas een jaar of vijf op internet. Maar bij mijn collega schrijft zijn geloof voor dat hij geen televisie mag. Ondertussen heeft hij vaak wel alles gezien via de computer.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2011 12:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Mja ik heb dat ding gewoon niet en als ik bij andere mensen tv zit te kijken zie ik behoorlijk veel troep waar ik niets aan heb maar ik ben me wel bewust van de verslaving van bewegende beelden. Zolang dat ding niet zelf ophoud is het soms toch moeilijk ervan los te worstelen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-10-2011 0:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 oktober 2011 12:54 schreef bastianus het volgende:
Maar bij mijn collega schrijft zijn geloof voor dat hij geen televisie mag.
Sjips, vandaar dat de EO zo weinig kijkers heeft! Weten ze dit wel?


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-10-2011 7:15 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 oktober 2011 0:09 schreef Fusion het volgende:
Sjips, vandaar dat de EO zo weinig kijkers heeft! Weten ze dit wel?
Ik weet wel dat a.s. donderdag de grote bijbelquiz weer is. Ga je ook meedoen?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-10-2011 9:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 oktober 2011 7:15 schreef bastianus het volgende:
Ik weet wel dat a.s. donderdag de grote bijbelquiz weer is. Ga je ook meedoen?
mmmz lees veel te weinig Bijbel Maar ik heb dit nog nooit gezien, dus ik denk dat ik t wel eens wil tsjekken thanks voor de tip!


When your people matter, menstrual health matters


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 25-10-2011 21:49 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 25 oktober 2011 9:55 schreef Fusion het volgende:
mmmz lees veel te weinig Bijbel Maar ik heb dit nog nooit gezien, dus ik denk dat ik t wel eens wil tsjekken thanks voor de tip!


lees ook veel te weinig bijbel

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 25-10-2011 21:49]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-10-2011 21:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 oktober 2011 21:49 schreef ProgTon777 het volgende:
lees ook veel te weinig bijbel


zoiets bestaat niet


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-10-2011 10:34 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 oktober 2011 21:51 schreef Hypnos het volgende:
zoiets bestaat niet
dit soort flauwe en makkelijke opmerking (waar t topic voor 50% uit bestaat) kun je pas niet te weinig maken


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-10-2011 12:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 26 oktober 2011 10:34 schreef Fusion het volgende:
dit soort flauwe en makkelijke opmerking (waar t topic voor 50% uit bestaat) kun je pas niet te weinig maken




ik kon het niet laten liggen.

ik heb de Bijbel wel regelmatig gelezen (hotelkamers weet je wel), ook de zaken voor Genesis.
Uitermate saai geschreven, een gebrek aan karakterschetsing. Stijlfiguren zijn erg gebrekkig maar de verhaallijnen zijn erg goed gevonden. Verder krijg je natuurlijk schrik van al die mirakels, vooral dat je eigenste Bijbel vuur zou vatten wanneer je zou twijfelen aan de inhoud. Toen ik rookte heb ik nog keihard staan roepen "dit is niet waar", helaas, geen vuur


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-10-2011 16:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Wat een rare kriteria om een boek dat duizenden jaren oud is en helemaal geen roman is te beoordelen. En waar haal je nou weer dat over t in de fik vliegen vandaan?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-10-2011 16:43 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Make us worthy Lord to serve our fellow men throughout the world,
who live and die in poverty and hunger.
Give them through our hands, this day, their daily bread
and by our understanding love give peace and joy.

Lord, make me a channel of thy peace.
That where there is hatred I may bring love,
That where there is wrong, I may bring the spirit of forgiveness,
That where there is discord, I may bring harmony,
That where there is error I may bring truth,
That where there is doubt I may bring faith,
That where there is despair I may bring hope,
That where there are shadows I may bring light,
That where there is sadness I may bring joy.

Lord, grant that I may seek rather to comfort than to be comforted,
To understand than to be understood,
To love than to be loved.
For it is by forgetting self that one finds.
It is by forgiving that one is forgiven,
it is by dying that one awakens to eternal life.

Amen.


When your people matter, menstrual health matters


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 26-10-2011 19:45 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 26 oktober 2011 12:48 schreef Hypnos het volgende:

ik heb de Bijbel wel regelmatig gelezen (hotelkamers weet je wel), ook de zaken voor Genesis.
De inhoudsopgave en de kaft?

Anyway, zojuist een handtekening gezet voor de uitschrijving van de kerk. Nadat ik het 5 jaar geleden al eens had aangegeven werd er nu eindelijk eens op mijn schrijven gereageerd.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-10-2011 18:50 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 oktober 2011 19:45 schreef Hades het volgende:
Anyway, zojuist een handtekening gezet voor de uitschrijving van de kerk. Nadat ik het 5 jaar geleden al eens had aangegeven werd er nu eindelijk eens op mijn schrijven gereageerd.


Dat soort dingen hoor je bijzonder vaak. Zoals bijvoorbeeld van mijn zus die nadat ze was getrouwd met mijn zwager opeens was ingeschreven omdat mijn zwager vroeger enigszins christelijk was opgevoed. Ze kreeg notabene een brief waarin ze geadresseerd werd met de achternaam van mijn zwager terwijl ze gewoon haar eigen achternaam heeft behouden. Bovendien is er überhaupt nooit 'doorgegeven' wat hun woon adres is maar daar zijn ze toch achtergekomen.

Stelletje tuig!

Het is net Hotel California;

We are programmed to receive.
You can checkout any time you like,
But you can never leave!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 28-10-2011 18:59 by Forever After Profiel van Forever After

Of je kan in de lokale kerk niet gedoopt worden tenzij je ouders beloven dat ze meer naar de kerk gaan. Maar als je dan eenmaal 18 bent wel met de jaarslijkse schooibrief aan komen zetten. Alsof je je geloof en/of je plekje in de hemel moet kopen zeg maar.


 


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 28-10-2011 19:01 by jeroen83 Profiel van jeroen83

Toen ik net verhuisd was kreeg ik ook een brief van de lokale kerk, of ik een jaarlijkse bijdrage wou doen.


Never have so many sacrificed so much for so few


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 28-10-2011 19:01 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 28 oktober 2011 18:50 schreef Onweerwolf het volgende:
Bovendien is er überhaupt nooit 'doorgegeven' wat hun woon adres is maar daar zijn ze toch achtergekomen.

Daar heb ik mij inderdaad ook over verbaasd, als je verhuist moet je bij werkelijk waar elke instelling je adreswijziging doorgeven, alleen bij de kerk gaat het automatisch. Ik had het een stuk handiger gevonden om dat andersom te hebben.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-10-2011 19:42 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 28 oktober 2011 19:01 schreef Hades het volgende:
Daar heb ik mij inderdaad ook over verbaasd, als je verhuist moet je bij werkelijk waar elke instelling je adreswijziging doorgeven, alleen bij de kerk gaat het automatisch. Ik had het een stuk handiger gevonden om dat andersom te hebben.


Inderdaad ja!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 28-10-2011 23:57 by jeroen83 Profiel van jeroen83

‘Zeer intelligente mensen zijn links en atheïst’

http://www.scientias.nl/zeer-intelligente-mensen-zijn-links-en-atheist/4974

Geschreven door Caroline Hoek op 25 februari 2010 om 13:57 uur

Hogere intelligentie hangt nauw samen met een liberale politieke ideologie en atheïsme. Dat blijkt uit een statistisch onderzoek. Volgens psycholoog Satoshi Kanazawa zijn intelligentere mensen namelijk sneller geneigd om evolutionaire nieuwigheden en waarden over te nemen.
“Algemene intelligentie, de mogelijkheid om te denken en te redeneren, gaf onze voorouders het voordeel dat ze evolutionaire, nieuwe problemen waarvoor ze geen aangeboren oplossing hadden toch konden oplossen,” legt Kanazawa uit. “Hierdoor zijn intelligentere mensen in vergelijking met minder intelligente mensen beter in staat om zulke nieuwe entiteiten en situaties te herkennen en te begrijpen. Sommige van deze entiteiten en situaties zijn voorkeuren, waarden en levensstijlen.”

Liberaal vs. conservatief
Kanazawa onderbouwt zijn conclusies met gegevens van de National Longitudinal Study of Adolescent Health. Hieruit blijkt dat jongvolwassenen zichzelf identificeren als ‘heel liberaal’ een gemiddeld IQ van 106 hebben. Hun leeftijdsgenoten die zichzelf als ‘heel conservatief’ bestempelen, hebben gemiddeld een IQ van 95.

Religie vs. atheïsme
Religie is volgens Kanazawa een bijproduct van de neiging van de mens om gebeurtenissen voortdurend te moeten verklaren. “Mensen zijn evolutionair gezien ontworpen om paranoia te zijn en ze geloven in God omdat ze paranoia zijn.” Dat paranoïde gedrag was trouwens prima voor de oude mens. Het hielp hem om zichzelf en zijn familie en stam door voortdurend waakzaam te zijn te beschermen. Maar dat lijkt nu overbodig. “Intelligentere kinderen zullen waarschijnlijk opgroeien tegen hun natuurlijke, evolutionaire neiging om in God te geloven in en atheïst worden.”

De cijfers onderbouwen die conclusie: jongvolwassenen die zichzelf als ‘totaal niet religieus’ beschouwen, hebben gemiddeld een IQ van 103. Hun leeftijdsgenoten die zich als ‘heel religieus’ beschouwen hebben een IQ van gemiddeld 97.



Never have so many sacrificed so much for so few


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-10-2011 1:34 by Schaep Profiel van Schaep

Wel beter dan een IQ van 106 tegenwoordig al onder 'zeer intelligent' valt.

"Mensen zijn evolutionair gezien ontworpen om paranoia te zijn en ze geloven in God omdat ze paranoia zijn." vind ik ook niet heel overtuigend. :')


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-10-2011 1:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nouja zo'n verschil in gemiddelde vinden is toch een behoorlijk verschil, maar misschien ben je daar te rechts voor.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-10-2011 2:00 by Schaep Profiel van Schaep

Haha, niet zo rechts als de vertaler van het oorspronkelijke artikel.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen