IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-10-2011 6:66] Christendom topic Vorige pagina | Volgende pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-11-2011 9:54 by Forever After Profiel van Forever After



 


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-11-2011 10:12 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Idd.


When your people matter, menstrual health matters


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 27-11-2011 11:13 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 26 november 2011 22:33 schreef Hypnos het volgende:
zoals ik al zie



wat is "bestaan" niet waar? Je kunt niet bewijzen dat God niet bestaat, je kunt zelfs niet bewijzen dat wij werkelijk "leven". Is een illusie onbestaande? Ik kies voor zekerheid en zeg gewoon dat alles wat je kunt bedenken ook bestaat, toch voor die persoon die het "bedenkt". Ook de innerlijke perceptie - fantasie of niet, "denkbeeldig" of niet - is iets wat plaatsvindt. Ik heb met alles een relatie, niet alleen met iedereen. Dus ook met God, gewoon omdat ik een ervaring/beeld heb van God.

Dit is zó Never Ending Story. Zolang men gelooft, bestaat het.


Subtiel kamerolifantje


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-11-2011 12:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 27 november 2011 11:13 schreef stigma het volgende:
Dit is zó Never Ending Story. Zolang men gelooft, bestaat het.



zo is het. Mooi toch


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-11-2011 12:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 27 november 2011 9:41 schreef Fusion het volgende:
Ik schrijf dat ik het zonde vind van tijd en energie om te [onderwerp]; wat impliceert men meestal daarmee? Dat men [onderwerp] wel of niet uitvoert? Ik heb het uiteraard over JOU. Dat jij je zo druk maakt en zoveel energie besteed aan iets waar je niet in gelooft is nogal, typisch.

Ik denk dat ik jou ook maar eens verantwoordelijk ga stellen voor het leed dat jij bijdraagt in deze wereld, o.a. door een kind te nemen. Hoe durf je! Alleen maar omdat ie lief is als ie jong is. Bah. Het egoisme!


hey, ik heb "de mens" niet gemaakt, enkel een kind.
Blame it on God wil je, ik heb daar niets mee te maken. Ook niet over hoe ik in elkaar zit


signature


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 27-11-2011 12:47 by stigma Profiel van stigma

Voortplanting heeft niets met god te maken. Het is puur de drang om jouw genen door te geven om het bestaan van de soort te verzekeren. Daarin zijn wij niet anders dan bv een muis.
Oorlogen en dergelijke (onder welke noemer ook) komen voort uit territoriumdrift en bezitsdrang.
Omdat de mens hoogst intelligent is, ontstaan er veel vervormingen van wreedheid. Maar uiteindelijk bestaat er ook onnoembaar veel leed in het dierenrijk. Het is misschien enkel door ons besef en het vermogen tot zelfreflectie dat wij er zoveel aanstoot aan geven. Wanneer mn muis haar jongen opeet, is het enige gevolg voor die muis dat ze zich weer opnieuw laat dekken. (En ik haar wat meer dierlijke eiwitten zal geven in het vervolg.)
Zou een mens dit doen, wordt dit afschuwelijk e.d. gevonden.
Don't blame god, blame evolution!

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 27-11-2011 12:49]


Subtiel kamerolifantje


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-11-2011 12:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

wie heeft die drang in mij gestopt?


signature


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 27-11-2011 13:02 by stigma Profiel van stigma

Moet dat 'in je gestopt' zijn door 'iemand'?
Het is de natuur. Overleving is belangrijk voor de soort maar ook voor andere soorten. Alles wat groeit, bloeit en leeft (is) staat allemaal in verbinding met elkaar.

Het is wel erg simpel om met een beschuldigend vingertje te wijzen naar 'god' voor alles wat fout gaat in de wereld of jouw leven. Zeker ook omdat hij zichzelf niet kan verdedigen...


Subtiel kamerolifantje


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 27-11-2011 13:09 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Heeft god de natuur niet gecreëerd?

Omdat er volgens de Bijbel maar 1 "iets" kan creëren is dat ook verantwoordelijk.


Boeiender


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 27-11-2011 13:12 by stigma Profiel van stigma

Nee, de natuur is ontstaan.

Ik heb dit geschreven, dus het is waar. Neem dit aan als waarheid. Gebruik dit als leidraad. Je weet wel, net zoals je doet met de bijbel.


Subtiel kamerolifantje


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 27-11-2011 13:14 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 27 november 2011 13:12 schreef stigma het volgende:
Nee, de natuur is ontstaan.

Ik heb dit geschreven, dus het is waar. Neem dit aan als waarheid. Gebruik dit als leidraad. Je weet wel, net zoals je doet met de bijbel.


Maar jij bent dan ook een godin!


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-11-2011 13:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Gisteren 'Messiah' Van Derren Brown gezien, met een mooi stuk hoe flinterdun religie is en hoe makkelijk mensen te overtuigen zijn.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-11-2011 15:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 27 november 2011 13:09 schreef MR. N het volgende:
Heeft god de natuur niet gecreëerd?

Omdat er volgens de Bijbel maar 1 "iets" kan creëren is dat ook verantwoordelijk.


voilà

God is verantwoordelijk voor het ontstaan van alles, dus moet hij er ook verantwoordelijkheid voor opnemen.
Net zoals een constructeur ook verantwoordelijkheid moet nemen voor wagens die hij maakt of een bakker voor zijn brood.
God is gewoon een vrij debiele constructeur imo. Hij had minstens een paar prototypes mogen maken. Naar kwaliteit is het ook maar zwak, na 80 jaar vallen de meesten na een hele tijd van pijn gewoon uit elkaar. Naar weerbaarheid is het ook maar zielig, zoveel ziektes en infecties waar de mens vatbaar voor is. Inhoudelijk is het ook maar povertjes. van alle mentale kracht gebruikt een mens maar 20% van zijn mogelijkheid.

Gelukkig heeft God wel door hoe mager zijn ontwerp was en heeft hij de mens kennis gegeven om de genetica te doorgronden en zelf leven te scheppen. God heeft de mens de kracht gegeven om zelf God te worden, dat is het enige waar ik hem dankbaar voor ben. Hij besefte dat zijn eigen onkunde verregaand was en laat ons het nu zelf doen. God heeft na eeuwen en eeuwen van miserie, oorlogen, pandemieën, misdaden allerhande en veel meer verschrikkelijke zaken zijn "kind" uit handen om zelf "kinderen" te scheppen. Als een vader die snapt dat de enige manier om zijn zoon te redden is door het los te laten


signature


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 27-11-2011 16:07 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 27 november 2011 15:59 schreef Hypnos het volgende:
voilà

God is verantwoordelijk voor het ontstaan van alles, dus moet hij er ook verantwoordelijkheid voor opnemen.
Net zoals een constructeur ook verantwoordelijkheid moet nemen voor wagens die hij maakt of een bakker voor zijn brood.

Nee, want volgens jou komt álles van god. Want die heeft alles 'in jou gestopt'. Dus een constructeur (?) en een bakker zijn niet verantwoordelijk voor wat zij bedenken en/of maken. Die gave is er door god ingestopt dus als de hele flikkerse boel instort is dat god zijn fout.

Toch?

quote:
Gelukkig heeft God wel door hoe mager zijn ontwerp was en heeft hij de mens kennis gegeven om de genetica te doorgronden en zelf leven te scheppen. God heeft de mens de kracht gegeven om zelf God te worden, dat is het enige waar ik hem dankbaar voor ben. Hij besefte dat zijn eigen onkunde verregaand was en laat ons het nu zelf doen. God heeft na eeuwen en eeuwen van miserie, oorlogen, pandemieën, misdaden allerhande en veel meer verschrikkelijke zaken zijn "kind" uit handen om zelf "kinderen" te scheppen. Als een vader die snapt dat de enige manier om zijn zoon te redden is door het los te laten

Dus dik veel commentaar hebben op je maker en omdat hij een kutontwerp mheeft gemaakt en dan volledig over de zeik zijn als hij besluit zijn bedenksels te vernietigen.
...dude...


Subtiel kamerolifantje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-11-2011 16:47 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 27 november 2011 12:32 schreef Hypnos het volgende:
hey, ik heb "de mens" niet gemaakt, enkel een kind.
Blame it on God wil je, ik heb daar niets mee te maken. Ook niet over hoe ik in elkaar zit
Aha, dus als God bestaat (wat ie in jouw ogen niet eens doet), dan ligt *alle* *eind* verantwoordelijkheid bij Hem. Dus dan neem jij de moordernaar van vrouw niets kwalijk, maar je wordt kwaad op God? En als ie nou niet bestaat? Wie is dan verantwoordelijk voor de moord op je vrouw? Is het dan wel die moordernaar? Of zoek jij het altijd graag hogerop? Blame it on society en geef de moordenaar een dikke hug?

Deze discussie draait in cirkeltjes Hypnos. Ik ken je mening inmiddels, jij die van mij. Het zou alleen wel fijn zijn als je jr voortaan iets meer aan de gangbare semantiek (lees: normaal, gangbaar gebruik van woorden) zou houden en wat consistenter op de ander ingaat. Ofzo.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-11-2011 16:51 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 27 november 2011 15:59 schreef Hypnos het volgende:
voilà

God is verantwoordelijk voor het ontstaan van alles, dus moet hij er ook verantwoordelijkheid voor opnemen.
Net zoals een constructeur ook verantwoordelijkheid moet nemen voor wagens die hij maakt of een bakker voor zijn brood.
God is gewoon een vrij debiele constructeur imo. Hij had minstens een paar prototypes mogen maken. Naar kwaliteit is het ook maar zwak, na 80 jaar vallen de meesten na een hele tijd van pijn gewoon uit elkaar. Naar weerbaarheid is het ook maar zielig, zoveel ziektes en infecties waar de mens vatbaar voor is. Inhoudelijk is het ook maar povertjes. van alle mentale kracht gebruikt een mens maar 20% van zijn mogelijkheid.

Gelukkig heeft God wel door hoe mager zijn ontwerp was en heeft hij de mens kennis gegeven om de genetica te doorgronden en zelf leven te scheppen. God heeft de mens de kracht gegeven om zelf God te worden, dat is het enige waar ik hem dankbaar voor ben. Hij besefte dat zijn eigen onkunde verregaand was en laat ons het nu zelf doen. God heeft na eeuwen en eeuwen van miserie, oorlogen, pandemieën, misdaden allerhande en veel meer verschrikkelijke zaken zijn "kind" uit handen om zelf "kinderen" te scheppen. Als een vader die snapt dat de enige manier om zijn zoon te redden is door het los te laten
Laatste vraag voor je. Denk je dat als de mensheid al haar energie, kunde en kennis zou inzetten om een betere wereld te maken ipv spenderen aan geldelijk gewin, oorlogen, machtsspellen etc, we alle voor ons liggende problemen inl (welvaarts!)ziekten, verdeling van goederen, sustainable living etc etc zouden kunnen oplossen?

Even geen slap gelul over ' we doen het niet t zit niet in onze natuur, oh helpjes, God is schuldig!', maar gewoon een JA of een NEE als antwoorde op de vraag?


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-11-2011 19:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 27 november 2011 16:07 schreef stigma het volgende:
Nee, want volgens jou komt álles van god. Want die heeft alles 'in jou gestopt'. Dus een constructeur (?) en een bakker zijn niet verantwoordelijk voor wat zij bedenken en/of maken. Die gave is er door god ingestopt dus als de hele flikkerse boel instort is dat god zijn fout.




het gaat mij om het principe. Die bakker houdt zich wel
aan de regels van verantwoordelijkheid (terwijl hij er idd wellicht zelf geen controle over heeft, over het resultaat wel te verstaan) en die God niet, ofwel heeft die God ondertussen zichzelf opgesloten of getermineerd uit schaamte en schuldgevoel.

quote:

Toch?


Dus dik veel commentaar hebben op je maker en omdat hij een kutontwerp mheeft gemaakt en dan volledig over de zeik zijn als hij besluit zijn bedenksels te vernietigen.
...dude...


beetje een lamme manier om het te doen toch? Dat hij meteen de apocalypse inzet of gewoon stopt met die verschrikkelijke halfslachtige pogingen.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-11-2011 19:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 27 november 2011 16:47 schreef Fusion het volgende:
Aha, dus als God bestaat (wat ie in jouw ogen niet eens doet), dan ligt *alle* *eind* verantwoordelijkheid bij Hem. Dus dan neem jij de moordernaar van vrouw niets kwalijk, maar je wordt kwaad op God? En als ie nou niet bestaat? Wie is dan verantwoordelijk voor de moord op je vrouw? Is het dan wel die moordernaar? Of zoek jij het altijd graag hogerop? Blame it on society en geef de moordenaar een dikke hug?

Deze discussie draait in cirkeltjes Hypnos. Ik ken je mening inmiddels, jij die van mij. Het zou alleen wel fijn zijn als je jr voortaan iets meer aan de gangbare semantiek (lees: normaal, gangbaar gebruik van woorden) zou houden en wat consistenter op de ander ingaat. Ofzo.


het komt van twee kanten toch?


en ja, ik zou én verschrikkelijk boos en woest en psychotisch reageren op de moordenaar, maar ook op die God omdat hij er voor gezorgd heeft dat de omstandigheden er zijn waarin moordenaars geboren worden of zich kunnen ontwikkelen. Een Goede Vader zou zoiets niet toelaten.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-11-2011 19:54 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

En mijn ja/nee vraag? Ik ben benieuwd.


When your people matter, menstrual health matters


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-11-2011 19:54 by Forever After Profiel van Forever After

En ze blijven maar happen... :')


 


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 27-11-2011 19:55 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Sjezus jongens.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-11-2011 19:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 27 november 2011 16:51 schreef Fusion het volgende:
Laatste vraag voor je. Denk je dat als de mensheid al haar energie, kunde en kennis zou inzetten om een betere wereld te maken ipv spenderen aan geldelijk gewin, oorlogen, machtsspellen etc, we alle voor ons liggende problemen inl (welvaarts!)ziekten, verdeling van goederen, sustainable living etc etc zouden kunnen oplossen?

Even geen slap gelul over ' we doen het niet t zit niet in onze natuur, oh helpjes, God is schuldig!', maar gewoon een JA of een NEE als antwoorde op de vraag?



ja. Alleen is er bijlange geen consensus over wat een "beter wereld" nu precies is. We hebben allemaal utopische ideeën, maar die zijn veel te individueel. En als er dan toch overeenkomsten zijn in bvb religieuze leidraden, dan zijn ze te vaak onnatuurlijk, gebrekkig of zelfs tegennatuurlijk (hoe mooi ze soms ook klinken).
dus ofwel veranderen we onze natuur, ofwel proberen we een gemeenschappelijke wereld te vinden die gebaseerd is op onze natuur.
Dat laatste wordt nu extreem ontkracht en genegeerd door religie, die op spiritualiteit en niet op de volledige essentie van de mens gebaseerd is die meer dan spiritualiteit bevat.
Maar dan nog, zelfs mocht religie rekening houden met de lichamelijkheid, de vleselijke en dierlijke aspecten van de mens inclusief drang naar macht, seksualiteit en al zijn drangen en zuchten, dan nog twijfel ik eraan dat het ooit een pad naar een betere wereld zal kunnen leggen.


we moeten dus onze essentie veranderen en/of onze wereld.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 27-11-2011 20:05]


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-11-2011 19:56 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 27 november 2011 19:55 schreef G.I.R.L. het volgende:
Sjezus jongens.
Ja dat ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 27-11-2011 19:56]


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-11-2011 20:02 by bastianus Profiel van bastianus

Waren de goden kosmonauten?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-11-2011 20:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 27 november 2011 20:02 schreef bastianus het volgende:
Waren de goden kosmonauten?

In het conspiracy-topic, graag


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen