IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-10-2011 6:66] Christendom topic Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-10-2011 16:23 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 oktober 2011 16:20 schreef Fusion het volgende:
Wie ben jij om te vinden dat mensen die kicken op NDE, alchologebruiik, drugsgebruik, meedoen aan de TT Assen, parachuut springen, zelfmutiliate psychische hulp moeten zoeken? Omdat jij een enigzins statische set parameters hebt waarop jij beoordeelt binnen welke grenzen je nog aan de wensen van de partner zou moeten voldoen en wanneer je zou mogen vinden dat het schadelijk is?
Oftewel: je betrekt er zaken bij die er compleet niets mee te maken hebben.

Er daadwerkelijk op ingaan is kennelijk te hoog gegrepen voor je. Maar goed dat je daar ene leider voor hebt. Ik kies dan inderdaad voor zelf gestelde parameters.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2011 16:23 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 oktober 2011 10:55 schreef ElitE het volgende:
Haha net lekker wakker geworden. Er belde een vrouwtje aan de deur dus ik mn bed uit en aan de intercom vragen wie het is en gelijk een hele discussie over geloof.

Werkt beter als koffie, misschien moet ik er ook zo een in de kelder.
Ik kom tegen kost en inwoning ook wel bij jou in de kelder iedere ochtend het geloof verkondigen hoor


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2011 16:25 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 oktober 2011 16:23 schreef Jenje het volgende:
Oftewel: je betrekt er zaken bij die er compleet niets mee te maken hebben.
Het heeft er mee te maken dat ik je een punt duidelijk probeer te maken.

quote:
Op 19 oktober 2011 16:23 schreef Jenje het volgende:Er daadwerkelijk op ingaan is kennelijk te hoog gegrepen voor je. Maar goed dat je daar ene leider voor hebt. Ik kies dan inderdaad voor zelf gestelde parameters.
Ok, als jij geen normale discussie kunt voeren met mij en gelijk weer denigrerend moet gaan doen.... ik geef je normale antwoorden op een normale toon en ik ga gewoon in op wat je zegt. Als jij niet snapt welk punt ik probeer te forceren zou je ook eens kunnen proberen, voor de verandering, niet gelijk zo te reageren als hierboven. Zo niet, houdt de discussie tussen ons op.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2011 16:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 oktober 2011 14:35 schreef BerserkerWoman het volgende:

Het is ook een waarheid als een koe. Maar compleet 100% zinloos is het natuurlijk niet. En het doodt de tijd Zie de hoeveelheid topics over dit onderwerp die al de 40 pagina's gehaald hebben


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2011 16:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 oktober 2011 11:02 schreef ElitE het volgende:
Ik leef erg volgens vallen en opstaan. Soms zie ik pijnlijke dingen aankomen en probeer ik die maar
te ervaren en van te leren ipv ontwijken en er eigenlijk nooit wat van te leren. Met teveel leven op angst beperk je jezelf heel erg.
Verklaar je eens nader? Ik bedoel, ik snap wat je zegt (en ben t er ook mee eens), maar hoe past t in deze discussie?


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-10-2011 16:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 oktober 2011 16:17 schreef Fusion het volgende:
Ik snap echt niets van je verhaal. Vertrouwen en goed houden? Ja uiteraard, maar wat heeft dat met overspel te maken?

Zoals ik de Bijbel interpreteer, en zoals ik geloof/aanvoel (brrrr eng he?) dat God het wilt, moet je er 'helemaal voor gaan'. Dat wil zeggen 1 op 1, exclusief en met de intentie voor de rest van je leven. Als blijkt dat het echt niet werkt en je hebt er echt alles aan gedaan, kun je uiteraard scheiden. Maar in een gezond huwelijk ga je niet vreemd. En in een ongezond huwelijk zou je t eigenlijk ook niet moeten doen, want ongetwijfeld ben je elkaar al flink aan t pijnigen en maakt bedrog het alleen maar nog erger. Toch?
Volgens de bijbel is echtbreuk ook overspel. Of denken aan seks met iemand anders al. Met die zaken vind ik niks mis.
Voor mezelf vind ik vreemd gaan terwijl je een relatie hebt ook niet kunnen, zeker niet sinds ik kinderen heb. Maar ik ken genoeg mensen met een vaste relatie die toch soms buiten de deur eten en zich daar goed bij voelen. Moet kunnen vind ik.
Overigens denk ik ook dat er situaties kunnen ontstaan waarin het vlees zwak is en je wel vreemd gaat, het is mij weleens gebeurd in het verleden. Over zoiets moet je in je relatie meteen eerlijk zijn en er samen uit komen. Het is namelijk nog pijnlijker als je zoiets voor jezelf houdt en je partner er later alsnog achter komt. Dat bedoelde ik met eerlijk zijn binnen je relatie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2011 17:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 19 oktober 2011 16:33 schreef bastianus het volgende:
Volgens de bijbel is echtbreuk ook overspel. Of denken aan seks met iemand anders al. Met die zaken vind ik niks mis.
Voor mezelf vind ik vreemd gaan terwijl je een relatie hebt ook niet kunnen, zeker niet sinds ik kinderen heb. Maar ik ken genoeg mensen met een vaste relatie die toch soms buiten de deur eten en zich daar goed bij voelen. Moet kunnen vind ik.
Overigens denk ik ook dat er situaties kunnen ontstaan waarin het vlees zwak is en je wel vreemd gaat, het is mij weleens gebeurd in het verleden. Over zoiets moet je in je relatie meteen eerlijk zijn en er samen uit komen. Het is namelijk nog pijnlijker als je zoiets voor jezelf houdt en je partner er later alsnog achter komt. Dat bedoelde ik met eerlijk zijn binnen je relatie.




gesproken als iemand die werkelijk een relatie heeft. Hoe kun je nu überhaupt geloof en vertrouwen stellen in iemand die nooit een relatie gehad heeft, zoals Jezus of God (voor zover we weten) of een priester? Weten zij veel hoe dat is? Neen. Wie kan nu wijsheid spreken over het dit deel van het leven als hij nooit zelf beleefd heeft? Door boekjeswijsheid? Zo zit het leven niet in elkaar.


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-10-2011 17:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 19 oktober 2011 17:41 schreef Hypnos het volgende:
gesproken als iemand die werkelijk een relatie heeft. Hoe kun je nu überhaupt geloof en vertrouwen stellen in iemand die nooit een relatie gehad heeft, zoals Jezus of God (voor zover we weten) of een priester? Weten zij veel hoe dat is? Neen. Wie kan nu wijsheid spreken over het dit deel van het leven als hij nooit zelf beleefd heeft? Door boekjeswijsheid? Zo zit het leven niet in elkaar.

Puur boekjeswijsheid is niet zo handig, nee, maar Fusion heeft óók een relatie en allerhande levenservaring, en die heeft wat hij verder opgestoken heeft met die wijsheid en ervaring in een juist kader kunnen plaatsen.


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2011 18:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

benieuwd of hij zoveel gelukkiger is zonder seks.


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-10-2011 18:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 oktober 2011 16:25 schreef Fusion het volgende:
Ok, als jij geen normale discussie kunt voeren met mij en gelijk weer denigrerend moet gaan doen.... ik geef je normale antwoorden op een normale toon en ik ga gewoon in op wat je zegt. Als jij niet snapt welk punt ik probeer te forceren zou je ook eens kunnen proberen, voor de verandering, niet gelijk zo te reageren als hierboven. Zo niet, houdt de discussie tussen ons op.

LOL, wie begint er nu swingen te vergelijken met zelfmutilatie. Zelfreflectie ontbreekt je.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-10-2011 19:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Volgens mij praten jullie ondertussen gewoon een beetje langs elkaar heen. Ik kon in ieder geval Fusion ook niet meer volgen en nu begint jullie gesprek helemaal de weg kwijt te raken
quote:
Op 19 oktober 2011 18:48 schreef Hypnos het volgende:
benieuwd of hij zoveel gelukkiger is zonder seks.

Ik *vermoed* dat Fusion wel seks heeft Dat mag wel binnen het Christendom, hoor

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 19-10-2011 19:02]


I wish I was a butterfly


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 19-10-2011 19:05 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 19 oktober 2011 19:02 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik *vermoed* dat Fusion wel seks heeft Dat mag wel binnen het Christendom, hoor
Ja, maar niet voor het huwelijk en niet met voorbehoedsmiddelen. Het grootste deel van mijn klas van de basisschool kreeg dan ook een maand of 7 na hun huwelijk een kind dat twee maanden te vroeg geboren was maar verder helemaal gezond was.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-10-2011 19:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 19 oktober 2011 19:05 schreef Hades het volgende:
Ja, maar niet voor het huwelijk en niet met voorbehoedsmiddelen. Het grootste deel van mijn klas van de basisschool kreeg dan ook een maand of 7 na hun huwelijk een kind dat twee maanden te vroeg geboren was maar verder helemaal gezond was.

En: touché!

Is dat eigenlijk zo strikt gezegd in de Bijbel, van die voorbehoedsmiddelen?


I wish I was a butterfly


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-10-2011 19:12 by Forever After Profiel van Forever After

Waren die er al dan toen de bijbel geschreven is?

Rubbers en de pil iig niet lijkt me.


 


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 19-10-2011 19:13 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 19 oktober 2011 19:12 schreef Forever After het volgende:
Waren die er al dan toen de bijbel geschreven is?

Rubbers en de pil iig niet lijkt me.
Voor het zingen de kerk uit natuurlijk.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-10-2011 19:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 19 oktober 2011 19:12 schreef Forever After het volgende:
Waren die er al dan toen de bijbel geschreven is?

Rubbers en de pil iig niet lijkt me.

Nee, dat in ieder geval niet inderdaad

Maar er staat (ongeveer?) wel "gaat heen en vermenigvuldigt u" in, wat vast door sommigen wordt opgevat als dat het je plicht is kinderen te maken en dus niet de bedoeling is dat je seks voor andere doeleinden inzet. Vroeg me af of er nog meer dingen instaan die misschien wat harder seks-slechts-voor-plezier afwijzen.


I wish I was a butterfly


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 19-10-2011 19:50 by nark Profiel van nark

quote:
Op 19 oktober 2011 19:12 schreef Forever After het volgende:
Waren die er al dan toen de bijbel geschreven is?

Rubbers en de pil iig niet lijkt me.





Jawel hoor, die maakten ze destijds van de blaas van een varken


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 19-10-2011 19:58 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 19 oktober 2011 19:13 schreef G.I.R.L. het volgende:
Voor het zingen de kerk uit natuurlijk.
En dat staat er wel in beschreven

quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Onan

However, when Onan had sex with Tamar, he disregarded this principle when he withdrew before climax and "spilled his seed (or semen) on the ground", since any child born would not legally be considered his heir. This he did several times, disregarding the principle of a Levirate union, and was accordingly sentenced to death by Yahweh for this wickedness. (Genesis 38:8-10)




Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2011 21:58 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Hades en Hypnos, doen jullie altijd van die onnozele uitspraken over iemand die je niet eens kent? Of is het een beetje arme Christenfuusje uit zijn tent lokken.

Anyway, een Christen is geen Jood Hades. Je mag prima seks met voorbehoedsmiddelen hebben, moet je zelf weten.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2011 22:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 oktober 2011 18:57 schreef Jenje het volgende:
LOL, wie begint er nu swingen te vergelijken met zelfmutilatie. Zelfreflectie ontbreekt je.
het is duidelijk dat je mijn punt niet snapt. Prima. Ik doe echter nergens neerbuigend naar jou. Jij daarentegen gebruikt de eerste de beste miscommunicatie als aanleiding om t op de man te spelen. Met je pooetische zelf-reflectie Is het nou echt zo moeilijk om n beetje (geforceerde) basale beleefdheidsvormen te bezigen? Of je doet gewoon tegen me, of we discussieren niet meer.


When your people matter, menstrual health matters


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 19-10-2011 22:08 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 19 oktober 2011 21:58 schreef Fusion het volgende:
Hades en Hypnos, doen jullie altijd van die onnozele uitspraken over iemand die je niet eens kent? Of is het een beetje arme Christenfuusje uit zijn tent lokken.
En waar precies zie jij uitspraken die op jou gericht waren? Die opmerking van mij over voorbehoedsmiddelen was volgens mij wel vrij duidelijk in zijn algemeniteit gericht, niet op een specifiek persoon.

quote:
Anyway, een Christen is geen Jood Hades. Je mag prima seks met voorbehoedsmiddelen hebben, moet je zelf weten.
Nou, daar verschillen de meningen toch wel behoorlijk over, die opmerking die ik maakte over de hoeveelheid van mijn oud-klasgenoten die een shotgun wedding hebben gehad is echt niet uit de lucht gegrepen. En nee, Staphorst is echt verre van Joods.

En om er maar nog een irrelevante bron bij te trekken:


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-10-2011 22:10 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 19 oktober 2011 21:58 schreef Fusion het volgende:
Anyway, een Christen is geen Jood Hades. Je mag prima seks met voorbehoedsmiddelen hebben, moet je zelf weten.

En katholieken dan?
Ik meen me toch sterk te herinneren dat die sinterklaas in het Vaticaan er nou niet direct enthousiast over wordt.

Of tellen katholieken niet als christen?

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 19-10-2011 22:13]


 


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2011 22:12 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@Hades: ik weet niet precies wat je met de quote bedoelt, maar 'voor t zingen de kerk uit' is ook niet verboden hoor. In dit geval betrof het iemand die volgens de Joodse wet verplicht was om de vrouw van zijn overleden broer van kinderen te voorzien (mede omdat er anders niemand voor haar zou zorgen later). Lijkt me trouwens niet echt prettig, om t met de vrouw van je overleden broer te doen :-S

Het is ook bizar dat sommigen dit interpreteren als een verbod op masturbatie, dat slaat al helemaal nergens op.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2011 22:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 oktober 2011 22:10 schreef Forever After het volgende:
En katholieken dan?
Ik meen me toch sterk te herinneren dat die sinterklaas in het Vaticaan er nou niet direct enthousiast over wordt.
klopt, maar ik ben dan ook geen Katholiek.

quote:
Op 19 oktober 2011 22:10 schreef Forever After het volgende:Of tellen katholieken niet als christen?
euh, natuurlijk wel. Maar wat betekent dat dan? Dat ze dus opeens allemaal dezelfde dogma's hebben opeens?


When your people matter, menstrual health matters


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-10-2011 22:22 by Forever After Profiel van Forever After

Nee, jij zegt dat christenen wel voorbehoedsmiddelen tijdens de seks mogen gebruiken de suggestie wekkend dat het voor alle christenen zo is.


 


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen