IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic zoveel Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2012 18:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2012 18:22 schreef Okkultuz het volgende:
... denk voor jezelf. twijfel aan autoriteit en maak jouw persoonlijke realiteit...


Zit je nou intro's van Tool na te praten?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Okkultuz
Usericon van Okkultuz
Posted 16-05-2012 19:06 by Okkultuz Profiel van Okkultuz

Nope, Timothy Leary, Buddha, Ghandi, noem maar op :p


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2012 19:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Daar heeft Tool dan ook dat sampletje van.

Maar ik zou toch een ruimer begrip van bewustzijn aanhangen die een wat meer neurologische/cognitieve onderbouwing heeft.

Dat je een groep SBS6 eigenschappen kan toekennen wil niet zeggen dat de individuen allemaal zelf geen diepgang kunnen hebben. Het volgen van patronen die "normaal" gevonden worden wil niet zeggen dat de persoon zelf volledig "normaal" is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-05-2012 19:12 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 16 mei 2012 19:11 schreef ElitE het volgende:
Daar heeft Tool dan ook dat sampletje van.


Volgens mij was dat Bill Hicks. Waar Dennis Leary vervolgens weer alles van gejat heeft. Net als Okkultuz nu ook weer doet. Wat best ironisch is, nadat je eerst half Nederland wegzet als mentaal onderontwikkeld en jezelf op een intellectueel voetstuk plaatst.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 16-05-2012 19:13]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Okkultuz
Usericon van Okkultuz
Posted 16-05-2012 19:15 by Okkultuz Profiel van Okkultuz

Ik heb tool nooit geluisterd en zie mezelf als doorsnee burger en ben op intellectueel gebied altijd lerende. Wel zie ik dat er een enorme mentale onderontwikkeling is, daar hoef je geen diep onderzoek voor te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Okkultuz op 16-05-2012 19:17]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-05-2012 19:21 by bastianus Profiel van bastianus

Meditatie leidt blijkbaar tot arrogantie. Wel logisch met al die introspectie en navelstaarderij.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Okkultuz
Usericon van Okkultuz
Posted 16-05-2012 19:24 by Okkultuz Profiel van Okkultuz

quote:
Op 16 mei 2012 19:21 schreef bastianus het volgende:
Meditatie leidt blijkbaar tot arrogantie. Wel logisch met al die introspectie en navelstaarderij.


Het nadeel van getypte symbolen is dat er een groot communicatief middel ontbreekt; emotie. Blijkbaar vul jij dat gat met jouw oordeel (wat niet altijd goed is), iedereen zijn realiteit he .

[Dit bericht is gewijzigd door Okkultuz op 16-05-2012 19:24]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-05-2012 19:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 mei 2012 19:24 schreef Okkultuz het volgende:
Het nadeel van getypte symbolen is dat er een groot communicatief middel ontbreekt; emotie. Blijkbaar vul jij dat gat met jouw oordeel (wat niet altijd goed is), iedereen zijn realiteit he .
Je lult er omheen. Door SBS6-kijkers of ander publiek als primitiever dan jezelf te beschouwen, geef je in mijn optiek blijk van arrogantie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-05-2012 19:35 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 mei 2012 14:52 schreef Okkultuz het volgende:
Wat maakt jouw positie zo speciaal om zo'n slecht beargumenteerde reactie te geven? Ga ergens anders de autist uithangen.


Nou, ik weet dat bidden een vorm van meditatie kán zijn (in spaarzame gevallen), maar dat ze daardoor niet "de stem van god" horen oid.

Het is (over het algemeen) vragen aan een god om diensten, dat heeft niets met meditatie te maken, maar meer met een verlangen dat je stem gehoord wordt.


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-05-2012 19:36 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 mei 2012 19:24 schreef Okkultuz het volgende:
Het nadeel van getypte symbolen is dat er een groot communicatief middel ontbreekt; emotie. Blijkbaar vul jij dat gat met jouw oordeel (wat niet altijd goed is), iedereen zijn realiteit he .


Haha, nu val je wel door de mand zeg, een ander verwijten dat hij oordeelt terwijl je bij mij hetzelfde deed.



Boeiender


Okkultuz
Usericon van Okkultuz
Posted 16-05-2012 19:44 by Okkultuz Profiel van Okkultuz

Als goed leest zie je ook waarom


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-05-2012 19:45 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 mei 2012 19:44 schreef Okkultuz het volgende:
Als goed leest zie je ook waarom


Ja.

En jij.


Dus.

Volgende!


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-05-2012 19:47 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Overigens wel een aparte username voor een atheïst.


Boeiender


Okkultuz
Usericon van Okkultuz
Posted 16-05-2012 19:52 by Okkultuz Profiel van Okkultuz

Occult = Onbekend. Occultist = onderzoeker van het onbekende. Hallo, zijn we wakker!?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-05-2012 19:55 by Mark Profiel van Mark

Geen idee, bedoel je wakker wakker of spiritueel wakker?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-05-2012 20:00 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 mei 2012 19:52 schreef Okkultuz het volgende:
Occult = Onbekend. Occultist = onderzoeker van het onbekende. Hallo, zijn we wakker!?


Ja hoor. Jij wel

Dikke van Dale:

oc·cul·tis·me het; o leer vh occulte: spiritisme, toverij enz.

athe·ïs·me het; o ontkenning vh bestaan ve god.

Lijkt me nogal tegenstrijdig met elkaar.

Had je je niet beter "wetenschappuz" kunnen noemen?


Boeiender


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-05-2012 20:25 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 mei 2012 18:22 schreef Okkultuz het volgende:
het gemiddelde SBS6 publiek


quote:
Op 16 mei 2012 19:35 schreef MR. N het volgende:
*reutel*


quote:
Op 16 mei 2012 19:36 schreef MR. N het volgende:
*blaat*



quote:
Op 16 mei 2012 19:47 schreef MR. N het volgende:
*bliep-tuut-tuut-bliep*


quote:
Op 16 mei 2012 20:00 schreef MR. N het volgende:
etc.


Alsof ze het ruiken hè!? Niet te geloven.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Okkultuz
Usericon van Okkultuz
Posted 16-05-2012 20:25 by Okkultuz Profiel van Okkultuz

Is die vent boven mij serieus? :') (mr N dus). Wetenschap is mijn bijbel, alleen ik gebruik mijn bewustzijn wat bewuster volgens oosterse filosofieën (die in Europa zijn aangeduid door o.a Nietzsche). Ik snap sowieso niet waarom je mij aanvalt?

[Dit bericht is gewijzigd door Okkultuz op 16-05-2012 20:26]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2012 20:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2012 19:21 schreef bastianus het volgende:
Meditatie leidt blijkbaar tot arrogantie. Wel logisch met al die introspectie en navelstaarderij.


ach vind je in alle religieuze hoeken, ook niet perse verkeerd. maar wel typisch hoe de mate van religiositeit en/of spiritualiteit tot een beetje dezelfde dingen leid. Al schiet het bij de een wat meer door dan bij de ander.

http://en.wikipedia.org/wiki/Geschwind_syndrome



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2012 20:28 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2012 20:25 schreef Okkultuz het volgende:
Is die vent boven mij serieus? :') (mr N dus). Wetenschap is mijn bijbel, alleen ik gebruik mijn bewustzijn wat bewuster volgens oosterse filosofieën (die in Europa zijn aangeduid door o.a Nietzsche). Ik snap sowieso niet waarom je mij aanvalt?


Beetje leeg dan, wetenschap gaat over feiten terwijl geloven gaan over zingeving van het leven.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Okkultuz
Usericon van Okkultuz
Posted 16-05-2012 20:33 by Okkultuz Profiel van Okkultuz

quote:
Op 16 mei 2012 20:28 schreef ElitE het volgende:
Beetje leeg dan, wetenschap gaat over feiten terwijl geloven gaan over zingeving van het leven.


Wat een onzin, als iets zin geeft in het leven is het wel het universum bevatten en zijn verborgen kennis gebruiken om wijzer te worden. Sorry, maar dit slaat nergens op :p.

Misschien is jouw fantasie een beetje leeg en moet je het leven niet te serieus nemen, denk abstract en realiseer jezelf dat je uit de big bang bent ontstaan .

Nogmaals, ik ben op geen enkel niveau spiritueel.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-05-2012 20:34 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 mei 2012 20:28 schreef ElitE het volgende:
Beetje leeg dan, wetenschap gaat over feiten terwijl geloven gaan over zingeving van het leven.


Waermee je wilt zeggen dat het bedrijven van wetenschap geen zin aan je leven kan geven?

Volgens mij is dat behoorlijk subjectief en persoonlijk en kun jij daar voor wat betreft Okkie niet over oordelen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-05-2012 20:51 by bastianus Profiel van bastianus

Ik had vroeger een vriend, die er vergelijkbare denkbeelden op nahield als Okkultuz. Geheel geinspireerd door Oosterse wijsheden, vertrok hij naar India, om daar als monnik te leven, en zich volledig op meditatie te richten. Eten en drinken kreeg hij van de bewoners van het dorp, die de goeroe en hem van een natje en droogje voorzagen.
Tot zijn grote verbazing waren er steeds dieven, die het voedsel van de goeroe en hem stalen. Uiteraard tot verontwaardiging van de goeroe, de dorpelingen en hemzelf. De dieven werden dan ook steevast door de dorpelingen verjaagd, wegens het storen van de monniken.
Toen mijn vriend een jaar in India woonde, werd een dief wat al te hardhandig aangepakt. Door wat klappen van een stok bleef de man gewond op de grond liggen. Tot verbazing van mijn vriend deed niemand er wat aan. Navraag bij de goeroe leverde op als conclusie dat dit was, omdat de man tot de kaste der 'onaanraakbaren' hoorde, die zelfs met bedelen niet in leven kon blijven, en tot stelen veroordeeld was.
Dat was het moment dat mkjn vriend voorgoed van 'oosterse wijsheid' genas. Hij is terug gegaan naar Nederland, bouwde een carriere op en stichtte een gezin. Het schijnt dat ze soms zelfs SBS kijken.
Waar gebeurd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-05-2012 20:53 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Vertel anders nog eens over die kabouter!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 16-05-2012 20:59 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 16 mei 2012 20:34 schreef Onweerwolf het volgende:
Waermee je wilt zeggen dat het bedrijven van wetenschap geen zin aan je leven kan geven?
Dat schrijft hij toch niet?
quote:
Op 16 mei 2012 20:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Vertel anders nog eens over die kabouter!
Haha.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 16-05-2012 21:06]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen