|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Volgens mij (maar weet er niet veel van), zijn er een aantal boeken wel/niet tov het Protestantse canon. Volgens mij zijn de boeken die er wel zijn wel gelijk aan de 'normale' versies. Eigenlijk weet ik er niet veel van. Weet alleen dat de meerderheid der geleerden van mening is dat de Peshitta niet de oorspronkelijke versie is. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: AD HOMINEM! Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Grotendeels duidelijk Maar hoe bedoel je dan precies met oorspronkelijk? De eerste bundeling? De meest geaccepteerde bundeling destijds? De door een bepaalde groep gekozen bundeling? En zijn de niet-oorspronkelijken per definitie verkeerd? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ik bedoel met oorpsronkelijk 'de oudste' :-) Dus degenen die t eerst geschreven zijn, danwel de oudste kopie van eerdere manuscripten (bijv 'Q'). Wil imho niets zeggen over 'goed' of 'fout'. Alhoewel je dus evt wel bepaalde culturele grapjes of woordspelingen mist in een andere taal. Men gaat er over t algemeen van uit dat Jezus Aramees sprak. Maar wellicht sprak Hij ook wel Grieks en/of Hebreeuws. We weten iig wel dat Hij soms overduidelijk refereert aan de Hebreeuwse versie van t OT, maar soms ook (maar volgens mij iets minder overduidelijk) aan de Griekse versie ervan (de Septuagint). When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: quote: Die culturele grapjes e.d. heb je toch sowieso een probleem mee wat betreft vertaling? Oog van de naald, bijvoorbeeld Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: de broer van Harry Mens? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Juistem. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Schitterend, zulke vergelijkingen, omdat ze niks aan de verbeelding overlaten. Idem voor de kameel en het oog van de naald, geniaal bedacht. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Tja zoveel mooie spreekwoorden maar wie zegt dat Gesoes daarmee aankwam en dat die niet allang in de taal zaten maar nu opeens in het boekje terecht zijn gekomen. Maakt opzich niet veel uit maar fusjon geeft direct kudo's voor meneer Van Nazareth. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Misschien een beetje flauw, maar wie zegt dat het niet zo is dat Jezus daar zelf mee aankwam. |
|
quote: Dat is niet heel flauw, dat is gewoon een kulargument. quote: Die met de balk laat te weinig aan de verbeelding over! Overdrijven moet, maar niet. Dat met het oog van de naald is op een andere manier geniaal, juist omdat het waarschijnlijk helemaal niet over een naald gaat en misschien ook wel niet over een kameel Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Je kunt zeggen van de bijbel wat je wilt, maar ik vind het een geniaal boek om uit te citeren. Vooral om andere mensen mee om de oren te slaan. Liefst christelijke collegae die ergens heel stellig over zijn. ('Oordeelt niet, opdat..' en dat soort dingen) Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Ook fijn: De bijbel is lekker multi-interpretabel. Dus je kunt er precies uithalen wat jou het beste uitkomt. En rechtpraten wat krom is enzo. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Verklaring voor wat? Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote:Statistiek is denk ik een van de grootste leugen die men verzinnen kan. Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
quote:Voor kamelen, ogen en naalden. Anders dan zo'n bultig lastdier dat door een stuk naaigerei kruipt. Herkomst van spreekwoorden en gezegden. Altijd leuk. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Statistieken zijn er alleen voor om je eigen ideeën bevestigd te zien, zo niet dan kloppen de statistieken niet. |
|
95% van de statistieken heeft inderdaad jullie eigen gewin op het oog. 5% bestaat alleen voor zichzelf. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Maar de Wiki geeft geen verklaring; alleen verwijzing naar Joodse geschriften uit de periode na christus. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Alles wat men nodig heeft voor een logischer denkwijze dan. Jouw feestje @ naamdiejeereaangeeft. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Een kulargument nog wel, het is tenminste al gebaseerd op getuigenissen. |
|
quote: Van een boek met sowieso discutabele samenstelling ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Zeker maar ik bekijk het van de andere kant. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |