IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic zoveel Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-04-2012 22:47 by bastianus Profiel van bastianus

Twee van mijn fijnste collega's zijn gelovigen van het wat zwaardere soort. En ik vind beide mannen erg sympathiek, je weet precies wat je aan ze hebt. Als je hen respecteert en met rust laat qua levensovertuiging, doen ze dat bij jou ook.
Jaren terug echter, had ik wat evangelische collega's, en die vond ik verschrikkelijk. Waren continu bezig om je te bekeren, of te overtuigen van hun gelijk op geloofsgebied. Je kon ook geen gesprek met ze voeren, of het draaide er weer opuit hoe geweldig hun geloof was.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-04-2012 22:50 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 april 2012 22:42 schreef Fusion het volgende:
Mmmm als ik zo lees hoe in jullie omgeving het geloof wordt beleefd (bijv jouw verhaal wat je laatst poste over je eigen opvoeding), zo, emmmm zwartekouserig?
Ik ben katholiek opgevoed door mijn ouders. Maar in het Veluwse dorp waar ik woonde, waren de katholieken nog strenger in de leer haast dan de protestanten, dus het klopt denk ik wel. Daarnaast waren mijn ouders ook heel overtuigd links en pacifistisch naast hun geloof, ook op een haast dogmatische wijze. Die combinatie maakte het wel wat vreemd qua opvoeding inderdaad.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 17-04-2012 22:58 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 17 april 2012 13:36 schreef Onweerwolf het volgende:
Reli's die verlangen dat niet-reli's zich gaan aanpassen? Ja dat is asociaal. Zo'n vraag wordt namelijk in 99/100 gevallen gesteld met de verwachten dat er aan het verzoek wordt voldaan. Wordt dat niet dan is men verontwaardigd.


Vervang het woord reli's door het woord homo en jij bent opeens heel niet zo anders...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 17-04-2012 23:01 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 17 april 2012 22:58 schreef Staalman het volgende:
Vervang het woord reli's door het woord homo en jij bent opeens heel niet zo anders...


http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3707765/27?hl=homo


 


SadistikFuk
Boze Meneer
Usericon van SadistikFuk
Posted 17-04-2012 23:01 by SadistikFuk Profiel van SadistikFuk

quote:
Op 17 april 2012 13:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee, je ziet nooit op het station bijvoorbeeld die enorme posters van de bond tegen het vloeken?


Wees nou eens eerlijk, is het niet heel vreemd om te vloeken met een god waar je niet in geloofd?

Kerkklokken
Elke idioot heeft tegenwoordig wel een wekker of horloge, het is voor elke kerkganger wel bekend hoe laat hun reli-toko open gaat. Totaal overbodig en bijzonder storend om dat gebeier aan te horen.

Verder weinig problemen met religie an sich, wanneer het netjes binnen huiselijke kringen wordt beoefend. Binnen de politiek, onderwijs of andere "openbare" aangelegenheden heeft het niets te zoeken.

[Dit bericht is gewijzigd door SadistikFuk op 17-04-2012 23:02]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-04-2012 23:12 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 april 2012 22:58 schreef Staalman het volgende:
Vervang het woord reli's door het woord homo en jij bent opeens heel niet zo anders...


Reli = keuze, Homo = niet.

Dus ja totaal onvergelijkbaar, vriend.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-04-2012 23:15 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 april 2012 23:01 schreef SadistikFuk het volgende:
Wees nou eens eerlijk, is het niet heel vreemd om te vloeken met een god waar je niet in geloofd?


Nee ik vind dat niet vreemd. Waarom zou dat vreemd zijn?

En al vind jij het wel vreemd, dan nog bepaal ik zelf wel of ik vloek of niet, daar hebben andere mensen niets mee te maken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-04-2012 23:20 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Het is wel door andere mensen gekomen, je krijgt het, van jongs af aan, mee. Thuis, op school etc. Lijkt me.

Vreemder is het feit dat er in nederland vooral met ziektes als scheldterm gesmeten wordt. Las ik ergens.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


SadistikFuk
Boze Meneer
Usericon van SadistikFuk
Posted 17-04-2012 23:24 by SadistikFuk Profiel van SadistikFuk

quote:
Op 17 april 2012 23:15 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee ik vind dat niet vreemd. Waarom zou dat vreemd zijn?

En al vind jij het wel vreemd, dan nog bepaal ik zelf wel of ik vloek of niet, daar hebben andere mensen niets mee te maken.


Ik zie niet in waarom je iets zou aanroepen waarin je niet geloofd. Tuurlijk, ik snap wel dat het uit kudde-gedrag voortkomt en vaak geen direct bewuste woordkeuze is. Toch moet ik altijd een beetje grinniken als ik degene die juist zo fanatiek roepen dat er geen god is hoor vloeken. Vind het een beetje ontkrachten van je eigen standpunt.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-04-2012 23:25 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 17 april 2012 23:20 schreef De Tegenpartij het volgende:
Het is wel door andere mensen gekomen, je krijgt het, van jongs af aan, mee. Thuis, op school etc. Lijkt me.

Vreemder is het feit dat er in nederland vooral met ziektes als scheldterm gesmeten wordt. Las ik ergens.
Beter dan in Dld, waar je een kont (?!?!?) bent.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-04-2012 23:25 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 april 2012 23:20 schreef De Tegenpartij het volgende:
Het is wel door andere mensen gekomen, je krijgt het, van jongs af aan, mee. Thuis, op school etc. Lijkt me.

Vreemder is het feit dat er in nederland vooral met ziektes als scheldterm gesmeten wordt. Las ik ergens.


Klopt. Kijk of het fatsoenlijk is is een andere vraag. Dat hangt m.i. nogal van de setting af. Maar fatsoenlijk of niet, mensen moeten dat zelf bepalen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-04-2012 23:27 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 april 2012 23:24 schreef SadistikFuk het volgende:
Ik zie niet in waarom je iets zou aanroepen waarin je niet geloofd. Tuurlijk, ik snap wel dat het uit kudde-gedrag voortkomt en vaak geen direct bewuste woordkeuze is. Toch moet ik altijd een beetje grinniken als ik degene die juist zo fanatiek roepen dat er geen god is hoor vloeken. Vind het een beetje ontkrachten van je eigen standpunt.


Volgens mij snap je zelf ook wel dat vloeken een uiting van frustratie en/of woede is en niet het daadwerkelijk verzoeken aan een fantasie-figuur om je te verdoemen, toch?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


SadistikFuk
Boze Meneer
Usericon van SadistikFuk
Posted 17-04-2012 23:41 by SadistikFuk Profiel van SadistikFuk

quote:
Op 17 april 2012 23:27 schreef Onweerwolf het volgende:
Volgens mij snap je zelf ook wel dat vloeken een uiting van frustratie en/of woede is en niet het daadwerkelijk verzoeken aan een fantasie-figuur om je te verdoemen, toch?


Snap ik best maar ik vind het maar weinig creatief, er zijn zoveel mooie manieren om frustratie te uiten die zeker net zo gemeend kunnen klinken.
Wat is er mis met een welgemeend DONDERS!, BLIKSEM! of een langgerekt AAAaargh?

Kan me overigens niet storen aan mensen die vloeken, mensen die hun bek niet kunnen houden in een stiltecoupé daarentegen




Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-04-2012 7:50 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 april 2012 23:12 schreef Onweerwolf het volgende:
Reli = keuze, Homo = niet.

Dus ja totaal onvergelijkbaar, vriend.
Reli = leuze? En wat als het er vanaf jongsaf aan in wat geslagen? Of als je opeens, na jaren atheisme of agnosticisme, opeen het mooiste van je leven vindt, wat je wel beide handen moet aangrijpen? In hoeverre heeft het woord 'keuze' dan nog echt betekenis?


When your people matter, menstrual health matters


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-04-2012 7:59 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Inderdaad, religie is vaker een gewoonte dan een keuze.

[edit] En als je "geroepen" wordt door een god (wat op een psychose duidt) dan is er ook weinig keuze.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 18-04-2012 8:00]


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-04-2012 8:58 by bastianus Profiel van bastianus

Dat vind ik wat kort door de bocht, N.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-04-2012 9:14 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 april 2012 8:58 schreef bastianus het volgende:
Dat vind ik wat kort door de bocht, N.


Joh.

Gelukkig neemt onze huishomo de bocht wat ruimer. :')


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-04-2012 9:21 by bastianus Profiel van bastianus

Da's ook wel het andere uiterste.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2012 9:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje


Geloof in God neemt wereldwijd langzaam af
Laatste update: 18 april 2012 08:35 info
CHICAGO - In de meeste landen is het geloof in God in de afgelopen 20 jaar langzaam afgenomen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Chicago dat woensdag is gepubliceerd.

In totaal werden 30 landen onder de loep genomen, waaronder Nederland. De onderzoekers verzamelden in verscheidene jaren gegevens over het thema, namelijk in 1991, 1998 en in 2008.

Het geloof in God neemt toe naarmate mensen ouder worden. Een onderzoeker vermoedt dat dat komt doordat mensen hun dood dichterbij zien komen. Gemiddeld is 43 procent van de mensen van 68 jaar en ouder er zeker van dat God bestaat. Bij de mensen van 27 jaar en jonger ligt dat gemiddelde op 23 procent.

In drie landen van de bij het onderzoek betrokken landen is het geloof in God de laatste 20 jaar toegenomen: Slovenië, Rusland en Israël. Het geloof in God is het grootst in landen waar de Rooms-Katholieke Kerk in de meerderheid is, zoals de Filipijnen. In West-Europese landen is het het laagst.


Steeds meer mensen gaan gelukkig nadenken!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-04-2012 10:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 april 2012 9:50 schreef Jenje het volgende:
Het geloof in God neemt toe naarmate mensen ouder worden. Een onderzoeker vermoedt dat dat komt doordat mensen hun dood dichterbij zien komen. Gemiddeld is 43 procent van de mensen van 68 jaar en ouder er zeker van dat God bestaat. Bij de mensen van 27 jaar en jonger ligt dat gemiddelde op 23 procent.
Zou dit niks te maken hebben met het demografische gegeven dat steeds minder mensen kerkelijk worden, ook vanuit opvoeding en traditie? Rare gevolgtrekking.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-04-2012 11:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 april 2012 10:38 schreef bastianus het volgende:
Zou dit niks te maken hebben met het demografische gegeven dat steeds minder mensen kerkelijk worden, ook vanuit opvoeding en traditie? Rare gevolgtrekking.

Zo raar vind ik het nu ook weer niet. Kan best een deel van het verschil verklaren. En als het bericht klopt is de onderzoeker in ieder geval wijs genoeg om het bij een vermoeden te houden en niet te zeggen dat het zo is Dikke kans dat hij best wat meer redenen genoemd heeft ook.


I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-04-2012 13:25 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 april 2012 9:50 schreef Jenje het volgende:
Geloof in God neemt wereldwijd langzaam af


Hebben ze het hier echt over het geloof in de god of hebben ze het alleen maar over het aantal mensen dat naar de kerk, moskee, ... gaat? Ik heb namelijk het idee dat veel mensen wel in "iets"geloven zonder dat ze naar de kerk of zoiest gaan

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 18-04-2012 13:28]


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 18-04-2012 14:06 by Schaep Profiel van Schaep

Het gaat weer toenemen, reken maar!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2012 14:12 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 april 2012 13:25 schreef attila_de_hun het volgende:
Hebben ze het hier echt over het geloof in de god of hebben ze het alleen maar over het aantal mensen dat naar de kerk, moskee, ... gaat? Ik heb namelijk het idee dat veel mensen wel in "iets"geloven zonder dat ze naar de kerk of zoiest gaan
Uit artikel haal ik "Geloven in" wat m.i. ook een betere aanduiding is.

Kerkbezoek zegt weinig, veel nepperds in de kerken en gelovigen die niet naar de kerk gaan.

Kerken zouden dus wel weg kunnen, de functie ervan is dermate minder geworden dat het overgesubsidieerde holen van kindermisbruik zijn geworden.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-04-2012 14:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 april 2012 7:59 schreef MR. N het volgende:
Inderdaad, religie is vaker een gewoonte dan een keuze.

[edit] En als je "geroepen" wordt door een god (wat op een psychose duidt) dan is er ook weinig keuze.
Een psychose? En voor de rest wel coherente cognitieve vermogens, normaal functionerende rationele vermogens etc? Nee, sluitend.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen