|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Nee dat heeft 'ie niet. Ik heb nog steeds geen argument gelezen dat zijn stelling van het bestaan objectieve moraal ondersteunt. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Hoezo? Waar? Waarom kan men dat vaststellen? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote:Probeer jij het ze maar eens uit te spellen. Erg gênant allemaal. Gelukkig hoef ik de bevestiging van mijn ideeën niet op ZM te zoeken. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Jawel. Jawel. quote: Geen idee waarom. In de mens. Omdat we een überhaupt een subjectieve moraal hebben, wij kunnen onderscheid maken tussen goed en slecht, en uiteindelijk wordt door vrijwel iedereen dezelfde subjectieve moraal gedeeld; er zit dus ergens iets gemeenschappelijks in de mens in de mens, een objectieve moraal, daar in gestopt door god, bijproduct van evolutie of wat dan ook. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ik ben wel zeer benieuwd naar wat jij eigenlijk onder het schuingedrukte woord verstaat. Een wikipedia artikeltje? Heeft Wilders het ergens gezegd? Je moeder? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: :') Ik ben blij dat je het in ieder geval zelf toegeeft. quote: Bovenstaande volg ik. Maar dan maak je net als je vriendje Kvelgeest een sprong die werkelijk waar nergens op slaat: quote: Kom nou eens met een argument dat moraal als bijproduct van een evolutie objectief zou zijn. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Misschien interpreteerde ik het "Hoezo?" verkeerd net. Oeps. Omdat we het allemaal hebben. Het kost even moeite, maar we willen allemaal naar hetzelfde toe. Zal er vast nooit helemaal komen, daar zijn we dan ook weer mens voor. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Dusch.... Boeiender |
|
quote:Hoewel ik op geen manier dan ook richting ed hominem wil gaan, maak je me dat erg moeilijk. Laten we het er maar op houden dat ik weet dat ik hoger opgeleid ben dan jij en dat ik daadwerkelijk met dergelijke onzin bezig ben als ik niet achter ZM zit. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Sorry dat ik telkens hetzelfde moet zeggen, ja [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-06-2012 23:45] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Erg vermoeiend, ja. Alles waar OWW naar vraagt heb ik zeker al drie keer gepost. Het houdt een keer op. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Haha. Deze dan misschien? Boeiender |
|
quote: We hebben het allemaal? Dus jij denkt dat ieder mens dat bestaat, ooit heeft bestaan en ooit zal bestaan ten alle tijde bepaalde exact gelijke moralistische opvattingen zal hebben die volledig onwrikbaar zijn? Ik ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. En hadden we dat ook al toen we nog apen waren? Toen we nog in de zee ronddobberden? Zat het ingebakken in de elementen die toevallig met elkaar reageerden? Zal elke vorm van leven dat het geluk heeft net zo ver door te evolueren als de mens ook deze exact zelfde opvattingen hebben? Ook al begeven ze zich op een compleet andere locatie met omgevingsvariabelen die wij ons niet eens kunnen voorstellen? Volgens mij, zijn er afgezien van uiterlijke kenmerken slechts heel weinig dingen die alle mensen binden, instincten, zoals overlevingsdrang en voortplanting. En zelfs daar zijn uitzonderingen in. Maar specifieke moraal? Nee, daar is geen enkel bewijs voor. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ik hoop dat je dat niet meent, echt. :') Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote:Deze post zegt meer dan duizend woorden. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Je houdt het dus bij drogredenen ipv argumenten? Wat je wilt. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote:Knul, zoals meerderen jou proberen uit te leggen heb ik die argumenten allang gegeven. Wat ik met deze post aangeef is geheel iets anders. Namelijk dat de wereld voor jou blijkbaar ophoud bij de grenzen van jouw verstand. En gezien dat domein niet al te omvattend is, houdt het allemaal snel op. Wellicht moet je samen met WMP een gecontroleerd praatgroepje oprichten. Kan de samenleving veel problemen voorkomen. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: quote:Die post van WMP lijkt hier ook wederom van toepassing. Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
Ik mis de posts van Fusion in deze kvebsie. |
|
quote: Hehe, en maar vol blijven houden hè... "Ik heb al argumenten gegeven!" "Wat dan?" "Heb ik al gedaan" "Doe eens zeggen dan?". "*Huil*ik ben lekker toch veel slimmer dan jij*huil*. Troosteloos gewoon. :') Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote:Laten we het maar gewoon even concreet maken dan: Assie, phd, volgt het. Jij, mavo-klantje, niet. Ja, sorry hoor, je vraagt erom. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Hoe staat dit alles precies in verhouding tot het Christendom? Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
Dom. |
|
quote: Mooi, alweer een drogreden. Dezelfde als net, maar goed, doen we niet moeilijk over. En net als het woordje 'bevestigen' lijk je ook het begrip 'concreet' nog niet te hebben gesnapt. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |