IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic zoveel Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2012 23:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 april 2012 22:58 schreef Hypnos het volgende:



stel je voor dat een Christen dit zou zeggen over zijn geloog...

Er zijn christenen die dat zeggen en daarbij is boedhhisme / de Dalai Lama ook niet 100% fris (en is dat citaat daadwerkelijk van hem?), maar goed...

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-04-2012 23:04]


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-04-2012 23:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 april 2012 23:02 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Er zijn christenen die dat zeggen en daarbij is boedhhisme / de Dalai Lama ook niet 100% fris (en is dat citaat daadwerkelijk van hem?), maar goed...


ik ken er alleszins geeneen, laat staan een "leider"

die Dalai is niet fris omdat hij zich te weinig wast, voor de rest een prima gast


http://www.goodreads.com/author/quotes/570218.Dalai_Lama_XIV


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2012 23:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ja, hij is heel goed in het cultiveren van een bijzonder positieve cultus rondom zijn persoon, die niet alleen door zijn aanhangers maar ook door anderen graag gebruikt wordt
quote:
Op 23 april 2012 23:09 schreef Hypnos het volgende:
ik ken er alleszins geeneen, laat staan een "leider"

Leiders zijn er niet zo van, dat klopt. Maar het gebeurt wel degelijk, op lager niveau, maar bijvoorbeeld ook de (naar mijn idee vrij liberale) Church of Engeland: http://www.christiantoday.com/article/science.and.religion.are.compatible.says.church.of.england/25287.htm


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-04-2012 23:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

als je goed genoeg je best doet lukt alles natuurlijk. In iedere TVreeks wordt dat trouwens geprobeerd, dat de combinatie kan bestaan (Simpsons, South Park, X-Files, Battleship Galactica, ...)


het rijmt alleen niet zo goed, maar black metal en trance ook niet en toch vind ik dat erg lekker


signature


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 24-04-2012 23:21 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 19 april 2012 23:15 schreef bastianus het volgende:
Jij komt toch uit de buurt van Groenlo? Eng katholiek bolwerk. Ik heb stage gelopen op het Marianum, verschrikkelijke school vond ik dat. Maar sowieso vind ik de Achterhoek vaak een eng 'ons kent ons'-gehalte hebben.


Sterker nog, ik kom oorspronkelijk uit Groenlo en ik heb ook op het Marianum gezeten, ik heb daar vier jaar op de Mavo gezeten, katholiek bolwerk op en top. Je hoefde maar een Metallica shirt aan te hebben en je zat bij de rector, dit is een christelijke school en je doet maar normale kleren aan anders kun je opkrassen. Ik had overigens geen andere keus, want meer was er niet. Toen ik daar zat was de vader van een klasgenote van mij overleden, ik had die dag een Venom shirt aan, wat denk je dat twee(!!) leraren vroegen? Of ik blij was dat ie overleden was, ik was toch zo van die doodse muziek volgens hen. Nu verschilde het echt per leraar hoor, voor de jongere generatie was uitermate progressief en daar kon ik het dan ook erg goed mee vinden. Het ons kent ons gehalte is daar verschrikkelijk dat was ook één van de redenen dat ik op 19 jarige leeftijd ben verkast naar de stad.


Against God and Government


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 25-04-2012 0:37 by ErikS Profiel van ErikS

quote:
Op 23 april 2012 17:29 schreef Hypnos het volgende:
en zeggen dat het bedrijf waarvoor ik nu werk bloem levert voor de productie van hosties ...


Ik heb op mijn werk folders voor de Jehova's getuigen moeten drukken. Beat that!


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-04-2012 7:40 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 april 2012 16:29 schreef Mark het volgende:
Schop!


Ah, van die vermakelijke rationele vraagstukjes Hadden we de steen die zo zwaar is bladiebla ook niet al een topic of wat terug gehad? Anyway, eindelijk weer eens een serieuze vraag. Interessant. Om je vraag te beantwoorden: dan ga je uiteraard heel hard proberen met God mee te gaan. Maar vraag je Hem ook heel nederig 'waarom' en 'hoe' en 'wat' Dat lijkt met het enige wat ik me zo zou kunnen verzinnen. Maar goed, ik persoonlijk vind dan ook dat de Maker van alles, die verder ziet dan ik, het recht heeft om Zijn mening te hebben en deze als de juiste te deponeren. Tel daarbij op dat ik geloof dat Hij perfect goed is, en dan denk ik dat t allemaal wel zal meevallen met morele conflicten.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-04-2012 7:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 april 2012 23:09 schreef Hypnos het volgende:
ik ken er alleszins geeneen, laat staan een "leider"

Dan zou jij, zeker als internetwarrior, echt eens verder moeten kijken dan je veilige hoekje waar Christenen net zo bekrompen zijn als jij wilt dat ze zijn.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2012 12:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2012 7:42 schreef Fusion het volgende:
Dan zou jij, zeker als internetwarrior, echt eens verder moeten kijken dan je veilige hoekje waar Christenen net zo bekrompen zijn als jij wilt dat ze zijn.


je draait het om,

die Christenen die niet zo bekrompen zijn zitten in een hoekje van de heeeeeuuuuuuuuuuuuuuul grote kamer.
het internet ga ik ook totaal niet als realiteit gebruiken en jou kan ik echt niet bekijken als referral voor de vage onbestaande groep "Christenen"


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-04-2012 15:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Tsja, zo lust ik er nog wel een paar. Je zegt 'ik ken er geen'. Terwijl je mij kent. En terwijl je zelf ook wel snapt dat helemaal niet iedere Christen nog steeds in een 7-daagse schepping gelooft etc.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2012 15:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik zeg noet dat ik er geen ken, alleen is de verhouding bekrompen vs "verlichte geesten" bijzonder klein.

Dat is geen typisch Christelijke zaak trouwens, bij Moslims merk ik dat ook. Van het moment dat ze zich gelovig noemen is er meestal op vlak van mensbeeld een ferme hoek af. Dat is bij niet-gelovigen ook best mogelijk, bij "mensen die zich gelovig noemen" is de kans procentueel gezien - imo - groter


nu, geen probleem mee hoor. Mensen uit mijn omgeving zien mij dikwijls ook als marginaler omdat ik extreme metal luister. Begrijpelijk, heel veel metalheads zijn ook marginaler. Heb ik geen probleem mee (zowel qua marginaliteit als het stereotype)

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-04-2012 15:28]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-04-2012 15:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 april 2012 15:27 schreef Hypnos het volgende:
ik zeg noet dat ik er geen ken, alleen is de verhouding bekrompen vs "verlichte geesten" bijzonder klein.

O.

"ik ken er alleszins geeneen, laat staan een "leider""

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 25-04-2012 15:29]


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2012 18:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2012 15:29 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
O.

"ik ken er alleszins geeneen, laat staan een "leider""


in de juiste context aub
Grtsexk pls

ik ken geen enkele Christen die zegt dat als de wetenschap de Bijbel in iets kan ontkrachten - fout bewijzen - dat dan de Bijbel aangepast zou moeten worden.


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-04-2012 18:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 april 2012 18:18 schreef Hypnos het volgende:
in de juiste context aub
Grtsexk pls

ik ken geen enkele Christen die zegt dat als de wetenschap de Bijbel in iets kan ontkrachten - fout bewijzen - dat dan de Bijbel aangepast zou moeten worden.

Nee, maar zat lui die zeggen dat de Bijbel níet bedoeld is als wetenschappelijk werk en dus ook niet zo gebruikt moet worden. Dat komt op hetzelfde neer als wat jij wil dat ze zeggen


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-04-2012 18:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ Hypnos: zoek eens op Simon Conway Morris, Toch een vooraanstaand evolutionair bioloog die toch zn geloof overeind weet te houden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-04-2012 19:26 by Mark Profiel van Mark

Met de klassieke doorduwtruc, dat dan weer wel. Los een vraag op -> duw God als antwoord naar de volgende vraag -> los vraag op -> duw God door. Evolutie, uiteraard, maar convergentie toont dat er een drijfveer, een idee, een richting, een mechanisme, achter evolutie zit. Maar inderdaad, wetenschap en godsdienst hoeven elkaar totaal niet te bijten.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2012 19:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2012 18:39 schreef ElitE het volgende:
@ Hypnos: zoek eens op Simon Conway Morris, Toch een vooraanstaand evolutionair bioloog die toch zn geloof overeind weet te houden.



heel tof allemaal, maar hij zegt nergens dat als de wetenschap de Bijbel kan ontkrachten, ze dan de Bijbel moeten aanpassen


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2012 19:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2012 18:21 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nee, maar zat lui die zeggen dat de Bijbel níet bedoeld is als wetenschappelijk werk en dus ook niet zo gebruikt moet worden. Dat komt op hetzelfde neer als wat jij wil dat ze zeggen


het is niet omdat is niet op een bepaalde manier bedoeld is dat het niet op die bepaalde manier mag bekeken worden. Toch? Anders waren we allemaal heel gefragmenteerd bezig met onze specialiteit zonder het in een proces of groter geheel te zien.



signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-04-2012 20:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 april 2012 19:55 schreef Hypnos het volgende:
het is niet omdat is niet op een bepaalde manier bedoeld is dat het niet op die bepaalde manier mag bekeken worden. Toch? Anders waren we allemaal heel gefragmenteerd bezig met onze specialiteit zonder het in een proces of groter geheel te zien.

Met je koeterwaals.

Anyway: er zijn heel veel christenen die de Bijbel wat fysische kennis betreft niet als naslagwerk zien. Aan die lui vragen om de Bijbel aan te passen als er iets wetenschappelijks niet blijkt te kloppen is dan ook ridicuul want ze gebruiken het toch niet voor wetenschap.

Net of je mij vraagt de Donald Duck aan te passen als blijkt dat er een wetenschappelijke faux pas in staat


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2012 20:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2012 20:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Met je koeterwaals.

Anyway: er zijn heel veel christenen die de Bijbel wat fysische kennis betreft niet als naslagwerk zien. Aan die lui vragen om de Bijbel aan te passen als er iets wetenschappelijks niet blijkt te kloppen is dan ook ridicuul want ze gebruiken het toch niet voor wetenschap.

Net of je mij vraagt de Donald Duck aan te passen als blijkt dat er een wetenschappelijke faux pas in staat


als wat gebruiken ze die dan wel? Hoe kun je nu geloven in iets als er geen onderbouwing aan is?


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-04-2012 20:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 april 2012 20:28 schreef Hypnos het volgende:
als wat gebruiken ze die dan wel? Hoe kun je nu geloven in iets als er geen onderbouwing aan is?

Tsja, zonder onderbouwing geloof ik ook wel dat "Gij zult niet doden" een goed basisprincipe is.

En kom op zeg, 99% van menselijke activiteit vindt plaats zonder enige vorm van wetenschappelijke of zelfs rationele onderbouwing: waarom zou je dan de christenen er specifiek zo hard op pakken?


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2012 20:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 april 2012 20:36 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Tsja, zonder onderbouwing geloof ik ook wel dat "Gij zult niet doden" een goed basisprincipe is.

En kom op zeg, 99% van menselijke activiteit vindt plaats zonder enige vorm van wetenschappelijke of zelfs rationele onderbouwing: waarom zou je dan de christenen er specifiek zo hard op pakken?


omdat het Christendom zich vooral richt op die ene procent activiteit die wél belangrijk is in het leven. Geboren worden, sterven, seksen, omgaan met agressie, met "anderen", ...
Het gaat totaal niet over dagdagelijkse dingen zoals eten bereiden, sport bedrijven, muziek maken, opstaan, slapen, schijten ...

als je voor de 1% nu net je inspiratie geloof haalt bij iets wat gewoon een principe is uit een boek... tja, beetje mager vind ik, beperkt, eng ...

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-04-2012 20:51]


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-04-2012 20:54 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 25 april 2012 20:36 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Tsja, zonder onderbouwing geloof ik ook wel dat "Gij zult niet doden" een goed basisprincipe is.


Zijn er ook nog meer dingen die jij random gelooft of nastreeft?

quote:
En kom op zeg, 99% van menselijke activiteit vindt plaats zonder enige vorm van wetenschappelijke of zelfs rationele onderbouwing: waarom zou je dan de christenen er specifiek zo hard op pakken?


Misschien moet je maar eens een mensendom topic aanmaken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-04-2012 20:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 april 2012 20:50 schreef Hypnos het volgende:
omdat het Christendom zich vooral richt op die ene procent activiteit die wél belangrijk is in het leven. Geboren worden, sterven, seksen, omgaan met agressie, met "anderen", ...
Het gaat totaal niet over dagdagelijkse dingen zoals eten bereiden, sport bedrijven, muziek maken, opstaan, slapen, schijten ...

als je voor de 1% nu net je inspiratie geloof haalt bij iets wat gewoon een principe is uit een boek... tja, beetje mager vind ik, beperkt, eng ...

Ja, dus? Net of dat soort activiteiten überhaupt door mensen uitgevoerd wordt na uitgebreide wetenschappelijke analyses, of dat de wetenschap daadwerkelijk zoveel kán zeggen over zulke activiteiten

Denk toch dat een aanzienlijk deel van de christenen zich helemaal niet zo sterk laat leiden als jij denkt.

Wel weer mooi om te zien dat je het onderwerp draait en draait zodat je maar kan blijven afgeven Het ging toch om wetenschap versus de Bijbel en dat mensen die de Bijbel aanhangen deze moeten updaten als er nieuwe wetenschappelijke kennis is?


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-04-2012 21:00 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 april 2012 20:54 schreef Onweerwolf het volgende:
Zijn er ook nog meer dingen die jij random gelooft of nastreeft?

Willekeurig? Wie heeft het over willekeurig


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen