IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic zoveel Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 07-08-2012 18:05 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 7 augustus 2012 17:56 schreef Onweerwolf het volgende:
Gast, religie is nou juist hét voorbeeld van een fenomeen dat mensen of groeperingen die in principe 'gewoon normaal' zijn tot gruweldaden beweegt.
Ik dacht voetbal.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-08-2012 18:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 augustus 2012 17:56 schreef Onweerwolf het volgende:
Gast, religie is nou juist hét voorbeeld van een fenomeen dat mensen of groeperingen die in principe 'gewoon normaal' zijn tot gruweldaden beweegt.

Bij politiek kan ik het motief (macht) nog enigszins begrijpen, maar bij religie is het echt totaal volstrekt waanzinnig debiel.

Vrouwenbesnijdenis-kruistochten-9/11-heksenverbranding-etc.-etc.-etc.

Bij die zaken is macht toch ook het motief?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2012 18:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 augustus 2012 18:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Bij die zaken is macht toch ook het motief?
Neeeeee joh. Religie is gewoon een motief. Dat is verder helemaal geen aangrijpingspunt voor allerlei zaken als machtswellust, overdreven patriarchale cultuurselementen, achtergesteldheid, individuele perverse toestanden etc.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-08-2012 18:10 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 augustus 2012 18:00 schreef Fusion het volgende:
Prima als jij tot die versimpelde conclusie komt.

*negeermodusweeraanwantikvoeljedrankomteschreeuwenalweeropkomen*


Het wordt weer eens te moeilijk voor je om inhoudelijk te reageren dus je kruipt maar weer in je bekende slachtofferrol?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-08-2012 18:12 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 augustus 2012 18:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Bij die zaken is macht toch ook het motief?


Ja? De mensen die in het vliegtuig op weg naar de Twin Towers zaten waren uit op macht?

Volgens mij zaten die gebrainwashed en volledig zelfverheerlijkt de in hun ogen goddelijke wil van Allah uit te voeren en was het enige dat ze wilden een plekje in het hiernamaals met 72 maagden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-08-2012 18:14 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 augustus 2012 18:05 schreef Greycloak het volgende:
Ik dacht voetbal.


Hehe, dat ook inderdaad.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-08-2012 18:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 augustus 2012 18:12 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja? De mensen die in het vliegtuig op weg naar de Twin Towers zaten waren uit op macht?

Volgens mij zaten die gebrainwashed en volledig zelfverheerlijkt de in hun ogen goddelijke wil van Allah uit te voeren en was het enige dat ze wilden een plekje in het hiernamaals met 72 maagden.

Het zou heel goed kunnen dat precies die lui op die manier gebrainwashed waren, dat ben ik met je eens. Maar zij hebben het niet allemaal mogelijk gemaakt, de uiteindelijke masterminds waren naar mijn idee primair uit op macht en hebben religie voor gebruikt om lui achter zich te krijgen. Waar het een erg goed middel voor is, natuurlijk.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-08-2012 18:18 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 augustus 2012 18:15 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het zou heel goed kunnen dat precies die lui op die manier gebrainwashed waren, dat ben ik met je eens. Maar zij hebben het niet allemaal mogelijk gemaakt, de uiteindelijke masterminds waren naar mijn idee primair uit op macht en hebben religie voor gebruikt om lui achter zich te krijgen. Waar het een erg goed middel voor is, natuurlijk.


Ik ontken ook nergens dat religie niet als middel kan worden gebruikt om macht te vergaren.

Maar voor deze piloten zijn hun religieuze overtuigingen zelf toch echt de redenen voor hun gruweldaden.



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-08-2012 18:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 augustus 2012 18:18 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ontken ook nergens dat religie niet als middel kan worden gebruikt om macht te vergaren.

Maar voor deze piloten zijn hun religieuze overtuigingen zelf toch echt de redenen voor hun gruweldaden.

Dat denk ik ook, ja.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2012 18:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 augustus 2012 18:12 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja? De mensen die in het vliegtuig op weg naar de Twin Towers zaten waren uit op macht?

Volgens mij zaten die gebrainwashed en volledig zelfverheerlijkt de in hun ogen goddelijke wil van Allah uit te voeren en was het enige dat ze wilden een plekje in het hiernamaals met 72 maagden.
HEt bord voor jouw hoofd kan de komende duizend jaren in de volledige staalbehoefte van China en de VS bij elkaar voorzien. Nee, het heeft niets met te maken met hoe de VS zich politiek bemoeit met Iran, Irak, Afghanistan etc etc. Het heeft niets te maken met armoede en politieke corruptie in die landen. Hat is alleen maar religie, religie, religie. Maagden in hiernamaals.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2012 18:36 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 augustus 2012 18:24 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat denk ik ook, ja.
Sorry hoor, maar de statements van Osama en Ayuman Al-Salami noemen toch echt heel duidelijk bepaalde apsecten van de VS-Israel betrekkingen, de aanwezigheid van t VS leger in een aantal Arabische landen, sancties tegen Irak etc etc. Allemaal behoorlijk aardse zaken niet? Als je denkt dat de piloten echt alleen maar aan maagden dachten en dat dat genoeg is om met een vliegtuig een wolkenkrabber in te vliegen doe je religieuze waanzin denk ik te veel eer aan.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-08-2012 18:36 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 augustus 2012 18:31 schreef Fusion het volgende:
HEt bord voor jouw hoofd kan de komende duizend jaren in de volledige staalbehoefte van China en de VS bij elkaar voorzien. Nee, het heeft niets met te maken met hoe de VS zich politiek bemoeit met Iran, Irak, Afghanistan etc etc. Het heeft niets te maken met armoede en politieke corruptie in die landen. Hat is alleen maar religie, religie, religie. Maagden in hiernamaals.


Gast, echt, ga je kat scheren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-08-2012 18:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 augustus 2012 18:36 schreef Fusion het volgende:
Sorry hoor, maar de statements van Osama en Ayuman Al-Salami noemen toch echt heel duidelijk bepaalde apsecten van de VS-Israel betrekkingen, de aanwezigheid van t VS leger in een aantal Arabische landen, sancties tegen Irak etc etc. Allemaal behoorlijk aardse zaken niet? Als je denkt dat de piloten echt alleen maar aan maagden dachten en dat dat genoeg is om met een vliegtuig een wolkenkrabber in te vliegen doe je religieuze waanzin denk ik te veel eer aan.

Zou kunnen, maar ik *denk* toch dat het voor de piloten zelf *vooral* religieuze waanzin was.

Maar zonder religieuze waanzin en gewoon wat Japanse waanzin kan het natuurlijk ook, zelfmoordacties voor elkaar krijgen.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2012 18:41 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 augustus 2012 18:36 schreef Onweerwolf het volgende:
Gast, echt, ga je kat scheren.
Weet je dat jij heel veel trekjes hebt welke men (incl jij, incl ik) aan religieuze fanataci toedicht? Maar wat jij dan nog even speciaal toevoegt, als persoonlijke touch, is je infantiele drang om altijd zo snel persoonlijk te worden en in alle topics tot maanden na dato van alles er bij te halen.


When your people matter, menstrual health matters


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 07-08-2012 18:45 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 7 augustus 2012 18:36 schreef Onweerwolf het volgende:
Gast, echt, ga je kat scheren.


Dude, weet je hoe gay?

:-) Jokes.


Ja hoor...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2012 18:47 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 augustus 2012 18:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Zou kunnen, maar ik *denk* toch dat het voor de piloten zelf *vooral* religieuze waanzin was.
Dat kan je best denken Ik *denk* van niet. Maar zelfs als zou je gelijk hebben (en dat zou best heel goed kunnen hoor!), het gehele complot van de aanslagen was *niet* alleen maar een religieuze kwestie. Ik zie t ff heel simpel gezegd als volgt: er zijn een aantal primaire emoties (liefde, haat), secundaire emoties en zo steeds meer complexere en soms abstractare vormen van menselijke uitingen. Religie zit in hetzelfde spectrum als bijv politiek. Ja, er kan in hun naam veel misdaan worden, maar het probleem ligt volgens mij in de meer primaire emoties. Meestal dat je gewoon wilt dat jij het beter hebt dan de ander.

quote:
Op 7 augustus 2012 18:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:Maar zonder religieuze waanzin en gewoon wat Japanse waanzin kan het natuurlijk ook, zelfmoordacties voor elkaar krijgen.
Uiteraard, dat staat ook niet ter discussie. Alhoewel de Japanse keizer ook als een soort god werd gezien, en met wat goede/kwade wil kun je hier ook best religie als factor bestempelen. Maar goed, kijk naar Stalin met zijn oorlog tegen religie. Atheisme kan ook misbruikt worden tot uitroeing en marteling van miljoenen. Maar toch denk ik dat ook in dat geval de oorzaak dieper ligt bij zaken als macht, bang zijn voor andersdenkden etc


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-08-2012 19:46 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 augustus 2012 18:41 schreef Fusion het volgende:
Weet je dat jij heel veel trekjes hebt welke men (incl jij, incl ik) aan religieuze fanataci toedicht?


Stel je niet zo aan zeg, triesteling. Zeg waar het op staat of hou lekker op met je insinuerende puberale gedrag.

quote:
Maar wat jij dan nog even speciaal toevoegt, als persoonlijke touch, is je infantiele drang om altijd zo snel persoonlijk te worden en in alle topics tot maanden na dato van alles er bij te halen.


Mooi is dat, mensen die zelf constant persoonlijk worden en vervolgens als de bal wordt teruggekaatst in de slachtofferrol kruipen.

Voor de duidelijkheid, ik heb het hier ook tegen jou persoonlijk. Ik vind jou gewoon een lul van een vent. Dat vond ik inderdaad maanden geleden ook al en dat is niet veranderd.



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-08-2012 19:47 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 augustus 2012 18:45 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Dude, weet je hoe gay?

:-) Jokes.


Je kat trimmen, da's pas gay.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-08-2012 8:31 by XXL Profiel van XXL

ChristenUnie wil islam als thema

AMSTERDAM - Het is een slechte zaak dat PVV-leider Geert Wilders het niet meer over de islam heeft.

Dat zegt ChristenUnie-kandidaat Gert-Jan Segers dinsdag in NRC Handelsblad. Hij waarschuwt voor gevaarlijke stromingen binnen de islam.

"Wilders heeft de islam grotendeels losgelaten", constateert Segers, nummer vier op de kandidatenlijst van de ChristenUnie en directeur van het wetenschappelijk bureau van de partij.

"Zijn speeltje is nu Griekenland en de euro. Daarmee is de islam opeens ook geen verkiezingsissue meer."

Salafisme

Volgens Segers, die jarenlang in Egypte woonde en werkte, is het een probleem dat er in Nederland een groeiende groep hoogopgeleide jongeren is die een radicale vorm van de islam aanhangt. "Het salafisme is een vitale stroming, niet een die langzaam aan naar de marge verdwijnt."

Segers pleit onder meer voor streng toezicht op islamitische scholen. "Als op de godsdienstles wordt geleerd dat je homo's of afvalligen mag stenigen, dan heb je een probleem." Kinderen leren dat homo's zullen branden in de hel, zoals op orthodox-christelijke scholen gebeurt, mag van Segers wel. "Dat behoort tot de onderwijsvrijheid."




Laat ik nou eens niet roepen dat Segers (En laat ik bewust Segers noemen en niet alle Christenen over één kam scheren) met twee maten meet.

Hij is het er gewoon mee eens dat je homo's moet straffen voor hun zonden, maar legt ze alleen een andere straf op.

:')

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 08-08-2012 8:32]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 08-08-2012 8:34 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 7 augustus 2012 17:56 schreef Onweerwolf het volgende:
Gast, religie is nou juist hét voorbeeld van een fenomeen dat mensen of groeperingen die in principe 'gewoon normaal' zijn tot gruweldaden beweegt.

Zeer boude stelling. Communisme en nazisme waren geen conventionele religies.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-08-2012 8:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 augustus 2012 19:46 schreef Onweerwolf het volgende:
Stel je niet zo aan zeg, triesteling. Zeg waar het op staat of hou lekker op met je insinuerende puberale gedrag.
insinuerende? Wat n moeilijk wmp woord. Weet je wel wat t betekent? Zo te zien niet.


quote:
Mooi is dat, mensen die zelf constant persoonlijk worden en vervolgens als de bal wordt teruggekaatst in de slachtofferrol kruipen.
nee, jij begint altijd. Vanaf dag 1 dat ik hier post. Om mijn geloof. Dat ontkennen is typerend vor je. Ik verlies af en toe mijn geduld en verlaag me tot jouw niveau, maar jij begint, keer op keer. Slachtofferrol, laat me niet lachen. Ik verbaas me gewoon over de aangemeten onbeschoftheid van een aantal hier, met jou voorop.

quote:
Voor de duidelijkheid, ik heb het hier ook tegen jou persoonlijk. Ik vind jou gewoon een lul van een vent. Dat vond ik inderdaad maanden geleden ook al en dat is niet veranderd.
het trieste is alleen dat je me al sinds post 1 n lul vond, gebaseerd op je eigen vooroordelen, waar na veel geschreeuw weinig meer van overbleef dan de stelling "als God homofilie zou afkeuren zou ik eerst aan Hem vragen 'waarom??' en en als ik dan al dan homofilie zou zien als iets wat niet de bedoeling is, zou ik nog steeds met 100% overtuiging je als vol aanzien en je net zo als ieder ander behsndelen'. Net zoals ik ook bijv een ovretuigd vleeseter, pvv-stemmer, hindoe, iemand-die-beweert-dat-gabber-de-meest-muzikale-stroming-ooit-is etc gewoon kan liefhebben, als normaal mens behandelen etc. Het is te bizar om ook maar te denken dat ik in al die gevallen (incl homofilie) ook maar *iets* tegen die mensen zou hebben, maar jij blijft er maar krampachtig aan vasthoudrn om maar n hekel aan me te kunnen hebben. Triest. Geluukig gedraag ik me niet zo infantiel als jij, want dan zou ik ook iedere homifiel als relnicht beschouwen, alleen maar omdat jij alle vooroordelen bevedstigd.


When your people matter, menstrual health matters


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 08-08-2012 9:02 by Forever After Profiel van Forever After

Vermoeiend dit...


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-08-2012 9:05 by XXL Profiel van XXL

Psssst, Fusion.

Als je nou eens probeert gewoon niet meer op de posts van OWW te reageren.
Of in duidelijker nederlands:

Niet zo happen en de lol is er voor OWW snel af!!!



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-08-2012 9:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 augustus 2012 9:05 schreef XXL het volgende:
Psssst, Fusion.

Als je nou eens probeert gewoon niet meer op de posts van OWW te reageren.
Of in duidelijker nederlands:

Niet zo happen en de lol is er voor OWW snel af!!!


goede tip (I know). Ik ga m wel weer negeren *zucht*


When your people matter, menstrual health matters


wouter023
Usericon van wouter023
Posted 08-08-2012 10:22 by wouter023 (Redacteur) Profiel van wouter023

XXL, geef die tips nou eens niet, nu is voor ons de lol er ook weer af.


wouter023


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen