|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Etische kwesties vaak, en ik denk ook wel de manier waar op de Schrift gelezen wordt. Orthodoxen nemen de woorden meer letterlijk dan de evangelische, op het gebied van schepping en ook de tien woorden |
|
quote: de tien woorden, heet dat zo bij jullie? Weg met de pejoratieve "geboden"? signature |
|
quote: Het is algemeen bekend dat je de term 10 woorden kunt gebruiken of 10 leefregels. |
|
quote: als je Google checkt zie je dat vrijwel alleen bij .nl-sites. Hier wordt dat totaal niet gebruikt. Ook niet in de godsdienstcursussen op de lagere school (6-12 jaar). "Gij zult" klinkt dan ook vrij gebiedend. misschien moeten ze dat eens veranderen naar "Het is een goede zaak als je ..." of "God houdt er van als je ..." [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 13-04-2012 12:37] signature |
|
Get msn ofzo weetje. Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
quote:Nog nooit van gehoord! When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Hmm, dan is de kans groot dat ik mij vergis. Ik heb geleerd dat je ze niet wettisch moet opvatten, maar als een gids in je leven. Blijf van ander mans vrouw af Eer God en niet andere goden (geld etc) |
|
Let niet op mij, ik ben sowieso een beetje n buitenbeentje in 'de Christelijke scene' When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: ik zie het wel terug op het net, maar ik had er ook nog nooit van gehoord signature |
|
quote: Als ik het goed heb noemen ze het toch ook de tien geboden. [Dit bericht is gewijzigd door metaaltje op 14-04-2012 15:15] |
|
vandaag naar een begrafenis gegaan. "laten we bidden dat ze eeuwige rust vindt"... euhm... WAT ANDERS??! "Geloven kun je alleen doen in een gemeenschap van mensen"... Zullen de Christies graag horen dacht ik op dat moment signature |
|
quote: zo wordt het idd meestal genoemd ja. Het is ook zo dat het hebreeuwse woord meer definities hiervan heeft. Daarom zijn 10 woorden of 10 leefregels ook mogelijk. Het zijn namelijk niet artikelen van een wetboek. [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 16-04-2012 12:33] |
|
Als je het zo schrijft lijkt het opeens wel erg veel op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeddhisme#Het_achtvoudige_pad Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: nou ja kijk, daar blijft het ook niet bij met de 10 woorden. Jezus heeft deze geboden in vervulling gebracht, en Hij zei: Heb God lief en je naasten, eigenlijk is dat de samenvatting van de 10 woorden. Ik moet trouwens zeggen dat het soms wel lijkt alsof het andersom gaat. De 10 geboden zijn een uitgebreide versie van wat Jezus zei, maar dat is natuurlijk niet mogelijk chronologisch gezien |
|
Na een paar biertjes word ik altijd een beetje homo. Ik vind het tof dat ProgTon en Fusion nog steeds hier komen en posten en antwoorden en shit. Menig ander had al lang zoiets gehad van "ye wateverr". Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
Biertjes op maandag vroeg in de middag? Vast student? When your people matter, menstrual health matters |
|
Daar hoef je toch geen student voor te zijn? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Je kan ook een dagje vrij hebben ja, of werkeloos, of beroepsbierdrinker. When your people matter, menstrual health matters |
|
of priester signature |
|
Een vraag: ik ken een aantal mensen die nog bidden voor het eten, er zijn hier nog een redelijk wat christelijke studenten. Die vragen altijd een moment stilte voor het eten om te bidden, geen probleem natuurlijk, maar waarom moet iedereen stil zijn en wachten met eten? Niet om te oordelen, vraag me het gewoon af. |
|
quote: Ik zou dat wel een probleem vinden. Het is namelijk gewoon asociaal gedrag. Als je als christen zo nodig vage rituelen moet uitvoeren voordat je kunt eten doe dat dan lekker ergens anders ofzo. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
ik begrijp ook niet goed waarom ze die stilte willen. Ik vraag ook geen stilte om even alleen te zijn met mezelf. Dan ga ik op het toilet zitten, of droom ik weg in mezelf. Als ik me slecht voel en misselijk word van mensen die lachen ga ik ook geen minuut stilte vragen. Je moet wel sterk zijn om dat te durven vragen eigenlijk, als dat echt moet (zoals als je als kind moet plassen op de bus naar huis en vraagt om de bus aan de kant te zetten), maar als ik dat zou "vragen" zou ik achteraf toch mijn excuses aanbieden. [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 16-04-2012 20:43] signature |
|
quote:Asociaal is wellicht nogal overdreven. Ben je met alles zo asociaal dat je geen rekening met anderen hun eigenschappen, rituelen, (on)hebbelijkheden etc wilt houden? Ik hou ook rekening met t feit dat ouderen wat langzamer zijn, dat sommige collegae wat lang van stof zijn, dat sommige mensen wat slechter Nederlands spreken, dat sommigen in het verkeer voorrang nemen etc. When your people matter, menstrual health matters |
|
Sowieso, hoezo is het asociaal als iemand *vraagt* of je stil wil zijn? Je kunt toch gewoon nee zeggen? edit: dat laatste wat Fusion noemt is natuurlijk wel asociaal [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-04-2012 12:19] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |