IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Naar welk concert ben je geweest? Vorige pagina | Volgende pagina
williamblake
Usericon van williamblake
Posted 04-03-2020 12:23 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2020 18:38 schreef ColdheartMinor het volgende:
Ja, zij waren er bij en ja, Kaelan Mikla is zeker een aanrader live! Tot nu toe 3 keer gezien (niet op de huidige tour, laatste maal in november in Nijmegen) en elke keer omver geblazen.


Kon me niet overtuigen: irritante stem en te theatraal.



ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 07-03-2020 19:00 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Gisteren Bohren & der Club of Gore in Grenswerk, Venlo. Geniaal zoals altijd. Op wat geluidstechnische oneffenheden na.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 09-08-2020 11:53 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Famyne, gisteren in de Neushoorn te Leeuwarden.

Eindelijk weer eens wat herrie.

Dit onder het motto van Into The Grave streaming event.
Vrijdag, zaterdag en vandaag zondag verschillende bands die in de Neushoorn optreden en dit wordt ook online gestreamd.
Kaartjes zijn i.v.m. corona gelimiteerd en uitverkocht. Je zit aan een tafeltje met je drankje op een klapstoel naar een band te kijken.
Het moet geen gewoonte worden maar voor een keer en gezien de situatie best vermakelijk.
https://www.facebook.com/intothegravefestival

Overigens zijn de kwaliteit van de streams kut en het gelul ertussendoor niet te verstaan.
Van een festival als Into The Grave verwacht je wel betere kwaliteit.

Afijn, Famyne.
Een UK doom band die zoals gewoonlijk een toffe show neerzet.
Vreemd genoeg beginnen ze met 2 nieuwe nummers. Het zijn echter prima nummers zo op het eerste gehoor.
Daarna wat nummers van hun debuut en nog een nummer van hun demo EP.
Dikke prima.






bub


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 09-08-2020 12:13 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

De ticketprijzen zullen dan toch een stuk duurder zijn of niet?
Want ze moeten met die paar bezoekers toch alles bekostigen.
De live stream betalingen komen dan daar nog eens bij inderdaad.
Kan nog lang gaan duren dit systeem, het gehele najaar zal hoogstwaarschijnlijk ook gaan wegvallen (Eindhoven Metal Meeting).
En vanaf januari 2021 nog zo verder lijkt het op.
Rusland claimt het vaccin te hebben, mocht dat zo zijn en er beginnen dan wereldwijde inentingen dan kan er definitief pas wat gaan veranderen.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 09-08-2020 12:23 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2020 12:13 schreef Sadistic Sinner het volgende:
De ticketprijzen zullen dan toch een stuk duurder zijn of niet?
Want ze moeten met die paar bezoekers toch alles bekostigen.
De live stream betalingen komen dan daar nog eens bij inderdaad.



6 euro per optreden. Of 12 voor een dagticket.
De online streams zijn gratis te bekijken. Dus best goedkoop.

En met uitzondering van Famyne en vandaag Dead Lord zijn het allemaal Nederlandse bandjes die anders ook weinig te doen hebben. Dus zoveel zal het allemaal niet kosten.





bub


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-09-2021 6:32 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Gisteren, op Les Nuits Botanique in Brussel, optreden van

Neptunian Maximalism; toffe combinatie van drone, (free)jazz, soundscapes,...Heerlijk trippy.



Emptiness; melancholische "grootstadmuziek", maar allemaal een beetje té ingehouden wat mij betreft. Af en toe passeerde er gelukkig nog wel eens een blackmetal-rifje.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 27-09-2021 8:59 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Faal in de Little Devil. Gewoon weer een bandje in d'n Devil kunnen kijken was super.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-10-2021 12:36 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

De zaterdag van Soulcrusher. Voor het eerst weer zonder stoeltjes en gedoe. Alsof het AsIce is:

++
Briqueville
Oranssi Pazuzu
Wolvennest

+
Coilguns
Wiegedood
Verwoed

+/-
Regarde Les Hommes Tomber

-
The Ocean
Celeste

--
Schammasch
Crown
Psychonaut missen vanwege extreem lange rij om binnen te komen
Wel heel veel stijve kaak-optredens van bands. Alleen Coilguns ademde.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 03-10-2021 13:35 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Soulcrusher inderdaad, beide dagen. Heel fijn om weer gewoon rond te huppelen in zaaltjes en schouder aan schouder van bands te genieten.

Hoogtepuntjes; Noctambulist, The Ruins of Beverast, Wolvennest, Wiegedood, Crown en Celeste.

Verder, vrijdag leek het QR/tickets verhaal veel soepeler te gaan dan zaterdag. Geen idee waardoor dat kwam. Ook had ik echt geen idee wat The Ocean deed op een festival als Soulcrusher, maar sois.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-10-2021 14:20 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2021 13:35 schreef ColdheartMinor het volgende:
Ook had ik echt geen idee wat The Ocean deed op een festival als Soulcrusher, maar sois.


Het kan prima, aangezien Pelagic Records het label van The Ocean is en daar doorgaans veel bands van op Soulcrusher staan. (Note bene het door jou geliefde Crown, dat net zo min niet bij Soulcrusher zou passen als The Ocean er niet thuis is.)


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 03-10-2021 16:09 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Kan zo zijn, maar ik vond de feel/sfeer van The Ocean gewoon niet passen. Had ik bij Crown dus bijvoorbeeld wel. Maar dit is iets geheel subjectiefs natuurlijk.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 04-10-2021 8:40 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Ik vond The Ocean ook de vreemde eend in de bijt.
Hoogtepunten: Oranssi Pazuzu, Celeste, Briqueville


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 04-10-2021 13:38 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

+++

Wiegedood (blijft steeds weer zeer indrukwekkend )
Verwoed (voor mij de echte festivalafsluiter)
Regarde Les Hommes Tomber (eerste deel helaas gemist door lange wachtrij)

++

Doodswens (gewoon goede old school black)
Celeste (goed zoals ook tijdens de vorige editie, te weinig van gezien helaas i.v.m. eetpauze)
Schammasch (Ritualistisch en een mooie afwisseling)

-

Oranssi Pazuzu (haters gaan mij haten nu, maar ik snap helemaal niets van deze band. Ook was de overgang tussen Verwoed en deze band voor mij wel erg groot )


Verder:

Strakke organisatie, ondanks de wat lange wachtrij +
Jupiler en Franziskaner weissbier van de tap ++
Sfeer gedurende de gehele festivaldag +++

M.b.t. eten begrijp ik dat organisaties keuzes maken, maar een broodje hamburger was nog wel een fijne aanvulling geweest. Overigens niets mis met de horeca in de nabij gelegen binnenstad, daar een "kapsalon" gegeten.








an evil incarnation of DEATH!


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 04-10-2021 14:31 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2021 13:38 schreef Dark incarnation het volgende:
"kapsalon"



Wel overleefd?


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 04-10-2021 14:44 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2021 14:31 schreef Slegthyd het volgende:


Wel overleefd?


Ja hoor, goed gecontroleerd op haren, dat scheelt


an evil incarnation of DEATH!


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 06-10-2021 20:11 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Ook de zaterdag naar Soulcrusher geweest. Fijn dat het weer kon/kan!

Het meest vermaakt bij Doodswens, Wolvennest, Wiegedood, Briqueville en Verwoed.

Fijne sfeer (op die dronken mongool na dan die zo nodig iedereen moest aanraken, was niet iedereen van gediend), lekker eten en HJ op fles!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 06-10-2021 20:21 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 6 oktober 2021 20:11 schreef MetalJan het volgende:
(op die dronken mongool na dan die zo nodig iedereen moest aanraken, was niet iedereen van gediend)


Dark incarnation?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 07-10-2021 20:14 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2021 20:21 schreef Natural Disaster het volgende:
Dark incarnation?




ik heb geen moshpit gezien, aanraken was er niet bij


an evil incarnation of DEATH!


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 09-10-2021 21:59 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Het was niet in de moshpit (überhaupt weinig moshpits gezien), maar gewoon bij het kijken naar de band vooraan. Zat met zijn hand in mijn nek te voelen en bij een maat van me aan zijn baard, wtf...

[Dit bericht is gewijzigd door MetalJan op 09-10-2021 21:59]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-10-2021 2:31 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Tjah. Sinds Covid is het aantal gevallen van Hafefobie aanzienlijk toegenomen. Iets om bij concertbezoeken even rekening mee te houden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 10-10-2021 14:42 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht



MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 10-10-2021 21:02 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2021 2:31 schreef XXL het volgende:
Tjah. Sinds Covid is het aantal gevallen van Hafefobie aanzienlijk toegenomen. Iets om bij concertbezoeken even rekening mee te houden.




tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 13-10-2021 20:50 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

Krypts was echt de band van Soulcrusher voor me. Uitgerekend de enige echte vreemde eend in de lineup. Voor de rest vooral goede shows gezien van onder andere the ruins of beverast en oranssi pazuzu. Zaterdag veel gemist omdat ik zo nodig sociaal moest doen.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 15-11-2021 8:03 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Gisteren een dagje Sonic City in Kortrijk. Het concept van dit festival is me niet volledig duidelijk, gezien de erg uiteenlopende genres die aan bod kwamen. Tussen de redelijk inwisselbare post-punk-bands waren er echter 2 bands die ik zeker de moeite waard vond om de rit naar Kortrijk te maken.

Het Keniaanse Duma; knetterharde drum 'n bass/noise/techno/gabber ondersteund met een impressionante deathmetal-grunt en blackmetal-screams. Niet altijd even gemakkelijk om de nummers te onderscheiden, maar wel erg impressionant en met veel enthousiasme gebracht (vooral door de zanger dan).



De afsluiter voor mij was Bohren Und Der Club of Gore. Eerste keer dat ik deze Duitsers live meemaak; hun Twin Peaks-jazz was de perfecte afsluiter; duister maar zacht en zalvend, met geslaagde sfeerverlichting. Sympathieke kerels ook.







[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 15-11-2021 8:04]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 15-11-2021 9:23 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

quote:
Op 15 november 2021 8:03 schreef PandroidJack het volgende:

[...] een impressionante deathmetal-grunt [...]

[...] erg impressionant en met veel enthousiasme gebracht [...]

Impressionant = zelfbedachte samentrekking van indrukwekkend, interessant en impressionistisch, neem ik aan?

[Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 15-11-2021 9:24]


Vox Clamatis in Deserto


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen