IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Naar welk concert ben je geweest? Vorige pagina | Volgende pagina
HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 14-11-2018 15:32 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Samsara Blues Experiment (support: Supersonic Blues) – 013, Tilburg

Dit concert zou eigenlijk in maart plaats vinden, maar de gitarist van Samsara Blues Experiment brak zijn hand en de volledige Europese tour werd uitgesteld. Gisterenavond was het dan eigenlijk tijd en ik kon gratis naar binnen omdat ik kaarten had gewonnen!

De support was Supersonic Blues uit Den Haag. Ze speelden dit jaar twee keer op Roadburn in het kader van de San Diego Takeover: psych/stoner/progbands uit San Diego kwamen toen spelen en ook veel van de San Diego-skaters kwamen mee om daar de kunsten te laten zien in skatepark Ladybird in Tilburg. Supersonic Blues paste daar perfect bij en speelde toen een reguliere en een jaren ’60 coverset. Als je speelt op Roadburn heb je een kwaliteitsstempel en Supersonic Blues was dan ook ontzettend goed. Ze deden eerlijk gezegd niet onder voor het hoofdprogramma. De band speelde alsof 1970 het laatste jaar van de mensheid was en de eerste Black Sabbath-plaat de laatste plaat ooit opgenomen is. Vintage instrumenten en vintage spel: heerlijke stoffige grooves en riffs waar een rapper zeker lekker overheen zou kunnen flowen. Ook deed het me denken aan Cream en Blue Cheer. Het publiek werd ook duidelijk enthousiast en dit gezelschap liet een flink visitekaartje achter. Die willen we vaker zien!

Daarna was het de beurt voor het Duitse Samsara Blues Experiment. Ik had de prijsvraag voor het concert in maart simpelweg ingevuld omdat de omschrijving op de 013-site (voor fans van Earthless, My Sleeping Karma en Colour Haze) mij aansprak, maar ik had nooit iets van de band beluisterd. Na het winnen van de prijsvraag ben ik door de gehele discografie gegaan en kwam ik tot de conclusie dat ik One with the Universe (de laatste plaat) het beste vond, die CD heb ik dan ook voor een tientje gekocht. Daar waar op zijn oudere werk de band wat meer in de standaard stoner/psych zit, is de band nu wat bondiger, proggiër en vooral dynamischer.

Het drietal zette een ongelofelijk volle sound neer en dat kwam vooral door de bassist die echt beestig goed speelde: dat is overduidelijk de steunpilaar van de hele band. Powerakkoorden eruit rammen alsof het niks is, stemmige volle weidse baslijnen (qua stijl eigenlijk Justin Chancellor van Tool in een stonerband) en heerlijke loopjes. De band speelde gewoon erg goed: vette stoner-riffs (Kyuss-achtig), lekker zweverige psychedelische rock (Pink Floyd: 1970/1971) en een beetje prog in de tempowisselingen. Geen idee welke nummers er gespeeld zijn, ik weet in ieder geval dat er best wel wat van de laatste plaat langskwam. Het is toch meer een band waar je gewoon in de gehele set gezogen wordt. Vette avond!



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 14-11-2018 15:59 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Supersonic Blues won het voor me. Samsara vond ik goed als ik luisterde naar de bassist (ja, ontzettend goed) en de drummer. Maar ik stoorde me best wel aan de gitarist. De soundkeuzes (phaser ging zelfs bij de heavy riffs niet uit) en de psychedelische subtiliteit van een kind op space sounds stoorde me. Telkens dezelfde truqjes ook. Net als op de plaat die ik ken (Waiting for the Flood) vond ik de zang storend. Niet door zijn stemgeluid of omdat het vals was, maar omdat hij de neiging heeft om woorden in een zin te proppen die er eigenlijk niet meer inpassen. Ritmisch vervelend. Maar dat zal wel persoonlijk zijn.

Supersonic was een heuse tijdmachine. Zeer skilled, de muzikanten. En wél met beheersing van subtiliteiten. Klasse band.



tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 15-11-2018 16:52 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

Never Surrender in Berlijn

Niet altijd geweldig geluid bij alle bands maar was een meer dan vermakelijke festival.
Hoogtepunten waren Sabbat, Evil, Xibalba, Jordablod, Witches Hammer, Reencarnacion, Faustcoven en Blasphemy.

Sabbat was misschien de beste band van de festival, in ieder geval de beste optreden die ik van hun gezien heb.

Evil kwamen live minder Sarcofago over en meer trad metal, af en toe zelfs een beetje Ross the Boss Manowar.

Xibalba liet zien wat black metal echt is en al die Mayaanse opvullingen.

Jordablod was misschien het meest introspectieve band van het gehele festival. Erg goede take op de Zweedse black metal sound.

Witches Hammer is eigenlijk alleen bekend vanwege de link met Blasphemy maar stond prima op de eigen benen. Ik had ook echt niet verwacht dat de nieuwe nummers goed zouden zijn maar toch was het zo.

Reencarnacion was een van de bands waar ik het meest benieuwd naar was maar tegelijkertijd ook mijn zorgen over had. Uiteindelijk was hun optreden meer dan goed.

Faustcoven was fijn niet alleen omdat ze goed waren maar ook omdat het fijn was om een band te zien die wat meer traditioneel metal was tussen al het geweld.

Blasphemy heb ik ondertussen best vaak gezien maar dit was de eerste keer met de nieuwe drummer. Beste optreden die ik van hun heb gezien tot nu toe dankzij hem.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-11-2018 17:33 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 16-11-2018 8:59 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Doom over Vienna

Samen met de verslaggever van ZM geweest, dus lees zijn review op de frontpage.


Apostle of Solitude + King Heavy + B.S.T. @ Little Devil

Zelf georganiseerd, dus ik moest wel Toffe doomavond, AoS is echt steengoed.


Sorcerer + Officium Triste @ Dynamo

Eerste keer dat ik Sorcerer in NL zag, optreden begon wat matig maar werd gaandeweg steeds beter. Twee prima gitaristen in de band. Sfeer was ook top.



LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 17-11-2018 3:06 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

had graag Purtenance gezien als finndeath aficionado maar ja had een goed excuus door in berlijn te zijn toen



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 17-11-2018 16:24 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Uncle Acid and the Deadbeats, gisteren in Amsterdam - Paradiso Noord.


Leuke zaaltje, daar was ik nog niet geweest.
Vet optreden!


bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 18-11-2018 11:12 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Helldorado. Leuk om eens te bezoeken. Wel een wazige line-up met punk, rockabilly en... vintage psych rock. Of nouja, zaken als Kadavar, Death Alley en Vintage Caravan. En dat was terug te zien in het publiek wat anders was dan waar ik normaal kom. Meer testosteron. Meer dronken mongolen. Maar tevens een fijne sfeer


Death Alley was geniaal, maar het geluid was echt waardeloos.
Greanleaf heeft een nieuwe stijl (ik heb ze jaren niet gehoord), maar wat een ontzettend strakke show. Goeie zanger ook.
DeWolff was op de meeklapstukjes na misschien wel het hoogtepunt. IJzersterke band toch wel.
Kadavar was vet, maar de nieuwe sound staat me gewoonweg niet aan. Toch wel genoten, ondanks dat ik een beetje ziek aan het worden was. Daarna dan ook snel afgetaaid.



Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 18-11-2018 11:14 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht

Rotterdam Deathfest. Was fucking geniaal !


smallie
Usericon van smallie
Posted 22-11-2018 0:30 by smallie Wijzig reactieProfiel van smallieQuote dit bericht

Gisteravond naar Dark Buddha Rising en Fuoco Fatuo geweest. Slechts 1 opmerking past hier: geniaal!


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 23-11-2018 17:11 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

de platen van Fuoco Fatuo zijn oke maar zoals altijd met funeral doom live beter maar dan nog blijkt dat ze niet een van de betere bands zijn in het genre.

Dark Buddha Rising was erg goed maar hadden van mij wel nog even langer door mogen spelen.



Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 25-11-2018 10:22 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht

SLOOPHAMER FEST met Fists of Time, Coldstare en Get Some! tof hardcore feestje.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 25-11-2018 22:49 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Zojuist Cytotoxin, Benighted, Cryptopsy en Aborted aan het werk gezien in Dynamo. Beviel allemaal prima, ondanks de meligheid die bij een eind-van-de-tour-show hoort. Die drummer van Aborted is trouwens echt een beest, niet normaal meer!

Dood aan al die teringmongolen met hun bloemetjestelefoons die het nodig vinden om voor al hun 17 volgers een optreden integraal op te nemen.

Extra dood aan die ene drietrapsdebiel die probeerde om tegelijkertijd (nog meer) te zuipen, te headbangen en te filmen in (natuurlijk ) vertical aspect ratio, terwijl hij overduidelijk met één van die activiteiten afzonderlijk al bijna overvraagd was. Sterf!




Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 25-11-2018 23:08 by Schweinhein Wijzig reactieProfiel van SchweinheinQuote dit bericht

Maar verder gaat het wel goed met je?


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 25-11-2018 23:09 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2018 23:08 schreef Schweinhein het volgende:
Maar verder gaat het wel goed met je?


Nee, maar dat gaat het nooit. Het gaat niet slechter dan anders, dus in die zin niks aan de hand.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 26-11-2018 7:17 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Zeal & Ardor in Zappa in het uiterst gezellige ( ) Kiel in Antwerpen.

Eerst als opwarmer het voor mij onbekende Zatokrev. Een aangename verrassing van post-ietsachtige metal, met lang uitwaaierende nummers en soms wat technisch geneuzel, maar zeker de moeite.

Zeal en dingeskes hebben erg lang gespeeld, en goed (ook al stond het geluid net iets te luid naar m'n goesting, zelfs met oordoppen). Blijft goed, die mix van blues en metal, ook al is het niet altijd even gevarieerd. Fijne weekafsluiter

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 26-11-2018 7:17]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-11-2018 8:29 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Silent Planet, Acres & Comrades in JH Zenith, Dendermonde.

Eerste keer dat ik naar die zaal ging, maar het is voor herhaling vatbaar. Typisch jeugdhuis-met-concertjes met matig geluid, maar heerlijk charmant. Ik moest terugdenken aan de Frontline in Gent, ook zo'n zaal waar alles verkeerd aan was maar waar ik bijzonder graag concertjes ging kijken.

Helaas kwam ik dankzij het borrelen maar aan bij het laatste nummer van Comrades. Volgens de omschrijving ooit post-rock, maar dat een nummer gaf melodieuze metalcore aan zoals Misery Signals het bedoeld heeft, maar dan met cleane vrouwenzang erbij. Een drietal, brullende drummer, was best leuk. Jammer dat ik de rest van de setlist gemist heb.

Acres was de band waarvoor het groepje waar ik mee was me naar Dendermonde getrokken heeft. Blijkt dat ik er ooit nog een verdwaalde EP vol intense post-rockerige metalcore van gehoord heb, maar intussen hebben ze het roer wat meer omgegooid richting reguliere post-hardcore met veel cleane zang en pingelriffjes. De overstap zou hen wat kritiek bezorgd hebben, waardoor ze al het oude werk van de streamingdiensten gegooid hebben en pertinent weigeren nummertjes van vroeger te spelen. De zanger kwam ook op met een shirt waarop in drukletters "I MISS THE OLD ACRES" stond, inclusief aanhalingstekens. Smoeilijk.

Het materiaal was echter wel nog OK. Niet veel meer dan dat. Het geluid was helaas bijzonder slecht, waardoor er niet veel intensiteit overbleef. Op plaat trek ik het al helemaal niet, blijkt achteraf. Jammer.

Headliner Silent Planet zei me helemaal niks, maar was live overrompelend goed! Djentige breakdowns, heel veel breakdowns, soms speciale praatstukken erdoor en goed opgebouwde intensiteit. En heel veel breakdowns. Een soort Periphery-Mnemic-Shai Hulud-dingetje. De cleane zang verzuurt het een beetje, ook al komt die van een Lemmy-goes-metalcore, maar heb ik al vermeld dat het harde breakdowns had? Op plaat is het allemaal veel te druk, overstuurd en volledig platgeproducet, maar live was het wel erg indrukwekkend.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 26-11-2018 8:35 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Twee dagen DDD. Hoogtepunt was voor mij Witchsorrow. IJzersterk, traditioneel en tegelijk donders heavy. En een goeie dikke sound, wat bij veel van de bands met hun moderne marshalls, Line-6 materiaal en dergelijk nogal ontbreek. Teveel klinische metalsounds wat dat betreft.

Eerste dag was Ophis uiteraard weer sterk. Monolith Cult vond ik best wel leuk. Helaas op tijd naar huis ivm niet fit. Wel heel erg in mijn nopjes met Eseteric vinyl: Pernicious Enigma remastered. Hele goede sound nu.

Tweede dag heb ik me prima vermaakt met Funeral FVKK. Misschien thuis nog eens opzoeken. Ondanks of dankzij rammeligheid ook wel enthousiast over Spirit Cabinet. En tof om Mike te zien drummen bij River of Souls. Nieuwe bijnaam: dr. fill.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 26-11-2018 18:36 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 26 november 2018 8:35 schreef Dirge for november het volgende:
En tof om Mike te zien drummen bij River of Souls. Nieuwe bijnaam: dr. fill.


Die vind ik mooi!

Gisteren dus aanwezig op de Dutch Doom Days om een show te spelen met River of Souls. Ik heb Fvneral Fvkk gezien, maar ik heb er niet zo veel van meegekregen door wat zenuwen voor ons optreden wat trouwens fantastisch was. Het was mijn grootste show tot nu toe als drummer.

Suffer Yourself speelde een lekkere pot mistroostige funeraldoom, maar ging na een half uur een beetje vervelen. The Spirit Cabinet vond ik echt fantastisch, verrassing van de dag wat mij betreft. Geweldige zanger (ook van Urfaust), lekkere heavymetal/doom/black-combi met een heel organisch gevoel. Witchsorrow zag ik voor de tweede keer dit jaar, gewoon een ontzettend goede liveband. Kwaliteitsdoom met hele catchy songs.



Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 26-11-2018 18:47 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

Twee dagen Dutch Doom Days. Het was weer geweldig. goede muziek en supergezellig.

Op de zaterdag:
Esoteric, gewoon wederom super
Who Dies In Siberian Slush, lekkere funeral doom
Ophis, zoals altijd bulderend
Monolith Cult, kon er weinig mee.
ITERU, positief verrast
King Heavy, tsja, de zanger blijft zwak live, ook al is hij een imposante verschijning en weet het publiek goed te bespelen.
Whooom, erg indrukwekkend.

Op de zondag:
While Heaven Wept, wow, wow, super, kippenvel
Witchsorrow, beter dan voorheen, maar nog steeds niet indrukwekkend
Marche Funèbre, erg goed en lekker gevarieerd
The Spirit Cabinet, super, lekker rappe doom/heavy metal wat erg goed voor de afwisseling in het programma was
Suffer Yourself, werd nogal snel erg saai.
River of Souls, superoptreden. Stuk steviger dan op plaat. Lekker drumwerk ook.
Fvneral Fvkk, lekker theatrale band met o.a. leden van Ophis. Lekkere bijna epische doom met sterke vocalen.



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 26-11-2018 23:46 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Om voor mij nog niet geheel opgehelderde redenen kreeg ik uit het niets een berichtje om vanavond met wat assorti malloten uit mijn back catalog mee te gaan naar Scooter (ja, dat lees je goed). Ach, ik was in het land, dus heb het gedaan. Heb het op een onmeunig zuipen gezet en ik durf het haast niet te zeggen, maar het was zowaar entertaining.

(Mijn metal-pas kan worden opgehaald bij de ingag)



Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 27-11-2018 0:59 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

Nightwish in de Ziggo Dome. Wow. Wat vet. En die setlist ook.

Voorprogramma: Beast In Black... nooit van gehoord. Best een goed bandje op zich, maar zelden zo'n enorme verzameling clichés bij elkaar aangetroffen...


Vox Clamatis in Deserto


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 27-11-2018 7:52 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Alleen de zondag van DDD geweest:

While Heaven Wept, erg gaaf. Lekker ongegeneerd meebrullen.
Witchsorrow, super band die steeds beter live wordt.
Marche Funèbre, erg goed, beste show die ik van ze gezien heb
The Spirit Cabinet, al gezien in Wenen dus etenstijd
Suffer Yourself, erg saai.
River of Souls, leuk optreden. Niet helemaal mijn ding. Wel heel content met de goodie bag.
Fvneral Fvkk, vind de EP echt goed en live kunnen ze het dus ook waarmaken.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 27-11-2018 11:43 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2018 0:59 schreef Dweller het volgende:
Nightwish in de Ziggo Dome. Wow. Wat vet. En die setlist ook.

Voorprogramma: Beast In Black... nooit van gehoord. Best een goed bandje op zich, maar zelden zo'n enorme verzameling clichés bij elkaar aangetroffen...


Goes to Nightwish concert.
Complains about clichés.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 27-11-2018 15:29 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

quote:
Op 27 november 2018 11:43 schreef Ktulu het volgende:

Goes to Nightwish concert.
Complains about clichés.

En hiermee wil je zeggen dat...?


Vox Clamatis in Deserto


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen