IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Naar welk concert ben je geweest? Vorige pagina
KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 06-03-2026 8:57 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Echoes From The Dungeon Fest Kick-Off, te ACU. Blijft toch een beetje bevreemdend om naar ACU te gaan. Maar goed… Toen ik hier 25 jaar geleden voor het eerst was, hadden ze eigenlijk geen koelkasten, dus was het bier lauw. Dat is in de tussentijd wel echt verbeterd. Zes taps, met o.a. Schwarz van 122, en Inktvis van Kromme Haring. Vooral die tweede is wel echt een feestje.
De avond begon met een luistersessie van het nieuwe Ulk-album. Dungeon Synth van hoog niveau. Deed aan oude Mortiis denken. Zeker even in de gaten houden. Maar toch apart hoe je het voor elkaar krijgt om een CD twintig minuten te laat aan te zetten. Ook is dungeon synth eigenlijk al een beetje een moeilijk live-genre voor de spanningsboog, maar in een zaaltje zitten naar een CD ervan luisteren, was een nieuwe dimensie. Voortijdig toch nog maar zo’n Inktvis gaan proeven.
Tweede act was Fragmented Memories. Hier werd ik direct al vrolijk van, want echt instrumenten op het podium. Een Nederlandse tweemansformatie. De basis was een doorkabbelende drone van een bandje, maar de percussie werd live gedaan, er werd een orgelkeyboard bespeeld, en een melodica. De muziek, de composities waren vrij standaard, maar onderhoudend genoeg. Wel werd de band met klassieke ACU-geluidstechniek geconfronteerd.
Wych Elm bracht minimale, ingetogen, dronende ambient. Meneer zat ineengedoken op het podium, gehuld in rook, waardoor er weinig te zien was, en de live-ervaring erg dun werd. Niet onaardig.
Flickers from the Fen was blijkbaar een echte live-band met o.a. drum en viool. Druk, folky, hoempapa. Dit had ik niet verwacht, niet op ingesteld, en ook geen zin in. Top dat er daadwerkelijk live wordt gespeeld, maar ik ging met een vriend en een oud-studiegenoot nog een Inktvis consumeren.
Afsluiter Hermit Knight. Hier werd dan weer wat weinig live gedaan. Wat hardere, dreunende en dronende ambient. Bijna dansbare industrial. Maar vooral loops van een bandje, met afentoe de vingers aan het keyboard.
Vandaag sla ik over. Morgen naar Ekko.
Ben er vrij zeker dat toen ik vertrok, ik oud-ZMer Sisyphos in m’n ooghoek spotte.

Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 06-03-2026 13:14 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Flickers from the Fen is wel een geinig bandje voor de feestsfeer. Best muzikale lui ook

Fragmented Memories is trouwens de partner van de organisator.

[Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 06-03-2026 13:22]

Op 16 januari 2026 10:17 schreef Hypnos het volgende: het leest heel erg Cartman allemaal XD

bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-03-2026 0:03 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2026 9:13 schreef KwelgeestIV het volgende:
Hoe was Owls Woods Graves? Dat was immers toch wel dé band van het weekend.
Heel leuk. Niet genoeg om alleen daar voor af te reizen, maar Volahn en Negative Plane waren ook geweldig die dag. Terrifiant was een goede opener ook. Andere hoogtepunten: Zulxaxeku, Spirit Possession, Deathhammer, No Future, Xasthur, Erbeet Azhak en Kringa. Niks slechts gezien, Brånd was het minste. Zelfs Blasmemy viel me mee.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 07-03-2026 0:09]

"Succes lijkt in de toekomst te liggen."

Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com