Aja Monet in de Stevenskerk te Nijmegen. Haar optreden op Le Guess Who? vorig jaar hakte er flink in. Blij dat ik gisteren ondanks een vol weekend uiteindelijk nog ben geweest voor een tweede ronde. Ik wist nu wel wat ik zou gaan zien, maar de impact was nauwelijks minder, en het concert mogelijk nog beter dan vorige keer. Zeer getalenteerde dichteres omringd door geweldige jazzmuzikanten. Het zag er prachtig uit, Aja Monet in een trouwjurk op het altaar (en even vanuit de kansel, want waarom niet?), achter een met bloemen versierde lessenaar en microfoon. Klonk echt geweldig in de kerk, vloeiende sax en toetsen over drums en contrabas die je in verte hoorde narommelen als donder. Zeer activistisch in de stijl van Gil Scott-Heron's spoken word werk, maar vreugdevol en verbindend. Zware thema’s, heftige boodschappen, veel om over na te denken. Maar ondanks alles positief en vol liefde. Ik ga er verder geen sentimenteel verhaal van maken, maar het kwam goed binnen.
Voor een beeld (al speelde Brian Jackson gisteren niet mee):
Na afloop per toeval nog beland bij de vuurwerkshow ‘Waal In Vlammen’ die jaarlijks plaatsvindt tijdens de Vierdaagsefeesten. Ik geef er normaal niet veel om, maar dit was toch wel indrukwekkend. Een cadeautje.