IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Naar welk concert ben je geweest? Vorige pagina | Volgende pagina
Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 15-11-2021 9:29 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Die laatste foto


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 15-11-2021 9:58 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Le Guess Who? 2021. In de woorden van John Dwyer: “persevering over the bullshit.”

+++
De organisatie van het festival. Helden.
OSEES
Arooj Aftab
The Microphones
Lucrecia Dalt
Faust

++
Tenniscoats
Spirit Fest
Gebroeders Dieleman van Eeckhout
Neptunian Maximalism
Blak Saagan

+
Bent Arcana
Ana Roxanne
Chúpame El Dedo
Galya Bisengalieva

+/-
Space Afrika
King Hannah
Vladislav Delay
Suuns



One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 15-11-2021 21:27 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2021 9:23 schreef Dweller het volgende:
Impressionant = zelfbedachte samentrekking van indrukwekkend, interessant en impressionistisch, neem ik aan?

Impressionant is helemaal niet zelf bedacht door PandroidJack hoor. Is gewoon een ander woord voor indrukwekkend. Zou kunnen dat het iets typisch Vlaams is (er van uitgaande dat je Nederlander bent en het daarom blijkbaar niet kent)...

https://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/impressionant

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 15-11-2021 21:29]


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 15-11-2021 22:10 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Niet twijfelen aan onze vocabulaire, hein.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-11-2021 1:23 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Imposant dus.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 01-12-2021 21:35 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Afgelopen zaterdag naar Herrie Festival in Alkmaar geweest. Was iets van 3x verplaatst, maar het kon eindelijk eens doorgaan (in blessure tijd zeg maar...)

Het bleek in een grote loods te zijn waar het echt als -5 aanvoelde en om dan alleen te moeten zitten, was een behoorlijke opgave. Maar alleen bij de eerste bands zaten de meeste mensen nog, maar vanaf de 3e band stonden er opeens behoorlijk veel mensen en er waren zelfs moshpits, haha.

Bands:

Bluewaffle Sauerkraut: Verre van origineel, maar goede opener. Lekkere hoempa hoempa goregrind.

None Shall Fall: Aardige deathcore, maar verloop van tijd wel weer gezien.

Dauthuz: Strakke death.

Carnifloor: Eénmans slam orkestje, begeleid door achtergrondbeelden van zieke b-horrorfilms. Mooi.

Brutal Sphincter: Gezellige gore/hoempa goregrind. Met de bassist voorop deed men nog een polonaise door de zaal.

Distant: Ik heb het niet zo op deze band, met van die ultralage breakdowns, of hoe heet dat?

Virvum: Hele knappe en strakke death.

Rectal Smegma: "Dit nummer gaat over dikke wijven". Altijd leuk deze gasten.

Stillbirth: Van een afstandje gekeken, al met al goed te doen.

Prima vermaakt. Nu weer ff op een houtje bijten...



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 14-03-2022 6:20 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Gisterenavond, na lange, lange tijd, eindelijk nog eens in Magasin 4 in Brussel geraakt. Je kan er nog altijd vlak voor de deur parkeren en het is nog altijd even goedkoop en chill.

Eerst Her Fault aanschouwt; black-sludge-metal of moet je het noemen. Zat in ieder geval lekker in elkaar, alleen stond de band er zelf nogal statisch bij.

Nadien het IJslandse Mannveira. Lekker vette beukende black metal. Het schaarse publiek was toch helemaal mee en we kregen er nog een bonusnummer mij.

Geslaagde avond.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-03-2022 15:49 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Hoe zit het momenteel in Belgie qua eventuele maatregelen betreffende covid. Alles al weer een beetje terug bij normaal als je gewoon even een concertje wilt bezoeken?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 14-03-2022 21:19 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2022 15:49 schreef XXL het volgende:
Hoe zit het momenteel in Belgie qua eventuele maatregelen betreffende covid. Alles al weer een beetje terug bij normaal als je gewoon even een concertje wilt bezoeken?

Alles inderdaad weer normaal. Ik werk zelf als vrijwilliger in een muziekclub, en bij ons hoef je geen CST meer te tonen en ook geen mondmasker meer te dragen. Dit is van toepassing op alle concertzalen, theaters en bioscopen normaal gezien. Alleen op openbaar vervoer is bij mijn weten nog een mondmasker nodig.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 06-04-2022 11:41 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Gisteren in de Botanique in Brussel, naar Morbidfest geweest. De eerste groep (Skaphos) gemist. Met Hate en Belphegor kwamen de cliché-metalmannetjes het podium opgelopen, dat op zijn beurt ook zo cliché als maar zijn aangekleed was.

Het repertoire van Hate is me onbekend, maar dat kwam live in ieder geval goed uit de verf (lijkt me zo'n beetje een Kataklysm - verhaal, live goed maar mogelijk saai op plaat). De sfeer begon er al goed in te komen.

Belphegor wil zo wanhopig evil zijn (vooral dan die zanger, wiens ego duidelijk boven dat van David Vincent wilde uittornen) dat het een beetje kinderachtig wordt. OK, die podiumaankleding, hoe cliché ook, zorgde nog wel voor toffe foto's. De muziek zelf raasde echter als een brij over mij heen en er bleef maar zeer weinig van hangen.

Gelukkig was er nog I Am Morbid, die een fantastisch optreden neerzetten en het dak er af bliezen. Al bij het eerste nummer ging het publiek compleet uit zijn dak en zou dat blijven doen tot de finale noot. Heerlijke, leuke sfeer, grote moshpit, zelfs enkele stagedivers (waar de entourage van de band minder tuk op was). Ook al was het ter ere van het 30-jarig bestaan van "Blessed are the sick", het was een echte deathmetal-hitmachine die uit het volledige repertoire tot en met "Domination" putte. Echt fantastisch.

Iets minder fantastisch dat ik er in geslaagd was mijn wagen te parkeren in blijkbaar enigste ondergrondse parking in Brussel die niet 24/24 open blijft. Mooi met de trein naar huis dus en vandaag de wagen terug gaan ophalen


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 06-04-2022 22:22 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Fijn verslag. Ik ga zondag in Baroeg deze package aanschouwen. Hier hebben ze maar liefst 7 bands neergezet, maar ik ga voor de laatste 3.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 07-04-2022 8:04 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

7 nog wel! Welke andere 4 zijn dat dan?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 07-04-2022 9:11 by jeroen83 Wijzig reactieProfiel van jeroen83Quote dit bericht

Temple of Void
Solothus
Skaphos
Blasphemous Creation

https://baroeg.nl/productie/baroeg-nl-productie-i-am-morbid/


Never have so many sacrificed so much for so few


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 07-04-2022 9:39 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

Beetje een no mercy achtige line-up. Allemaal wel te doen, maar geen echte knallers.


We zijn klaar


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 07-04-2022 21:12 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

No Mercy ja! Mooie tijden waren dat!


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 18-04-2022 0:43 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Daarnet naar Igorrr en Otto von Schirach gaan zien in de Trix te Borgerhout.

Van Otto had ik al eens wat dingen beluisterd op YouTube, maar dat sprak mij niet echt aan.
Maar wat een verrassing was dit live zeg! Geweldig geschifte breakcore met een uitgebreid arsenaal aan (stemvervormde) vocals. Lekker! Misschien dat deze DJ live gewoonweg meer tot zijn recht komt dan op plaat? Morgen alvast eens wat meer van hem checken

Daarna was headliner Igorrr aan de beurt. Wat een geweldige show was dit zeg! Een lekkere mix van breakcore, metal, baroque en klassieke muziek. De nieuwe vocalisten halen echt wel het niveau van hun voorgangers. En de nieuwe zangeres is best wel een pak knapper dan haar voorgangster. Het oog wil ook wat

Uiteindelijk een kwartier voor het einde doorgegaan want moest nog een metro en een trein halen. Op weg naar de uitgang nog snel een Igorrr shirt gekocht ook.
Kudos ook aan de Trix. Tenminste een concertzaal die rekening houdt met bezoekers die nog met het openbaar vervoer naar huis moeten. In Antwerpen zijn er wel wat concertzalen waar de headliners soms pas om 23u beginnen, en dat is het uur waarop ik ten laatste moet doorgaan wil ik nog thuis geraken. Goed bezig dus, Trix!


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 18-04-2022 10:26 by BillekeAlwerti Wijzig reactieProfiel van BillekeAlwertiQuote dit bericht

Dynazty + Holy Mother, Sirenia en Surma.
Niet mijn genre, maar heb wel verwonderd geluisterd. Vooral Surma, wat een powervrouw zit daar in!


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-04-2022 11:37 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Vrijdagavond afgezakt naar Lille (Rijsel), net over de Franse grens (een kleine 2 uurtjes rijden voor mij) om eindelijk eens Misanthrope live te kunnen zien.

In een klein kelderzaaltje, waarvoor je eerst door een arcade-hal moest , was het eerst de beurt aan Alwaid. Een uit Lille afkomstige gothicmetal band. Niet echt mijn ding, maar het werd wel met veel enthousiasme gebracht en echt lang mochten ze niet spelen.

Misanthrope werd erg enthousiast onthaald en bracht ook een zeer gedreven optreden. Ondanks dat het al gauw zo heet in die volgepakte kelder begon te worden dat het meer iets van een sauna begon te hebben (wat de beleving voor mij toch wat overschaduwde) en enkele technische problemen, bleven die 4 uiterst sympathieke Fransozen alles geven. Originele band toch wel, zeker ook met de soms erg funky baslijnen die mooi opgaan in de thrash/death metal. Blij dat ik ze eindelijk eens live heb kunnen zien, maar een volgende keer zou het toch op een grote podium mogen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 24-04-2022 21:53 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Vanmiddag naar Sneek.
Stoner-en doomrock festival - Bongzilla, 1782, Acid Mammoth, Komatsu | Het Bolwerk

4 bandjes en om eerlijk te wezen ging ik alleen voor 1782, Acid Mammoth.
Komatsu is pure stoner rock. Leuk maar hmm, doet mij weinig.
Bongzilla doet mij ook weinig. De zang vind ik sowieso storend.

Het begon vanmiddag om 15:00 maar aangezien Komatsu pas om een uur of half 5 binnen was speelden Acid Mammoth als eerste gevolgd door 1782.
Acid Mammoth was ok. Zware stoner doom. Een (Alcoholvrij) biertje en met het hoofd mee knikken.
1782 speelde hierna. En dat was heerlijk. Strak, lood en Loodzwaar en o zo lekker. Helaas wat het optreden net iets te kort voor mijn gevoel.
Een maat van mij ging hierna weg. Ik had ergens ook nog een verjaardagsfeestje waar ik heen moest dus dat kwam mooi uit.
Drie lp's gekocht van 1782 en weer weg.




bub


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 25-04-2022 9:31 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ik was speciaal voor Bongzilla afgelopen zaterdag naar Leiden toe gereisd. Hun laatste plaat vind ik een topper en gelukkig speelden ze daar veel nummers van. Heb me dus prima vermaakt. Komatsu stond ook daar in het voorprogramma en ik vond het een prima opening van de avond.

Het tamme publiek die avond viel me wel op, zeker omdat het contrast met Roadburn, waar ik donderdag en vrijdag even was geweest, zo groot was.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 21-05-2022 9:29 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Sturle Dagsland, Deaf Kids en Oranssi Pazuzu in het Bolwerk te Sneek.

Sturle Dagsland, niet mijn ding. Een soort noise dat leek alsof het uit Tolkiens midden aarde kwam.
Deaf Kids, dat klonk al iets beter. Braziliaanse psychedelica dat soms stevig te keer ging gevarieerd met veel percussie.

Oranssi Pazuzu kwam zag en overwon. De eerste 2 nummers stond het geluid niet goed afgesteld. Met name de zang (krijs) stond veel te hard en deed zeer aan mijn oren. Daarna werd het beter.
Een erg gaaf optreden.


bub


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-06-2022 22:27 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Lagwagon in Fluor, Amersfoort. Fantastisch. Nog steeds bakken met energie, hoop geouwehoer, strakke band, goeie sfeer, top! Met dank aan de ZM-prijsvraag


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 21-06-2022 8:27 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Dat Fluor is wel een leuke zaal ook!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 21-06-2022 8:54 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 21 juni 2022 8:27 schreef iPim het volgende:
Dat Fluor is wel een leuke zaal ook!


Absoluut, beetje underground-sfeertje. Goed geluid, ook!

Wel mooi dat er een automaat hing en ik bedacht even wat munten te gaan pinnen. Onhandig kreng, maar uiteindelijk gelukt en kreeg ik... Een heleboel 2-euro-munstukken. Tof, had ik bij de wisselautomaat staan pinnen, drankjes moesten gewoon worden afgerekend. Scherp.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 29-01-2023 21:22 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Gisteren naar Asphyx, Graceless en Necrotesque in P60, Amstelveen geweest, gepresenteerd door ons geliefde webzine.
Was een leuke avond, al was het jammer van die dronken gasten, maar die werden er gelukkig terecht de zaal uitgezet. Fijne zaal, dat P60. Alleen dat bier he


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen