IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Poetin maakt een ruïne van Oekraïne [oorlog in Oekraïne topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-04-2023 15:57 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Het zou raar zijn als ik me bij hen over Oekraïne zo druk maken.


When your people matter, menstrual health matters


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 09-04-2023 16:59 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Dat doet een normaal mens inderdaad gewoon thuis.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-04-2023 15:24 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Interessant artikel grotendeels gebaseerd op de gelekte documenten waarin een hoog-over overzicht wordt gegeven van de voorsprongen en achterstanden welke Oekraïne en Rusland t.o.v. hebben op verschillende gebieden

https://edition.cnn.com/2023/04/16/world/leaked-us-documents-takeaways-intl/index.html

Vrolijk word je er niet van.


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 09-05-2023 20:11 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Het blijft natuurlijk een droevige gang van zaken, met alleen maar verliezers.

Vandaag was ik (en met mij velen) natuurlijk benieuwd naar de Dag van de Overwinning, de bijbehorende toespraak en de militaire parade.

De toespraak was voorspelbaar en in zekere zin nietszeggend, maar de parade des te meer: 1 (zegge: één) tank. En dan niet zomaar een tank, nee, een ducking T-34. Volgens mij ook géén vliegtuigen (maar ik kan iets gemist hebben) en op het oog ook veel minder mobiele raketlanceerinstallaties dan ik me herinner van andere jaren. Ziet er allemaal niet heel overtuigend uit. Misschien is het een dubbele bluf, maar dat is een beetje in tegenspraak met alles wat Poetin doorgaans wil uitstralen bij dit soort gelegenheden.



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 09-05-2023 20:25 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Het is niet echt te verkroppen dat alle tanks vrolijk voorbij het Kremlin rijden terwijl aan het front de munitie niet voldoende is toch? Statement is: alles op het front.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 09-05-2023 20:32 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2023 20:25 schreef Dypfrys het volgende:
Het is niet echt te verkroppen dat alle tanks vrolijk voorbij het Kremlin rijden terwijl aan het front de munitie niet voldoende is toch? Statement is: alles op het front.


Dat bedoelde ik met dubbelbluf: dat Poetin zo de suggestie wekt dat alles aan het front is, terwijl dat niet zo is.

Maar als dat het beeld is wat hij wil overbrengen: waarom is het machtige Rusland dan in ruim een jaar niet in staat geweest om indrukwekkender voortgang te boeken, als al het materiaal aan het front is?

Het lijkt dan haast waarschijnlijker dat inderdaad alles aan het front is, maar dat Rusland zelfs dan gewoon niet beter kan dan dit. En dat zou wel pijnlijk zijn, vanuit Poetins perspectief geredeneerd.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 09-05-2023 20:34 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Hij kon het ook moeilijk niet door laten gaan. Maar het zag er... triest?!? uit, die parade.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 09-05-2023 20:35 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

In Rusland wekken ze het beeld dat ze in oorlog zijn met heel Europa. Daardoor gaat het zo moeizaam. Alleen Oekraïene hadden ze al 10x ingenomen zonder hulp. Niet eens heel ver van de feiten natuurlijk.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 09-05-2023 20:46 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2023 20:35 schreef Dypfrys het volgende:
In Rusland wekken ze het beeld dat ze in oorlog zijn met heel Europa. Daardoor gaat het zo moeizaam. Alleen Oekraïene hadden ze al 10x ingenomen zonder hulp. Niet eens heel ver van de feiten natuurlijk.


Dat is ook wel zo, maar toch. In het begin was Oekraïne voor zo ver ik weet bepaald nog niet op volle oorlogssterkte en zelfs toen kwamen de Russen niet tot in Kyiv. Misschien hadden ze het onderschat, maar zelfs dan zou je verwachten dat er een plan B, C en verder klaar zou liggen om de druk zo snel op te bouwen dat het Westen niet de tijd zou krijgen om Oekraïne afdoende te helpen.

Wat me nog het meest verbaast is dat Rusland niet al heel snel air superiority had boven Oekraïne. In een moderne oorlog is dat essentieel en ik had dus verwacht dat ze daar eerst vol op zouden inzetten om de rest van de campagne te faciliteren. Is niet gebeurd, of althans niet gelukt - en voor zo ver ik weet heeft er geen Westerse jager actie indernomen boven Oekraïne.

Goed, ik ben geen militair strateeg, maar ik vind nergens een goede duiding die de Russische strategie kan verklaren.



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 09-05-2023 20:57 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ik ook niet haha. Ze wilden eerst Kiev pakken, gewoon door bluf en patserig doen. En dan hopen dat de rest opgeeft. Logistiek ging het allemaal niet echt soepel vervolgens. Die kolonne die klaarstond in Wit Rusland kwam ook niet in Kiev aan. En vergeleken met de Krim annexatie was de media terugslag ook veel groter en veel meer landen trokken nu een grens. Ook daar was denk ik weinig rekening mee gehouden.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-05-2023 9:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2023 20:46 schreef Negatieveling het volgende:
Dat is ook wel zo, maar toch. In het begin was Oekraïne voor zo ver ik weet bepaald nog niet op volle oorlogssterkte

Dat klopt, maar vergeet niet dat sinds met name 2014 Oekraïne al heel veel Westerse hulp heeft gehad. Leger is behoorlijk gemoderniseerd sinds die tijd.

Cijfers zijn niet te verifiëren, maar kan maar zo dat inmiddels het Oekraïense leger bijna even sterkere is als het Russische (conventionele wapens, ingezet/inzetbaar in Oekraïne). Op papier dan, maar ja, het op papier véél sterkere Russische leger van begin 2022 was ook al niet genoeg.


I wish I was a butterfly


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-05-2023 11:05 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2023 9:41 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat klopt, maar vergeet niet dat sinds met name 2014 Oekraïne al heel veel Westerse hulp heeft gehad. Leger is behoorlijk gemoderniseerd sinds die tijd.

Cijfers zijn niet te verifiëren, maar kan maar zo dat inmiddels het Oekraïense leger bijna even sterkere is als het Russische (conventionele wapens, ingezet/inzetbaar in Oekraïne). Op papier dan, maar ja, het op papier véél sterkere Russische leger van begin 2022 was ook al niet genoeg.


Zeker waar, leger is gemoderniseerd, manschappen (mag je dat worod nog gebruiken anno 2023?) zijn Westers opgeleid. Maar qua materieel hield en houdt het niet over, toch vooral veel ex-Sovjet spul wat niet bepaald state-of-the-art is. Goed, dat is waar de Russen het zelf ook goeddeels mee moeten doen, maar die zouden er dan toch in ieder geval meer van moeten hebben en dus alleen al daarom een overwicht op de grond moeten kunnen verkrijgen.

Nu, met de toenemende influx van Westers materieel en de verliezen aan Russisiche kant die niet zo gemakkelijk kunnen worden aangevuld, zal het wat dat betreft al veel meer een gelijk speelveld (misplaatst woord voor een oorlog) zijn wat conventionele wapens betreft. Dat voorspelt weinig goeds voor Poetins veroveringscampagne.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-05-2023 11:27 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Nu schijnt het wel zo te zijn dat het voor t aanvallende leger veel en veel zwaarder is om een zich ingegraven leger te verslaan. Kost veel meer tactiek en veel meer genderneutraalschappen qua stootkracht. En wat ik zo mee krijg zijn de Russen nog steeds wel licht superieur in de lucht. Veel mijnevelden. Pfffff kut Poetin echt


When your people matter, menstrual health matters


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 10-05-2023 11:45 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Lees die post nog eens. :')


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-05-2023 13:47 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Nee


When your people matter, menstrual health matters


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 10-05-2023 16:08 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2023 11:45 schreef Tanteloos het volgende:
Lees die post nog eens. :')


Hij legt mijnenvelden in de lucht.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


AppelfIap
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van AppelfIap
Posted 19-05-2023 21:53 by AppelfIap Wijzig reactieProfiel van AppelfIapQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com

Volgens mij zijn zijn hersenen ook ooit op een mijnenveld terecht gekomen. Er is niet veel meer van over, behalve een zeer beperkt repertoire aan deugdkneuzerig vingerwijzen waarbij hij denkt dat een plakplaatje hem slimmer maakt dan de rest. Wijsheid haal je niet uit verouderde instituten die aan de lopende band plakplaatjes uitdelen.


Ø voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk


Slechtie
Usericon van Slechtie
Posted 19-05-2023 22:45 by Slechtie Wijzig reactieProfiel van SlechtieQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2023 21:53 schreef AppelfIap het volgende:
Wijsheid haal je niet uit verouderde instituten die aan de lopende band plakplaatjes uitdelen.

Waar haal je dan wijsheid uit?


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 20-05-2023 13:55 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Er zijn er die denken het te halen uit een snuifje wit.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


AppelfIap
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van AppelfIap
Posted 21-05-2023 19:18 by AppelfIap Wijzig reactieProfiel van AppelfIapQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com

Fjoesjion doet daar vast en zeker nog wel eens aan. Zo als vrijgezel, wie maakt m wat


Ø voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-06-2023 11:46 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.nu.nl/300827/video/wagner-baas-blijft-maar-razen-en-tieren-waarom-grijpt-poetin-niet-in.html

Die kneus heeft nog steeds niet door dat ie door Poetin (ge/mis)bruikt wordt.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 12-06-2023 11:47]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-06-2023 12:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2023 11:46 schreef Natural Disaster het volgende:
https://www.nu.nl/300827/video/wagner-baas-blijft-maar-razen-en-tieren-waarom-grijpt-poetin-niet-in.html

Die kneus heeft nog steeds niet door dat ie door Poetin (ge/mis)bruikt wordt.

Kom op, zeg Zo iemand overleeft het niet zolang in de Russische slangenkuil zonder dit door te hebben.

Is simpelweg de zoveelste uiting dat Rusland een autocratie is, en dus afhankelijk is van gekonkel, indekking, manipulatie, noem het maar op. Met elke factie die klaar staat om op wat voor manier dan ook meer macht te pakken. Ongeacht of Putin daarvoor moet vallen of niet.


I wish I was a butterfly


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 12-06-2023 12:38 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Met Gorbatsjov waren ze destijds op de goede weg. Daarna raakten ze weer in verval.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-06-2023 21:44 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 24-06-2023 7:18 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

Congrats mastermind Putin. Je hebt nu een burgeroorlog erbij.


That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen