![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
| Auteur: |
|
|||
|
Maarten van Rossem houdt beter zijn mond. Die man was er dermate heilig van overtuigd dat Rusland nooit Oekraïne zou aamvallen, dat hij zijn toch al twijfelachtige kredietwaardigheid voor altijd heeft verspild. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
En dan nog de Oekraïne zeggen pffft When your people matter, menstrual health matters |
|||||||||
|
quote:Stuk stront, die man. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Absoluut geen fan van die man, maar een beetje relativering bij de speech van Rutte (over stront gesproken) was wel op zijn plek.. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|||||||||
|
+1 Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
Niets dan respect voor de Ruttmiester. Die man is een held. En zelfs de link-radicale anti-Rutte-bode Trouw vindt dat het allemaal wel meevalt: https://www.trouw.nl/binnenland/was-ruttes-alarmistische-speech-oorlogshitserij-of-niet-hij-wil-een-gevoel-van-urgentie-creeren~b1cd2433/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Het punt is, je moet Putins Rusland niet overschatten, maar zeker ook niet onderschatten. En er is een significant deel van de Navo/EU die de dreiging aantoonbaar onderschat. Zelfs al zullen Russische tanks nooit de Pyreneeën oversteken, Spanjes veiligheid en welvaart hangen met een stabiele oostgrens samen. Het is waar dat Rusland niet bij machte is een wereldoorlog te ontketenen. Zelfs een regionale, conventionele oorlog tegen de EU zonder de VS is Rusland niet bij machte toe. Maar een aanval op een van de Baltische staten, hybride oorlogvoering, en/of ontwrichtende acties behoren zeker tot de mogelijkheden. Maar… Putins Rusland is helemaal niet zo geïsoleerd. De oorlogsmachine en de wereldorde die door Rusland wordt uitgedaagd, en de Russische economie, dat is allemaal vervlochten met o.a. China, Noord-Korea, Iran, en (in mindere mate) Venezuela. En je weet niet in wat voor een dynamiek je terechtkomt wanneer Putin vanuit wanhoop met een militaire campagne tegen de EU in avonturisme vervalt om zo zaken te forceren. En dat moeten we voorkomen middels robuuste investeringen in weerbaarheid, autonomie en ook strategische slagkracht die de EU zonder de Amerikanen niet heeft: lange afstandsraketten, tactische atoomwapens, satellieten, strategische bommenwerpers, ballistische raketten e.d. Want als het tot een militair treffen tussen EU/Nato en Rusland komt, hoe zeker zijn we dan dat andere spelers op het geopolitieke wereldtoneel niet ook in beweging komen? We kunnen dan in een dynamiek terechtkomen dat China besluit dat dat het moment is wel op Taiwan te acteren, Noord-Korea om dán maar Zuid-Korea aan te vallen, Iran dat het dan, met een bezet Amerikaans leger, het moment is om wraak te nemen op Israël en/of de regionale strijd met Saoedi-Arabië aan te gaan, en Trump die dan toch maar overstag gaat Venezuela aan te vallen, omdat in zo’n geval de olie en mineralen van levensbelang zijn. Daarbovenop komt dat Rusland in Afrika inmiddels meerdere uitvalsbasissen heeft waarmee zijn Europa vanuit het zuiden kan bestoken en/of Afrika en haar delfstoffen koloniseren; of juist dat islamisten in dergelijke landen besluiten tegen de door Rusland gevestigde orde in opstand te komen. Dan hebben we nog Libië en Armenië/Azerbeidzjan waar Turkije (Navo) en Rusland tegenover elkaar staan. En Houthi’s in Jemen die dan hun strijd tegen een verzwakt (want zonder/verminderde steun van de VS) Israël en/of Saoedi-Arabië gaan bestoken. En dan heb je wel een wereldoorlog, met aan de ene kant ‘het westen’, en aan de andere kant een gelegenheidscoalitie van apenlanden die de laatste jaren als steeds dichter naar elkaar kruipen en op zo’n mogelijk treffen voorsorteren, met islamitische facties van West-Sahara tot India die hun kans kunnen/zullen grijpen er doorheen. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Van Rossem is een enorme kut. Intelligent genoeg om te weten wanneer hij het bij het onjuiste eind heeft maar toch stronteigenwijs door blijven drammen en ondertussen door zoveel mogelijk mensen heen proberen te zwetsen. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
Paulien Cornelisse doet het inderdaad een stuk beter. Schrijft ook echt boeiende boeken. Succesvol weggetrolled sinds Zaterdag 15 December 2001 - 18:09.59: VAMPIE, Karnivoor, Flebbie, Dwaallicht, Heresie, Mental, Forever After, Slechtheid, Fusion, Snaack. |
|||||||||
|
quote: Ja mooi betoog. Ik stel vast dat jij de oorlogsdreiging vanuit Rusland die Rutte schetste dus ook enigszins overdreven vindt.. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|||||||||
|
De situatie daar is nog steeds helemaal kut en uitzichtloos en lijkt alleen maar kutter en uitzichtlozer te worden, zoals altijd vooral voor de normale mensen die de pech hebben daar domweg te wonen. Je kunt dan van alles doen in termen van doneren en vrijwilligerswerk hier, wat ik dan ook doe. Druppel op een gloeiende plaat, maar wat kun je anders? Een tijd je geleden heb ik me dan ook aangemeld als vrijwilliger voor hulptransporten. Het lijkt er nu op dat ik inderdaad medio januari een rit Odessa zal gaan maken. Aan de ene kant voelt het bij voorbaat zinloos, want wat is nou één opleggerlading aan hulpgoederen? Aan de andere kant, als ik in de situatie daar zat, zou ik denk ik hopen dat er ìets aan hulp zou komen, hoe minimaal ook. Nogmaals, wat kun je anders? https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|||||||||
|
Volgende week weer een donatie naar AFU overmaken. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
quote: :'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):') Die pinokkio is het nog niet waard om door alle moslims op deze aardkloot en elders te worden gestenigd. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
Ik vind dat Rutte het prima doet, hij paait de Grootheld en noemt hem 'daddy', en dat is wat nodig is, maar veel mensen zouden daar toch te trots voor zijn. Rutte doorziet wat echt belangrijk is, en het overdreven oorlogspraatje is hem daarom wel vergeven. Ik denk zelfs dat het de betere optie is als je kijkt welke alternatieven hij had voor dat praatje? Winter is coming |
|||||||||
|
quote: Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|||||||||
|
quote: Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|||||||||
|
Redelijk mee eens met de meeste meningen hier, de tactiek van Rutte richting Trump bijv is kostbare tijdwinst om hier de bewapening zover mogelijk op eigen poten te krijgen voor het moment dat de Amerikanen wellicht uit NATO stappen. Afgezien overigens over Van Rossem die ageert tegen de weerslag op het volk inzake het paniekvoetbal. Bij vele burgers is ondertussen de angst om het hart geslagen en dat kan wel wat minder. We hadden eerst de run op wc papier, recentelijk lokaal op water en nu op allerlei overlevingsgoederen. Aardig interviewtje overigens met een staatsman die zijn hoofd gewoon koel houdt: The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|||||||||
|
quote: Nouja, normaals, ik denk dat Ruttes waarschuwing terecht is en dat een flink deel van Europa en Nederland zich onvoldoende van deze dreiging is doordrongen. Dat bij vele burgers de angst om het hart zou zijn geslagen, is dan ook flagrante onzin. Dat kan niet minder, dat moet meer! Rusland zelf kan helemaal geen wereldoorlog beginnen, laat staan voeren. Ze kunnen, met alle respect voor Oekraïne, Oekraïne al niet verslaan. Een Finland en/of Polen hebben een veel beter en moderner leger Oekraïne. En daarachter liggen Duitsland, Frankrijk, VK, en echt niet te onderschatten kleinere legers van Noorwegen, Denemarken en Nederland. Er zijn überhaupt maar twee landen ter wereld bij machte eigenhandig een wereldoorlog te ontketenen, en dat zijn VS en VK. Alleen zij hebben militaire basissen rondom de wereld. Maar zoals ik hierboven al schreef, Rusland staat niet alleen. Er vechten al Noord-Koreanen mee in Rusland, en in Zuid-Korea gingen/gaan stemmen op dat niet onbeantwoord te laten omdat zij de oorlogservaring die Noord-Korea daar opdoet als een existentiële dreiging zien. Rusland heeft in meerder Afrikaanse landen die met terroristen en/of rebellen kampen militairen en huurlingen gestationeerd, die gedeeltelijk Westerse militairen aldaar vervangen. Dit is geen wereldoorlogdreiging, maar kan wel een Afrikaans/Mediterraan front betekenen. Trumps VS aast op Venezuela, en Rusland heeft Venezuela steun (geen idee in welke vorm, maar toch.. ) toegezegd mocht het tot een treffen komen. Ondertussen steunen Iran, Noord-Korea, en China Rusland met wapens. Hier krijgen zij andere wapens, technologie, geld, grondstoffen en macht voor terug. Deze banden worden steeds inniger. Een groot treffen tussen Navo/EU en Rusland kan hen doen besluiten niet afzijdig te blijven, omdat met het wegvallen van Rusland, zij een bondgenoot tegen het westen verliezen. Dit kan zich echter ook vertalen in dat zij hun eigen strijd met het westen aangaan, nu het westen dan bezet en verdeeld is. Nogmaals: Noord- tegen Zuid-Korea, en China tegenover Taiwan. Japan heeft onlangs aangekondigd niet afzijdig te kunnen blijven als China Taiwan aanvalt. Ook Zuid-Korea, Australië en Nieuw-Zeeland zinspelen daarop. Sowieso vertoont China ook als een assertieve dreiging tegenover Australië en Nieuw-Zeeland. Wat aangeeft dat China’s ambitie veel verder gaat dat de Chinese/Gele zee en wat betwiste, maar onbewoonde eilanden aldaar. Iran heeft Syrië, Hezbollah en Hamas verloren. Zij kunnen zich het verlies van Rusland niet veroorloven. Nu al komen de meeste en belangrijkste drones van Rusland uit Iran. Navo/EU-bombardementen op deze Iraanse fabrieken zijn nu eigenlijk al legitiem, en kunnen in een dergelijke oorlog niet uitblijven. Tegelijkertijd is Iran net door Israël vernederd, en heeft grote binnenlandse problemen. Een buitenlands avontuur dat uitdraait op een succes kan het regime goed gebruiken. Frankrijk, VS en VK hebben meegeholpen met de verdediging van Israël tegen Iran. De VS heeft mee aangevallen met Israël op Iran. Met Europa aan een Russisch front en de VS die haar troepen tegen China in stelling moet brengen, kan Iran een kans menen te zien Israël te raken. Dan speelt nog de rivaliteit tussen Turkije en Rusland. Zij treffen elkaar in Syrië, Armenië/Azerbaijan, Libië, en in de middellandse zee. Dat zijn vier frontlijnen waar deze landen elkaar nu al militair en geopolitiek uitdagen en intimideren. Turkije is Navo-lid. Als Navo en Rusland elkaar toch rondom de Oostzee treffen, wat belet Turkije dan om een extra front te openen? Of als het een oorlog tussen Europa/EU en Rusland wordt/blijft, waarom dan niet van dat moment en die zwakte van Rusland profiteren door de Invloed in Syrië, Kaukasus, Libië en/of Mediterranee ten koste van Rusland uit te bereiden? Je kan veel van Erdogans Turkije vinden en zeggen, maar zij durfden het wel aan openlijk een Russisch gevechtsvliegtuig neer te halen. Dat heb ik Europa of de VS nog niet zien doen. Ik herhaal mezelf grotendeels, maar nee, ik denk dat de oorlogsdreiging die Rutte schetst niet overdreven is. Als Europa niet afschrikwekkend genoeg voor Rusland is, dan heeft een dit conflict wel degelijk een gerede kans om in een wereldoorlog uit te lopen. En naast dat dat natuurlijk überhaupt niet wenselijk is, is Europa daar echt niet op voorbereid (VS overigens ook niet, die hebben ook amper munitie op de plank liggen). En vergis je niet, mochten er atoomwapens worden ingezet, dan vallen de eerste op Rotterdam, Vlissingen, en Brussel. Dat zijn dé drie logistieke Navo-knooppunten. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Vlissingen nog wel. Als je nu Antwerpen had gezegd, maar soit daar gaat het nu niet om, want de keuze Rotterdam ben ik het wel mee eens. Toch acht ik een atoomwapen op Kiev waarschijnlijker, vanwege het NATO verhaal. Het meest waarschijnlijke vind ik met afstand helemaal geen atoomwapens. Tenzij we ervoor gaan zorgen dat UA echt terug kan vechten, en we ze ICBM's geven, gaan we dat doen? Stampen we zo'n raket op een paleis van Poetin en een dochter of familielid komt om, gooit ie gewoon een atoombom. Daar zie ik hem in ieder geval wel voor aan. Dan blijft het belangrijkste punt natuurlijk: wat hebben wij er als burger aan om zo voldongen van, en bezig te zijn met deze Russische dreiging? En hoeveel zijn we nou écht geholpen met een kompas en 6 liter water als de bom valt? Ik vind het nog steeds overbodige angstzaaierij. Winter is coming |
|||||||||
|
quote: Ja nogmaals, ik volg je betoog ook wel, maar dit heeft echt wel een heel andere strekking dan die toespraak van Rutte. Nee, de paniek is niet uitgebroken. Zal ook komen doordat de meeste mensen jouw adoratie voor Rutte niet helemaal delen. Je schetst terecht het mogelijke scenario; overal ter wereld potentiele brandhaarden en een escalatie naar een wereldoorlog is dan niet ver weg. Is het dan niet lichtelijk ongepast dat de leider van het machtigste militaire bondgenootschap ter wereld zich van dit soort oorlogszuchtige retoriek bedient? Bijzondere timing bovendien, op een moment dat vanuit Amerika tenminste gepoogd wordt een stap richting vrede te zetten. Lijkt ook nauwelijks bewust van de dubieuze rol die zijn eigen organisatie al sinds het uiteenvallen van de Sovjet-Unie heeft gespeeld. En tijdens zijn premierschap leek hij zich nauwelijks bewust van wat voor meedogenloze dictator Putin is (liet doodleuk de koning naar Sotsji afreizen bijv). Nee Rutte maakt consequent overal de verkeerde inschatting. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|||||||||
|
quote:Mijn punt is niet dat er overal ter wereld (potentiële) brandhaarden zijn. Er zijn er nog veel meer, die volgens mij niet met dit conflict samenvallen. Bijvoorbeeld Pakistan en India, of India en China, Sudan, Cambodja en Thailand. Congo wellicht weer wel. Daar strijden strategische grondstofpartners van EU en Rusland met elkaar. Mijn punt is dat er twee specifieke groepen landen (‘het westen’/pax Americana, en hun uitdagers om de wereldorde(Rusland/China/Noord-Korea/Iran, en in mindere mate Venezuela)) over de gehele wereld tegenover elkaar staan: Caraïben/Zuid-Amerika, Noord-Afrika/Middellandse zee, Midden/Oost-Europa, Midden-Oosten, en het verre oosten. Deze tweede groep landen is dan niet gebonden uit gedeelde waarden zoals het westen, maar wel uit ressentiment en hun zucht naar een andere wereldorde dan die van het internationaal recht onder de VS. En het zijn geen losse uitdagingen. Rusland, China en Noord-Korea trainen samen, de militaire innovatie van Rusland, Iran, en Noord-Korea is met elkaar verbonden, de Chinese economie heeft baat bij Rusland. Vergeet bijvoorbeeld ook niet dat Rusland en Japan officieel nog steeds in oorlog zijn, en ook zij een lopend conflict over een paar onbewoonde rotsen hebben. Aan andere kant zijn niet-Europese, niet-Navo-landen Japan, Zuid-Korea, Australië, en Nieuw-Zeeland nauw betrokken bij Oekraïne, terwijl zij aan de andere kant van de wereld samen met de VS proberen China in te tomen, om zo een oorlog om Taiwan of andere eilanden te voorkomen, terwijl China juist weer volop zuurstof in het Russische leger in Europa pompt. Het is niet deterministisch vastgelegd, maar het is echt heel naïef en onrealistisch om te denken dat een echte Russische aanval op Europa geen verstrekkende gevolgen elders gaat hebben. En juist daarom moeten wij ons bewapenen tegen de Rus, en heeft Mark Rutte gelijk. Want strategische autonomie, dat wij over inlichtingen en langeafstandswapens beschikken, waarmee wij voorbij de horizon kunnen afschrikken, toeslaan, onze waarden, welvaart en welzijn kunnen verdedigen, dat hebben wij bij lange na nog niet, en dat koop je niet met duizend Leopard Tanks of 500 F35’s. Dat vraagt om diepte-investeringen, waar wij nog lang niet aan zijn begonnen. En dat gaat ons links en rechts een tweede vakantie of een nieuwe iPhone kosten. En de geesteshouding dat we daar ons bewust van zijn, en klaar voor zijn, dat we willen investeren in onszelf, die is er echt niet. Wij zijn als Nietzsche ’s laatste mens. De mens die moe is van het menszijn en alle verantwoordelijkheden die daarbij horen, wachtend op verlossing, smachtend naar de afschaffing. quote:Rutte bedient zich niet van oorlogszuchtige retoriek. De Navo is een defensieve organisatie, en zeker zonder de VS geenszins instaat om zelf tot offensief over te gaan. Rutte maakt de geesten rijp voor broodnodige investeringen in onze eigen veiligheid. Trump doet geen stap richting vrede. Trump probeert capitulatie als vrede te verkopen. Niet omwille van de vrede, Oekraïne, Europa of strategische belangen van de VS, maar om te kunnen pronken met zijn zelf aangemeten titel vredespresident, in de ijdele hoop de nobelprijs in de wacht te slepen, en Oekraïne tot een wingewest voor zijn eigen malafide clan om te toveren. En dat via de weg van de minste weerstand. Het Boedapest-memorandum heeft ons geleerd dat de Rus niet te vertrouwen is. Zonder afschrikkende veiligheid zal een deal van Trump niet tot vrede leiden. De Navo heeft nergens dubieuze rol gespeeld. Het enige dat Navo valt te verwijten is dat ze nooit doorpakt. Altijd laf en weifelend opereert. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
quote:Vlissingen is dé Navo-haven voor doorvoer militaire hardware. quote:Het gaat niet om dat noodpakket, het gaat om een mentaliteitsverandering die nodig is. Dat noodpakket is een poging de geesten daarvoor warm te maken. En daar is niets mis mee. Een waterfilter. Dat is wel iets om aan te schaffen. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Ik snap echt, maar dan ook echt niet, wat je tegen een noodpakket zou kunnen hebben. By all means, schaf geen spullen aan. Ik ben ook wel (oprecht) benieuwd naar de argumenten van mensen die vinden dat Rutte poep praat. Waarop baseer je dan dat Rusland geen bedreiging vormt? Op Poetin zijn blauwe ogen? Diezelfe blauwe ogen die zeiden dat er geen plannen waren om Oekraïne binnen te vallen tot zo'n beetje de dag dat ie Oekraöine binnenviel? Of vind je dan dat het onzinnig is om voorbereid te zijn op welke soort dreiging dan ook? When your people matter, menstrual health matters |
|||||||||
|
quote: Indirecte ervaring met een poep pratende Rutte. Succesvol weggetrolled sinds Zaterdag 15 December 2001 - 18:09.59: VAMPIE, Karnivoor, Flebbie, Dwaallicht, Heresie, Mental, Forever After, Slechtheid, Fusion, Snaack. |
|||||||||
| Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
| Index / Nieuws, actualiteit en media |