![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Even tussen alle ellende door. Dit doe jij erom ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 01-05-2025 16:39] When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote: Ik verafschuw wat Rusland op dit moment allemaal uitspookt. Toch vind ik dit ook een zinloze vergelijking. Duitsland had geen beestachtige bezetting door Nederland achter de rug en voerde ook nauwelijks een veroveringsoorlog. Natuurlijk is het schandalig dat Stalin zijn soldaten ‘hun pleziertje gunde’ zoals Djilas memoreerde, maar ik vind twee totaal verschillende situaties met elkaar vergelijken om impliciet aan te tonen dat de Sovjets minstens zulke boeven, zo niet grotere, waren als de nazi’s onzuiver. Beetje alsof je Hitler vegetarisme opvoert om te laten zien dat de KFC een grotere misdadiger is. quote: Ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt. Bedoel je dat die minderheden een Russische vijfde kolonne zijn? En wat zegt dat dan? En de Holodomor had inderdaad voor een groot deel te maken met het Sovjetbeleid in Oekraïene. Maar wat is je punt? Ik betwist dat toch nergens? one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote:Ik maak geem vergelijking. Ik zeg dat Russen inherent kut zijn. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Idd slecht voorbeeld over de Moffen KIV, die hebben misschien geen Nederlandse meisjes in hun bibs geknepen, maar wel uiteraard alle Joden gemarteld, gedeporteerd, evenzo het verzet, en vergeet niet bijna de helft van de Russische krijgsgevangen bewust uitgehongerd en doodgevroren etc paar miljoen ook. When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote:Dat dan weer wel. De Duitsers zijn of lieverds geworden, of wachten hun tijd af. When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Het zijn allemaal stukjes van het grote geheel. Het Russificeren van de veroverde gebieden. Het uitmoorden en deporteren van de oorspronkelijk bevolking en er tegelijkertijd een Russische minderheid naartoe plaatsen. En op het moment dat zo'n land dan los wil breken kun je heel makkelijk dat land binnenvallen met als excuus "ja, onze Russische mensen worden gediscrimineerd, vermoord, hun geloof, taal en cultuur verboden, hun kerken gesloopt, 2erangs burgers etc. etc." En daar beginnen ze dan via agent provocateurs mee, stap voor stap volgens het boekje. Gleiwitz, dat idee. De zogenaamde burgerbombardementen op Donbass? Hebben nooit plaatsgevonden. Russisch verboden in Russisch-sprekende gebieden? Ga maar naar Charkov, straatnaambordjes zijn nog in het Russisch en er wordt gewoon Russisch gesproken. De Russisch-Orthodoxe kerken zijn niet gesloopt. De Oekrainse kerk is losgebroken van de Russische omdat de Russische een FSB-bolwerk is geworden. Met Patriarch Kyriil en maatje van Putin als ex KGB-agent aan het hoofd. President Zelensky is een Russisch-sprekende Oekrainer, geboren in Oost-Oekraine. Hun top-militair, Syrskyi, is notabene van geboorte een Rus en die familie zit nog in Rusland en is pro-Putin ( naar buiten toe iig, oprecht of niet, wel zo verstandig ). Is overigens nu ook al in Uzbekistan ( Oesbeekiestan voor Kwel ![]() Oftewel, de gegevens zijn er, je moet alleen wel he plaatje willen maken door te verbanden te leggen. Waarom denk je dat die Holodomor plaats heeft gevonden? Gaat niet om het betwisten ervan, gaat om het moment en de regio. Waarom juist toen? Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren... ![]() |
|
quote:Dat is geheel het punt niet. En ook echt niet het punt dat Karel en Hermans wilden maken. Het punt is dat je niet moet doen alsof Russen hetzelfde zijn als wij: hetzelde willen, hetzelfde denken, dezelfde waarden hooghouden. Die schrijvers maakten hun opmerkingen ook in een tijd dat 'weldenkend' Nederland met de Russen wegliep als nu met de Palestijnen: nobele vrijheidstrijders. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Ik had het over de vergelijking die de door jou opgevoerde auteurs maken. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote:Daarvoor verwijs ik naar een post hoger. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Ok, vind het nog steeds geen sterk argument van de heren omdat het teveel context buiten beschouwing laat. @duncan, lang verhaal, maar ik snap nog steeds je punt niet. Ja, de Russen zijn klootzakken die met valse voorwendselen de hun zogenaamd historisch toekomende gebieden proberen te veroveren. Daar hoef je mij niet van te overtuigen. En ik ben meer dan bekend met de historiografie over de Holodomor en de rol van Stalin en co daarin. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Mijn punt is dat Rusland ( en de USSR ) de oorspronkelijke bevolking van veroverde gebieden vervangen met Russen en de Russische cultuur om ze te Russificeren. En dat kan op meerdere manier, moord, uithongering, vervolging, deportatie, de politieke elite kapen/omkopen, verbieden van oorspronkelijke culturele gebruiken en uitingen, het vinden van een nieuwe gemeenschappelijke vijand enzovoorts enzovoorts. Snap je nu wat ik bedoel? Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren... ![]() |
|
Yes! ![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote:Check. Ik dacht dat het om een vegelijking met Duitsers ging. Die gaat namelijk mank. Maar je punt staat verder, ik denk daar hetzelfde over When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Terug naar de gerepatrieerde Viktoriia Roshchyna welke nog 30 kilo wegend en minus ogen/strottenhoofd/hersenen in Kiyv arriveerde. Er lijken me twee mogelijkheden: 1) Het is bedoeld als algemeen afschrikmiddel naar andere journalisten toe 2) Het is een foutje en ze wilden haar helemaal niet overdragen, ze was ook geïdentificeerd als 'onbekende man' en enkel na DNA onderzoek te matchen aan Viktoriia Roshchyna. De Russen hebben ook geen aankondiging gedaan dat ze Viktoriia Roshchyna gingen over dragen. Dat lijkt me bij een persoon van dergelijke relevantie wel gangbaar. Dit haal ik erover uit ChatGPT: zat de onbekende man, zoals zij geidentificeerd werd in een grote batch van lichamen die overgedragen werden? ChatGPT zei: Ja, Viktoriia Roshchyna werd oorspronkelijk geïdentificeerd als een "onbekende man" bij de overdracht van haar lichaam. Dit was inderdaad een deel van een grotere batch van lichamen die door Rusland aan Oekraïne werden overgedragen. Haar lichaam werd, net als andere overgedragen lichamen, vaak niet meteen geïdentificeerd. Het was pas na diepgaand onderzoek en DNA-analyse dat het lichaam van Roshchyna als haarzelf werd geïdentificeerd. Het lijkt erop dat haar lichaam, samen met andere gevangenen of doden, werd overgedragen zonder gedetailleerde identificatie op het moment van ontvangst. Dit is helaas geen ongewoon proces in conflictgebieden, waar het identificeren van slachtoffers vaak vertraging oploopt door de omstandigheden van de oorlog en het gebrek aan informatie over de overleden personen. Haar lichaam werd vervolgens door Oekraïense autoriteiten geïdentificeerd en onderzocht, waarbij er ernstige tekenen van marteling en verminkingen werden aangetroffen. Het lijkt er dus op dat haar lichaam per ongeluk is meegekomen bij een grotere overdracht van stoffelijke overschotten, mogelijk als onderdeel van een gevangenruil, en dat de gruwelijke details dus aan beide kanten op dat moment onbekend waren. Winter is coming ![]() |
|
Ik denk dat koeienvlaaien lezen nuttiger is dan ChatGPT raadplegen. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: quote: Zowel beide gebroeders (van het) Reve als Hermans heeft nooit gepoogd de Duitsers te rehabiliteren. Nogmaals, zo is de opmerking niet bedoeld. Het is ook geen argument, het is een anekdote. We hebben het hier over een stel polemisten en beroepsprovocateurs die de heiligverklaring van het Rode Leger aan de kaak stelden. En zo haal ik hen ook aan: als anekdote dat ook/zelfs tijdens De Grote Patriottistische Oorlog de Russen abjecte beesten waren. Je zult bovenstaande namen noch mij zien beweren dat het Rode Leger misdadiger was dan de Wehrmacht. Tegelijkertijd moeten we de hoeveelheid licht die tussen beide schijnt niet overdrijven. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Zo erg is het nou ook weer niet het lijkt een redelijk goede weergave van wat op CNN wordt geschreven: https://edition.cnn.com/2025/04/30/europe/ukrainian-journalist-russia-torture-intl Winter is coming ![]() |
|
https://www.volkskrant.nl/columns-van-de-dag/ongelofelijk-dat-mensen-als-coen-en-franky-die-hun-frietkar-naar-oekraine-sleepten-bestaan~b78867aa/ Meerdere malen aan gedoneerd. Wat een helde, deze mannen! Belachelijk dat die gore kut NPO dit niet uitzendt. Zit natuurlijk vol met Heel Holland Bakt, Showcolade, en Emma Wortelboer die voor Spuiten & Slikken empirisch onderzoekt of je een anaal orgasme heel anders beleeft wanneer je voor honderd euro aan belastinggeld Colombiaanse sneeuw in je neus hebt. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
![]() |
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |